Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem15

Legacy Member
Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een job als functioneel analist bij mij in de buurt omdat ik graag dichter bij huis wil gaan werken. Bij een groot bedrijf in Aalst staat er al zeker een jaar een vacature voor functioneel analist open. Het gevraagde profiel matchte volledig met mijn huidig profiel, mijn ervaring reikt zelfs verder waardoor ik zeker een meerwaarde zou geweest zijn voor het bedrijf. Ik had al die zaken dan ook verduidelijkt in een motivatiebrief.

Uiteindelijk na twee weken een mailtje terug gekregen van zo een HR grietje dat pas van de schoolbanken is: 'kandidatuur niet weerhouden'.

Meer info kreeg ik niet, ik vraag mij nu eigenlijk af wie daarover geoordeeld heeft? Mogelijks denk ik wel te weten waar het aan ligt. Ze vroegen voor een job als functioneel analist iemand met dergelijk profiel:

PROFIEL
Je bent in het bezit van een masterdiploma in een economische of IT-richting en je hebt ervaring als functioneel analist. Je kan vlot en duidelijk communiceren en hebt vanuit jouw ervaring een goed inzicht in zowel de business- als de IT-processen. Je hebt ervaring met een projectmatige aanpak en UML technieken.

Ikzelf heb een bachelor in de informatica, en ik heb jaren ervaring als consultant functioneel analist. Maar blijkbaar is er voor IT functies steeds minder en minder vraag naar iemand met een echt IT diploma.

Eigenlijk is het toch wel erg dat men al zegt een economische OF een IT-richting. Op de duur zal het nog worden 'je hebt een master, en het maakt niet uit in welke richting'.

Lobmans

Legacy Member
BE94 zei:
Als je solliciteert voor een job. Houden ze u weken... Maanden aan het lijntje.

Loop je een verkeersboete op... 2 weken er na. Direct een aangetekende brief in de brievenbus.
Dit is écht frustrerend aan hét worden. Het zelfde bij belastingen en verzekeringen.
Mensen kunnen ze rap kloten. Maar om hun eens een duw in de rug te geven..Het duurt eeuwen.

Ben dat wachten echt kotsbeu aan het worden...
Je solliciteert voor een functie binnen een bedrijf, de zelfde zever...

Diverse sollicitaties lopen. Ik wacht geduldig af op een mail of telefoontje. Ik krijg dan telefoon... Maar van de VDAB... Fuck man. Ik wil telefoon van mijn toekomstige werkgever... Géén VDAB.
Voor mensen te kloten zijn ze er direct en op tijd.


Behalve als ge gesolliciteerd zou hebben bij de dienst die verantwoordelijk is voor het verwerken van verkeersboetes, snap ik niet wat het snel krijgen van verkeersboetes te maken heeft met laat beantwoorde sollicitaties? Al geef ik u wel gelijk over dat laatste, ik krijg het er zelf ook van dat bedrijven niet de moeite doen gewoon iéts te laten weten. Zelfs als ge na meerdere weken een mailtje stuurt om te vragen of ze al iéts weten, krijgt ge gewoon géén antwoord. Zo veel moeite kan dat toch niet zijn om gewoon iéts te sturen al is het maar "we houden u nog op de hoogte"?

Preske

Legacy Member
MikeHunt zei:
Daarstraks gehoord in het nieuws: "het is spijtig dat er steeds minder kinderen met down geboren worden, want ze zijn een verrijking voor de diversiteit."

En daarna een vader die stond te blinken met zijn gehandicapt kind, alsof het een statussymbool is waarmee hij aan de rest van de wereld wou tonen hoe speciaal hij wel niet is omdat hij voor een kind zorgt dat "anders" is.



:wtf:

Ja, had ook dat gevoel. Ik zou eens willen dat ze ouders aan bod laten wiens leven een hel is geworden door zo'n kind. Want sommige zijn enorm agressief of kunnen letterlijk niets. Maarja, dat wil de media natuurlijk niet horen/zeggen.

kay-gell

Legacy Member
Sports late night.
Amai, stadion liep vroeger ook niet altijd vlot maar dat is bijna iedere week dat daar iets serieus misloopt. Aflevering van gisteren was er over.

pie-jie

Legacy Member
Buikgriep en moeten werken :(
Mijn zwangere vriendin ook buikgriep :( :(

aux armes !!!

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een job als functioneel analist bij mij in de buurt omdat ik graag dichter bij huis wil gaan werken. Bij een groot bedrijf in Aalst staat er al zeker een jaar een vacature voor functioneel analist open. Het gevraagde profiel matchte volledig met mijn huidig profiel, mijn ervaring reikt zelfs verder waardoor ik zeker een meerwaarde zou geweest zijn voor het bedrijf. Ik had al die zaken dan ook verduidelijkt in een motivatiebrief.

Uiteindelijk na twee weken een mailtje terug gekregen van zo een HR grietje dat pas van de schoolbanken is: 'kandidatuur niet weerhouden'.

Meer info kreeg ik niet, ik vraag mij nu eigenlijk af wie daarover geoordeeld heeft? Mogelijks denk ik wel te weten waar het aan ligt. Ze vroegen voor een job als functioneel analist iemand met dergelijk profiel:


PROFIEL
Je bent in het bezit van een masterdiploma in een economische of IT-richting en je hebt ervaring als functioneel analist. Je kan vlot en duidelijk communiceren en hebt vanuit jouw ervaring een goed inzicht in zowel de business- als de IT-processen. Je hebt ervaring met een projectmatige aanpak en UML technieken.


Ikzelf heb een bachelor in de informatica, en ik heb jaren ervaring als consultant functioneel analist. Maar blijkbaar is er voor IT functies steeds minder en minder vraag naar iemand met een echt IT diploma.

Eigenlijk is het toch wel erg dat men al zegt een economische OF een IT-richting. Op de duur zal het nog worden 'je hebt een master, en het maakt niet uit in welke richting'.

Als ik dat correct lees heb je slechts bachelor terwijl ze master vragen.

straight_six

Legacy Member
Alle hup. Het is uitgekomen van waar mijn koorts komt.

Een klein blaasje aan mijn voet die aan het ontsteken is. Heb ik deze morgen plots een rode streep van daar naar boven en kan ik bijna geen weg van de pijn die over die streep loopt.

Direct naar de dokter geweest en ik heb een opwaartse infectie van de lymfekanalen door dat klein wondje.

Als bij al goed dat ik geweest ben anders komt het in je bloed terecht en sta je er een pak slechter voor. Nu antibiotica pakken, een hoop zalven en het zou moeten beteren.




Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Five-seveN

Legacy Member
Dat er doptrekkers zijn die een huis leeg laten staan om domiciliefraude te plegen, en vervolgens als hun huis gekraakt wordt naar de pers stappen om te reclameren dat hun woonplaats "na een weekendje zee" ingenomen en vergrendeld is. Dan wordt de publieke opinie zo opgefokt tot er een bende dronken hooligans binnen vallen en tot het besluit komen dat het eigenlijk gewoon een verlaten cafe is waar niets in staat, zelfs geen tafel of bed. Niks aan de hand dus eigenlijk. Dat ze die vent eens goed straffen, het is hij die de overheid handen vol geld kost met zijn oplichting, niet omgekeerd. Een bedelaar op straat die ergens gaat slapen in leegstaand vervallen krot waar iemand domiciliefraude op aant plegen is doet mij geen kwaad. Toch de wereld op zijn kop, er zijn mensen die op straat in de kou moeten slapen, en langs de andere kant zijn er mensen die slapend rijk worden met "alleenstaande" uitkeringen aan te vragen door huizen leeg te laten staan terwijl ze eigenlijk samenwonen. Het strafste is dan nog dat die fraudeur op basis van "principes" verdedigd wordt door een meerderheid. Is er dan niemand die 5cm verder kan kijken dan zijn kerktoren en zijn bankrekening. Wat is hier nu eigenlijk het grootste probleem, denkt ge. Die keren dat een gekraakt pand eens in de pers komt, of die duizenden krotten die zogezegd bewoond zijn maar alleen dienen om meer dop/ocmw te kunnen trekken.

aux armes !!!

Legacy Member
Dieter85 zei:
Dat er doptrekkers zijn die een huis leeg laten staan om domiciliefraude te plegen, en vervolgens als hun huis gekraakt wordt naar de pers stappen om te reclameren dat hun woonplaats "na een weekendje zee" ingenomen en vergrendeld is. Dan wordt de publieke opinie zo opgefokt tot er een bende dronken hooligans binnen vallen en tot het besluit komen dat het eigenlijk gewoon een verlaten cafe is waar niets in staat, zelfs geen tafel of bed. Niks aan de hand dus eigenlijk. Dat ze die vent eens goed straffen, het is hij die de overheid handen vol geld kost met zijn oplichting, niet omgekeerd. Een bedelaar op straat die ergens gaat slapen in leegstaand vervallen krot waar iemand domiciliefraude op aant plegen is doet mij geen kwaad. Toch de wereld op zijn kop, er zijn mensen die op straat in de kou moeten slapen, en langs de andere kant zijn er mensen die slapend rijk worden met "alleenstaande" uitkeringen aan te vragen door huizen leeg te laten staan terwijl ze eigenlijk samenwonen. Het strafste is dan nog dat die fraudeur op basis van "principes" verdedigd wordt door een meerderheid. Is er dan niemand die 5cm verder kan kijken dan zijn kerktoren en zijn bankrekening. Wat is hier nu eigenlijk het grootste probleem, denkt ge. Die keren dat een gekraakt pand eens in de pers komt, of die duizenden krotten die zogezegd bewoond zijn maar alleen dienen om meer dop/ocmw te kunnen trekken.

??

Moeite om jouw gebrabbel te ontcijferen.

Ik ken het verhaal niet volledig maar het lijkt mij toch logisch dat je van andermans spullen afblijft ookal staat het leeg? Ergens zal die er wel nog belasting voor betalen. En dan zeggen die roma's nog doodleuk 'overdag gaan we bedelen'... Bijdrage leveren aan onze economie door het zoeken achter een echte job zit er dus echt niet in (zelfs niet één iemand van die ganse familie). Kinderen hebben ze allemaal wel genoeg en er was zelfs nog eentje zwanger.

Als je het moeilijk hebt, poep je toch niet meer zo onverantwoord en probeer je toch eerst je leven op de rails te zetten. Ik snap niets van zulke mensen... Maar onze overheid zal er wel voor zorgen dat ze in de watten worden gelegd.

Tonerider

Legacy Member
En om nog maar te zwijgen van het gebrek aan gebruik van hun verstand

Yusifer

Legacy Member
En om nog maar te zwijgen van het gebrek aan nesquik wanneer ge zin hebt in ne warme chocomelk op zondag.

GODVER

Dr. Zoidberg

Legacy Member
Dieter85 zei:
Dat er doptrekkers zijn die een huis leeg laten staan om domiciliefraude te plegen, en vervolgens als hun huis gekraakt wordt naar de pers stappen om te reclameren dat hun woonplaats "na een weekendje zee" ingenomen en vergrendeld is. Dan wordt de publieke opinie zo opgefokt tot er een bende dronken hooligans binnen vallen en tot het besluit komen dat het eigenlijk gewoon een verlaten cafe is waar niets in staat, zelfs geen tafel of bed. Niks aan de hand dus eigenlijk. Dat ze die vent eens goed straffen, het is hij die de overheid handen vol geld kost met zijn oplichting, niet omgekeerd. Een bedelaar op straat die ergens gaat slapen in leegstaand vervallen krot waar iemand domiciliefraude op aant plegen is doet mij geen kwaad. Toch de wereld op zijn kop, er zijn mensen die op straat in de kou moeten slapen, en langs de andere kant zijn er mensen die slapend rijk worden met "alleenstaande" uitkeringen aan te vragen door huizen leeg te laten staan terwijl ze eigenlijk samenwonen. Het strafste is dan nog dat die fraudeur op basis van "principes" verdedigd wordt door een meerderheid. Is er dan niemand die 5cm verder kan kijken dan zijn kerktoren en zijn bankrekening. Wat is hier nu eigenlijk het grootste probleem, denkt ge. Die keren dat een gekraakt pand eens in de pers komt, of die duizenden krotten die zogezegd bewoond zijn maar alleen dienen om meer dop/ocmw te kunnen trekken.

Het is heel simpel, van andermans eigendom blijf je af!

Je hoeft er daarom geen zaken als domiciliefraude bij te sleuren. Als dat het geval is, is het aan de overheid om te onderzoeken en daar tegen op te treden. Daarom valt het kraken van een pand nog niet goed te praten.

Bibiciwan

Legacy Member
Ik vergeet al drie dagen vuilniszakken 'van 't stad' te kopen. Vandaag in de buurtwinkel schiet het mij te binnen dus ik vraag er. Mevrouw verkoopt ze niet per verpakking van €15 voor 10 stuks, ze verkoopt ze aan €2.5 per stuk. Ik weet als ik iets vergeten ben dat ik bij dit soort winkels duurder af ben maar bij dingen zoals sigaretten en vuilniszakken dacht ik dat prijzen vaststonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan