Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Timmeke

Legacy Member
u4ea zei:
Kga er inderdaad vanuit dat ze het bedrijf gezet hebben na ze de foto's genomen hebben. Zal vandaag toch maar als is rijden voor de zekerheid.

? Vandaag al gaan zien? Is het zoiets obscuur? GE hebt toch een adres? Dan vindt ge dat toch wel?

u4ea

Legacy Member
Timmeke zei:
? Vandaag al gaan zien? Is het zoiets obscuur? GE hebt toch een adres? Dan vindt ge dat toch wel?

Gewoon naar het adres gereden en 100m verder stond een klein bordje met de bedrijfsnaam op en het gebouw ernaast. Dus opwinding voor niks lijk gewoonlijk.:p

Dennoman

Legacy Member
Moet echt stoppen met door Facebookprofielen van voormalige vrienden/kennissen te skimmen. Iedereen is een fucking wereldreiziger, is getrouwd, heeft kinderen, een prachtige job, ... :cry:

En ja, ik weet dat men niet gaat uitpakken met gebrek aan succes, maar toch.

u4ea

Legacy Member
Dennoman zei:
Moet echt stoppen met door Facebookprofielen van voormalige vrienden/kennissen te skimmen. Iedereen is een fucking wereldreiziger, is getrouwd, heeft kinderen, een prachtige job, ... :cry:

En ja, ik weet dat men niet gaat uitpakken met gebrek aan succes, maar toch.

En gij zijt een komiek. :p

Ik zit thuis, zonder job, zonder vriendin, ....

Dennoman

Legacy Member
u4ea zei:
En gij zijt een komiek. :p

Ik zit thuis, zonder job, zonder vriendin, ....
Hoe zwartgalliger, hoe beter :p De slechtste comedians zijn degene waarvan de vrienden zeggen "owjoh, gij zijt keigrappig, ge zou comedy moeten doen".

Baats

Legacy Member
Stage vinden die mij ligt, nooit gedacht dat het zo moeilijk ging zijn...

Bij verschillende bedrijven pas na lange tijd antwoord. Dan wel een positief traject afgelegd (verschillende interviews, positieve feedback etc.)
"We contacturen u eerstdaags." "We contacteren u zsm."
Dikke week later, nog steeds geen nieuws. Ik vraag nog eens vriendelijk uitleg (wel moeilijk om dan goed over te komen :p)
'We zijn er mee bezig, we houden u op de hoogte" "We nemen contact met u op.." etc.

Allemaal goed en wel, maar die deadline komt toch wel dichter...

Romeo Carpaccio

Legacy Member
Dennoman zei:
Hoe zwartgalliger, hoe beter :p De slechtste comedians zijn degene waarvan de vrienden zeggen "owjoh, gij zijt keigrappig, ge zou comedy moeten doen".

Dus niemand van uw vrienden vinden u grappig? :p

RB26DETT

Legacy Member
Dennoman zei:
Moet echt stoppen met door Facebookprofielen van voormalige vrienden/kennissen te skimmen. Iedereen is een fucking wereldreiziger, is getrouwd, heeft kinderen, een prachtige job, ... :cry:

En ja, ik weet dat men niet gaat uitpakken met gebrek aan succes, maar toch.
Ik ga dit even bevestigen, want het is voor mij soms ook een ergernis. Bijna iedereen is al naar NY of ergens anders in de VS geweest precies.

En daarom is de ergenissenthread ook zo leuk, da's zowat het tegenovergestelde als er geen discussie over bedelaars en zwarte piet zijn.

u4ea

Legacy Member
Baats zei:
Stage vinden die mij ligt, nooit gedacht dat het zo moeilijk ging zijn...

Bij verschillende bedrijven pas na lange tijd antwoord. Dan wel een positief traject afgelegd (verschillende interviews, positieve feedback etc.)
"We contacturen u eerstdaags." "We contacteren u zsm."
Dikke week later, nog steeds geen nieuws. Ik vraag nog eens vriendelijk uitleg (wel moeilijk om dan goed over te komen :p)
'We zijn er mee bezig, we houden u op de hoogte" "We nemen contact met u op.." etc.

Allemaal goed en wel, maar die deadline komt toch wel dichter...

Bij ons was het simpel, de school had een lijst bedrijven en functies dat met de school samenwerken. Daaruit mochten we een top 3 maken. Iedereen had bijna direct een stage.

Tonerider

Legacy Member
coldplayke zei:
Toch erg he, bedelaars die niks hebben en dan een pita gaan halen met het geld waar ze een hele dag voor hebben moeten bedelen. Nee hoor, ik zou echt wel het goedkoopste brood in de aldi gaan halen waar amper voedingswaarden inzitten en dat u totaal niet troost.
Ik geef regelmatig tot vaak geld aan bedelaars en als die daar iets mee willen kopen waar zij blij mee zijn (zolang het legaal blijft) heb ik daar geen enkel probleem mee. Wat voor houding is het nu om te zeggen: ik mag kopen wat ik wil want ik heb het geld, maar anderen iets geven doe ik niet want zij kopen er mee wat zij willen.
het antwoord:

Dennoman zei:
Organisaties voor armoedebestrijding (Poverello en dergelijke) zijn de eersten om te zeggen dat je bedelaars geen geld mag geven. Komt inderdaad niks goeds van, enkel drank en drugs.

Ik zal als ik iets bij heb voor te eten het ook aan iemand geven, maar als ze het dan weigeren lossen ze het maar op. Als ge te goed zijt voor droog brood te eten, kunt ge ook voor uw eten gaan werken. Volgens "toonaangevend onderzoek" (sic) bestaat ruim een derde van de jobs in de horeca niet officieel. Om in 't zwart te werken hebt ge geen identiteitsbewijs of vaste verblijfplaats nodig.

Mathelas zei:
Redelijk wat bedelaars die worden gebruikt door bendes. Hier in Gent bijvoorbeeld. Mijn pa heeft vanuit zijn kantoor uitzicht op een 'werkplek'. Ze worden afgezet en terug opgehaald. Zo een twee keer per dag komt er een mooie auto langs, zie je de bedelaar naar die auto stappen, geven ze iets af en werken ze verder.

Ik geef niets aan bedelaars.
ik ben een paar jaar in A'pen naar school geweest (op de Rooseveldplaats). Een goede plaats voor wat te leren ivm bedelaars.
Jambers heeft er ook ooit een programma over uitgezonden. Het grootste deel van de bedelaars heeft wel degelijk een woning. De reden dat ze bedelen is omdat ze heel hun leefloon in het begin van de maand opzuipen.
Sorry, maar waarom zou ik mijn zuurverdiende centen moeten gaan delen met een of andere pipo die al zijn geld opzuipt en het niet kan beheren?
In A'pen had je ook een paar echte daklozen. (Ene ervan reed altijd met een karreke van de GB met al zijn gerief in. Die was zijn eigen altijd aan het fatsoeneren met een fles water -dit terzijde). Maar guess what: die kerels heb ik nooit weten bedelen. Nooit hebben die me aangesproken.
99% van de bedelaars kan je onderbrengen onder twee groepen, namelijk georganiseerde bendes en marginalen die hun geld opsmoren en drinken.
Maar je doet met je geld wat je wil natuurlijk. Maar echt helpen doe je hen niet. Dan kan je hen beter het adres geven van een of andere hulpvereniging.
Dennoman zei:
Moet echt stoppen met door Facebookprofielen van voormalige vrienden/kennissen te skimmen. Iedereen is een fucking wereldreiziger, is getrouwd, heeft kinderen, een prachtige job, ... :cry:

En ja, ik weet dat men niet gaat uitpakken met gebrek aan succes, maar toch.
waarschijnlijk zijn zij jaloers op jouw status van vrijgezel.

Rizla+

Legacy Member
Fortisbanking :angry:

Elke nieuwe buitenlandse begunstigde moet je nu bevestigen via sms.

Dus je vult de gegevens in, dan zou Fortis een sms moeten sturen, en daar staat een code in die je dan nodig hebt voor je overschrijving te bevestigen.

Zit hier al meer dan een uur op die sms te wachten...

Général Zantas

Legacy Member
De Post. Op 11 oktober een aangetekende brief verzonden naar Polen, die is hier nog steeds niet gearriveerd. 't Is mijn contract dat ik ondertekend en opgestuurd heb. Eens kijken of ik dat op het werk niet gewoon terug kan printen en ondertekenen want dit duurt me toch te lang.

BlazeMusic

Legacy Member
?therapy? zei:
Behalve dan dat uw broer een ontzettende klootzak is wat iedereen hier dus al duidelijk maakt wil ik ook wel eens de positieve noot hieruit halen. Dat jij een ontzettend goeie kerel bent voor je jongere broer! :niceone: :bow:
Ben een vrouw, maar danku! :lol:


Preske zei:
Vind dat erg dat zelfs uw eigen portefeuille ni veilig is... Ge zou er aangifte van moeten doen bij de politie, maarja, het is nog altijd uw broer hé...

Dit zijn momenten dat ge zou willen dat ge in de US woont, moest ge dat daar vertellen zou er waarschijnlijk een ganse stormtrooper delegatie u komen afhalen bij u thuis :p

Heb mijn oudste broer zelfs nog niet gezien vandaag... Zat ook te denken aan aangifte bij de politie, maar iedereen kan dat geld uit mijn portefeuille gepakt hebben bij wijze van spreken hé... 't Is afwachten. Zal hem er hoe dan ook mee confronteren vanaf hij weer opdaagt.

Gisteren had ik wel eventjes een dipje, maar heb er niets van laten merken tegen mijn kleine broer en we hebben ons prima geamuseerd vandaag. Had binnen de 10 min. al een Storm Trooper in mijn vizier... Mijn broer heeft heel de dag zitten glunderen nadien! Toffe foto's gemaakt, jammer van de kwaliteit (shitty camera...), maar hij leek er tevreden mee ;)

http://imageshack.us/a/img22/6136/k1th.jpg

http://imageshack.us/a/img18/9955/ia84.jpg

http://imageshack.us/a/img824/5141/4vq2.jpg

dJeez

Legacy Member
Een kat (of kater) die in huis (in verbouwing) is binnengeraakt en op het pas gelegde laminaat heeft gescheten en gepist. Als ik dat beest ooit zie zal het z'n beste dag niet hebben.

Oldskooler

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Ben een vrouw, maar danku! :lol:




Heb mijn oudste broer zelfs nog niet gezien vandaag... Zat ook te denken aan aangifte bij de politie, maar iedereen kan dat geld uit mijn portefeuille gepakt hebben bij wijze van spreken hé... 't Is afwachten. Zal hem er hoe dan ook mee confronteren vanaf hij weer opdaagt.

Gisteren had ik wel eventjes een dipje, maar heb er niets van laten merken tegen mijn kleine broer en we hebben ons prima geamuseerd vandaag. Had binnen de 10 min. al een Storm Trooper in mijn vizier... Mijn broer heeft heel de dag zitten glunderen nadien! Toffe foto's gemaakt, jammer van de kwaliteit (shitty camera...), maar hij leek er tevreden mee ;)

http://imageshack.us/a/img22/6136/k1th.jpg

http://imageshack.us/a/img18/9955/ia84.jpg

http://imageshack.us/a/img824/5141/4vq2.jpg


Zelfs Freddy Krueger zou een betere grote broer zijn.

BlazeMusic

Legacy Member
Oldskooler zei:
Zelfs Freddy Krueger zou een betere grote broer zijn.

Ik bemerk inderdaad een tikkeltje liefde... Zoals hij zijn hand op m'n broert z'n schouder legt... :unsure:

Khylaris

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Ben een vrouw, maar danku! :lol:




Heb mijn oudste broer zelfs nog niet gezien vandaag... Zat ook te denken aan aangifte bij de politie, maar iedereen kan dat geld uit mijn portefeuille gepakt hebben bij wijze van spreken hé... 't Is afwachten. Zal hem er hoe dan ook mee confronteren vanaf hij weer opdaagt.

Gisteren had ik wel eventjes een dipje, maar heb er niets van laten merken tegen mijn kleine broer en we hebben ons prima geamuseerd vandaag. Had binnen de 10 min. al een Storm Trooper in mijn vizier... Mijn broer heeft heel de dag zitten glunderen nadien! Toffe foto's gemaakt, jammer van de kwaliteit (shitty camera...), maar hij leek er tevreden mee ;)

http://imageshack.us/a/img22/6136/k1th.jpg

http://imageshack.us/a/img18/9955/ia84.jpg

http://imageshack.us/a/img824/5141/4vq2.jpg

Dit is wel een mooie geste. Hij ziet er echt blij uit :). Hij heeft geluk met zo'n zus als jij. Wel sneu dat je andere broer zich zo gedraagt. Kan je niet eventueel met een maatschappelijk werker praten, want het is niet evident om een gezinslid buiten te gooien.
Had je je broertje btw nog iets gekocht @ F.A.C.T.S.?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan