Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Hij heeft 1 keer op een jaar tijd in een zatte bui voos staan toen tegen mij. Vlak voor mij komen staan, beetje stoer staan duwen tegen mijn schouder, stem verheffen, agressieve houding. Heb hem toen wel weten te intimideren, en nooit effectief lappen van gekregen.

Ik ben niet te goedgelovig, meneer was een bijverdienste aan het zoeken om mij alles terug te betalen. Tot hij na x-aantal weken zei: "ahja, nog niet gaan horen in den interim, weet niet hoe dat werkt..." en ik ondertussen in de waan dat hij iets aan het zoeken was...

Hij is 18+, we willen hem heel graag buiten. Was vroeger zo geen slechte jongen, tot hij het uitgaansleven leerde kennen. Veel zuipen, geen klop meer doen voor school, boetes krijgen (waar mijn pa voor opdraait),... En als we hem zouden laten buitenzetten met de politie, gaat mijn moeder op de rechtbank zeggen: "kijk, hij kan niet voor zijn kinderen zorgen..." (echtscheiding nog volop bezig).

Oh, en nog een nadeel: wij zijn de laatste die weten wanneer hij geld heeft om ons terug te betalen. En tegen de tijd dat we het weten, is het er alweer doorgezopen. Zo blijven we bezig. Van mij ziet hij ondertussen geen cent meer...



Merci. Momenteel eerder medelijden met mijn kleine broer. Heb hem deze avond verrast met de mededeling dat ik hem morgen mee naar F.A.C.T.S. neem in Gent (comic-cosplay event), ik had daar een budget voor apart gelegd, enkele maanden geleden al. Nu, er is 70 euro van weg (uit mijn portefeuille, was een budget van 100 euro)... Daarnet ook pas gezien, en natuurlijk is mijn oudste broer nergens te bekennen dus ik denk dat ik al weet waar de link te leggen...

Had beloofd dat mijn kleine broer iets mocht kopen op F.A.C.T.S., maar nu wordt dat financieel een beetje ondermijnd, want heb juist genoeg om de vervoerskosten te betalen, maar niet meer voor toegangsticketten en al de rest... Hij ligt al een halfuur in zijn bed, was super blij om te kunnen gaan morgen ("ik wil op de foto met een storm trooper van star wars, zusje!"), kan hem morgenochtend toch niet zeggen dat ik het moet aflassen...? Sebiet tripje naar de bankcontact, al moet ik mij de komende maand wat in bochten wringen, dan is het maar zo, maar kan iets dat ik al maanden beloofd heb nu niet terug gaan afpakken (had gezegd dat ik hem met iets zou verrassen, maar niet met was, heb de spanning er goed ingehouden)... :(

djeezes fucking hell...

J.F.

Legacy Member
playforfun91 zei:
Ook al meegemaakt in gent, maar het ging over nog 40 cent, de rest had em al bij elkaar. Vloog die idd direct naar een pittakraam om eten te kopen, kerel was idd gwn iemand die op straat leefde en geld bij elkaar moest bedelen voor eten, en nog redelijk jong ook :s Kan echt niet zien dat mensen honger hebben, hier vliegt er zoveel in de vuilbak thuis.

Ja erg hé! Ik had niks buiten die 5 euro en ik wist het niet goed, omdat ik 5 euro normaal veel vind om zo te geven... Ma buh, nu heb ik echt spijt eignlk :p volgende keer doe ik dat gewoon.

BlazeMusic

Legacy Member
Preske zei:
djeezes fucking hell...

Hij zal een beetje op zijn moeder lijken denk ik...

Anyhow, financiën online gecheckt, morgenvroeg bankcontact (want ik ben een schijtebroek om dit uur in den donker...).
Al moest ik te voet gaan, ik breng die pagadder naar F.A.C.T.S. morgen, en ik grabbel de eerste Storm Trooper die ik tegenkom naar mij toe... :cool:

Tonerider

Legacy Member
playforfun91 zei:
Ook al meegemaakt in gent, maar het ging over nog 40 cent, de rest had em al bij elkaar. Vloog die idd direct naar een pittakraam om eten te kopen, kerel was idd gwn iemand die op straat leefde en geld bij elkaar moest bedelen voor eten, en nog redelijk jong ook :s Kan echt niet zien dat mensen honger hebben, hier vliegt er zoveel in de vuilbak thuis.
als ze echt honger hadden gingen ze voor het geld van die pitta een heel brood kopen.
Geloof me, ik kom regelmatig aan het station. Daar staat een bende roemenen die enkel frans kunnen en die bedelen altijd achter geld voor een hamburger. (Of soms medicijnen). En als ze u zien roken schooien ze achter sigaretten (alhoewel ze dus een pakske op zak hebben). Als ge geen geld wil geven maar wel trakteren aan het kraam dan zullen ze ne carreroburger pakken. Dat is 4e ipv 3,3 voor een hamburger.

Geld moet je hen, en eigenlijk geen enkele zwerver geven. Eeg hen eerst dat je nog een koek hebt en dat je die wel wil geven. Indien ze die weigeren weet je dat het geen echte zwervers zijn. Als ze het wel willen ga je met hen naar de gb en koop je hen het goedkoopste brood.
Die roemenen beweren van op straat te leven maar dat is zeker niet waar. Bekijk hun kleren maar eens goed. Kraaknette wiite bodywarmer enzo.

Anyway: in belgië heb je leeflonen als je legaal bent. Dus die vreemden moeten niet bedelen. Als je eens wist hoe dat zij worden geholpen door de staat, ... Die worden letterlijk verteld wat ze moeten doen om extra premies/uitkeringen te krijgen.

Het geld dat je aan een echte bedelaar geeft gaat toch op aan drank of sigaretten.

Topverhalen die ze gebruiken:
- we willen geen geld, enkel hamburger
- we leven op straat
- ik (of mijn kinderen) zijn ziek. Geld voor medicijnen aub. Meestal is het griep of voor baby een oorontsteking.
- ik moet in brussel gaan solliciteren maar heb 2euro te kort voor een ticket.

Geef uw geld aan greenpeace of zo, daar doe je meer goed mee.

De fenige die ik persoonlijk soms iets zal geven zijn degene die ik echt in de vuilbakken zie snuffelen. Of straatartiesten. Daar heb je nog iets aan.


Verstuurd van mijn Star B94M

J.F.

Legacy Member
Tonerider zei:

Mja, mss is dat ook zo. Maar allee, ik vond dat zo een lieve en die had zo van iemand druiven gekregen en die stond daar zo met zijn druifkes en pff, ik kreeg echt medelijden :p ik vind dat nu nog altijd zo supererg als ik eraan denk he. Vooral ook zo het feit dat ik net goed was gaan shoppen en ik daarover twijfelde om die "ocharme" 5 euro te geven. Kan ook aan mij liggen, want ik trek mij zo een dingen wrs een beetje te hard aan, maja toch...

Oldskooler

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Probleem is dat we niet weten wanneer hij "zelfstandig" zal zijn. Hij is nu zijn eerste jaar hogeschool zo goed als aan het bissen. Dus een extra jaar... en als hij weer flopt, weer een extra jaar... Blijft oplopen, en ondertussen zit hij hier wel.



Had. Soort van. Een zichtrekening met mijn deel van de erfenis van m'n oma op (dat geld heeft tot dit jaar vast gestaan om te laten opbrengen, daarna overgezet op mijn zichtrekening) + geld van mijn vakantiewerk. Dat kutwijf dat zichzelf "moeder" noemt, heeft ons met zoveel schulden achter gelaten dat het bedrag dat ik nog op mijn zichtrekening heb... Tja, zelfs de moeite niet meer om een spaarrekening voor te openen, ook al wilde ik dat een tijdje geleden wel doen ;) Ik zal dat geld wel terug krijgen, vanaf mijn pa zijn geld heeft na de scheiding (zij wil ons uitkopen), tot dan is het wel heel spannend voor ons, want ik ben voltijds student en ik kan geen geld voorschieten als het op geraakt. En als ik dan nog een broer heb, die leeft alsof het geld aan de bomen groeit, en ons met alle miserie opzadelt... tja... Ik zou wel een sigaret kunnen gebruiken momenteel.

Een hopleloos geval dus, gedoemd tot het voortdurend verkloten van anderen hun leven.

playforfun91

Legacy Member
Tonerider zei:

Twas duidelijk geen buitenlander, maar een echte Belg. Even nadenken, hoe ben ik als ik hongerig ben (en tis winter, nogal koud):

- liefst iets warm
- liefst het eerste dat ik te pakken kan krijgen

Nope, kzou geen brood halen, echt niet. Trouwens, aan die buitenlandse zwervers geef ik sowieso niets omdat dat vaak bendes zijn, dat weet ik goed genoeg. Die kerel vroeg ook: "heb jij iets om te eten voor mij of nog 40 cent zodat ik een pitta kan kopen? Ik ben al heel de voormiddag aant bedelen." Die kerel zijn gezicht toen die 40 cent kreeg, niet normaal content. Die bendes blaffen u af als ge 40 cent geeft, en zullen absoluut niet tevreden zijn.

glashelder

Legacy Member
Ik ging gaan slapen maar nu ben ik al drie uur die live verslaggeving van de brand in Leeuwarden aan 't volgen :s Om 1u30 is er een persconferentie dus dat wil ik ook nog even zien.

Ik ben zo'n ramptoerist hé. Iedere keer als er zoiets gebeurt. Fukushima-toestand, Boston bomber achtervolging,... I was there (online :unsure:). En maar F5 en volgen op fok.nl en livestreams en al.

?therapy?

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Hij heeft 1 keer op een jaar tijd in een zatte bui voos staan toen tegen mij. Vlak voor mij komen staan, beetje stoer staan duwen tegen mijn schouder, stem verheffen, agressieve houding. Heb hem toen wel weten te intimideren, en nooit effectief lappen van gekregen.

Ik ben niet te goedgelovig, meneer was een bijverdienste aan het zoeken om mij alles terug te betalen. Tot hij na x-aantal weken zei: "ahja, nog niet gaan horen in den interim, weet niet hoe dat werkt..." en ik ondertussen in de waan dat hij iets aan het zoeken was...

Hij is 18+, we willen hem heel graag buiten. Was vroeger zo geen slechte jongen, tot hij het uitgaansleven leerde kennen. Veel zuipen, geen klop meer doen voor school, boetes krijgen (waar mijn pa voor opdraait),... En als we hem zouden laten buitenzetten met de politie, gaat mijn moeder op de rechtbank zeggen: "kijk, hij kan niet voor zijn kinderen zorgen..." (echtscheiding nog volop bezig).

Oh, en nog een nadeel: wij zijn de laatste die weten wanneer hij geld heeft om ons terug te betalen. En tegen de tijd dat we het weten, is het er alweer doorgezopen. Zo blijven we bezig. Van mij ziet hij ondertussen geen cent meer...



Merci. Momenteel eerder medelijden met mijn kleine broer. Heb hem deze avond verrast met de mededeling dat ik hem morgen mee naar F.A.C.T.S. neem in Gent (comic-cosplay event), ik had daar een budget voor apart gelegd, enkele maanden geleden al. Nu, er is 70 euro van weg (uit mijn portefeuille, was een budget van 100 euro)... Daarnet ook pas gezien, en natuurlijk is mijn oudste broer nergens te bekennen dus ik denk dat ik al weet waar de link te leggen...

Had beloofd dat mijn kleine broer iets mocht kopen op F.A.C.T.S., maar nu wordt dat financieel een beetje ondermijnd, want heb juist genoeg om de vervoerskosten te betalen, maar niet meer voor toegangsticketten en al de rest... Hij ligt al een halfuur in zijn bed, was super blij om te kunnen gaan morgen ("ik wil op de foto met een storm trooper van star wars, zusje!"), kan hem morgenochtend toch niet zeggen dat ik het moet aflassen...? Sebiet tripje naar de bankcontact, al moet ik mij de komende maand wat in bochten wringen, dan is het maar zo, maar kan iets dat ik al maanden beloofd heb nu niet terug gaan afpakken (had gezegd dat ik hem met iets zou verrassen, maar niet met was, heb de spanning er goed ingehouden)... :(
Behalve dan dat uw broer een ontzettende klootzak is wat iedereen hier dus al duidelijk maakt wil ik ook wel eens de positieve noot hieruit halen. Dat jij een ontzettend goeie kerel bent voor je jongere broer! :niceone: :bow:

Zubrowka

Legacy Member
Oldskooler zei:
Een hopleloos geval dus, gedoemd tot het voortdurend verkloten van anderen hun leven.

Weer een bevestiging vd slechtheid vd mens. De week is weer goed‚ he oldskooler!

Timmeke

Legacy Member
?therapy? zei:
Behalve dan dat uw broer een ontzettende klootzak is wat iedereen hier dus al duidelijk maakt wil ik ook wel eens de positieve noot hieruit halen. Dat jij een ontzettend goeie kerel bent voor je jongere broer! :niceone: :bow:
Het is een vrouw ;)

coldplayke

Legacy Member
Tonerider zei:

Toch erg he, bedelaars die niks hebben en dan een pita gaan halen met het geld waar ze een hele dag voor hebben moeten bedelen. Nee hoor, ik zou echt wel het goedkoopste brood in de aldi gaan halen waar amper voedingswaarden inzitten en dat u totaal niet troost.
Ik geef regelmatig tot vaak geld aan bedelaars en als die daar iets mee willen kopen waar zij blij mee zijn (zolang het legaal blijft) heb ik daar geen enkel probleem mee. Wat voor houding is het nu om te zeggen: ik mag kopen wat ik wil want ik heb het geld, maar anderen iets geven doe ik niet want zij kopen er mee wat zij willen.

Karre

Legacy Member
Tonerider zei:

Ik heb deze week ook nog meegemaakt dat er iemand bij mij om geld kwam bedelen voor medicijnen. Ben dan maar gewoon doorgestapt omdat ik het niet vertrouwde :unsure:

J.Brown

Legacy Member
Debiele Jehova getuigen, 3e zondag op rij dat ze mij komen wakker bellen. Volgende keer doe ik naakt open.

Waelvis

Legacy Member
Bananarama zei:
Ik ook niet. Ik ken zelfs een zwarte medemens die eens mee zwarte piet is gaan spelen en volop glunderde omdat hij zich niet vol schmink moest smeren en de rest van de crew wel :lol:

Mijn (ondertussen ex-)schoonbroer is ne *****, en vorig jaar rond de sinterklaasperiode stond hij hier aan de deur met cadeautjes voor ons kindjes. Als ik de deur opendeed riep hij: "Zwarte piet is hiiieeeerr"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan