Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 29

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
kay-gell zei:
Of ze kunnen er misschien voor zorgen dat als die mannen iemand oppakken dat ze niet direct de dag erna al terug vrij rondlopen.
Dan krijgt ge natuurlijk situaties waarbij ne flik op zo een manier rechtvaardigheid zoekt.
En zo erg vond ik het ook niet, hij moet zijn groot bakkes maar houden en zich niet verzetten als ze hem in de auto zetten.

MagoTago zei:
ga toch weg, niets mis mee. straks mogen de flikken niks meer

Haha wtf! Die gast wordt daar dus voor weet ik veel welke dronke reden aangehouden (tis geen turk of zo he, tis ne local da ne glas teveel opheeft en wss ambras zat te zoeken met iemand). Hij wordt gearresteerd en tegen de grond gewerkt terwijl ie daar zit te lullen over weet ik veel wat. Alles correct tot hiertoe. Die flikken blijven daar maar wat rondhuppelen, tot die ene het ineens in zen bol krijgt om hem tegen dek te smijten en zijn arm naar boven te trekken.

Dan heb je dit prachtig momentje https://www.youtube.com/watch?v=5UnscdNhBC4&feature=player_embedded#! waar een flik rechts voor geen reden er eens op trapt, terwijl al die andere flikken niets doen en toekijken. Daarna gaat hij mee, terwijl diezelfde flik er nog wat op slaat.

Het is gemakkelijk om te zeggen "flikken mogen anders niks meer", totdat uw dronken maat daar gearresteerd wordt en zit te lullen tegen de flikken (terecht, ge laat het gebeuren en komt er de volgende morgen weer achter), en daar zit te krijsen van de pijn omdat er daar ene het in zen kop krijgt om zen macht eventjes te tonen.

Ze zijn lekker stoer met 10 tegen 1 man op de grond, en bende meisjes aan de zijkant. Dit is geen situatie waar je 10marokkanen hebben die eventjes fel beginnen doen en een glas of zo smijten. Zielige boel in Brussel, al altijd geweest.(men pa is van bxl, en kheb daar al het een en al mogen van horen). Blij dat die EU congresman dit heeft kunnen filmen, en het heeft doorgestuurd naar hogere instanties. (want youtube wou het er alweer afhalen, als ik de descriptie moet geloven)

thecoon

Legacy Member
waffel zei:
Haha wtf! Die gast wordt daar dus voor weet ik veel welke dronke reden aangehouden (tis geen turk of zo he, tis ne local da ne glas teveel opheeft en wss ambras zat te zoeken met iemand). Hij wordt gearresteerd en tegen de grond gewerkt terwijl ie daar zit te lullen over weet ik veel wat. Alles correct tot hiertoe. Die flikken blijven daar maar wat rondhuppelen, tot die ene het ineens in zen bol krijgt om hem tegen dek te smijten en zijn arm naar boven te trekken.

Dan heb je dit prachtig momentje https://www.youtube.com/watch?v=5UnscdNhBC4&feature=player_embedded#! waar een flik rechts voor geen reden er eens op trapt, terwijl al die andere flikken niets doen en toekijken. Daarna gaat hij mee, terwijl diezelfde flik er nog wat op slaat.

Het is gemakkelijk om te zeggen "flikken mogen anders niks meer", totdat uw dronken maat daar gearresteerd wordt en zit te lullen tegen de flikken (terecht, ge laat het gebeuren en komt er de volgende morgen weer achter), en daar zit te krijsen van de pijn omdat er daar ene het in zen kop krijgt om zen macht eventjes te tonen.

Ze zijn lekker stoer met 10 tegen 1 man op de grond, en bende meisjes aan de zijkant. Dit is geen situatie waar je 10marokkanen hebben die eventjes fel beginnen doen en een glas of zo smijten. Zielige boel in Brussel, al altijd geweest.(men pa is van bxl, en kheb daar al het een en al mogen van horen)

waar op dat filmke ziet ge dat die tegen de grond gewerkt wordt?

bonesofherface

Legacy Member
mijne pa zou mij nog een paar stampe bij geve moest ik daar gelege hebbe :s

playforfun91

Legacy Member
Inderdaad, persoon zit in de boeien. End of story. Niet nodig om em zo te slaan en te doen. Maar agenten geraken inderdaad gefrustreerd omdat de mannen die ze oppakken efkes erna weer vrij rond lopen, maar dan nog, hoe willen ze zo nog respect krijgen?

waffel

Legacy Member
thecoon zei:
En wat zit meneer te zeggen?

Da's moeilijk te begrijpen. Doet het er toe? Hij lacht ze wss vierkant uit. Op een bepaald moment zegt ie sarcastisch "non cest vrai?" en dan zegt ie iets tegen zen vriendin. Dan springt die gast ineens op hem, en zegt ie "nee je mag niet in me zak zitten" "Schat checkt wat die aan het doen is" "Nee achterlikken stop het aah aah aah aah :unsure:"
Ge negeert dat, steekt hem in de combi, en laat hem een nacht brommen voor zijn zattigheden.

Tr1ploid

Legacy Member
waffel zei:
Het is gemakkelijk om te zeggen "flikken mogen anders niks meer", totdat uw dronken maat daar gearresteerd wordt en zit te lullen tegen de flikken (terecht, ge laat het gebeuren en komt er de volgende morgen weer achter), en daar zit te krijsen van de pijn omdat er daar ene het in zen kop krijgt om zen macht eventjes te tonen.

Vind ik dus ook. Politieagenten hebben een voorbeeldfunctie. Gewelddadige groepen halen maar al te vaak politiegeweld aan als rechtvaardiging voor hun acties, en de politie moet dan ook zorgen dat die redenen uit de lucht gegrepen zijn. Zolang politieagenten zo'n vorm van onnodig geweld gebruiken (hoe irritant dat slachtoffer ook was) zal er een vicieuze cirkel van geweld tegen/door politieagenten bestaan.

Die geboeide kerel schoppen terwijl hij op de grond ligt is gewoon onvoorstelbaar. Als flik moet je de discipline hebben om al de idiote verwijten van de arrestant te negeren en je niet op te winden. Heb je die discipline niet, dan verdien je je strepen niet. Nu, ik vind ook niet dat die gast ontslagen moet worden voor één schop, wel dat hij ferm op de mat moet geroepen worden en misschien geschorst moet worden voor een bepaalde tijd. Dat zal hem al genoeg leren om dit incident niet te herhalen.

Het is een goed teken dat een dergelijke vorm van politiegeweld (door de staat genfundeerde) media-aandacht krijgt. De democratie doet zijn werk. Zaken als dit zijn waarvoor de pers bestaat.

vloet

Legacy Member
Rotte appels hebt ge overal. Ook bij de flikken. Zelfs al heeft die kerel een groot bakkes, het is niet de bedoeling om u als flik daardoor de laten opwinden als hij al in de boeien zit. Dat is imo onprofessioneel gedrag. Niet dat ze zich moeten laten beledigen, maar om daar dan fysiek op in te gaan is laag. Dat is niet de taak. Die kerel moet natuurlijk ook beter weten, dus echt medelijden heb ik er ook niet mee.

Eigenlijk toch wel straf hoe hier de politie zich eens goed laat gaan, maar in andere situaties zich gewoon laat bijeenslagen door een bende rotzakskes met het iq van -20. Daar zouden ze zich voor mij ook niet moeten voor inhouden. Maarja, den ene flik is den andere niet he.

waffel

Legacy Member
vloet zei:
Die kerel moet natuurlijk ook beter weten, dus echt medelijden heb ik er ook niet mee.

Idd, maar die kerel is wel zat. Ik ken genoeg mensen die zat zijn en dingen doen dat ze normaal niet doen, en in het ergste geval zelfs agressief worden. De volgende morgen zijn ze het ofwel vergeten ofwel hebben ze er enorm veel spijt van. Again, laten brommen en boete voor aanzet tot geweld (ofzoiets, ik ken niets van dit soort dingen). Erop meppen is geen oplossing, zeker niet als flik. Die gast gaat nu voor de rest van zen leven flikken tot de grond haten, zal wss nog in aanraking ermee komen en de flikken hebben nu een gigantische slechte imago door dit filmpje (je ziet die vrouwelijke politieagenten zelfs niet raar opkijken, blijkbaar is dat allemaal heel gewoon en normale procedure daar). Maar dit gebeurt wel vaker, ik heb 101 verhaaltjes hierover van wat ik al gezien en gehoord heb, alleen ben ik blij dat het nu eens gefilmd is en serieus genomen wordt. België is een braaf land, daar niet van, maar dat wil niet zeggen dat dit moet kunnen, zéker niet in ons land.

Eigenlijk toch wel straf hoe hier de politie zich eens goed laat gaan, maar in andere situaties zich gewoon laat bijeenslagen door een bende rotzakskes met het iq van -20. Daar zouden ze zich voor mij ook niet moeten voor inhouden. Maarja, den ene flik is den andere niet he.

Ja voila! Je begrijpt dus het verschil met deze situatie en zoiets. Het zijn verdomme een bende mietjes als ze het moeten opnemen tegen een groep allochtonen(ik wil hier niet veralgemenen, maar in Brussel is het in 99% van de gevallen zo'n situatie), maar tegen één man, ho maar.

[LRRP]

Legacy Member
fr1sb33 zei:
Jonge moeder overleeft moordpoging van vriend
Het slachtoffer is mijn buurvrouw, ik kwam net thuis van mijn werk toen het gebeurd was.
Al een chance dat ik nooit ambras met die kerel heb gezocht, het zag er mij al een marginaal uit.:s

Ziet er wel een serieus margi vrouwmens uit ze :p















Kzit hier op facebook wat te kijken en dacht in mijn eigen. Ik ga eens naar het profiel van mijn spaanse nichtjes kijken... Toen ik op het profiel van mijn jongste nichtje keek, viel ik bijna van mijn stoel... Semi naakfoto's, drinken en roken...
Ik denk dat de vader zich een bult gaan verschieten als hij ooit die foto's ziet :lol:

schuppekens

Legacy Member
vloet zei:
Rotte appels hebt ge overal. Ook bij de flikken. Zelfs al heeft die kerel een groot bakkes, het is niet de bedoeling om u als flik daardoor de laten opwinden als hij al in de boeien zit. Dat is imo onprofessioneel gedrag. Niet dat ze zich moeten laten beledigen, maar om daar dan fysiek op in te gaan is laag. Dat is niet de taak. Die kerel moet natuurlijk ook beter weten, dus echt medelijden heb ik er ook niet mee.

Eigenlijk toch wel straf hoe hier de politie zich eens goed laat gaan, maar in andere situaties zich gewoon laat bijeenslagen door een bende rotzakskes met het iq van -20. Daar zouden ze zich voor mij ook niet moeten voor inhouden. Maarja, den ene flik is den andere niet he.

Ooit is samen met een vriend opgepakt geweest door de flikken omdat we een affiche op een vuilbak hadden geplakt. Allebei meegenomen naar het bureau om een pv op te stellen en we werden betrokken bij het NERO-project voor jeugdige criminelen. Een straat verder waren er wss een paar Marrokanen weer iemand aan het ineenslaan. Die ontsnappen daar dus aan.

Ik mocht 6 maand geen criminele activiteit doen

Katoom

Legacy Member
[LRRP];16672250 zei:
Kzit hier op facebook wat te kijken en dacht in mijn eigen. Ik ga eens naar het profiel van mijn spaanse nichtjes kijken... Toen ik op het profiel van mijn jongste nichtje keek, viel ik bijna van mijn stoel... Semi naakfoto's, drinken en roken...
Ik denk dat de vader zich een bult gaan verschieten als hij ooit die foto's ziet :lol:
link? :unsure:

Simonn

Legacy Member
waffel zei:
Ja voila! Je begrijpt dus het verschil met deze situatie en zoiets. Het zijn verdomme een bende mietjes als ze het moeten opnemen tegen een groep allochtonen(ik wil hier niet veralgemenen, maar in Brussel is het in 99% van de gevallen zo'n situatie), maar tegen één man, ho maar.

Je wil niet veralgemenen maar je doet het dus lekker toch maar. Al veel in Brussel mee op pad geweest met de politie? Of haal je je info via Youtube en HLN?

OT: Onnodig politiegeweld valt niet goed te praten en moet niet getolereerd worden. Al zouden sommige situaties echter iets genuanceerder mogen voorgesteld worden.

Jack Wilshere

Legacy Member
Aan al die mannen met ne groten bek tegen het politiegeweld... Ga maar is een weekendje mee op pad met de flikken van Brussel, er zullen er veel appreciatie krijgen. Dat crapuul (allochtonen, autochtonen, zatlappen, e.d.) denken gewoon dat ze zich alles kunnen permitteren.

Vordesh

Legacy Member
Gunther D. zei:
Aan al die mannen met ne groten bek tegen het politiegeweld... Ga maar is een weekendje mee op pad met de flikken van Brussel, er zullen er veel appreciatie krijgen. Dat crapuul (allochtonen, autochtonen, zatlappen, e.d.) denken gewoon dat ze zich alles kunnen permitteren.

Langs den andere kant hebde goei ook en in bepaalde pita koten krijgt ge gratis eten dus tis ni alleen maar slecht ^^

mla

Legacy Member
Gunther D. zei:
Aan al die mannen met ne groten bek tegen het politiegeweld... Ga maar is een weekendje mee op pad met de flikken van Brussel, er zullen er veel appreciatie krijgen. Dat crapuul (allochtonen, autochtonen, zatlappen, e.d.) denken gewoon dat ze zich alles kunnen permitteren.

Da kan allemaal wel goe en wel zijn, maar dat is geen reden om op ne powertrip te gaan en disproportioneel geweld te gebruiken.
En daarbij, als ge daar niet mee om kunt moet ge ook geen flik worden.

Kacey Kriminal

Legacy Member
Gunther D. zei:
Aan al die mannen met ne groten bek tegen het politiegeweld... Ga maar is een weekendje mee op pad met de flikken van Brussel, er zullen er veel appreciatie krijgen. Dat crapuul (allochtonen, autochtonen, zatlappen, e.d.) denken gewoon dat ze zich alles kunnen permitteren.
Ah dus de para's in Afghanistan mogen ook schieten op burgers dan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan