Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 36

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ovenschotel

Legacy Member
Carrion zei:
Die 2 klote papegaaien op het werk. Ik steek die sebiet toch echt in de diepvries als die hunne bek nie gaan houden. :sop:

hahahaha, getrolled worden door twee papegaaien... video!!! :D

Hawk

Legacy Member
Carrion zei:
Die 2 klote papegaaien op het werk. Ik steek die sebiet toch echt in de diepvries als die hunne bek nie gaan houden. :sop:
Werkt ge in een circus?

Verstuurd van mijn GT-N7100

Myllan

Legacy Member
Carrion zei:
Die 2 klote papegaaien op het werk. Ik steek die sebiet toch echt in de diepvries als die hunne bek nie gaan houden. :sop:

:lol:

laurensvd zei:
Duitse toiletten waar uwe kak op een 'platformke' valt en niet rechtstreeks in't water :angry:
Niet alleen moet ge achteraf veel meer poetsen met de wc borstel, nu blijft 'm zelfs na 10x spoelen nog altijd daarliggen :(

Dank je voor deze informatie. Dit zijn toch echt zaken die we graag willen weten.
Mensen mogen sommige ergernissen echt wel voor zichzelf houden.:ironic:

Karre

Legacy Member
ludnak zei:
Er lopen echt zulke mensen rond, zonder realiteitsbesef. Het wordt er natuurlijk niet beter op als je dingen zoals leningaftrek op de belastingsbrief hebt.

Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n slecht principe het iedereen recht op zijn eigen huisje/ appartement en laten we het de huisjesmelkers lastiger maken. En 't is toch gewoon een feit dat je na verloop van tijd meer hebt aan een eigen huis dan aan een huurhuis. Na x jaar is het het jouwe en haal je er met wat geluk nog meer geld uit dankzij de hogere vastgoedprijzen. Wat heb je met al dat huurgeld behaald?

ludnak

Legacy Member
Karre zei:
Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n slecht principe het iedereen recht op zijn eigen huisje/ appartement en laten we het de huisjesmelkers lastiger maken. En 't is toch gewoon een feit dat je na verloop van tijd meer hebt aan een eigen huis dan aan een huurhuis. Na x jaar is het het jouwe en haal je er met wat geluk nog meer geld uit dankzij de hogere vastgoedprijzen. Wat heb je met al dat huurgeld behaald?
Wat je daarmee bereikt is dat de totale samenleving betaalt voor het eigendom van een deel van de samenleving, wat dan weer zorgt voor een stijging van de vastgoedprijzen aangezien je dan als individu een verminderde kost hebt. Als je echt bedoelt dat iedereen er recht op moet hebben dan zal dit de huizenprijzen doen dalen, want dan zullen er huizen te veel zijn. Iets waar overigens geen plaats voor is.
Het lastiger maken voor huisjesmelkers door iedereen het recht op een huis of appartement te hebben is een bijzonder disproportionele maatregel, er zijn zeker tal van andere manieren om huisjesmelkers aan te pakken.

Met al dat huurgeld heb je de mogelijkheid gekregen om in een woning te wonen, dat is geen weggegooid geld.

Karre

Legacy Member
En ik ga er echt wel vanuit dat wanneer verhuren niet meer zo interessant is, dit een positief iets voor eender wie die een huis wil kopen is. Mede omdat het aanbod van het aantel te koop vastgoed wellicht zal stijgen. Even losgekoppeld van de huidige financiële situatie vermoed ik dat iedereen wel liever een eigen woonplaats heeft dan in een huurhuis te wonen? Alleen al effectief baas zijn over je woning zie ik als een pluspunt.

Huurgeld is wel degelijk weggesmeten gezien het telkens maar een tijdelijk onderdak verzekerd. Het rendement van een eigen huis is echt wel hoger, al wordt dat door de kinderen behaald.

--

En weeral problemen met PSN omdat ik mijn PS3 uit DMZ gehaald heb *zucht*.

Carrion

Legacy Member
ludnak zei:
Wat je daarmee bereikt is dat de totale samenleving betaalt voor het eigendom van een deel van de samenleving, wat dan weer zorgt voor een stijging van de vastgoedprijzen aangezien je dan als individu een verminderde kost hebt. Als je echt bedoelt dat iedereen er recht op moet hebben dan zal dit de huizenprijzen doen dalen, want dan zullen er huizen te veel zijn. Iets waar overigens geen plaats voor is.
Het lastiger maken voor huisjesmelkers door iedereen het recht op een huis of appartement te hebben is een bijzonder disproportionele maatregel, er zijn zeker tal van andere manieren om huisjesmelkers aan te pakken.

Met al dat huurgeld heb je de mogelijkheid gekregen om in een woning te wonen, dat is geen weggegooid geld.

Eerlijk gezegd betaal ik liever maandelijks 755-850 euro ofzo af per maand voor iets dat uiteindelijk van mij gaat zijn dan maandelijks rond de 550 euro te betalen voor iets dat nooit van mij gaat zijn, waar ik niet m'n volledige zin ga kunnen doen qua inrichting en als de huisbaas of z'n kinderen zin krijgen om daar te gaan wonen moogt ge nog eens vertrekken ook.

Don18

Legacy Member
Tesliem zei:
:lol:



Dank je voor deze informatie. Dit zijn toch echt zaken die we graag willen weten.
Mensen mogen sommige ergernissen echt wel voor zichzelf houden.:ironic:

:ironic:

J.F.

Legacy Member
laurensvd zei:
Duitse toiletten waar uwe kak op een 'platformke' valt en niet rechtstreeks in't water :angry:
Niet alleen moet ge achteraf veel meer poetsen met de wc borstel, nu blijft 'm zelfs na 10x spoelen nog altijd daarliggen :(

haha :')

ludnak

Legacy Member
Karre zei:
En ik ga er echt wel vanuit dat wanneer verhuren niet meer zo interessant is, dit een positief iets voor eender wie die een huis wil kopen is. Mede omdat het aanbod van het aantel te koop vastgoed wellicht zal stijgen. Even losgekoppeld van de huidige financiële situatie vermoed ik dat iedereen wel liever een eigen woonplaats heeft dan in een huurhuis te wonen? Alleen al effectief baas zijn over je woning zie ik als een pluspunt.

Huurgeld is wel degelijk weggesmeten gezien het telkens maar een tijdelijk onderdak verzekerd. Het rendement van een eigen huis is echt wel hoger, al wordt dat door de kinderen behaald.
Hoezo los van de financiële situatie? De financiële situatie bepaalt net alles in dit geval.
Weggegooid geld is geld waar je niks voor in de plaats krijgt. Je krijgt er onderdak voor in de plaats, hoe kan je dan beweren dat dit weggegooid geld is.
Een gekocht huis zorgt ook maar tijdelijk voor onderdak.
Carrion zei:
Eerlijk gezegd betaal ik liever maandelijks 755-850 euro ofzo af per maand voor iets dat uiteindelijk van mij gaat zijn dan maandelijks rond de 550 euro te betalen voor iets dat nooit van mij gaat zijn, waar ik niet m'n volledige zin ga kunnen doen qua inrichting en als de huisbaas of z'n kinderen zin krijgen om daar te gaan wonen moogt ge nog eens vertrekken ook.
De discussie gaat toch niet over wat je liever wilt?

Karre

Legacy Member
ludnak zei:
Hoezo los van de financiële situatie? De financiële situatie bepaalt net alles in dit geval.
Weggegooid geld is geld waar je niks voor in de plaats krijgt. Je krijgt er onderdak voor in de plaats, hoe kan je dan beweren dat dit weggegooid geld is.
Een gekocht huis zorgt ook maar tijdelijk voor onderdak.

De discussie gaat toch niet over wat je liever wilt?

Omdat het niet iets vaststaand opbouwt in vergelijking met een huis kopen, daarom zie ik dat als weggegooid geld. En ik had het dan ook op het idee van een huis hebben of huren zonder even aan de andere problematieken te denken.

ludnak

Legacy Member
Karre zei:
Omdat het niet iets vaststaand opbouwt in vergelijking met een huis kopen, daarom zie ik dat als weggegooid geld. En ik had het dan ook op het idee van een huis hebben of huren zonder even aan de andere problematieken te denken.
Als je een computer of een console koopt dan heb je daar enkele jaren plezier van alvorens het kapot gaat, daarna is het niks meer waard. Vind je dat dit weggegooid geld is? Het heeft toch zijn nut gehad? Net zoals een huurwoning op dezelfde manier een nut vervult.

Anoniem04

Legacy Member
Karre zei:
Ik vind het eigenlijk nog niet zo'n slecht principe het iedereen recht op zijn eigen huisje/ appartement en laten we het de huisjesmelkers lastiger maken. En 't is toch gewoon een feit dat je na verloop van tijd meer hebt aan een eigen huis dan aan een huurhuis. Na x jaar is het het jouwe en haal je er met wat geluk nog meer geld uit dankzij de hogere vastgoedprijzen. Wat heb je met al dat huurgeld behaald?

En als ge geen lening kunt betalen moet ge thuis blijven wonen?

Karre

Legacy Member
ludnak zei:
Als je een computer of een console koopt dan heb je daar enkele jaren plezier van alvorens het kapot gaat, daarna is het niks meer waard. Vind je dat dit weggegooid geld is? Het heeft toch zijn nut gehad? Net zoals een huurwoning op dezelfde manier een nut vervult.

Foute vergelijking gezien een woning mits renovatie een vaststaand blijvend iets is. Een computer of console zijn dat niet. Ik vind dus dat er een verschil is.

Dillyracer zei:
En als ge geen lening kunt betalen moet ge thuis blijven wonen?

Ik zeg toch nergens dat hoe het er nu aan toe gaat mogelijk is? Ik vind het gewoon de meest ideale situatie waarbij iedere alleenstaande of gezin gewoon zijn eigen huis heeft. Als dat dan ten koste van de verhuurders gaat om het aanbod te kunnen verhogen en de prijs te drukken, dan is dat gewoon pech. Kort door de bocht gezegd hebben die vaak toch al genoeg geld als men één of meerdere huizen extra hebben. Dan gun ik het liever dus aan iemand die er meer mee is.

ludnak

Legacy Member
Karre zei:
Foute vergelijking gezien een woning mits renovatie een vaststaand blijvend iets is. Een computer of console zijn dat niet. Ik vind dus dat er een verschil is.
Dat maakt niet uit voor de vergelijking die ik maak. Zowel de console als de huurwoning zijn gebruiksgoederen waar je achteraf geen geld voor kan krijgen. Je bent eigenaar van de console en je bent geen eigenaar van de woning, maar ook dit maakt niet uit voor de analogie die ik gebruik.

Yusifer

Legacy Member
M'n appartement is beetje ne rommelboel geworden en geen idee waar te beginnen. :(

Cuth

Legacy Member
uitstellen tot maandag en dan zeggen dat opruimen eigenlijk iets voor in het weekend is wanneer ge wat tijd hebt.

Karre

Legacy Member
ludnak zei:
Dat maakt niet uit voor de vergelijking die ik maak. Zowel de console als de huurwoning zijn gebruiksgoederen waar je achteraf geen geld voor kan krijgen. Je bent eigenaar van de console en je bent geen eigenaar van de woning, maar ook dit maakt niet uit voor de analogie die ik gebruik.

Ik vind dat het nog altijd verschillend is in het opzichte dat er voor jouw console ook geen alternatieve keuze is en het ook heel wat minder belangrijker is dan een woning. Ja, je hebt geniet gehad van die tijd en in dat opzicht rechtvaardigde dit de aankoop. Maar als het kan dan wil je toch iets blijvend hebben en waar je mee mag doen wat je wilt?

Je moet trouwens eens twee soortgelijke huizen waarvan het ene te huur en het andere te koop staat opzoeken en de rekensom maken na 50 jaar. Dat met de mogelijkheid om nog eens iets aan je kinderen door te kunnen, waarom niet wanneer het zou kunnen (wat helaas niet altijd meer het geval is)? Wat heb je met een huis te huren? Je hebt iemand nog rijker staan maken en je hebt niets om door te geven of je kan zelfs niet eens een deel van je geld terug vorderen wat bij een verkoop van je huis ook mogelijk is.

En ja, men zou maar al te liefst hebben dat we meer afstappen van het bezitten van een eigen huis. Maar dat zijn naar mijn mening weer van die ideeën die enkel de modale mens treffen. Verhuurders zijn diegenen die aangepakt moeten worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan