Jorick
Legacy Member
BlazeMusic zei:Net gelezen op facebook...
Jongedame in kwestie zegt die ook dat mensen die mails moeten beantwoorden in een bedrijf/organisatie "lamzakken" zijn omdat zij nog geen antwoord heeft op haar klachtenmail. En "iedereen is oh zo hard tegen haar".
Hier gaat mijn haar dus recht van overeind staan. Ik heb dit jaar vakantiewerk gedaan op een dienst die mailverkeer verzorgde. Op rustige momenten kwamen er 30 mails per uur binnen, en als je dan amper 2 minuten hebt omelke mail zorgvuldig te beantwoorden, te gaan afprinten en klasseren,.. Ja, dan kan het even duren alvorens je antwoord hebt. Soms duurde het enkele dagen voordat ik klanten antwoord kon geven, maar dat zou mij geen lamzak maken.
Ik hoop uit het diepst van mijn hart, dat dergelijke verwende snotneuzen die met geld van hun pappie naar een concert gaan, en denken dat ze alles meteen moeten krijgen, nog eens goed geconfronteerd worden met de realiteit...![]()
Sorry, maar dat is dus wel wat er vierkant loopt op die diensten: blijven afprinten en klasseren. Het is absoluut niet nodig om dit te doen (soms wel). In de meeste gevallen hoeft dit echt niet en worden die gewoon afgeprint om ergens nog een "papier-archief" te hebben dat geen kat gebruikt/wordt nooit gelezen.
En wij maar "denk om het milieu en print dit niet uit" onder onze mails zetten.
Verder heeft ze wel een punt, principieel gezien: die 2 euro zou je ook moeten terugkrijgen.
+ jij moet toch ook weten dat het beantwoorden van mails in veel van die bedrijven/instellingen gewoon (vaak) een lage prioriteit heeft, wat schandalig is.
Neem daar dan nog bij dat in veel gevallen het standaard (vooraf) opgestelde (antwoorden) mails zijn en zelfs dan zijn ze nog te tam om het op tijd door te antwoorden.
Ik heb trouwens zelf zulk werk gedaan en heb er alleen een haat ontwikkeld tegen de mensen/bazen die het regelen.
Ik moest zo klachten uitprinten, doorsturen (het uitgeprinte exemplaar + voorstel van antwoord) naar de baas, die moest checken welk vooraf opgestelde antwoord ik dan moest doorsturen, antwoorden en dan de mail + mijn antwoord ook nog eens afprinten.
En ik thuis maar papier recycleren.
Verdorie, wat gaat conditie er toch altijd snel weer vandoor.
Enfin, nu toch proberen om 7 maanden te blijven gaan voor het weer slecht weer(= te warm) gaat zijn.
