Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cadiuro

Legacy Member
J.Brown zei:
Debiele Jehova getuigen, 3e zondag op rij dat ze mij komen wakker bellen. Volgende keer doe ik naakt open.

9/10 would brofist

en dan net scoutsmeisjes zijn die pannenkoeken komen verkopen waarschijnlijk

Edit: Heel dat gedoe rond Zwarte Piet is ook mijn ergernis van elk jaar.
Ik vind dat net een supermooie traditie, een stel jonge mannen die de oudere medemens helpen bij zijn taak (die nota bene het uitdelen van cadeautjes aan kinderen is!).

Ik heb Sint en Piet trouwens altijd als beste vrienden ervaren, niet als meester en slaaf. Als er iets zou moeten gebeuren met die traditie, zou het net de benadrukking moeten zijn dat vriendschap niet ras- of leeftijdgebonden moet zijn.

C-lientje

Legacy Member
J.Brown zei:
Debiele Jehova getuigen, 3e zondag op rij dat ze mij komen wakker bellen. Volgende keer doe ik naakt open.

Dezelfde?

Ik zou eig wel eens willen hebben dat ze aanbellen, volgens mij is da nog wel entertainend.Zo een marginalen die hysterisch staan te zwaaien met folderkes.Wel ni op zondagochtend :rofl:

Tzou grappig zijn moest ge u verkleden als Satan, en dan me nen drietand achter hun kont komt lopeni!

Ahja en Satanische death metal opzetten als ze aanbellen :unsure:

En een glas bietensap voor hun neus opdrinken en vragen of ze ook n glas geitenbloed willen hebben.

Romeo Carpaccio

Legacy Member
J.Brown zei:
Debiele Jehova getuigen, 3e zondag op rij dat ze mij komen wakker bellen. Volgende keer doe ik naakt open.
Film hun reactie




Enkel hun reactie hé!

coldplayke

Legacy Member
C-lientje zei:
Dezelfde?

Ik zou eig wel eens willen hebben dat ze aanbellen, volgens mij is da nog wel entertainend.Zo een marginalen die hysterisch staan te zwaaien met folderkes.Wel ni op zondagochtend :rofl:

Tzou grappig zijn moest ge u verkleden als Satan, en dan me nen drietand achter hun kont komt lopeni!

Ahja en Satanische death metal opzetten als ze aanbellen :unsure:

En een glas bietensap voor hun neus opdrinken en vragen of ze ook n glas geitenbloed willen hebben.

Mijn ma heeft een aantal keer gebabbeld met die mensen en na de vijfde keer of zo heeft ze gezegd 'ik denk wel dat het weinig nut heeft dat jullie nog eens langskomen.' Ze hebben dan gewoon geantwoord: 'ok mevrouw, geen probleem, we hebben liever dat u het zegt dan dat we nog eens tegen uw zin langskomen'. Dat leken mij heel redelijke mensen :)
Die hun boekske is anders wel heel entertainend, leuk spelletjes oplossen in het kindergedeelte :p

Dennoman

Legacy Member
Tonerider zei:
Organisaties voor armoedebestrijding (Poverello en dergelijke) zijn de eersten om te zeggen dat je bedelaars geen geld mag geven. Komt inderdaad niks goeds van, enkel drank en drugs.

Ik zal als ik iets bij heb voor te eten het ook aan iemand geven, maar als ze het dan weigeren lossen ze het maar op. Als ge te goed zijt voor droog brood te eten, kunt ge ook voor uw eten gaan werken. Volgens "toonaangevend onderzoek" (sic) bestaat ruim een derde van de jobs in de horeca niet officieel. Om in 't zwart te werken hebt ge geen identiteitsbewijs of vaste verblijfplaats nodig.

Pariah

Legacy Member
Black zei:
Grappig hoe het vooral linkse AUTOCHTONEN zijn die deze stellingen beweren. Ik heb nog geen enkel van mijn allochtoonse vrienden horen klagen over zwarte piet (dat het racistisch is dus).

Veeleer een verhaaltje dat door de media een eigen leven aan het leiden is, zodanig dat de allochtonen nog maar eens zouden overkomen als zijnde de 'invaders' en 'onverdraagzamen'.

Kwam toevallig dit filmpje tegen. Er zitten idd wat linkse (blanke) stokertjes tussen maar ook een pak allochtonen.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200804059564811

De ene comment is wel zalig. "laten we het suikerfeest ook maar afschaffen. beetje discriminerend tegenover mensen met een suikerziekte...." :lol:

Oldskooler

Legacy Member
Zubrowka zei:
Weer een bevestiging vd slechtheid vd mens. De week is weer goed‚ he oldskooler!

Het half uur is weer goed.

Maar geen nood, 3 bevestigingen per half uur.

Preske

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Hij zal een beetje op zijn moeder lijken denk ik...

Anyhow, financiën online gecheckt, morgenvroeg bankcontact (want ik ben een schijtebroek om dit uur in den donker...).
Al moest ik te voet gaan, ik breng die pagadder naar F.A.C.T.S. morgen, en ik grabbel de eerste Storm Trooper die ik tegenkom naar mij toe... :cool:

Vind dat erg dat zelfs uw eigen portefeuille ni veilig is... Ge zou er aangifte van moeten doen bij de politie, maarja, het is nog altijd uw broer hé...

Dit zijn momenten dat ge zou willen dat ge in de US woont, moest ge dat daar vertellen zou er waarschijnlijk een ganse stormtrooper delegatie u komen afhalen bij u thuis :p

Romeo Carpaccio zei:
Film hun reactie




Enkel hun reactie hé!

lol

Dennoman

Legacy Member
Ben de aanhoudende strijd tussen de à la mode linkse geitenwollensokken-bakfietswijven en de verzuurde rechtse zwartzakken onderhand echt kotsbeu. Douche uzelf allemaal in kokend frituurvet en maak plaats voor mensen die wel met elkaar om kunnen.

Social network posts over dat gedoe met onze vriend Jejoen komen me onderhand de strot uit. De burgerjournalistiek -spuwt op de grond- viert weer eens hoogtij. Om van de kotsen.

Gunslinger_

Legacy Member
ben nog niet eens lang wakker en heb al 2x formidable en 2x wrecking ball gehoord. Dank u q music en mnm.

Cools

Legacy Member
Dennoman zei:
Om in 't zwart te werken hebt ge geen identiteitsbewijs of vaste verblijfplaats nodig.

Wel een verzorgd voorkomen en moet je Frans en/of Nederlands perfect beheersen, toch in de horeca. Daar knelt al vaak het schoentje.

Mathelas

Legacy Member
Tonerider zei:
als ze echt honger hadden gingen ze voor het geld van die pitta een heel brood kopen.
Geloof me, ik kom regelmatig aan het station. Daar staat een bende roemenen die enkel frans kunnen en die bedelen altijd achter geld voor een hamburger. (Of soms medicijnen). En als ze u zien roken schooien ze achter sigaretten (alhoewel ze dus een pakske op zak hebben). Als ge geen geld wil geven maar wel trakteren aan het kraam dan zullen ze ne carreroburger pakken. Dat is 4e ipv 3,3 voor een hamburger.

Geld moet je hen, en eigenlijk geen enkele zwerver geven. Eeg hen eerst dat je nog een koek hebt en dat je die wel wil geven. Indien ze die weigeren weet je dat het geen echte zwervers zijn. Als ze het wel willen ga je met hen naar de gb en koop je hen het goedkoopste brood.
Die roemenen beweren van op straat te leven maar dat is zeker niet waar. Bekijk hun kleren maar eens goed. Kraaknette wiite bodywarmer enzo.

Anyway: in belgië heb je leeflonen als je legaal bent. Dus die vreemden moeten niet bedelen. Als je eens wist hoe dat zij worden geholpen door de staat, ... Die worden letterlijk verteld wat ze moeten doen om extra premies/uitkeringen te krijgen.

Het geld dat je aan een echte bedelaar geeft gaat toch op aan drank of sigaretten.

Topverhalen die ze gebruiken:
- we willen geen geld, enkel hamburger
- we leven op straat
- ik (of mijn kinderen) zijn ziek. Geld voor medicijnen aub. Meestal is het griep of voor baby een oorontsteking.
- ik moet in brussel gaan solliciteren maar heb 2euro te kort voor een ticket.

Geef uw geld aan greenpeace of zo, daar doe je meer goed mee.

De fenige die ik persoonlijk soms iets zal geven zijn degene die ik echt in de vuilbakken zie snuffelen. Of straatartiesten. Daar heb je nog iets aan.


Verstuurd van mijn Star B94M

Redelijk wat bedelaars die worden gebruikt door bendes. Hier in Gent bijvoorbeeld. Mijn pa heeft vanuit zijn kantoor uitzicht op een 'werkplek'. Ze worden afgezet en terug opgehaald. Zo een twee keer per dag komt er een mooie auto langs, zie je de bedelaar naar die auto stappen, geven ze iets af en werken ze verder.

Ik geef niets aan bedelaars.

u4ea

Legacy Member
Morgen sollicitatiegesprek en vind da bedrijf maar ni e. Zit al een uur lang te zoeken op google maps maar nergens is da bedrijf in de buurt van het eindpunt te vinden.

Bananarama

Legacy Member
u4ea zei:
Morgen sollicitatiegesprek en vind da bedrijf maar ni e. Zit al een uur lang te zoeken op google maps maar nergens is da bedrijf in de buurt van het eindpunt te vinden.


Niet elk bedrijf staat zomaar op Google Maps he :)

Dionysus

Legacy Member
Pariah zei:
Kwam toevallig dit filmpje tegen. Er zitten idd wat linkse (blanke) stokertjes tussen maar ook een pak allochtonen.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200804059564811

De ene comment is wel zalig. "laten we het suikerfeest ook maar afschaffen. beetje discriminerend tegenover mensen met een suikerziekte...." :lol:

Die zware comedian is anders ook wel goed: "Zwarte piet is toch geen *****? Echte ****** halen die schoenen weg, halen je tv weg, halen je bank weg."

Bart Religion

Legacy Member
Zeker niet als het iets nieuw is dat er nog niet was toen ze die foto's namen.

Bananarama

Legacy Member
Bart Religion zei:
Zeker niet als het iets nieuw is dat er nog niet was toen ze die foto's namen.

Daardoor staat ons huis dus als zware bouwval op Google Maps. Ik weet dat het stom is, maar ik vind dat dus een beetje erg :p

Dennoman

Legacy Member
Dionysus zei:
Die zware comedian is anders ook wel goed: "Zwarte piet is toch geen *****? Echte ****** halen die schoenen weg, halen je tv weg, halen je bank weg."
Chris is zo zalig :)

Dude op het einde verdient ook wel alle lof. "Iedereen blijft van hem af, of je hebt een probleem met mij". Akkoord, het is riooljournalistiek, maar als je geen persvrijheid hebt, heb je niks.

u4ea

Legacy Member
Bananarama zei:
Niet elk bedrijf staat zomaar op Google Maps he :)

Bart Religion zei:
Zeker niet als het iets nieuw is dat er nog niet was toen ze die foto's namen.

Kga er inderdaad vanuit dat ze het bedrijf gezet hebben na ze de foto's genomen hebben. Zal vandaag toch maar als is rijden voor de zekerheid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan