Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jorick

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Net gelezen op facebook...



Jongedame in kwestie zegt die ook dat mensen die mails moeten beantwoorden in een bedrijf/organisatie "lamzakken" zijn omdat zij nog geen antwoord heeft op haar klachtenmail. En "iedereen is oh zo hard tegen haar".

Hier gaat mijn haar dus recht van overeind staan. Ik heb dit jaar vakantiewerk gedaan op een dienst die mailverkeer verzorgde. Op rustige momenten kwamen er 30 mails per uur binnen, en als je dan amper 2 minuten hebt omelke mail zorgvuldig te beantwoorden, te gaan afprinten en klasseren,.. Ja, dan kan het even duren alvorens je antwoord hebt. Soms duurde het enkele dagen voordat ik klanten antwoord kon geven, maar dat zou mij geen lamzak maken.

Ik hoop uit het diepst van mijn hart, dat dergelijke verwende snotneuzen die met geld van hun pappie naar een concert gaan, en denken dat ze alles meteen moeten krijgen, nog eens goed geconfronteerd worden met de realiteit... :sop:


Sorry, maar dat is dus wel wat er vierkant loopt op die diensten: blijven afprinten en klasseren. Het is absoluut niet nodig om dit te doen (soms wel). In de meeste gevallen hoeft dit echt niet en worden die gewoon afgeprint om ergens nog een "papier-archief" te hebben dat geen kat gebruikt/wordt nooit gelezen.

En wij maar "denk om het milieu en print dit niet uit" onder onze mails zetten.

Verder heeft ze wel een punt, principieel gezien: die 2 euro zou je ook moeten terugkrijgen.

+ jij moet toch ook weten dat het beantwoorden van mails in veel van die bedrijven/instellingen gewoon (vaak) een lage prioriteit heeft, wat schandalig is.
Neem daar dan nog bij dat in veel gevallen het standaard (vooraf) opgestelde (antwoorden) mails zijn en zelfs dan zijn ze nog te tam om het op tijd door te antwoorden.

Ik heb trouwens zelf zulk werk gedaan en heb er alleen een haat ontwikkeld tegen de mensen/bazen die het regelen.
Ik moest zo klachten uitprinten, doorsturen (het uitgeprinte exemplaar + voorstel van antwoord) naar de baas, die moest checken welk vooraf opgestelde antwoord ik dan moest doorsturen, antwoorden en dan de mail + mijn antwoord ook nog eens afprinten.
En ik thuis maar papier recycleren.

BlazeMusic

Legacy Member
Jorick zei:
Sorry, maar dat is dus wel wat er vierkant loopt op die diensten: blijven afprinten en klasseren. Het is absoluut niet nodig om dit te doen (soms wel). In de meeste gevallen hoeft dit echt niet en worden die gewoon afgeprint om ergens nog een "papier-archief" te hebben dat geen kat gebruikt/wordt nooit gelezen.

En wij maar "denk om het milieu en print dit niet uit" onder onze mails zetten.

Verder heeft ze wel een punt, principieel gezien: die 2 euro zou je ook moeten terugkrijgen.

+ jij moet toch ook weten dat het beantwoorden van mails in veel van die bedrijven/instellingen gewoon (vaak) een lage prioriteit heeft, wat schandalig is.
Neem daar dan nog bij dat in veel gevallen het standaard (vooraf) opgestelde (antwoorden) mails zijn en zelfs dan zijn ze nog te tam om het op tijd door te antwoorden.

Ik heb trouwens zelf zulk werk gedaan en heb er alleen een haat ontwikkeld tegen de mensen/bazen die het regelen.
Ik moest zo klachten uitprinten, doorsturen (het uitgeprinte exemplaar + voorstel van antwoord) naar de baas, die moest checken welk vooraf opgestelde antwoord ik dan moest doorsturen, antwoorden en dan de mail + mijn antwoord ook nog eens afprinten.
En ik thuis maar papier recycleren.

In onze dienst is het wel een prioriteit, ik was toch 1 van de 4 mensen die er dag in, dag uit mee bezig was. Ook altijd persoonlijk beantwoord, niet voorgekauwd.

Ik erger mij er eerder aan dat ze mensen meteen een stempeltje gaat geven. En er dan een groot drama blijft rond maken. Ze verwacht meteen dat heel dat bedrijf zich meteen op haar ene mail zal gooien. Ik vind het op zich niet slecht, want ze heeft de kosten van haar ticket terug gekregen, maar administratiekosten worden bij mijn weten bijna nooit terug betaald. Is het omdat het werk van de administratie effectief gebeurd is? En die mensen ook een loon moeten krijgen, omdat zij er niet aan kunnen doen dat zo'n concert mis gaat? Ik weet het niet...

Maar ik vind haar gedrag gewoon belachelijk en kinderachtig... En dat durft dan nog te spreken van een schadevergoeding...

Général Zantas

Legacy Member
Gij overdrijft BlazeMusic.
Het gaat om het principe, en daarin heeft ze gelijk. En ik vind het bizar dat je ineens tot conclusies komt als "ze gaat met pappies geld naar concerten", dat valt alleszins niet af te leiden uit de dingen die je daar plaatst.

coldplayke

Legacy Member
dacuba zei:
Ik neem aan dat ge als 13 jarige nog niet zo daarmee bezig zijt.

Eenmaal als je je regels hebt, weet je toch wel dat het heel erg abnormaal is als die zo lang uitblijven. Dat doet me dan eerder vermoeden dat ze wel wist dat ze zwanger was, maar het niet wou vertellen omdat ze misschien bang was dat haar ma haar een abortus zou aanpraten. Nu goed, het kan echt zijn dat ze het gewoonweg vergeten was, maar 4 maanden is wel heel erg lang.

?therapy?

Legacy Member
5 maanden niet meer gesport en vandaag opnieuw begonnen. :unsure: Verdorie, wat gaat conditie er toch altijd snel weer vandoor. :( Enfin, nu toch proberen om 7 maanden te blijven gaan voor het weer slecht weer(= te warm) gaat zijn.

BlazeMusic

Legacy Member
Général Zantas zei:
Gij overdrijft BlazeMusic.
Het gaat om het principe, en daarin heeft ze gelijk. En ik vind het bizar dat je ineens tot conclusies komt als "ze gaat met pappies geld naar concerten", dat valt alleszins niet af te leiden uit de dingen die je daar plaatst.
Wel uit haar andere posts, maar vond het de moeite niet meer om die erbij te zetten. Er stond al genoeg.

dacuba zei:
Administratiekosten zijn kosten die gemaakt worden alvorens het concert doorgaat. Wij hebben op't werk ook weekends en daarvoor moeten deelnemers 55 euro betalen (reiskosten weekendleiding, jeugdherberg, materiaal etc) en tenzij ze vroeger dan 7 dagen afzeggen, krijgen ze hun geld niet terug. Sommige mensen begrijpen dat dus echt niet hé, er zijn altijd wel kosten en die kunnen wij ook niet terugbetalen.

Die 2 euro zal waarschijnlijk in porto- en betalingskosten zitten.
Dit dus. En al het dramatisch gedoe er rond. De uitleg achter administratiekosten hebben nog een aantal mensen haar verteld maar dan is het weer van: "jullie vallen mij aan!". FFS als dat kind nu geen antwoord op haar mail terug krijgt, wil ze een brief sturen. Da's goed, maak maar kosten, dan zijt ge uiteindelijk zoveel meer kwijt dan die 2 euro... :wtf:

Ik vind dat ze het gewoon heel ver wil drijven voor 2 euro, en uiteindelijk nog wat mensen als "tamzakken" wil bestempelen.

glashelder

Legacy Member
coldplayke zei:
Eenmaal als je je regels hebt, weet je toch wel dat het heel erg abnormaal is als die zo lang uitblijven. Dat doet me dan eerder vermoeden dat ze wel wist dat ze zwanger was, maar het niet wou vertellen omdat ze misschien bang was dat haar ma haar een abortus zou aanpraten. Nu goed, het kan echt zijn dat ze het gewoonweg vergeten was, maar 4 maanden is wel heel erg lang.
Zoals ze zelf zegt, ze was nog niet regelmatig. Genoeg meisjes die één of twee keer hun regels krijgen en dan een paar maanden niet en dan weer wel, etc.

Sick`

Legacy Member
coldplayke zei:
Eenmaal als je je regels hebt, weet je toch wel dat het heel erg abnormaal is als die zo lang uitblijven. Dat doet me dan eerder vermoeden dat ze wel wist dat ze zwanger was, maar het niet wou vertellen omdat ze misschien bang was dat haar ma haar een abortus zou aanpraten. Nu goed, het kan echt zijn dat ze het gewoonweg vergeten was, maar 4 maanden is wel heel erg lang.

Ze kwamen onregelmatig. Niet zo abnormaal als je nog geen pil pakt, mijn vriendin is net om die reden vroeg met de pil moeten beginnen. Ik stel me eerder de vraag wat dat "ongelukje" dan was :D

Edit: http://www.ridhughz.demon.co.uk/wav/extra5.wav

coldplayke

Legacy Member
Ik wist niet dat het zo normaal was dat regels maandenlang uitblijven. Ik blijf het toch maar een raar verhaal vinden. Er was een ongelukje gebeurd en haar regels bleven heel lang uit. Zelfs als je zo onregelmatig bent, ga je dan toch gewoon aan de alarmbel trekken, ook als je 13 bent.

Oldskooler

Legacy Member
Er kan daar maar 1 ding op gezegd worden.


Ons probleem niet !




Het is trouwens toch maar een lelijke.

Suphafly

Legacy Member
blackberry, kunde nou ies genen enen deftigen app op installeren...

?therapy?

Legacy Member
Het was te verwachten natuurlijk, maar wat een icoon dat we vandaag verliezen.

Suphafly

Legacy Member
Karre zei:
Wie koopt dat nu ook nog :unsure:

'k heb die gekocht omdat die mij steviger uitzag, spijtig genoeg gaat ie nu ook lang mee :p

maar vind het een beetje belachelijk om hem daarom stuk te maken of een nieuwe te kopen
en ben toch nog steeds fan van knopjes, mijn vingers werken ni goe op nen touch screen ^^

kay-gell

Legacy Member
Alleen dat heel facebook er weer vol mee moet staan.
Vraag al die pukkels is precies wie Mandela was en 80% kan niet eens een fatsoenlijk antwoord geven.

syndrom

Legacy Member
kvind mandela spam al een pak draaglijker dan al die spam over een windvlaagje die over het land gaat.

Oldskooler

Legacy Member
kay-gell zei:
Alleen dat heel facebook er weer vol mee moet staan.
Vraag al die pukkels is precies wie Mandela was en 80% kan niet eens een fatsoenlijk antwoord geven.

Die oude ***** uit batman.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan