Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 38

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Mus86 zei:
ludnak werkt voor het CLB? Dat zou dan toch al 21+ zijn..

Dat verklaard waarom hij zo'n doodse instelling heeft. Het clb is gekend voor zijn zielenzuigerij, zowel van die dat er werken als van de kinderen.

glashelder

Legacy Member
Zit ik nu altijd op verkeerd openbaar vervoer of ben ik nu zélf één van die overgeparfumeerde mensen, want ik ruik zo'n dingen echt nooit. Misschien twee keer per jaar dat er iemand voor mij zit op de bus met sterk parfum. Ik ruik wel fris gewassen mensen (die ruiken een beetje zepig of shampooïg) maar vind ik juist aangenaam.

Preske zei:
Dat verklaard waarom hij zo'n doodse instelling heeft. Het clb is gekend voor zijn zielenzuigerij, zowel van die dat er werken als van de kinderen.
Ik zou graag bij een CLB werken :unsure:

Karre

Legacy Member
glashelder zei:
Zit ik nu altijd op verkeerd openbaar vervoer of ben ik nu zélf één van die overgeparfumeerde mensen, want ik ruik zo'n dingen echt nooit. Misschien twee keer per jaar dat er iemand voor mij zit op de bus met sterk parfum. Ik ruik wel fris gewassen mensen (die ruiken een beetje zepig of shampooïg) maar vind ik juist aangenaam.


Ik zou graag bij een CLB werken :unsure:

Bij het CLB zit precies iedereen die te dom was om elders werk te vinden, inclusief die dokters.

Vizionary

Legacy Member
Ik heb echt geen goesting in mijn examen van morgen :( En het ergste van al is het moeilijkste vak natuurlijk weer eerst. Mechanica ...

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk.

Nickjeuh

Legacy Member
ludnak zei:
Wat heb je gestudeerd en wat dacht je te doen?

Professionele bachelor chemie, dacht laborant te kunnen worden maar het aanbod is niet supergroot en er is veel competitie.

Heb van het bedrijf waar ik mijn stage gedaan heb te horen gekregen dat ze iedereen zonder ervaring meteen afgeschreven hebben voor de positie ervan, ze hadden toch keuze genoeg. Ben ook gisteren bij iemand in een interimbureau op gesprek geweest en hij zei mij dat in de 2.5 jaar dat hij die job deed, hij nog maar 1 bedrijf had die ook voor een laborant vroeg. Van de plaatsen waar ik tot nu gesolliciteerd heb, heb ik ook hetzelfde gehoren gekregen dat ze iemand zochten met meer ervaring.

Ik mag tergelijkertijd ook niet te hard klagen hoor, er is werk genoeg in de chemische sector, gewoon niet hetgene wat ik verwacht had.

Oij zei:
Realistisch zijn, tot daar aan toe, maar 'laag mikken'...
Dat is toch ook niet de beste raad dat je iemand wil of kan meegeven. :p
Hey, wees vrij om mij fout te bewijzen binnen een paar maand als je afgestudeerd bent. :p

curby

Legacy Member
Nickjeuh zei:
Professionele bachelor chemie, dacht laborant te kunnen worden maar het aanbod is niet supergroot en er is veel competitie.

Heb van het bedrijf waar ik mijn stage gedaan heb te horen gekregen dat ze iedereen zonder ervaring meteen afgeschreven hebben voor de positie ervan, ze hadden toch keuze genoeg. Ben ook gisteren bij iemand in een interimbureau op gesprek geweest en hij zei mij dat in de 2.5 jaar dat hij die job deed, hij nog maar 1 bedrijf had die ook voor een laborant vroeg. Van de plaatsen waar ik tot nu gesolliciteerd heb, heb ik ook hetzelfde gehoren gekregen dat ze iemand zochten met meer ervaring.

Ik mag tergelijkertijd ook niet te hard klagen hoor, er is werk genoeg in de chemische sector, gewoon niet hetgene wat ik verwacht had.


Hey, wees vrij om mij fout te bewijzen binnen een paar maand als je afgestudeerd bent. :p

Prof bach biochemie zoeken ze meer dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

curby

Legacy Member
dacuba zei:
Deze post verklaardt misschien ook dat gij géén hogere opleiding genoten hebt.

;)

Verklaardt

Ik dacht eerst: uh dacuba dt-fout

Ge hebt me liggen


Lol, dacuba jij dekselse rakker.


Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

JorisBlack

Legacy Member
curby zei:
Ik vind dat ze iets aan de geur van het openbaar vervoer moeten doen.

Ik kan ni tegen muffe ruimtes.

Als het dan nog maar gewoon muf is...

Mijn ervaringen met bus/trein zijn meestal zweetgeur (standaard), af en toe eens kakgeur (verhoogde kans als er kinderen aanwezig zijn of als de trein van Brussel komt), en geur van etensresten die aan het rotten zijn.

ludnak

Legacy Member
Preske zei:
Dat verklaard waarom hij zo'n doodse instelling heeft. Het clb is gekend voor zijn zielenzuigerij, zowel van die dat er werken als van de kinderen.
Een doodse instelling?

Ricky

Legacy Member
vandaag telefoon terug gehad van werkgever die referentie is nagegaan.
Blijkbaar staan er leugens in mijn cv volgens hen. Ze hebben mijn vorige werkgever gebeld en die zegt dat ik pas vanaf december 2012 bij hen aan het werk was. Terwijl ik bij mijn vorige werkgever al van 20/06/2011 aan de slag was.

Ricky

Legacy Member
dat was interim.. de hele periode... Het gekke is, dat ik in december 2012 in opleiding zat (die ik nu niet meer doe). Als ik niet verkeerd gehoord had, zei ze 2012 en niet 2011.
mah bon.. al de zoveelste die me afwijst...

Krijg werkelijk de sch**t van thuiszitten

Preske

Legacy Member
dacuba zei:
Deze post verklaardt misschien ook dat gij géén hogere opleiding genoten hebt.

;)

ooh, weer een persoonlijke aanval? Hebt gij als superieure hoger opgeleide niets beters te doen dan mij, inferieur ondergeschikte, worm te beledigen oh heer en meester?

Preske

Legacy Member
dacuba zei:
Vuur met vuur bestreiden. :cool:

:unsure:



Jip! Al genoot ik hier eerder van het "koekje van eigen deeg"-principe. Jij die iemand op zijn postgedrag als "doods" afschildert, gaf mij eigenlijk een geweldige kans om hetzelfde op jou toe te passen. Niet persoonlijk, gewoon een buitenkansje wat ik niet kón laten liggen.

Ja, zo kennen we je wel.

Æro

Legacy Member
Meer dan 50.000€ op de bankrekening staan hebben, 2 wagens waarvan een nieuwe BMW3 reeks zonder afbetalingsplan staan hebben, 2 pensioenspaarrekeningen hebben en een gezamenlijk inkomen dat mooi boven het gemiddelde in Vlaanderen ligt en dan nog moeten horen dat de banken neit bereid zijn meer dan 205.000€ te lenen. Zaten wij als gezinnetje mooi te zoeken naar woningen van om en bij de 300.000€ en nu lijkt de droom zich te moeten beperken tot 255.000€. Al eens gezien wat er voor dat geld zoal te koop staat?

Ik vraag me hoe langer hoe meer af of het nog realistisch is een toekomst op te bouwen in België als gezonde middenklasser. Misschien moeten we beide onze job opzeggen, een 3e kind kweken en aankloppen bij het OCMW. Die sociale woningen zien er stukken beter uit dan wat er voor 255.000€ te koop staat.
Wat moet dat niet zijn voor pas afgestudeerden die het met veel minder moeten stellen? Een 50m² appartementje langszij 't station?

Zo frustrerend.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan