Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TooChé

Legacy Member
RETYPE zei:
Dat is waar we naartoe gegaan zijn. Een wereld waarin alles fait divers geworden zijn en waar we het vooral niet moeten wagen om mensen in nood te helpen.

Het ergste van al vind ik nog dat diene dader daar amper voor gestraft gaat worden :(

Kan de advocaten al voorspellen: "ja maar, hij heeft zichzelf komen aangeven wat getuigt van grote spijt".
Rechter:" allez, tis goed, twas den eerste keer, maar niemeer doen eh ! "

En slachtoffers weer volledig buiten kwestie gelaten


edit: voor alle forumjuristen: ja deze uitspraak is gebaseerd op buikgevoel

aux armes !!!

Legacy Member
ashuray zei:
0,06€ rente op men spaarrekening en die bijdrage kost dan 3,40 :unsure:

Veranderen van bank. In den tijd ook bij Belfius... beheerskosten van 3euro per maand terwijl er niets te beheren viel... Nu zit ik bij AXA en niets van kosten meer, olalala, het kan!

ashuray

Legacy Member
aux armes !!! zei:
Veranderen van bank. In den tijd ook bij Belfius... beheerskosten van 3euro per maand terwijl er niets te beheren viel... Nu zit ik bij AXA en niets van kosten meer, olalala, het kan!

Serieus? Mijn zus werkt bij AXA en ik heb daar een rekening om mijn lening af te betalen maar als ik een spaarrekening wou was dat ook 3 euro per maand dacht ik

Tonerider

Legacy Member
m'n zak nicnakjes is wat doorgescheurd en nu moet ik toch wel door blijven eten tot onder die scheur zeker, anders worden ze soft.

willy_wonka

Legacy Member
RETYPE zei:
Man hersendood na vechtpartij in Hasseltse stationsbuurt (Landen) - Het Nieuwsblad Mobile

Lees ik dat nu goed? Euh wil je de zaak verlaten, nee. Snel 3 man neerslaan en dan naar buiten lopen? waaronder 1 hersendood, wat imo gelijk is aan dood, maar waarschijnlijk bestraft zal worden als slagen en verwondingen? Ik gok 5 jaar, dus na 2 jaar vrij? Je zal het maar meemaken als partner/ouder of vriend van...

Wel, dit is nu eens een angst van mij waar ik al een hele tijd mee rondloop...

Dat mijn partner of iemand van mijn familie iets zou overkomen, en dat de dader er vanaf komt met een 'niet meer doen hé' of andere belachelijke straf.

Ze hebben het dikwijls over straffeloosheid en dergelijke, maar als ge een beetje het nieuws in de gaten houdt, of naar programma's kijkt gelijk De Rechtbank en zo, dan vraagt ge u soms toch echt af wat ge in dit land moet doen om effectief in de bak te geraken.

Kerels zonder rijbewijs of verzekering die keer op keer gepakt worden, telkens moeten voorkomen en dan toch gewoon blijven rondrijden, tot ze ne keer iemand doodrijden en dan mogen ze na een paar maanden vrij. Of moordenaars die inderdaad maar een paar jaar moeten zitten. Die kerel daar die zijn ouders en zijn zus vermoordt heeft en ocharme 10 jaarkes maar moet zitten ...

Het is goed dat de meerderheid van de mensen een rem heeft die ze belet om criminele feiten te plegen, zij het uit ethische of morele overwegingen of wat dan ook, want anders kon ge hier toch bij wijze van spreken uitsteken wat ge wilt...

Bibiciwan

Legacy Member
GASboete gekregen. Ik was vorige maand iets gaan ophalen in de post en aangezien ik daarna nog een trein nam heb ik de karton errond (formaat schoendoos want waren schoenen) in de vuilbak buiten het station gedaan. Gewoon plat gevouwen en erin gestopt. Blijkt dat dat in een 'stadskorf' niet mag. Kan tot €350 kosten. Ik wist dat dus niet, ik dacht een vuilbakje is een vuilbakje zolang je het er netjes in stopt. (Zo een grijs metalen vuilbakje, niet de recyclage bakken binnen. Ik neem zo weinig de trein dat ik dat óok niet wist, anders had ik het daar wel in gedropt)

glashelder

Legacy Member
willy_wonka zei:
Wel, dit is nu eens een angst van mij waar ik al een hele tijd mee rondloop...

Dat mijn partner of iemand van mijn familie iets zou overkomen, en dat de dader er vanaf komt met een 'niet meer doen hé' of andere belachelijke straf.
Echt? Ik heb ook angst dat dat mijn partner iets zou overkomen, maar of er daar dan een dader is en welke straf die al dan niet krijgt, dat maakt precies toch geen deel uit van mijn maandelijkse "oh god straks gaat mijn lief dood"-dagdromen. Alleen al het feit dat haar iets kan overkomen is al genoeg om mij mentaal te doen flippen, die daders zover denk ik niet eens (en ik gok dat dat ook het laatste van mijn zorgen is als mijn lief dood is).

mr.purple

Legacy Member
Mensen die hun kind niet onder controle hebben.
Kleine van een jaar of 6 dat heel de winkel onderschreeuwt voor alles wat hij wil.

Aan de kassa maar bleiten en roepen voor snoepjes, moeder steekt maar toe.
Wanneer hij het ene heeft, begint hij voor het andere.
Terwijl maar stampen tegen winkelkar en moeder haar benen.

Moeder zegt dan: goh, ja...hij is moe.


Veelvuldig excuus van mama's als hun kleine stout is.
Moe zijn heeft niet te maken met hysterisch worden!

Sarcastr0

Legacy Member
mr.purple zei:
.
Moe zijn heeft niet te maken met hysterisch worden!

Ongeacht die vrouw haar aanpak, is bovenstaande niet waar.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

mr.purple

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ongeacht die vrouw haar aanpak, is bovenstaande niet waar.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Waar is dan de link met moe zijn en roepen/stampen/slaan?

Snel geïrriteerd, ok. Maar compleet onhandelbaar tot je je zin krijgt en dan vrolijk weghuppelen heeft imo niets te maken met moe zijn.

Kan natuurlijk fout zijn, ben geen gedragsspecialist.

Sarcastr0

Legacy Member
mr.purple zei:
Waar is dan de link met moe zijn en roepen/stampen/slaan?

Snel geïrriteerd, ok. Maar compleet onhandelbaar tot je je zin krijgt en dan vrolijk weghuppelen heeft imo niets te maken met moe zijn.

Kan natuurlijk fout zijn, ben geen gedragsspecialist.
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Chilliewillie88

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Ook weer typische reactie van mensen met kinderen waar je iedereen mee dood slaat.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik mezelf zo ooit gedragen heb in een winkel en moest het toch eens het geval geweest zijn zal ik zonder enige twijfel een goede waffel rond mijn oren gekregen hebben, ik zou het gene tweede keer geprobeerd hebben.

Ouders van tegenwoordig zijn over het algemeen gewoon veel te soft en te laks in hun opvoeding. Als ge uw kind van 6 al niet meer onder controle hebt, wat gaat dat geven als dat kind eenmaal 16 is.

Sarcastr0

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Ook weer typische reactie van mensen met kinderen waar je iedereen mee dood slaat.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik mezelf zo ooit gedragen heb in een winkel en moest het toch eens het geval geweest zijn zal ik zonder enige twijfel een goede waffel rond mijn oren gekregen hebben, ik zou het gene tweede keer geprobeerd hebben.

Ouders van tegenwoordig zijn over het algemeen gewoon veel te soft en te laks in hun opvoeding. Als ge uw kind van 6 al niet meer onder controle hebt, wat gaat dat geven als dat kind eenmaal 16 is.
Omdat reacties zoals die van purple ook gwn komen van mensen zonder enige ervaring.

Een kind dat moe is, gaat in overdrive.



En ik vermeldde toch 'ongeacht de vrouw haar aanpak' ?
Die kleine zijn zin geven is uiteraard niet de oplossing.

Net zo min hem 'ne waffel geven' de oplossing is.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

mr.purple

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Oh jawel :p
En zo een crisis in een winkel(of waar dan ook) is 1x gebeurd.
Welke dan heel kordaat is opgelost. (zonder verbale of fysieke agressie van onze kant)

Een kind mag van mij vragen en zeggen wat hij/zij wil.
Maar nee is nee. Genoeg is genoeg.

SarahBaptie

Legacy Member
Ik erger me echt mateloos aan Siri. Wanneer ik dat dan eens gebruik werkt het amper nochtans voor simpele zaken. Vanochtend was het toppunt:

Hey siri, zet een reminder om 12 uur om mijn jas mee te nemen (is gisteren op werk blijven liggen)
- “dit is wat ik vond op het internet voor jas meenemen”

Hey siri, maak een reminder om 12 uur voor mijn jas mee te nemen
- “het zal vanmiddag 3 graden worden”

Dear god.....

Hey siri, maak een herinnering om 12 uur.
- “je hebt nog niets gepland”

Google assistent/cortana/alexa is echt honderden keer beter. Daar heb ik nog nooit zo een stomme zaken gezien. Hier werkt siri zeer basic.

Sarcastr0

Legacy Member
mr.purple zei:
Oh jawel
emoji14.png

En zo een crisis in een winkel(of waar dan ook) is 1x gebeurd.
Welke dan heel kordaat is opgelost. (zonder verbale of fysieke agressie van onze kant)

Een kind mag van mij vragen en zeggen wat hij/zij wil.
Maar nee is nee. Genoeg is genoeg.
Ik geef ook geen commentaar op uw mening over die vrouw haar aanpak.

Ik geef commentaar op uw opmerking ivm kinderen die hysterisch worden als ze moe zijn.
Wat een frequent voorkomen is, itt wat jij zei.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

sneax

Legacy Member
Sarcastr0 zei:
Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt?

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Ach, hier gaan we weer.

"Ach ja hij is moe" (kan perfect zijn, zelfs als het gedrag er aan gelinkt is) is nog steeds geen reden om uw kleine zomaar snoep te geven omdat hij raged. De poster wijst hier op het feit dat je zo dat gedrag in de hand werkt de volgende keer.

Maja, sommige ouders voelen zich zo snel aangesproken dat ze dan moeten wegfocussen op iets anders zodat ge kunt zeggen "Gij hebt geen kinderen zeker?" Elke keer opnieuw :lol:

Sarcastr0

Legacy Member
sneax zei:
Het klassieke argument, heel triestig.

"Ach ja hij is moe" (kan perfect zijn, zelfs als het gedrag er aan gelinkt is) is nog steeds geen reden om uw kleine zomaar snoep te geven omdat hij raged. De poster wijst hier op het feit dat je zo dat gedrag in de hand werkt de volgende keer.

Maja, sommige ouders voelen zich zo snel aangesproken dat ze dan moeten wegfocussen op iets anders zodat ge kunt zeggen "Gij hebt geen kinderen zeker?" Elke keer opnieuw
emoji38.png
Sarcastr0 zei:
Ik geef ook geen commentaar op uw mening over die vrouw haar aanpak.

Ik geef commentaar op uw opmerking ivm kinderen die hysterisch worden als ze moe zijn.
Wat een frequent voorkomen is, itt wat jij zei.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Beter lezen vriend

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan