StanTem
Legacy Member
Apple zei:Moest ik geld hebben ik zat in Spanje ja.
't Is daar qua weer nochtans niet veel beter dan hier op dit moment.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Apple zei:Moest ik geld hebben ik zat in Spanje ja.
PROFIEL
Je bent in het bezit van een masterdiploma in een economische of IT-richting en je hebt ervaring als functioneel analist. Je kan vlot en duidelijk communiceren en hebt vanuit jouw ervaring een goed inzicht in zowel de business- als de IT-processen. Je hebt ervaring met een projectmatige aanpak en UML technieken.
BE94 zei:Als je solliciteert voor een job. Houden ze u weken... Maanden aan het lijntje.
Loop je een verkeersboete op... 2 weken er na. Direct een aangetekende brief in de brievenbus.
Dit is écht frustrerend aan hét worden. Het zelfde bij belastingen en verzekeringen.
Mensen kunnen ze rap kloten. Maar om hun eens een duw in de rug te geven..Het duurt eeuwen.
Ben dat wachten echt kotsbeu aan het worden...
Je solliciteert voor een functie binnen een bedrijf, de zelfde zever...
Diverse sollicitaties lopen. Ik wacht geduldig af op een mail of telefoontje. Ik krijg dan telefoon... Maar van de VDAB... Fuck man. Ik wil telefoon van mijn toekomstige werkgever... Géén VDAB.
Voor mensen te kloten zijn ze er direct en op tijd.
MikeHunt zei:Daarstraks gehoord in het nieuws: "het is spijtig dat er steeds minder kinderen met down geboren worden, want ze zijn een verrijking voor de diversiteit."
En daarna een vader die stond te blinken met zijn gehandicapt kind, alsof het een statussymbool is waarmee hij aan de rest van de wereld wou tonen hoe speciaal hij wel niet is omdat hij voor een kind zorgt dat "anders" is.
![]()
Wonkelrijm zei:Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar een job als functioneel analist bij mij in de buurt omdat ik graag dichter bij huis wil gaan werken. Bij een groot bedrijf in Aalst staat er al zeker een jaar een vacature voor functioneel analist open. Het gevraagde profiel matchte volledig met mijn huidig profiel, mijn ervaring reikt zelfs verder waardoor ik zeker een meerwaarde zou geweest zijn voor het bedrijf. Ik had al die zaken dan ook verduidelijkt in een motivatiebrief.
Uiteindelijk na twee weken een mailtje terug gekregen van zo een HR grietje dat pas van de schoolbanken is: 'kandidatuur niet weerhouden'.
Meer info kreeg ik niet, ik vraag mij nu eigenlijk af wie daarover geoordeeld heeft? Mogelijks denk ik wel te weten waar het aan ligt. Ze vroegen voor een job als functioneel analist iemand met dergelijk profiel:
PROFIEL
Je bent in het bezit van een masterdiploma in een economische of IT-richting en je hebt ervaring als functioneel analist. Je kan vlot en duidelijk communiceren en hebt vanuit jouw ervaring een goed inzicht in zowel de business- als de IT-processen. Je hebt ervaring met een projectmatige aanpak en UML technieken.
Ikzelf heb een bachelor in de informatica, en ik heb jaren ervaring als consultant functioneel analist. Maar blijkbaar is er voor IT functies steeds minder en minder vraag naar iemand met een echt IT diploma.
Eigenlijk is het toch wel erg dat men al zegt een economische OF een IT-richting. Op de duur zal het nog worden 'je hebt een master, en het maakt niet uit in welke richting'.
Dieter85 zei:Dat er doptrekkers zijn die een huis leeg laten staan om domiciliefraude te plegen, en vervolgens als hun huis gekraakt wordt naar de pers stappen om te reclameren dat hun woonplaats "na een weekendje zee" ingenomen en vergrendeld is. Dan wordt de publieke opinie zo opgefokt tot er een bende dronken hooligans binnen vallen en tot het besluit komen dat het eigenlijk gewoon een verlaten cafe is waar niets in staat, zelfs geen tafel of bed. Niks aan de hand dus eigenlijk. Dat ze die vent eens goed straffen, het is hij die de overheid handen vol geld kost met zijn oplichting, niet omgekeerd. Een bedelaar op straat die ergens gaat slapen in leegstaand vervallen krot waar iemand domiciliefraude op aant plegen is doet mij geen kwaad. Toch de wereld op zijn kop, er zijn mensen die op straat in de kou moeten slapen, en langs de andere kant zijn er mensen die slapend rijk worden met "alleenstaande" uitkeringen aan te vragen door huizen leeg te laten staan terwijl ze eigenlijk samenwonen. Het strafste is dan nog dat die fraudeur op basis van "principes" verdedigd wordt door een meerderheid. Is er dan niemand die 5cm verder kan kijken dan zijn kerktoren en zijn bankrekening. Wat is hier nu eigenlijk het grootste probleem, denkt ge. Die keren dat een gekraakt pand eens in de pers komt, of die duizenden krotten die zogezegd bewoond zijn maar alleen dienen om meer dop/ocmw te kunnen trekken.
Greenie zei:Het gebrek aan punctuatie op dit forum.
Dieter85 zei:Dat er doptrekkers zijn die een huis leeg laten staan om domiciliefraude te plegen, en vervolgens als hun huis gekraakt wordt naar de pers stappen om te reclameren dat hun woonplaats "na een weekendje zee" ingenomen en vergrendeld is. Dan wordt de publieke opinie zo opgefokt tot er een bende dronken hooligans binnen vallen en tot het besluit komen dat het eigenlijk gewoon een verlaten cafe is waar niets in staat, zelfs geen tafel of bed. Niks aan de hand dus eigenlijk. Dat ze die vent eens goed straffen, het is hij die de overheid handen vol geld kost met zijn oplichting, niet omgekeerd. Een bedelaar op straat die ergens gaat slapen in leegstaand vervallen krot waar iemand domiciliefraude op aant plegen is doet mij geen kwaad. Toch de wereld op zijn kop, er zijn mensen die op straat in de kou moeten slapen, en langs de andere kant zijn er mensen die slapend rijk worden met "alleenstaande" uitkeringen aan te vragen door huizen leeg te laten staan terwijl ze eigenlijk samenwonen. Het strafste is dan nog dat die fraudeur op basis van "principes" verdedigd wordt door een meerderheid. Is er dan niemand die 5cm verder kan kijken dan zijn kerktoren en zijn bankrekening. Wat is hier nu eigenlijk het grootste probleem, denkt ge. Die keren dat een gekraakt pand eens in de pers komt, of die duizenden krotten die zogezegd bewoond zijn maar alleen dienen om meer dop/ocmw te kunnen trekken.