Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kingfisher

Legacy Member
Prastepius zei:
ik krijg gewoon het schijt van hoe mensen met dieren omgaan.
neem nu de wolvenpopulatie in scandinavië. de mens bouwt en bouwt en treedt hun gebied binnen. ze knallen ze massaal af. plots beseffen ze van oei er zijn er te weinig meer. er komt een jachtverbod. de wolvenpopulatie breidt zich eventjes uit. tot een paar roedels. ho hi.. er zijn er weer te veel. het jachtverbod wordt opgegeven. en zo gaat het verder met nog andere diersoorten. wie is de mens om te beslissen van ah er zijn er teveel van dit en dat, knallen maar.

Maar neen, beste groene naïvelingen: *allemaal* afknallen. We hebben er 20 miljoen jaar op gedaan om bovenaan de voedselpiramide te geraken, en dan gaan we een beetje wolven gaan kweken?!?
Denk je nu werkelijk dat als jij in dat bos loopt, die wolf aan ook maar iets anders gaat denken dan "hmmm, lunch!"

Aan al die terug-naar-de-natuur-hippies: primaire predatoren en mensen horen niet thuis in hetzelfde eco-systeem.

Prastepius

Legacy Member
Kingfisher zei:
Maar neen, beste groene naïvelingen: *allemaal* afknallen. We hebben er 20 miljoen jaar op gedaan om bovenaan de voedselpiramide te geraken, en dan gaan we een beetje wolven gaan kweken?!?
Denk je nu werkelijk dat als jij in dat bos loopt, die wolf aan ook maar iets anders gaat denken dan "hmmm, lunch!"

Aan al die terug-naar-de-natuur-hippies: primaire predatoren en mensen horen niet thuis in hetzelfde eco-systeem.

laat het duidelijk zijn dat ik niet op groen stem, noch hippie ben.
en wie spreekt er over wolven kweken..
wolven met RUST laten.

wat de mens mss nodig heeft is iets dat hoger op de foodchain staat dan ons. Dan zal de mens mss eens inzien dat ze zich niet alles kan permiteren.

Tonerider

Legacy Member
Prastepius zei:
ik krijg gewoon het schijt van hoe mensen met dieren omgaan.
neem nu de wolvenpopulatie in scandinavië. de mens bouwt en bouwt en treedt hun gebied binnen. ze knallen ze massaal af. plots beseffen ze van oei er zijn er te weinig meer. er komt een jachtverbod. de wolvenpopulatie breidt zich eventjes uit. tot een paar roedels. ho hi.. er zijn er weer te veel. het jachtverbod wordt opgegeven. en zo gaat het verder met nog andere diersoorten. wie is de mens om te beslissen van ah er zijn er teveel van dit en dat, knallen maar.

de mens is zelf met 7 miljard.. -> knallen maar.

mens is typische voorbeeld van een virus. in een korte tijd opkomen en onherstelbare schade aanrichten.
de mens is echt niet het uber- alzeggende wezen. we zijn een zoogdier gelijk elk ander.
ik wil ook niet de uberdierenvriend uithangen, want ook ik eet vlees. maar sommige dingen zijn not done. beer-hondengevechten, beren met de galblaasindustrie, beren en andere dieren die misbruikten worden om te dansen, of circussen. jagen voor plezier ( snobs die effe voor plezier met een sniper op 1 km een leeuw gaan afknallen ). doe het dan zonder wapens en zet dan nog eens een felle bek op. bontindustrie, ...
of kort samen gevat

a143290

Legacy Member
Alsof eender welke andere soort die slimmer zou zijn dan ons niet hetzelfde zou doen.

Geen zorgen, de mensheid zal wel uitsterven na een tijdje. Want als het gaat over "de mens is slechts de zoveelste soort op deze planeet", daar ben ik het mee eens.

VV@rl()rd

Legacy Member
a143290 zei:
Ge hebt de keuze: nen hond in de fik steken of ne mens. Waarvoor kiest ge?
Nog spannender: uw eigen hond in de fik steken of een wildvreemde mens.

Dit slaat nu eens nergens op eh! Het is niet dat die gasten keuze hadden voor hond x of persoon x in brand te steken, ze deden het puur voor het genot/sadisme! Dat is eigenlijk veruit de ergste vorm van folteren/vermoorden van dieren/mensen!

kay-gell zei:
Dwaas, iedereen weet toch dat koeienboeren schadelijk zijn voor het milieu. :)

ffkes gefixed ;)

Avilowca

Legacy Member
fr1sb33 zei:
gewoon auto-update afzetten, problem solved

Het kwaad was al geschied voor ik het door had. Weet jij of ik ergens de oude versie 1.3.9 kan vinden om zo manueel te installeren?

a143290

Legacy Member
VV@rl()rd zei:
Dit slaat nu eens nergens op eh! Het is niet dat die gasten keuze hadden voor hond x of persoon x in brand te steken, ze deden het puur voor het genot/sadisme! Dat is eigenlijk veruit de ergste vorm van folteren/vermoorden van dieren/mensen!

Dat sloeg dat ook niet op het filmpje maar op de stelling "een hond of een mens in brand steken is even erg"

xDama

Legacy Member
eXtreme zei:
Hoe zit het met die kerel die spoorloos was, uit Kortrijk die hier ook forum zat??

Ik heb op Facebook een aantal vrienden die hem kennen en een aantal bands/groepen die ook 'helpen' in de oproep naar info, maar voorlopig heb ik nog niets nieuws gehoord...

Bosvos

Legacy Member
Elosopardo zei:
Weeral stinkende mense op de bus !! Het wordt een epidemie

Ik slaag er altijd in om telkens aan de bushalte te staan met hetzelfde stinkende wijf. Het type waarvan haar pens onder haar trui uit hangt:puke:

Als zij vanvoor in de bus zit en ik zit helemaal vanachter, dan nog heb ik het moeilijk:sop: OK, het kan nekeer voorvallen dat ik ni zo fris ruik, maar elke dag is er wat over.

Recipe4hate

Legacy Member
Prastepius zei:
mensen zijn er ook teveel..
als ik moest kiezen door een hond of wildvreemde mens te doden. dan dood ik easy die mens.
de mens is toch achterbaks.

Oké, dat gaat er nu wel over.

Maar op een zeker punt heb je over de mens wel de juiste denkwijze:

Een dier heeft geen geweten en koestert geen gevoelens, behalve die van de natuur tegenover andere wezens.
Een mens heeft een geweten, kan op hoger niveau nadenken en heeft in zekere zin vrije wil.
Hierdoor maakt het mij altijd enorm van streek als er geweld is tegen onschuldige wezens.
Kinderen tot op zekere leeftijd hebben ook dit soort onschuld in zich.

Dat moest er effe uit :)

VV@rl()rd

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Oké, dat gaat er nu wel over.

Maar op een zeker punt heb je over de mens wel de juiste denkwijze:

Een dier heeft geen geweten en koestert geen gevoelens, behalve die van de natuur tegenover andere wezens.
Een mens heeft een geweten, kan op hoger niveau nadenken en heeft in zekere zin vrije wil.
Hierdoor maakt het mij altijd enorm van streek als er geweld is tegen onschuldige wezens.
Kinderen tot op zekere leeftijd hebben ook dit soort onschuld in zich.

Dat moest er effe uit :)

²
Dit dus!

.Sinister.

Legacy Member
Prastepius zei:
mensen zijn er ook teveel..
als ik moest kiezen door een hond of wildvreemde mens te doden. dan dood ik easy die mens.
de mens is toch achterbaks.

En wat als je zelf die mens bent?

Bubba

Legacy Member
a143290 zei:
Dat sloeg dat ook niet op het filmpje maar op de stelling "een hond of een mens in brand steken is even erg"

Dat is dan ook belachelijke stelling op zich en totaal naast de kwestie. Nogmaals, kinderen die zo'n zaken doen gaan nooit goed terechtkomen, die zijn ziek in hun kop. Beter nu al opruimen dan binnen x aantal jaar te merken dat ze "plots" moordenaars zijn...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan