Kingfisher
Legacy Member
Prastepius zei:ik krijg gewoon het schijt van hoe mensen met dieren omgaan.
neem nu de wolvenpopulatie in scandinavië. de mens bouwt en bouwt en treedt hun gebied binnen. ze knallen ze massaal af. plots beseffen ze van oei er zijn er te weinig meer. er komt een jachtverbod. de wolvenpopulatie breidt zich eventjes uit. tot een paar roedels. ho hi.. er zijn er weer te veel. het jachtverbod wordt opgegeven. en zo gaat het verder met nog andere diersoorten. wie is de mens om te beslissen van ah er zijn er teveel van dit en dat, knallen maar.
Maar neen, beste groene naïvelingen: *allemaal* afknallen. We hebben er 20 miljoen jaar op gedaan om bovenaan de voedselpiramide te geraken, en dan gaan we een beetje wolven gaan kweken?!?
Denk je nu werkelijk dat als jij in dat bos loopt, die wolf aan ook maar iets anders gaat denken dan "hmmm, lunch!"
Aan al die terug-naar-de-natuur-hippies: primaire predatoren en mensen horen niet thuis in hetzelfde eco-systeem.


OK, het kan nekeer voorvallen dat ik ni zo fris ruik, maar elke dag is er wat over.