Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herman De Croo

Legacy Member
die herverkoopt ook gewoon maar vuilniszakken uit de supermarkt eh.

Tonerider

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Ik vergeet al drie dagen vuilniszakken 'van 't stad' te kopen. Vandaag in de buurtwinkel schiet het mij te binnen dus ik vraag er. Mevrouw verkoopt ze niet per verpakking van €15 voor 10 stuks, ze verkoopt ze aan €2.5 per stuk. Ik weet als ik iets vergeten ben dat ik bij dit soort winkels duurder af ben maar bij dingen zoals sigaretten en vuilniszakken dacht ik dat prijzen vaststonden.

ik denk niet dat ze echt officieel bezig is. maar ja, het zou ook de eerste keer zijn dat buurtwinkels geen louche dingen doen, anders kunnen die niet overleven he. Zo'n winkel is ook enkel voor u uit de nood te helpen, dan kom je met 1 zak wel toe. Winkels genoeg waar je ze kan kopen.

https://www.kortrijk.be/producten/afval-afvalzakken
per zak: https://www.kortrijk.be/ocmw/producten/afvalzakken-per-stuk

ResX

Legacy Member
Mensen die de gierigaard uithangen.

FFS 2,5 euro ipv 1,5 euro en tis éénmalig. Vandaar dus de 250 miljard euro op de spaarrekening....

Bibiciwan

Legacy Member
ResX zei:
Mensen die de gierigaard uithangen.

FFS 2,5 euro ipv 1,5 euro en tis éénmalig. Vandaar dus de 250 miljard euro op de spaarrekening....

Gaat niet om gierig zijn, was gewoon verbaasd. Ik weet dat ze bijvoorbeeld €3.90 vraagt voor 1 flesje Duvel (niet dat ik er daar ooit gekocht heb) en €12 voor een driepak babydoekjes van de Colruyt (wel al eens moeten kopen). Ik zou niet anders zijn mocht ik een eigen zondagswinkel hebben, je profiteert van vergetelheden en goestinkskes. Maar dat vond ik er nu over.

Sarcastr0

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Ik vergeet al drie dagen vuilniszakken 'van 't stad' te kopen. .

Wa zijde nu met zakken van Antwerpen in Kortrijk begot?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Ohm

Legacy Member
Oh, ok.

Dacht dat het een West-Vlaams dialect was.
Nog nooit gehoord lol

Lobmans

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Gaat niet om gierig zijn, was gewoon verbaasd. Ik weet dat ze bijvoorbeeld €3.90 vraagt voor 1 flesje Duvel (niet dat ik er daar ooit gekocht heb) en €12 voor een driepak babydoekjes van de Colruyt (wel al eens moeten kopen). Ik zou niet anders zijn mocht ik een eigen zondagswinkel hebben, je profiteert van vergetelheden en goestinkskes. Maar dat vond ik er nu over.

Dafuq, 3,9 euro voor een flesje Duvel? :wtf:

Dat ge in een nachtwinkel 2,5 euro betaalt voor een Duvel ipv 1,3 euro zoals in de supermarkt, dat vind ik nog wel begrijpelijk. Maar 3,9 euro? Als ge op een terras ergens een Duvel bestelt dan betaalt ge vaak/meestal nog niet eens zo veel...

Svartálfar

Legacy Member
Hoe kunt ge nu in uw heel volwassen leven het woord koukleum nog nooit gehoord hebben.

Five-seveN

Legacy Member
Dr. Zoidberg zei:
Het is heel simpel, van andermans eigendom blijf je af!

Je hoeft er daarom geen zaken als domiciliefraude bij te sleuren. Als dat het geval is, is het aan de overheid om te onderzoeken en daar tegen op te treden. Daarom valt het kraken van een pand nog niet goed te praten.
Dus ik mag mij niet ergeren aan domiciliefraude omdat dit huis gekraakt is? wtf.

Als je het moeilijk hebt, poep je toch niet meer zo onverantwoord en probeer je toch eerst je leven op de rails te zetten. Ik snap niets van zulke mensen... Maar onze overheid zal er wel voor zorgen dat ze in de watten worden gelegd.

Voila, een deel van de mensen plant zich beter niet voort. Dat werkt enkel armoede in de hand en geeft nog meer onnodige druk op ons sz-systeem.

Hoeveel dop trekken die Roemenen dan? Hebben die ook de mogelijkheid tot domiciliefraude en een OCMW uitkering? Of slapen die op straat en in een krot? "Onze overheid zal hun wel in de watten leggen!". Waar zie jij dat dan? Het enige wat ik zie is mensen en kinderen die ergens in een verlaten cafe op de grond slapen. Aan de andere kant zie ik mensen die geen klop uitsteken en domicliefraude plegen (wat dus wil zeggen dat minstens 1 van de 2 dopt of OCMW trekt). Wie kost mij het meeste geld denkt ge?

Maar nee daar mogen we ons niet aan ergeren het probleem hier is dat iemand daar in gaan slapen is! Het krapul! Groot gelijk dat die hooligans daar even orde op zaken zijn gaan stellen! Kunnen die hooligans dan van nu af ook binnenvallen in elk huis waar iemand een domicilie op staan heeft maar niet als hoofdverblijfplaats heeft aub. Want dat kost mij meer geld dan een stelletje armoezaaiers dat een droge vloer zoekt.

Dr. Zoidberg

Legacy Member
Als jij kraken ok vindt, is dat jouw recht.

Benieuwd wat de reactie zou zijn moest het bij jou gebeuren :).

Vogroth

Legacy Member
al die werken in de buurt van waar ik woon.

Hulshout: Dorp is onderbroken, nu hebben ze naast een andere straat heel het dorpsplein afgezet wegens rioleringswerken, als ze dat nu is vorige week deden wanneer het vakantie was, nee vanaf vandaag tot eind volgende week.
Booischot: Overweg afgesloten, Mechelbaan stukken grond gepakt om te asfalteren, dunno of het nu nog is
Heist op den berg: Dat de weg ter hoogte van de Lo-straat onderbroken is kan me eigenlijk niets schelen, die is al jaren onderbroken en zal komende tijd niet beter worden, maar in combinatie met alles hierboven is het gewoon overal merde om te rijden, al het zwaar verkeer komt nu langs westmeerbeek (Hulshout) omdat daar het enige in de buurt is waar geen werken meer zijn.


Kortom, ge kunt rapper via brussel op u werk geraken dan hier in de buurt ergens te moeten zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan