Ik weet 't toch allemaal niet se. Van wat ik hoor en van lees zijn 't ook nog vnl sms'en van jaren geleden. Dat is toch allemaal heel moeilijk om wat sms'en te kaderen als ge niet weet hoe die relatie tussen die twee was op dat moment.
Als ge sommige berichten van mij moest lezen zonder context of de voorgaande berichten in 't gesprek te wissen zou 't ook nogal verkeerd overkomen.
Bij ons wordt dan ook de hele dag wat afgelachen en schuin moppen verteld op't werk.
En in 't WhatsApp groepje dat we hebben en individueel per WhatsApp wordt daar geregeld nog verder gelachen.
Hell, ene collega stuurde nog gisteren dat ze een andere moest ophalen en hoopte dat hare zetel erna niet naar vis zou ruiken.

Waarop die andere dan weer ne comeback maakte.
En ik zit daar als "leidinggevende" mee te lachen, maar zo'n gezever maakt 't juist leuk bij ons op 't werk. Er kan met alles gelachen worden en niemand voelt zich op z'n tenen getrapt.
Maar als ge sommige berichten individueel zou bekijken en ge kunt 't niet kaderen, dat zou ook heel verkeerd over komen.
Heel die #metoo hetze is gewoon duidelijk uit de hand aan 't lopen. Ge durft tegenwoordig als man nog niks meer tegen een vrouw op een vriendelijke manier zeggen of ge wordt als een of ander roofdier bekeken. En omgekeerd word ik zelf vaak door vrouwen benaderd en die durven ook heel direct zijn se. Maar als een man dat doet is dat voor een of andere reden een misdaad.
Dat is eigenlijk de laatste decennia met alles zo. Iedereen moet gelijk zijn en we moeten vooral rekening houden met de "gevoelens" van Jan en alleman. Maar die gelijkheid bestaat niet, niemand is't zelfde. We zijn gelukkig geen grijze, homogene massa.
Het is doorgeslagen dat je als blanke man vooral verdacht bent en met veel minder wegkomt dan wat anders.
Dat vrouwen in 't Brusselse en andere grote steden dagelijks lastig gevallen worden, daar wordt dan maar niks aan gedaan. Want als je dat durft te zeggen dan voelt een hele gemeenschap zich aangesproken en dat mag niet.
70 jaar geleden zagen de mensen af van 't geweld van de oorlog. Vandaag zijn hun gevoelentjes direct gekwetst bij de minste scheet.
/endrant