Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 29

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

e.House

Legacy Member
glashelder zei:
Het is nog een jonge hond en ik ben sowieso al 3u kwijt aan het pendelen alleen al, dus als ik les heb ben ik heel makkelijk direct een halve of hele dag kwijt. Ze is nu gewend aan sowieso 2 grote wandelingen en verder nog 2-3 keer naar buiten, dat haal ik dan gewoon niet.


Ja, blijkbaar. M'n ma zei het zo al half lachend maar wel op zo'n toon waarvan je weet dat ze eigenlijk polst naar mijn reactie. "We zijn ook 30 jaar getrouwd hé dan, dus misschien dat jij en je zus dan kunnen betalen hé, hihi." Ja, hihi.

Stuur ze naar Gdansk, retourticket voor nog geen euro in november met ryanair. Misschien stormt het dan op de Baltische zee en hedde erna geen last meer van!

glashelder

Legacy Member
Sheldon Cooper zei:
Lijkt mij eerder gewoon een grapje hoor... En een hond kan normaal gezien wel gerust zijn als je die uitlaat voor je vertrekt en uitlaat als je thuis komt...

Ik ken mijn ma en dat is idd een grapje maar wel eentje dat ze meent. Zo van "ik pols voorzichtig eens naar hoe ze reageert, onder het mom van 't is een grapje." En ja, een hond kan alleen zijn maar er is bijvoorbeeld een dag dat ik weg ben van 8u tot 18u45... 't Is sowieso minstens 6 uur per dag alleen zonder mogelijkheid tot buiten gaan of buiten laten.

Oct

Legacy Member
glashelder zei:
Ja, wat moet je dan zeggen, nee?

Tuurlijk niet, ipv het weg te lachen de moment zelf post je het beter hier... Hoe moeilijk is het om gewoon "haha yea sure, kzal u meteen ook ne nieuwen auto kopen met al het geld dat ik teveel heb" te zeggen?

En die hond gaat er echt niet van sterven van eens twee weken wat meer alleen thuis te zijn overdag. Je gaat misschien wel wat mogen opruimen 's avonds maar ik veronderstel dat je daarom je ouders niet gaat laten thuisblijven?

glashelder

Legacy Member
Oct zei:
Tuurlijk niet, ipv het weg te lachen de moment zelf post je het beter hier... Hoe moeilijk is het om gewoon "haha yea sure, kzal u meteen ook ne nieuwen auto kopen met al het geld dat ik teveel heb" te zeggen?
Op dat moment wist ik amper wat ik hoorde, dus ik heb er toen niet op gereageerd, nee. Ik dacht meer van "wacht, serieus? :wtf:" Ik wist ook niet of ik nu zo onredelijk was of dat zij onredelijk waren, dus ik heb niet gereageerd omdat ik daar even over moet nadenken.

Oct zei:
En die hond gaat er echt niet van sterven van eens twee weken wat meer alleen thuis te zijn overdag. Je gaat misschien wel wat mogen opruimen 's avonds maar ik veronderstel dat je daarom je ouders niet gaat laten thuisblijven?
Die hond is nu NOOIT alleen thuis want dat hoeft ook nooit: er is altijd iemand thuis. Mijn pa is met pensioen, mijn ma werkt 2 dagen per week en toen we haar kochten had ik examens en nu vakantie. We hebben haar wel al korte momenten alleen gelaten (half uurtje of zo), maar geen 6 of 11 uur, simpelweg omdat het niet nodig was. Ik ga mijn hond hier niet heel het huis laten onderschijten en pissen, dus dan moet ik wel thuisblijven. En néé, ik heb nooit gezegd dat ik mijn ouders ga laten thuisblijven (alsof ik dat kan), maar 't is blijkbaar wel normaal dat mij daar niks over gevraagd wordt en dat er maar wordt uitgegaan dat ik wel een week niet naar school zal gaan. Heel de reis is al geregeld en toen was het ineens "oh ja, we moeten het nog even tegen glashelder zeggen." Het kon mij ook gevráágd worden of het misschien paste hé, en of er misschien samen een oplossing kon gevonden worden.

Oct

Legacy Member
glashelder zei:
Die hond is nu NOOIT alleen thuis want dat hoeft ook nooit: er is altijd iemand thuis. Mijn pa is met pensioen, mijn ma werkt 2 dagen per week en toen we haar kochten had ik examens en nu vakantie. We hebben haar wel al korte momenten alleen gelaten (half uurtje of zo), maar geen 6 of 11 uur, simpelweg omdat het niet nodig was. Ik ga mijn hond hier niet heel het huis laten onderschijten en pissen, dus dan moet ik wel thuisblijven. En néé, ik heb nooit gezegd dat ik mijn ouders ga laten thuisblijven (alsof ik dat kan), maar 't is blijkbaar wel normaal dat mij daar niks over gevraagd wordt en dat er maar wordt uitgegaan dat ik wel een week niet naar school zal gaan. Heel de reis is al geregeld en toen was het ineens "oh ja, we moeten het nog even tegen glashelder zeggen." Het kon mij ook gevráágd worden of het misschien paste hé, en of er misschien samen een oplossing kon gevonden worden.

Het is maar nen hond ze, steek hem desnoods ergens in een kamer/gang waar weinig meubels staan en leg er wat eten/drinken en speelgoed. Hij zal u nog zo graag zien als ge thuis komt 's avonds.

Uw ouders hebben er u waarschijnlijk niets over gevraagd omdat dat bijna niets van last is voor u. Af en toe wat eten geven en 's avonds wat opkuisen, op 10 minuten zijde er van af.

glashelder

Legacy Member
Oct zei:
Uw ouders hebben er u waarschijnlijk niets over gevraagd omdat dat bijna niets van last is voor u. Af en toe wat eten geven en 's avonds wat opkuisen, op 10 minuten zijde er van af.

Ik doe hier duidelijk iets verkeerd want ik ben al minstens een uur kwijt met wandelen alleen al :wtf: Het is geen goudvis hoor.

Oct

Legacy Member
glashelder zei:
Ik doe hier duidelijk iets verkeerd want ik ben al minstens een uur kwijt met wandelen alleen al :wtf: Het is geen goudvis hoor.

Again, het is maar één week. Dat beest gaat niet sterven van is een week (5 dagen) niet te gaan wandelen als je daar geen tijd voor hebt.

glashelder

Legacy Member
Oct zei:
Again, het is maar één week. Dat beest gaat niet sterven van is een week (5 dagen) niet te gaan wandelen als je daar geen tijd voor hebt.

Mag jij er eens een week voor zorgen als ze van hele dag niet buiten komt. Wordt plezant :woohoo: Dat beestje heeft ook gewoon energie die ze kwijt moet raken, net als jij en ik. Als ze daar geen mogelijkheid toe heeft, zoekt ze andere manieren om dat op te lossen...

mla

Legacy Member
Elke keer als ik beneden kom zit het lief van mijn stiefzus te fretten, die eet gvd heel de kast hier leeg, ahja want meneer heeft veel calorieën nodig omdat hij aan fitness doet. Brengt u eten dan mee he gast, ik zou dat niet eens durven om bij iemand anders thuis 8 keer per dag eten uit de kast te pakken..

xIO3Y

Legacy Member
Fuck, gebeurt hier voor mijn neus een spinneninvasie. Zit hier rustig achter mijn laptop en zie kleine spinnetjes passeren. Valt nog eens extra op op het witte tafellaken. Heb er denk ik een 20-tal "verwijderd", maar komen precies telkens per kill 2 bij. Had mijn iPad rechtop staan en zag aan de achterkant een 3-tal spinnetjes "zweven". Hadden blijkbaar een paar webjes geschoten op 10 min. tijd. Zit nog steeds op de uitkijk naar een groter exemplaar à la Eight Legged Freaks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan