Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Delphiwizard

Legacy Member
Elke dag verschillende oproepen van de 'fake microsoft' hackers van telefoonnummer 001278596321 hier; heb ze nu geblokkeerd.
Nooit opgenomen uiteraard.

Hannibal1471

Legacy Member
Mijn ma had bij ons opgenomen, ze uitgescholden, gezegt dat ze oplichters zijn en terug afgegooid :lol:.

Albireo

Legacy Member
fordjah zei:
Statisch geladen tot en met. Snachts zie ik zelf de vonk gewoon overslaan op de deurklink :angry:
Is al enkele weken. Te weinig vocht in de lucht waarschijnlijk.

Laat het toeval nu willen dat ik net een luchtbevochtiger op overschot heb :unsure:

(warning: may cause angry people appearing at your door)

LexElkerlijck

Legacy Member
Ik voel me altijd socially awkward in het kapsalon :s

Altijd met die vragen: Kijken ze naar mij? Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? Waar moet ik over praten? ...
Typisch Vlaams?

Ketelbuik

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Ik voel me altijd socially awkward in het kapsalon :s

Altijd met die vragen: Kijken ze naar mij? Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? Waar moet ik over praten? ...
Typisch Vlaams?

Nee, ligt aan jou.

Alteration

Legacy Member
Poekie95 zei:
De "opstapcultuur" is inderdaad lokaal bepaald en verschilt van stad tot stad.

Over het algemeen kan je zeggen dat hoe groter de stad en hoe meer niet-geïntegreerde allochtonen, hoe minder streng de controle en hoe lakser de opstapcultuur.

Vele jonge mannelijke allochtone Antwerpenaren leren bv dat De Lijn niet gratis is op het moment dat ze voor het eerst een ander Vlaamse stad bezoeken. Meestal met het nodige drama tot gevolg.

Of een chauffeur naar je vervoersbewijs zal vragen, hangt voornamelijk af van hoe het binnen de entiteit (en daartoebehorende regio's) is afgesproken met de vakbonden, gezien sommige afdelingen opperen dat het agressie kan uitlokken en dus beter niet gedaan wordt.

Wat zwart- of grijsrijders betreft, rijden er verrassend (voor wie uitspraken doet zoals bovenstaande) weinig allochtonen zonder een geldig vervoersbewijs.

OT: Om 06u30 vliegen naar het station om net op tijd aan te komen voor mijn trein, mocht hij geen tien minuten te laat zijn geweest. Dan weer een ganse dag op de stoffige bureau zitten achter een computerscherm, met nog eens een hoop lichten aan omdat er een zoveel mogelijk licht nodig heeft. Dit terwijl het zonlicht dan volop binnen schijnt. Doet ze voor de verandering ook eens een raam open- gewoonweg fantastisch- voor wat te verluchten, maar de verwarming blijft natuurlijk aan. Gebruikt dan het geweldige argument dat ze geen kinderen heeft en zo dus al genoeg bijdraagt aan het mileu om er nu met haar klak naar te gooien en dus te "compenseren". Met nog iemand anders dan regelmatig vermoeiende "discussies" (haar woorden), terwijl ze gewoon niet snapt wat ik net bedoel. Kan ook behoorlijk hypocriet en kortzichtig zijn.
Dan nog een bus die te vroeg was en de trein terug was dan -uiteraard- weer een Desiro-treinstel met een oudere man die zich per se dwars moest zetten om me een uur lang aan te staren.

TLDR: Te mooi weer voor een bureaudagje gevuld met OV-ergernissen en egoïstische/bekrompen/kortzichtige collega's.

Oldskooler

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Ik voel me altijd socially awkward in het kapsalon :s

Altijd met die vragen: Kijken ze naar mij? Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? Waar moet ik over praten? ...
Typisch Vlaams?
Kijken ze naar mij? => Met uw rasta, ja.
Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? => Rasta.
Waar moet ik over praten? ... => Zeker niet over uw rasta.
Typisch Vlaams? => Rasta, nee.

LexElkerlijck

Legacy Member
Oldskooler zei:
Kijken ze naar mij? => Met uw rasta, ja.
Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? => Rasta.
Waar moet ik over praten? ... => Zeker niet over uw rasta.
Typisch Vlaams? => Rasta, nee.

Dafuq? Heb ik ooit ergens laten merken dat ik een rastakapsel heb?

Ik ben geen weedjunkie en wil daar niet mee geassocieerd worden, dank u voor uw begrip.

Jack The Ripper

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Ik voel me altijd socially awkward in het kapsalon :s

Altijd met die vragen: Kijken ze naar mij? Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? Waar moet ik over praten? ...
Typisch Vlaams?

Ge neemt gewoon altijd dezelfde snit eens het goed is. Problem solved.
Ik ben altijd op 15 minuten binnen en buiten en de kapster woont 3 huizen van mij, gemakkelijk :)

Swindels

Legacy Member
Alteration zei:
Wat zwart- of grijsrijders betreft, rijden er verrassend (voor wie uitspraken doet zoals bovenstaande) weinig allochtonen zonder een geldig vervoersbewijs.
.

Idd de meesten hebben een buzzypass die ze gekregen hebben van de vdab of OCMW :unsure:

En voor men hier weer gaat muggeziften, ik zeg niet dat dat bij allemaal zo is he en persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Liever zo dan zwartrijden.

Lolplayer

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Dafuq? Heb ik ooit ergens laten merken dat ik een rastakapsel heb?

Ik ben geen weedjunkie en wil daar niet mee geassocieerd worden, dank u voor uw begrip.

Je komt nochtans met momenten wel over als een extreem linkse alternatieveling, vandaar misschien die link met weed :p

De zonder betalen opstapcultuur heeft mij al veel centjes bespaard dus ik ga voor de verandering eens niet klagen over allochtonen indien zij hier verantwoordelijk voor zijn :D

kil911ler

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Ik voel me altijd socially awkward in het kapsalon :s

Altijd met die vragen: Kijken ze naar mij? Wat zouden die denken over mijn nieuwe snit? Waar moet ik over praten? ...
Typisch Vlaams?
Ik dommel altijd in asek bij de kapper ben, heb die zorgen dus ni :unsure:

LexElkerlijck

Legacy Member
Lolplayer zei:
Je komt nochtans met momenten wel over als een extreem linkse alternatieveling, vandaar misschien die link met weed :p

Ok, ik dacht dat we al inmiddels zover gevorderd waren in de adolescentie dat we vooroordelen/stereotypen achter ons konden laten.

Ketelbuik

Legacy Member
LexElkerlijck zei:
Ok, ik dacht dat we al inmiddels zover gevorderd waren in de adolescentie dat we vooroordelen/stereotypen achter ons konden laten.

Neen, als ik van Gent terug naar huis ga en ik loop in een straat om 22 uur en er staan 8 bruine mannen het voetpad te blokkeren, dan steek ik meteen over. Stereotypen zijn niet slecht.

RB26DETT

Legacy Member
Buren in het appartementsblok naast mij die nog geen goeiedag terug kunnen zeggen, azo een zure mensen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan