Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rscaboy

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik ben het beu he :angry:

Eerst in de vakantie gingen mijn vriend en ik ergens naar toen en onder 13 was het gratis. De man aan de kassa vraagt mij doodserieus 'ben jij al 13?'
Vorige week stond er hier een gehandicapte vrouw aan de deur. Ze wou een kalender verkopen voor het goede doel en vroeg mij of mijn mama thuis was -_- ik zei dan nee, maar dat ik wel een kalender zou kopen, dan begint ze daar met haar uitleg 'ja, en toon dit papiertje dan maar aan de mama, want soms staan er toch wel vreemde mensen aan de deur he, dus dat je mama niet ongerust is of zo he'. Ok -_-
Deze week vroeg ik aan een vriendin 'als je niet zou weten hoe oud ik ben, hoe oud zou je me dan inschatten?' Zij zei dan '12 jaar', achteraf zei ze dat het om te lachen was, maar ik geloof het niet meer!!
Net kwam er een gast van het wwf aan de deur en die vroeg 'hallooooooo, is jouw mama hier? Nee, ah das niet erg, tot ziens!' en die ging weg. Kerel echt waar, ik ben 19, ik had perfect iets willen kopen (als het niet te duur was) :sop:

Ik snap het probleem niet :cry: Ik heb een normale grootte, een normale bouw, mijn gezicht ziet er (voor zo ver ik me ervan bewust ben) normaal uit voor mijn leeftijd. Het enige dat het zou kunnen zijn is mijn vlinderspeldje, maar kom zeg, als een bomma een vlinderspeldje in haar haar doet, denk je toch ook niet dat ze 12 is -_-

pics? of nee, kinderporno is verboden op 9lives.

kil911ler

Legacy Member
Man man... soms kunnen vrouwen op de trein grote, ma echt grote tettergatten zijn. Deze week bij op en af van Gent. Telkens in een wagon waar er 2 meisjes zitten (rond de 20 jaar). En die ene begint daar een heel beklag te doen op zo een volume dat je gewoon niet anders kunt dan het gesprek mee te volgen. Dan hoorde soms es de vriendin 'uhu... ja... hmm..' zeggen. Vertelt ook al veel :p

Ma aarrgghh... ge komt er gewoon zot van na een tijd :p

J.F.

Legacy Member
Op het station van Luik kwam een heel lieve man zo eten vragen of een beetje geld, maar ik had geen eten dus had die niks gegeven. Maar nu zit ik daar zo mee in mijn hoofd natuurlijk, dat zit precies echt op mijn geweten :p vooral omdat die zo eten vroeg, ik had echt medelijden... Misschien had ik die gewoon 5 euro moeten geven, want mss had em da echt nodig en 5 euro maakt mij niet arm :(

Michster

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik ben het beu he :angry:

Eerst in de vakantie gingen mijn vriend en ik ergens naar toen en onder 13 was het gratis. De man aan de kassa vraagt mij doodserieus 'ben jij al 13?'
Vorige week stond er hier een gehandicapte vrouw aan de deur. Ze wou een kalender verkopen voor het goede doel en vroeg mij of mijn mama thuis was -_- ik zei dan nee, maar dat ik wel een kalender zou kopen, dan begint ze daar met haar uitleg 'ja, en toon dit papiertje dan maar aan de mama, want soms staan er toch wel vreemde mensen aan de deur he, dus dat je mama niet ongerust is of zo he'. Ok -_-
Deze week vroeg ik aan een vriendin 'als je niet zou weten hoe oud ik ben, hoe oud zou je me dan inschatten?' Zij zei dan '12 jaar', achteraf zei ze dat het om te lachen was, maar ik geloof het niet meer!!
Net kwam er een gast van het wwf aan de deur en die vroeg 'hallooooooo, is jouw mama hier? Nee, ah das niet erg, tot ziens!' en die ging weg. Kerel echt waar, ik ben 19, ik had perfect iets willen kopen (als het niet te duur was) :sop:

Ik snap het probleem niet :cry: Ik heb een normale grootte, een normale bouw, mijn gezicht ziet er (voor zo ver ik me ervan bewust ben) normaal uit voor mijn leeftijd. Het enige dat het zou kunnen zijn is mijn vlinderspeldje, maar kom zeg, als een bomma een vlinderspeldje in haar haar doet, denk je toch ook niet dat ze 12 is -_-

Hmmmmm.

J.F.

Legacy Member
Ik moest ook ooit eens mijn pas tonen toen ik een fles wijn moest gaan kopen :p moet ge daar niet maar 16 voor zijn ofzo?

BlazeMusic

Legacy Member
Daarnet de zoveelste eindeloze ruzie met mijn egoïstische broer.

Had geen geld om zijn openbaar vervoer te betalen, had al enkele dagen voorgeschoten, hij moet mij ondertussen al 70 euro terugbetalen, en mijn pa moet hij 120 euro terug betalen (wist niet dat het al zoveel was) + hij heeft blijkbaar ook schulden bij vrienden. Had hij blijkbaar 150 euro gekregen van z'n moeder (die hier niet meer woont, echtscheiding), heeft hij dat geld er op 2 dagen doorgezopen (trakteren etc.) en onnozelheden mee gekocht, waardoor hij opnieuw geen geld had om mij en mijn vader terug te betalen.

Dat studeert (maar buist op praktisch alles, bist 10 vakken dit jaar), kijkt niet anders dan tv, voor de rest gaat hij op café, doet niks in huis en zoekt geen bijverdienste om zelf zijn kosten in toom te houden.

Wanneer mijn pa er dan mee dreigt om hem buiten te laten halen door de politie (is hier echt geen leven meer, hij heeft mij pa ook al eens een slag op zijn gezicht en borstkas gegeven, mijn pa heeft zich toen afgeweerd uit verdediging, deed mijn broer precies of hij werd half dood geklopt...), vindt mijn broer dat wij "overdrijven, en hem express buiten willen om moeilijk te doen".

Kom dan juist naar beneden, meneer is 3-4 schnitzels aan het bakken, lang na etenstijd, omdat hij "nog honger" heeft. Ik had de boodschappen betaald (papa heeft financiële problemen door de scheiding, ik sta hem voorlopig bij met mijn spaarboekje tot hij het kan terug betalen), en door mijn broer zijn koeienmaag is er nu dus geen vlees meer voor morgen, terwijl ik aan een heel strak budget zit qua boodschappen. Ik ben uitgevlogen, heb gebruld dat ik hier al genoeg betaal en alles probeer in goede banen te leiden, en hij gewoon alles opvreet achter onze rug om. Zegt hij heel serieus: "tis toch niet mijn fout dat gij dat moet betalen...?".

Dat was mijn punt niet, tamme kloot... :angry::angry::angry:
Een mens zou er bijna op gaan hopen dat e hem met de politie komen halen...

Katoom

Legacy Member
Ik heb nooit ergens mijne pas moeten laten zien. :unsure:


Maar ik begin wel grijs te worden op mijn 29e :sad:

Michster

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Daarnet de zoveelste eindeloze ruzie met mijn egoïstische broer.

Had geen geld om zijn openbaar vervoer te betalen, had al enkele dagen voorgeschoten, hij moet mij ondertussen al 70 euro terugbetalen, en mijn pa moet hij 120 euro terug betalen (wist niet dat het al zoveel was) + hij heeft blijkbaar ook schulden bij vrienden. Had hij blijkbaar 150 euro gekregen van z'n moeder (die hier niet meer woont, echtscheiding), heeft hij dat geld er op 2 dagen doorgezopen (trakteren etc.) en onnozelheden mee gekocht, waardoor hij opnieuw geen geld had om mij en mijn vader terug te betalen.

Dat studeert (maar buist op praktisch alles, bist 10 vakken dit jaar), kijkt niet anders dan tv, voor de rest gaat hij op café, doet niks in huis en zoekt geen bijverdienste om zelf zijn kosten in toom te houden.

Wanneer mijn pa er dan mee dreigt om hem buiten te laten halen door de politie (is hier echt geen leven meer, hij heeft mij pa ook al eens een slag op zijn gezicht en borstkas gegeven, mijn pa heeft zich toen afgeweerd uit verdediging, deed mijn broer precies of hij werd half dood geklopt...), vindt mijn broer dat wij "overdrijven, en hem express buiten willen om moeilijk te doen".

Kom dan juist naar beneden, meneer is 3-4 schnitzels aan het bakken, lang na etenstijd, omdat hij "nog honger" heeft. Ik had de boodschappen betaald (papa heeft financiële problemen door de scheiding, ik sta hem voorlopig bij met mijn spaarboekje tot hij het kan terug betalen), en door mijn broer zijn koeienmaag is er nu dus geen vlees meer voor morgen, terwijl ik aan een heel strak budget zit qua boodschappen. Ik ben uitgevlogen, heb gebruld dat ik hier al genoeg betaal en alles probeer in goede banen te leiden, en hij gewoon alles opvreet achter onze rug om. Zegt hij heel serieus: "tis toch niet mijn fout dat gij dat moet betalen...?".

Dat was mijn punt niet, tamme kloot... :angry::angry::angry:
Een mens zou er bijna op gaan hopen dat e hem met de politie komen halen...

Wat een ongelooflijke bloedzuiger is me dat wel niet! :s Geen kloot doen voor school, de idioot uithangen en dan ook nog eens uithalen naar uw eigen vader? Die lag bij mij al lang buiten als hij 18+(is hij bij u uiterst waarschijnlijk wel).

Waarom ben jij echter nog zo goedgelovig om hem geld te lenen dan als ik vragen mag? Die maakt toch geen geweld-dreigingen naar u toe hé? :s

The_Cat

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Daarnet de zoveelste eindeloze ruzie met mijn egoïstische broer.

Had geen geld om zijn openbaar vervoer te betalen, had al enkele dagen voorgeschoten, hij moet mij ondertussen al 70 euro terugbetalen, en mijn pa moet hij 120 euro terug betalen (wist niet dat het al zoveel was) + hij heeft blijkbaar ook schulden bij vrienden. Had hij blijkbaar 150 euro gekregen van z'n moeder (die hier niet meer woont, echtscheiding), heeft hij dat geld er op 2 dagen doorgezopen (trakteren etc.) en onnozelheden mee gekocht, waardoor hij opnieuw geen geld had om mij en mijn vader terug te betalen.

Dat studeert (maar buist op praktisch alles, bist 10 vakken dit jaar), kijkt niet anders dan tv, voor de rest gaat hij op café, doet niks in huis en zoekt geen bijverdienste om zelf zijn kosten in toom te houden.

Wanneer mijn pa er dan mee dreigt om hem buiten te laten halen door de politie (is hier echt geen leven meer, hij heeft mij pa ook al eens een slag op zijn gezicht en borstkas gegeven, mijn pa heeft zich toen afgeweerd uit verdediging, deed mijn broer precies of hij werd half dood geklopt...), vindt mijn broer dat wij "overdrijven, en hem express buiten willen om moeilijk te doen".

Kom dan juist naar beneden, meneer is 3-4 schnitzels aan het bakken, lang na etenstijd, omdat hij "nog honger" heeft. Ik had de boodschappen betaald (papa heeft financiële problemen door de scheiding, ik sta hem voorlopig bij met mijn spaarboekje tot hij het kan terug betalen), en door mijn broer zijn koeienmaag is er nu dus geen vlees meer voor morgen, terwijl ik aan een heel strak budget zit qua boodschappen. Ik ben uitgevlogen, heb gebruld dat ik hier al genoeg betaal en alles probeer in goede banen te leiden, en hij gewoon alles opvreet achter onze rug om. Zegt hij heel serieus: "tis toch niet mijn fout dat gij dat moet betalen...?".

Dat was mijn punt niet, tamme kloot... :angry::angry::angry:
Een mens zou er bijna op gaan hopen dat e hem met de politie komen halen...

Altijd fijn zo van die profiteurs :/ hebt ge echt nodig wanneer het al wat moeilijker gaat (zoals uw pa dan met de scheiding). Echt zo kut dat die niet snappen dat ze fout bezig zijn. Ik leef met je mee!

BlazeMusic

Legacy Member
Michster zei:
Wat een ongelooflijke bloedzuiger is me dat wel niet! :s Geen kloot doen voor school, de idioot uithangen en dan ook nog eens uithalen naar uw eigen vader? Die lag bij mij al lang buiten als hij 18+(is hij bij u uiterst waarschijnlijk wel).

Waarom ben jij echter nog zo goedgelovig om hem geld te lenen dan als ik vragen mag? Die maakt toch geen geweld-dreigingen naar u toe hé? :s
Hij heeft 1 keer op een jaar tijd in een zatte bui voos staan toen tegen mij. Vlak voor mij komen staan, beetje stoer staan duwen tegen mijn schouder, stem verheffen, agressieve houding. Heb hem toen wel weten te intimideren, en nooit effectief lappen van gekregen.

Ik ben niet te goedgelovig, meneer was een bijverdienste aan het zoeken om mij alles terug te betalen. Tot hij na x-aantal weken zei: "ahja, nog niet gaan horen in den interim, weet niet hoe dat werkt..." en ik ondertussen in de waan dat hij iets aan het zoeken was...

Hij is 18+, we willen hem heel graag buiten. Was vroeger zo geen slechte jongen, tot hij het uitgaansleven leerde kennen. Veel zuipen, geen klop meer doen voor school, boetes krijgen (waar mijn pa voor opdraait),... En als we hem zouden laten buitenzetten met de politie, gaat mijn moeder op de rechtbank zeggen: "kijk, hij kan niet voor zijn kinderen zorgen..." (echtscheiding nog volop bezig).

Oh, en nog een nadeel: wij zijn de laatste die weten wanneer hij geld heeft om ons terug te betalen. En tegen de tijd dat we het weten, is het er alweer doorgezopen. Zo blijven we bezig. Van mij ziet hij ondertussen geen cent meer...


The_Cat zei:
Altijd fijn zo van die profiteurs :/ hebt ge echt nodig wanneer het al wat moeilijker gaat (zoals uw pa dan met de scheiding). Echt zo kut dat die niet snappen dat ze fout bezig zijn. Ik leef met je mee!
Merci. Momenteel eerder medelijden met mijn kleine broer. Heb hem deze avond verrast met de mededeling dat ik hem morgen mee naar F.A.C.T.S. neem in Gent (comic-cosplay event), ik had daar een budget voor apart gelegd, enkele maanden geleden al. Nu, er is 70 euro van weg (uit mijn portefeuille, was een budget van 100 euro)... Daarnet ook pas gezien, en natuurlijk is mijn oudste broer nergens te bekennen dus ik denk dat ik al weet waar de link te leggen...

Had beloofd dat mijn kleine broer iets mocht kopen op F.A.C.T.S., maar nu wordt dat financieel een beetje ondermijnd, want heb juist genoeg om de vervoerskosten te betalen, maar niet meer voor toegangsticketten en al de rest... Hij ligt al een halfuur in zijn bed, was super blij om te kunnen gaan morgen ("ik wil op de foto met een storm trooper van star wars, zusje!"), kan hem morgenochtend toch niet zeggen dat ik het moet aflassen...? Sebiet tripje naar de bankcontact, al moet ik mij de komende maand wat in bochten wringen, dan is het maar zo, maar kan iets dat ik al maanden beloofd heb nu niet terug gaan afpakken (had gezegd dat ik hem met iets zou verrassen, maar niet met was, heb de spanning er goed ingehouden)... :(

Xirtanneke

Legacy Member
Djeezes, wat een ongelofelijke eikel. Ik hoop dat die ooit op een moment in zijn leven tot inkeer komt en serieus spijt gaat hebben van zijn keuzes nu.

C-lientje

Legacy Member
coldplayke zei:
Ik ben het beu he :angry:

Eerst in de vakantie gingen mijn vriend en ik ergens naar toen en onder 13 was het gratis. De man aan de kassa vraagt mij doodserieus 'ben jij al 13?'
Vorige week stond er hier een gehandicapte vrouw aan de deur. Ze wou een kalender verkopen voor het goede doel en vroeg mij of mijn mama thuis was -_- ik zei dan nee, maar dat ik wel een kalender zou kopen, dan begint ze daar met haar uitleg 'ja, en toon dit papiertje dan maar aan de mama, want soms staan er toch wel vreemde mensen aan de deur he, dus dat je mama niet ongerust is of zo he'. Ok -_-
Deze week vroeg ik aan een vriendin 'als je niet zou weten hoe oud ik ben, hoe oud zou je me dan inschatten?' Zij zei dan '12 jaar', achteraf zei ze dat het om te lachen was, maar ik geloof het niet meer!!
Net kwam er een gast van het wwf aan de deur en die vroeg 'hallooooooo, is jouw mama hier? Nee, ah das niet erg, tot ziens!' en die ging weg. Kerel echt waar, ik ben 19, ik had perfect iets willen kopen (als het niet te duur was) :sop:

Ik snap het probleem niet :cry: Ik heb een normale grootte, een normale bouw, mijn gezicht ziet er (voor zo ver ik me ervan bewust ben) normaal uit voor mijn leeftijd. Het enige dat het zou kunnen zijn is mijn vlinderspeldje, maar kom zeg, als een bomma een vlinderspeldje in haar haar doet, denk je toch ook niet dat ze 12 is -_-

Ooit gaat ge nog wel willen dat ze u 7 jaar jonger schatten als ge vol rimpels staat.

The_Cat

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Hij heeft 1 keer op een jaar tijd in een zatte bui voos staan toen tegen mij. Vlak voor mij komen staan, beetje stoer staan duwen tegen mijn schouder, stem verheffen, agressieve houding. Heb hem toen wel weten te intimideren, en nooit effectief lappen van gekregen.

Ik ben niet te goedgelovig, meneer was een bijverdienste aan het zoeken om mij alles terug te betalen. Tot hij na x-aantal weken zei: "ahja, nog niet gaan horen in den interim, weet niet hoe dat werkt..." en ik ondertussen in de waan dat hij iets aan het zoeken was...

Hij is 18+, we willen hem heel graag buiten. Was vroeger zo geen slechte jongen, tot hij het uitgaansleven leerde kennen. Veel zuipen, geen klop meer doen voor school, boetes krijgen (waar mijn pa voor opdraait),... En als we hem zouden laten buitenzetten met de politie, gaat mijn moeder op de rechtbank zeggen: "kijk, hij kan niet voor zijn kinderen zorgen..." (echtscheiding nog volop bezig).

Oh, en nog een nadeel: wij zijn de laatste die weten wanneer hij geld heeft om ons terug te betalen. En tegen de tijd dat we het weten, is het er alweer doorgezopen. Zo blijven we bezig. Van mij ziet hij ondertussen geen cent meer...



Merci. Momenteel eerder medelijden met mijn kleine broer. Heb hem deze avond verrast met de mededeling dat ik hem morgen mee naar F.A.C.T.S. neem in Gent (comic-cosplay event), ik had daar een budget voor apart gelegd, enkele maanden geleden al. Nu, er is 70 euro van weg (uit mijn portefeuille, was een budget van 100 euro)... Daarnet ook pas gezien, en natuurlijk is mijn oudste broer nergens te bekennen dus ik denk dat ik al weet waar de link te leggen...

Had beloofd dat mijn kleine broer iets mocht kopen op F.A.C.T.S., maar nu wordt dat financieel een beetje ondermijnd, want heb juist genoeg om de vervoerskosten te betalen, maar niet meer voor toegangsticketten en al de rest... Hij ligt al een halfuur in zijn bed, was super blij om te kunnen gaan morgen ("ik wil op de foto met een storm trooper van star wars, zusje!"), kan hem morgenochtend toch niet zeggen dat ik het moet aflassen...? Sebiet tripje naar de bankcontact, al moet ik mij de komende maand wat in bochten wringen, dan is het maar zo, maar kan iets dat ik al maanden beloofd heb nu niet terug gaan afpakken (had gezegd dat ik hem met iets zou verrassen, maar niet met was, heb de spanning er goed ingehouden)... :(

Amai hoe erg!!! Das toch echt te egoïstisch voor woorden!! Als hem dan zo graag zichzelf zat zuipt moet hij dat niet doen op de kosten van u en dan nog geld nemen zonder te vragen WTF!!

Nu van dat buitenzetten heb je alle gelijk, en uw broer kan daar zelfs voor naar de politie stappen als uw pa die buiten zet zonder inkomen en hij is meerderjarig( spijtig genoeg een ook al te bekend straatje). Maar dat is een situatie die echt onhoudbaar is zo amai. Hopelijk verandert dat toch snel naar de goeie kant voor jullie want dat is toch echt wel schrijnend :(

playforfun91

Legacy Member
J.F. zei:
Op het station van Luik kwam een heel lieve man zo eten vragen of een beetje geld, maar ik had geen eten dus had die niks gegeven. Maar nu zit ik daar zo mee in mijn hoofd natuurlijk, dat zit precies echt op mijn geweten :p vooral omdat die zo eten vroeg, ik had echt medelijden... Misschien had ik die gewoon 5 euro moeten geven, want mss had em da echt nodig en 5 euro maakt mij niet arm :(

Ook al meegemaakt in gent, maar het ging over nog 40 cent, de rest had em al bij elkaar. Vloog die idd direct naar een pittakraam om eten te kopen, kerel was idd gwn iemand die op straat leefde en geld bij elkaar moest bedelen voor eten, en nog redelijk jong ook :s Kan echt niet zien dat mensen honger hebben, hier vliegt er zoveel in de vuilbak thuis.

GameMorbi

Legacy Member
playforfun91 zei:
Ook al meegemaakt in gent, maar het ging over nog 40 cent, de rest had em al bij elkaar. Vloog die idd direct naar een pittakraam om eten te kopen, kerel was idd gwn iemand die op straat leefde en geld bij elkaar moest bedelen voor eten, en nog redelijk jong ook :s Kan echt niet zien dat mensen honger hebben, hier vliegt er zoveel in de vuilbak thuis.

Heel nobel, veel mensen denken niet zo en dat is wel spijtig. Hier wordt ook veel weggegooid en ben dan altijd boos op mijn vriendin dat ze te veel koopt/klaargemaakt maar het is al veel verbeterd :)

BlazeMusic

Legacy Member
The_Cat zei:
Amai hoe erg!!! Das toch echt te egoïstisch voor woorden!! Als hem dan zo graag zichzelf zat zuipt moet hij dat niet doen op de kosten van u en dan nog geld nemen zonder te vragen WTF!!

Nu van dat buitenzetten heb je alle gelijk, en uw broer kan daar zelfs voor naar de politie stappen als uw pa die buiten zet zonder inkomen en hij is meerderjarig( spijtig genoeg een ook al te bekend straatje). Maar dat is een situatie die echt onhoudbaar is zo amai. Hopelijk verandert dat toch snel naar de goeie kant voor jullie want dat is toch echt wel schrijnend :(
Probleem is dat we niet weten wanneer hij "zelfstandig" zal zijn. Hij is nu zijn eerste jaar hogeschool zo goed als aan het bissen. Dus een extra jaar... en als hij weer flopt, weer een extra jaar... Blijft oplopen, en ondertussen zit hij hier wel.


shiche zei:
Hebt ge dan geen spaarrekening? :/
Had. Soort van. Een zichtrekening met mijn deel van de erfenis van m'n oma op (dat geld heeft tot dit jaar vast gestaan om te laten opbrengen, daarna overgezet op mijn zichtrekening) + geld van mijn vakantiewerk. Dat kutwijf dat zichzelf "moeder" noemt, heeft ons met zoveel schulden achter gelaten dat het bedrag dat ik nog op mijn zichtrekening heb... Tja, zelfs de moeite niet meer om een spaarrekening voor te openen, ook al wilde ik dat een tijdje geleden wel doen ;) Ik zal dat geld wel terug krijgen, vanaf mijn pa zijn geld heeft na de scheiding (zij wil ons uitkopen), tot dan is het wel heel spannend voor ons, want ik ben voltijds student en ik kan geen geld voorschieten als het op geraakt. En als ik dan nog een broer heb, die leeft alsof het geld aan de bomen groeit, en ons met alle miserie opzadelt... tja... Ik zou wel een sigaret kunnen gebruiken momenteel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan