Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xirtanneke

Legacy Member
Echt wtf, als ge bijwerkingen moet krijgen van medicatie die ge slikt, laat dat dan in godsnaam niet iets zijn wat bij minder dan 10 op 10.000 voorkomt. Mijn dokter weet zelfs niet eens wat te doen op dit moment.

In samenwerking met een hartkwaal en hartslagverlagende medicatie kan ik niet van nu op morgen met die medicatie stoppen. Maar de bijwerkingen wil ik ook niet meer. Ik zal me altijd de woorden 'goh, we kunnen altijd iets proberen' van mijn dokter blijven herinneren...

Karre

Legacy Member
Zoals elke koude periode, de gierigheid van mijn vader. Het is hier 14°C en toch mag het vuur niet eens aan want het is zogezegd warm genoeg en te kostelijk :ironic:. Maar als het voor hem is mag het geld wel uit ramen en deuren gegooid worden hoor zoals de aankoop van die kut Mercedes waar hij nu altijd over bezig zit en me geen zak boeit. Als je dan toch zo gierig op je geld zit stop dan met roken en ga voor een goedkopere wagen!

En 't begint me echt tegen te steken want elk jaar is het van dat.

Roald

Legacy Member
amdr zei:
Zeg ik ook niet (uitdrukkelijk al zie ge bij sommige mensen maar al te goed hoe slecht het wel is) al is het voor minderjarige zowiezo illegaal, en enorm slecht voor hun hersenen. Maar een beetje respect voor u medemens die die rommel niet wilt rieken (vooral omdat ik daar makkelijk misselijk van wordt) kan toch wel. Ik zit 2 verdiepen hoger en zelfs hier is die geur niet te doen. Normaal schamen ze hun nog en sluiten ze hun eigen op in hun kamer met en hangen ze daar uit hun raam.
Het is vooral een ergenis dat ik achter hun gat moet lopen wil ik mijzelf in een propere badkamer wassen, of in een propere keuken eten maken, ... En dan nog in die stank moet zitten.

Vooral grappig hoe ze allebei al jaren zitten zeiken hoe ze op hun 18 alleen gaan wonen, den ene stond na een maand terug (en heeft nog altijd ergens een appartement op kosten vant OCMW) en de ander zullen we wel zien. Ze zal nog verschieten wanneer da ze haar appartementjes van 800€/maand ga moeten late vallen als ze ni werkt en geen opleiding heeft.

Ik kan mezelf daar zo onnodig druk in maken :p
Niet echt onnodig he, ze klinken ook wel als probleemgevallen.
Los van het feit of er iets mis is met joints roken of niet, de combinatie van zo'n karakter en drugs leidt tot een verergering van hun problemen.

Yusifer

Legacy Member
Damn is het mistig zeg, vrij snel opgekomen ook.

En oftewel word ik een jaartje ouder oftewel is het gewoon behoorlijk koud, maar ik bibberde zowat uit mijn lijf. Vorig jaar was het np met de kou maar nu... misschien toch maar overwegen ne jas te kopen.

Swindels

Legacy Member
amdr zei:
Zeg ik ook niet (uitdrukkelijk al zie ge bij sommige mensen maar al te goed hoe slecht het wel is) al is het voor minderjarige zowiezo illegaal, en enorm slecht voor hun hersenen. Maar een beetje respect voor u medemens die die rommel niet wilt rieken (vooral omdat ik daar makkelijk misselijk van wordt) kan toch wel. Ik zit 2 verdiepen hoger en zelfs hier is die geur niet te doen. Normaal schamen ze hun nog en sluiten ze hun eigen op in hun kamer met en hangen ze daar uit hun raam.
Het is vooral een ergenis dat ik achter hun gat moet lopen wil ik mijzelf in een propere badkamer wassen, of in een propere keuken eten maken, ... En dan nog in die stank moet zitten.

Vooral grappig hoe ze allebei al jaren zitten zeiken hoe ze op hun 18 alleen gaan wonen, den ene stond na een maand terug (en heeft nog altijd ergens een appartement op kosten vant OCMW) en de ander zullen we wel zien. Ze zal nog verschieten wanneer da ze haar appartementjes van 800€/maand ga moeten late vallen als ze ni werkt en geen opleiding heeft.

Ik kan mezelf daar zo onnodig druk in maken :p

Ge beschrijft daar precies mijn zus :-) Helaas kunnen we onze familie niet kiezen he. Ik heb er al oorlog voor gehad met haar in het verleden, gelukkig woon ik nu niet meer bij haar maar af en toe zit het er hem nog eens op als ik bij mijn ouders thuis op bezoek ga waar zij (opnieuw) inwoont.

Maar, ze is nu reeds een maand gestopt en ze zegt zelf dat ze heel blij is en dat ze haar veel beter voelt. Maarja ze liegt waarschijnlijk omtrent het beter voelen want wiet is helemaal niet slecht! Nectar of the gods right? :ironic:

Romeo Carpaccio

Legacy Member
Oh great, om in de sfeer te blijven: ambulance en MUG zijn hier even verderop gestopt, zie ze niet maar zie wel nog hun zwaailichten, en er hangt hier ook wel dikke mist..

Myllan

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Echt wtf, als ge bijwerkingen moet krijgen van medicatie die ge slikt, laat dat dan in godsnaam niet iets zijn wat bij minder dan 10 op 10.000 voorkomt. Mijn dokter weet zelfs niet eens wat te doen op dit moment.

In samenwerking met een hartkwaal en hartslagverlagende medicatie kan ik niet van nu op morgen met die medicatie stoppen. Maar de bijwerkingen wil ik ook niet meer. Ik zal me altijd de woorden 'goh, we kunnen altijd iets proberen' van mijn dokter blijven herinneren...

Dit is wel iets erger en heftiger dan een ergernis van de dag, niet? Veel beterschap.

Sick`

Legacy Member
Krayola zei:
Ik weet niet wat het ergste is: onze pa die al 2x een voorschot heeft betaald aan een dakwerker en er maar blijft op wachten. Of het feit dat die dakwerker al 5-tal keer heeft beloofd om te komen, maar nooit is opgedaagd.

Nooit een voorschot betalen op uren dat iemand nog moet presteren. Mijn vader heef het ook ne keer gedaan en heeft er uiteindelijk een process van moeten maken en amper iets van terug gezien. De dakwerker in kwestie had dit bij meerdere mensen gelapt en was uiteindelijk failliet gegaan. Toen hij nog niet failliet was konden ze ook niks van hem aanslaan: zijn ladder (bij wijze van spreken) had nodig om te werken (en dus geld te verdienen) en zijn camionette was geleased... hij woonde (feitelijk) in bij zijn vriendin, dus een huis om aan te slaan had hij ook niet (en hij is daar ook uiteindelijk buitengesjot).

Lurpe1

Legacy Member
Xirtanneke zei:
Echt wtf, als ge bijwerkingen moet krijgen van medicatie die ge slikt, laat dat dan in godsnaam niet iets zijn wat bij minder dan 10 op 10.000 voorkomt. Mijn dokter weet zelfs niet eens wat te doen op dit moment.

In samenwerking met een hartkwaal en hartslagverlagende medicatie kan ik niet van nu op morgen met die medicatie stoppen. Maar de bijwerkingen wil ik ook niet meer. Ik zal me altijd de woorden 'goh, we kunnen altijd iets proberen' van mijn dokter blijven herinneren...
Ook meegemaakt met mijn vrouw.
Was redelijk erg, spoedopname en ziekenhuisverblijf voor iets tegen sinusitis. Sindsdien verschijnt op onze apotheker zijn scherm wanneer medicatie niet samengaat met mijn vrouw haar situatie of medicatie.

jenskes

Legacy Member
Lurpe1 zei:
Ook meegemaakt met mijn vrouw.
Was redelijk erg, spoedopname en ziekenhuisverblijf voor iets tegen sinusitis. Sindsdien verschijnt op onze apotheker zijn scherm wanneer medicatie niet samengaat met mijn vrouw haar situatie of medicatie.

En hoe kunnen ze dat eigenlijk weten waar uw vrouw dan slecht op zal reageren? Dan is ze allergisch aan 1 specifiek iets of kunnen ze zoiets echt voorspellen voor alle medicatie?

fordjah

Legacy Member
Kefianator zei:
schoolmoe en ik wil dus stopen met verder studeren maar dan verdien ik een hongerloon en heb ik een crappy job. ><

Volhouden of van studie richting veranderen. Anders zit je rond uw 27 jaar terug in het volwassenonderwijs. (zoals ik :cool:)
Altijd leuke jobs met verantwoordelijkheid gehad ondanks geen diploma. Maar vorig jaar bedrijf dicht door de loonkosten hier en sindsdien niks meer. Of twas aan de band gaan staan. En dat wil je toch echt niet doen?
Daarmee zit ik weer achter de schoolbanken, proberen om mijn diploma te behalen. Gaat voorlopig goed
:p

Lurpe1 zei:
Heb ik ergens spijt van ? Nee.
Zou ik het anders doen moest ik de kans krijgen ? Yep.
Dat je eerst zo oud worden om dat te beseffen. :doh:

Juist vant zelfde gedacht hier. Gelukkig heb ik de kans om er nog iets van te maken.

Pisjeloeken

Legacy Member
Al men hdmi poorten zijn blijkbaar ' opgeblazen ' van TV. En dit voor een van de duurdere samsung tvs

thecoon

Legacy Member
alweer 2 uur aan het wachten totdat iemand een iets doorstuurt pff en ik wou dat af hebben tegen 20.00 uur

Lurpe1

Legacy Member
jenskes zei:
En hoe kunnen ze dat eigenlijk weten waar uw vrouw dan slecht op zal reageren? Dan is ze allergisch aan 1 specifiek iets of kunnen ze zoiets echt voorspellen voor alle medicatie?
Ik vermoed dat dat een programma is dat alle bijwerkingen van medicatie op andere medicatie en aandoeningen bijhoud. Dat is onze vaste apotheek, die weet wat mijn vrouw heeft en wat ze inneemt.
Vanaf dat niet compatibel is ziet hij dat, heb dat al voorgehad.

Sloth

Legacy Member
Yusifer zei:
Damn is het mistig zeg, vrij snel opgekomen ook.

En oftewel word ik een jaartje ouder oftewel is het gewoon behoorlijk koud, maar ik bibberde zowat uit mijn lijf. Vorig jaar was het np met de kou maar nu... misschien toch maar overwegen ne jas te kopen.

Zot jong, nen jas???

kRa

Legacy Member
Harde tandpijn vannacht en vandaag. Net terug van de tandarts, die zei dat het een abces was en niets kon aan doen. Enkel antibiotica heeft em voorgeschreven :(

Michster

Legacy Member
Maandag ingangsexamen voor men programmeer-opleiding en kbegin nerveus te worden. Ik beheers praktisch alles wat we moeten kennen, maar heb bieke last van faalangst. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan