Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JorisBlack

Legacy Member
NecroNeo zei:
Vandaag het volgende tafereel mogen aanschouwen : Gast stapt met vriendin roepend en tierend van de trein, spuwt haar dan in het gezicht, smijt zijn halve liter bierblik met hetgeen er nog in zit naar de trein, loop vervolgens naar de conducteur om die wat te beledigen en met zijn vuist te schudden. Die was weinig onder de indruk en nam onmiddelijk de telefoon om de politie op te roepen, dus stampt h'm maar 'n mens tegen de grond, die daar was aan het vragen welke connectie hij nodig had. Terwijl hem dan wegstapte nog "racisten" horen schreeuwen, alsof iedereen daar perplex stond te kijken omdat het 'n Marokkaan was :p

Zotjes...

Ik wandelde vandaag door Leuven, en er lag op de stoep voor iemand zijn deur ineens een kapot bord met nog wat boterhammen er rond. Denk dat daar ook een kleine familiale ruzie had plaatsgevonden (in mijn hoofd heb ik er direct een heel verhaal aan vastgeknoopt :p )

Gamer94

Legacy Member
Lol kmoet hier met veel verhaaltjes wel lachen :)

Techneut, Batman Begins ;) die 2 apen slagen mij altijd dood in het asylum --

BlazeMusic

Legacy Member
Ik ben te eerlijk. Veel te eerlijk. Ik trap mensen op hun tenen zonder het door te hebben... :sad:

Conqie

Legacy Member
ik flits mee

Verschrikkelijk, even burgers tegen elkaar opzetten. +1 voor de kliklijn-maatschappij.
Ik nodig iedereen uit om zoveel mogelijk valse locaties door te geven. doodlopende straten etc.

LexElkerlijck

Legacy Member
Vandaag (dus den 31ste :p ) wilde de lijn chauffeur me niet op de bus laten omdat ik met een briefje van 20 af kwam. Het ticket kostte nu slechts 2 euro, maar ik had echt niets anders.

Dus ik moest te voet...

Ik vind zoiets eigenlijk niet kunnen in zo'n gemoderniseerd land.

LexElkerlijck

Legacy Member
Conqie zei:
ik flits mee

Verschrikkelijk, even burgers tegen elkaar opzetten. +1 voor de kliklijn-maatschappij.
Ik nodig iedereen uit om zoveel mogelijk valse locaties door te geven. doodlopende straten etc.

Nee, werkt dit echt? Site ziet er wel professioneel uit, 'tzou wel te zot voor woorden zijn moest zoiets echt bestaan.

Bart Religion

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Vandaag (dus den 31ste :p ) wilde de lijn chauffeur me niet op de bus laten omdat ik met een briefje van 20 af kwam. Het ticket kostte nu slechts 2 euro, maar ik had echt niets anders.

Dus ik moest te voet...

Ik vind zoiets eigenlijk niet kunnen in zo'n gemoderniseerd land.

Je kan via je gsm betalen tegenwoordig

Sms-ticketing - Verkooppunten - De Lijn

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Vandaag (dus den 31ste :p ) wilde de lijn chauffeur me niet op de bus laten omdat ik met een briefje van 20 af kwam. Het ticket kostte nu slechts 2 euro, maar ik had echt niets anders.

Dus ik moest te voet...

Ik vind zoiets eigenlijk niet kunnen in zo'n gemoderniseerd land.

Niet betalen e, dan hebt ge da ni voor :p

Tegenwoordig zou'k da nimmr riskere kheb om de 2 weken wel controle tegenwoordig :s

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Ik ook nooit, maar vanaf dak t den eerste keer heb gehad, is de molen in gang gezet vreesk. :p
Heb abbo dus i'm safe :D

Poekie95

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Vandaag (dus den 31ste :p ) wilde de lijn chauffeur me niet op de bus laten omdat ik met een briefje van 20 af kwam. Het ticket kostte nu slechts 2 euro, maar ik had echt niets anders.

Dus ik moest te voet...

Ik vind zoiets eigenlijk niet kunnen in zo'n gemoderniseerd land.

Het mag ook niet. De Lijn (en de NMBS trouwens ook) hebben de plicht in hun beheerscontract om u te vervoeren als ge meewilt en als ge geen geld of gepast geld hebt.

Wat niet wil zeggen dat het dan gratis is natuurlijk. Dan wordt er een attest opgemaakt en dien je later te betalen aan een loket of via overschrijving. Je moet wel je identiteit kunnen bewijzen.

Maar bij De Lijn, waarbij de chauffeur ook de rol van kaartjesknipper heeft, is dat een heel gedoe natuurlijk en als dat attest opgemaakt moet worden staat de bus al snel 5 minuten stil. Bovendien zijn chauffeurs niet gewend van dat te doen en bestaat de kans dat ze nog hulp gaan moeten vragen over de radio etc :). Still, ge hebt het RECHT om het te vragen en de chauffeur moet het doen. Als de chauffeur u toch weigert moogt ge die rapporteren aan De Lijn en dan zal die zich moeten verantwoorden. Als effectief aangetoond wordt dat die u onterecht geweigerd heeft kan daar een sanctie op volgen. Het kan dan ook helpen om contactgegevens van getuigen te verkrijgen mocht dit gebeuren.

Meer assertief zijn dus :).

LexElkerlijck

Legacy Member
Bart Religion zei:
Je kan via je gsm betalen tegenwoordig

Sms-ticketing - Verkooppunten - De Lijn

Ik had mijn gsm toevallig niet bij, dusja... Nee, echt.

Ik dacht om mijn geld eventueel te wisselen met andere mensen, maar aangezien we hier allemaal zo onvriendelijk zijn in België, liet ik dat maar.

EDIT: en ik wilde ook niet als ne creep/schooier overkomen

LexElkerlijck

Legacy Member
Poekie95 zei:
Het mag ook niet. De Lijn (en de NMBS trouwens ook) hebben de plicht in hun beheerscontract om u te vervoeren als ge meewilt en als ge geen geld of gepast geld hebt.

Wat niet wil zeggen dat het dan gratis is natuurlijk. Dan wordt er een attest opgemaakt en dien je later te betalen aan een loket of via overschrijving. Je moet wel je identiteit kunnen bewijzen.

Maar bij De Lijn, waarbij de chauffeur ook de rol van kaartjesknipper heeft, is dat een heel gedoe natuurlijk en als dat attest opgemaakt moet worden staat de bus al snel 5 minuten stil. Still, ge hebt het RECHT om het te vragen en de chauffeur moet het doen. Als de chauffeur u toch weigert moogt ge die rapporteren aan De Lijn en dan zal die zich moeten verantwoorden. Als effectief aangetoond wordt dat die u onterecht geweigerd heeft kan daar een sanctie op volgen.

Meer assertief zijn dus :).

Ahzo, dat wist ik allemaal niet :s

Ik zal hier in het vervolg aan denken, bedankt!

LexElkerlijck

Legacy Member
xTechneut zei:
Niet betalen e, dan hebt ge da ni voor :p

Tegenwoordig zou'k da nimmr riskere kheb om de 2 weken wel controle tegenwoordig :s

In Antwerpen gaat dat allemaal zomaar, met de metro rijd ik ook meestal zwart :p

Maar waar ik op de bus stap, moet ge persé langs voor instappen en wordt dat dus allemaal gecontroleerd.

thijse

Legacy Member
Nu goed, een buschauffeur heeft niet eens genoeg wisselgeld om daarop terug te geven :p

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Zijt ge ni verplicht om langs voor op te stappen?
Buggy/rolstoel = achterdeuren only

Kzit ook in Antwerpen, meestal controleren die juist voor of na de drukke haltes (Astrid/Centr-Station-Opera-Meir-Groenplaats) op de trams/metro. :p
Op de Roosevelt durven ze ook wel is opstappen als u bus binnen x-min vertekt, rap de inzittenden controleren en weg.

Allez da's mij opgevallen na 5-6x controle gehad te hebben. :p


Edit: en de muggen zijn er weer sé. :angry: :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan