Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

glashelder

Legacy Member
nixie zei:
Maar als men voor zo een dingen zwaardere straffen zou uitspreken dan zal het mss minder voorvallen?
Waardoor dat gevoel van onveiligheid minder is?
Heh, je doet alsof mijn angsten rationeel zijn :p

Bibiciwan zei:
Daarover hebben we nu nogal ruzie, hij doet dat soort dingen dan 'om de huisvrede te bewaren'. En 'zo erg is dat toch niet'.
Oh, wow. Daar zou ik ook wel eens ruzie over maken, geloof ik.

CCatalyst

Legacy Member
Amnesiac zei:
De 'hij-is-onschuldig'-hivemind dient toch wat genuanceerd te worden. De VRT is hier vrij sereen mee omgegaan imo, maar wekt daardoor de indruk dat het allemaal impulsief en anoniem gebeurd is.

Zoiets rijt ook altijd oude wonden weer open. De komende dagen zullen er nog een paar BV's vallen in het entertainment-wereldje, mark my words. Je kan dit ook in het verlengde zien van de Weinstein-affaire in de VS.

De body language in dat filmpje is ook voer voor analyse, nogal wat momenten waarop hij niet in de camera durft te kijken.

Superdad

Legacy Member
ashuray zei:
Zei ik dat die hetzelfde zijn? Als je in een elektronica winkel begint staat er in de vacature wel dat je er wat over moet weten..als je naar de helpdesk van bol.com stuurt geven die toch ook altijd degelijk antwoord. Iedereen wantrouwen gade ver mee komen

En omdat het in de vacature stond, is dat plots een expert? Jij baseert je dus echt op wat een verkoper u gezegd heeft bij de aankoop van een Nokia 3310 (met een ander type batterij dan nog waarschijnlijk) zo'n 20 jaar geleden? Het is maar wat je degelijk noemt zeker? En niet dat ik iedereen wantrouw, maar denk dat je verder gaat komen dan iedereen blind vertrouwen...

JPV

Legacy Member
TooChé zei:
Het ergste van al vind ik nog dat diene dader daar amper voor gestraft gaat worden :(

Kan de advocaten al voorspellen: "ja maar, hij heeft zichzelf komen aangeven wat getuigt van grote spijt".
Rechter:" allez, tis goed, twas den eerste keer, maar niemeer doen eh ! "

En slachtoffers weer volledig buiten kwestie gelaten


edit: voor alle forumjuristen: ja deze uitspraak is gebaseerd op buikgevoel
**Art.*401. (Zie NOTA 1 onder TITEL) <W 2003-01-23/42, art. 67, 041;Inwerkingtreding :*13-03-2003> Wanneer de slagen of verwondingen opzettelijk worden toegebracht, maar zonder het oogmerk om te doden, en toch de dood veroorzaken, wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar.
**Hij wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar indien hij die gewelddaden met voorbedachten rade pleegt.

kay-gell

Legacy Member
CCatalyst zei:
Zoiets rijt ook altijd oude wonden weer open. De komende dagen zullen er nog een paar BV's vallen in het entertainment-wereldje, mark my words. Je kan dit ook in het verlengde zien van de Weinstein-affaire in de VS.

De body language in dat filmpje is ook voer voor analyse, nogal wat momenten waarop hij niet in de camera durft te kijken.

Ik weet 't toch allemaal niet se. Van wat ik hoor en van lees zijn 't ook nog vnl sms'en van jaren geleden. Dat is toch allemaal heel moeilijk om wat sms'en te kaderen als ge niet weet hoe die relatie tussen die twee was op dat moment.
Als ge sommige berichten van mij moest lezen zonder context of de voorgaande berichten in 't gesprek te wissen zou 't ook nogal verkeerd overkomen.
Bij ons wordt dan ook de hele dag wat afgelachen en schuin moppen verteld op't werk.
En in 't WhatsApp groepje dat we hebben en individueel per WhatsApp wordt daar geregeld nog verder gelachen.
Hell, ene collega stuurde nog gisteren dat ze een andere moest ophalen en hoopte dat hare zetel erna niet naar vis zou ruiken. :unsure:
Waarop die andere dan weer ne comeback maakte.
En ik zit daar als "leidinggevende" mee te lachen, maar zo'n gezever maakt 't juist leuk bij ons op 't werk. Er kan met alles gelachen worden en niemand voelt zich op z'n tenen getrapt.
Maar als ge sommige berichten individueel zou bekijken en ge kunt 't niet kaderen, dat zou ook heel verkeerd over komen.

Heel die #metoo hetze is gewoon duidelijk uit de hand aan 't lopen. Ge durft tegenwoordig als man nog niks meer tegen een vrouw op een vriendelijke manier zeggen of ge wordt als een of ander roofdier bekeken. En omgekeerd word ik zelf vaak door vrouwen benaderd en die durven ook heel direct zijn se. Maar als een man dat doet is dat voor een of andere reden een misdaad.


Dat is eigenlijk de laatste decennia met alles zo. Iedereen moet gelijk zijn en we moeten vooral rekening houden met de "gevoelens" van Jan en alleman. Maar die gelijkheid bestaat niet, niemand is't zelfde. We zijn gelukkig geen grijze, homogene massa.
Het is doorgeslagen dat je als blanke man vooral verdacht bent en met veel minder wegkomt dan wat anders.
Dat vrouwen in 't Brusselse en andere grote steden dagelijks lastig gevallen worden, daar wordt dan maar niks aan gedaan. Want als je dat durft te zeggen dan voelt een hele gemeenschap zich aangesproken en dat mag niet.

70 jaar geleden zagen de mensen af van 't geweld van de oorlog. Vandaag zijn hun gevoelentjes direct gekwetst bij de minste scheet.


/endrant

zarathustra

Legacy Member
kay-gell zei:

Ik heb daar een simpele oplossing voor, ik werk niet met vrouwen als ik het kan verhelpen. Niet dat ik ooit iets 'grensoverschrijdend' zou doen, maar iemand kan altijd kwaad op u worden en dit soort toestanden geraak je nooit meer kwijt. Zeker in deze tijd van het internet niet.

Shadowfox

Legacy Member
kay-gell zei:
Heel die #metoo hetze is gewoon duidelijk uit de hand aan 't lopen. Ge durft tegenwoordig als man nog niks meer tegen een vrouw op een vriendelijke manier zeggen of ge wordt als een of ander roofdier bekeken. En omgekeerd word ik zelf vaak door vrouwen benaderd en die durven ook heel direct zijn se. Maar als een man dat doet is dat voor een of andere reden een misdaad.

Ik worstel daar zelf ook heel hard mee, durft ge nekeer iets te lang kijken of kijk je eens naar de broek/schoenen die ze aan hebben en ge krijgt direct een opmerking "awel ist vleeskeuring?" ... like :wtf: Zo'n wijven krijgen dan meestal de reactie dat de wereld echt niet rond hun lichaam draait ook al denken ze het.

Eens knipogen en ze voelen zich aangerand, leg je je hand op hun schouder/rug om ergens te passeren (en duidelijk te maken dat je je tussen hen en de muur passeert bv) en je krijgt al een rare blik, ... nu gelukkig zijn ze niet allemaal zo maar ze worden toch steeds talrijker.

TooChé

Legacy Member
Bah dat winteruur gedoe is nog steeds niet uit mijn lijf. Kom standaard elke dag een uur te vroeg spontaan eens wakker. En echt exact een uur
:doh:

Creeping Death

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik weet 't toch allemaal niet se. Van wat ik hoor en van lees zijn 't ook nog vnl sms'en van jaren geleden. Dat is toch allemaal heel moeilijk om wat sms'en te kaderen als ge niet weet hoe die relatie tussen die twee was op dat moment.
Als ge sommige berichten van mij moest lezen zonder context of de voorgaande berichten in 't gesprek te wissen zou 't ook nogal verkeerd overkomen.
Bij ons wordt dan ook de hele dag wat afgelachen en schuin moppen verteld op't werk.
En in 't WhatsApp groepje dat we hebben en individueel per WhatsApp wordt daar geregeld nog verder gelachen.
Hell, ene collega stuurde nog gisteren dat ze een andere moest ophalen en hoopte dat hare zetel erna niet naar vis zou ruiken. :unsure:
Waarop die andere dan weer ne comeback maakte.
En ik zit daar als "leidinggevende" mee te lachen, maar zo'n gezever maakt 't juist leuk bij ons op 't werk. Er kan met alles gelachen worden en niemand voelt zich op z'n tenen getrapt.
Maar als ge sommige berichten individueel zou bekijken en ge kunt 't niet kaderen, dat zou ook heel verkeerd over komen.

Heel die #metoo hetze is gewoon duidelijk uit de hand aan 't lopen. Ge durft tegenwoordig als man nog niks meer tegen een vrouw op een vriendelijke manier zeggen of ge wordt als een of ander roofdier bekeken. En omgekeerd word ik zelf vaak door vrouwen benaderd en die durven ook heel direct zijn se. Maar als een man dat doet is dat voor een of andere reden een misdaad.


Dat is eigenlijk de laatste decennia met alles zo. Iedereen moet gelijk zijn en we moeten vooral rekening houden met de "gevoelens" van Jan en alleman. Maar die gelijkheid bestaat niet, niemand is't zelfde. We zijn gelukkig geen grijze, homogene massa.
Het is doorgeslagen dat je als blanke man vooral verdacht bent en met veel minder wegkomt dan wat anders.
Dat vrouwen in 't Brusselse en andere grote steden dagelijks lastig gevallen worden, daar wordt dan maar niks aan gedaan. Want als je dat durft te zeggen dan voelt een hele gemeenschap zich aangesproken en dat mag niet.

70 jaar geleden zagen de mensen af van 't geweld van de oorlog. Vandaag zijn hun gevoelentjes direct gekwetst bij de minste scheet.



/endrant


Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Ik blijf dan altijd denken aan Hans Teeuwen en de Meiden van Halal; die vat het daar zo mooi samen.

Over dit specifiek: uit alles wat naar buiten komt blijkt wel dat ze bij de VRT niet over één nacht ijs zijn gegaan en dat het dus wel degelijk een weloverwogen beslissing was. Dan zal er wel iets aan de hand zijn.
Eigenlijk zouden gewoon alles eens openbaar moeten maken. Dan kan ieder voor zich uitmaken of Bart te ver gegaan is of ni.

Shadowfox

Legacy Member
Zijn dat eigenlijk onze zaken? Neen. De media speelt hierin een veel te grote rol!

Myllan

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ik worstel daar zelf ook heel hard mee, durft ge nekeer iets te lang kijken of kijk je eens naar de broek/schoenen die ze aan hebben en ge krijgt direct een opmerking "awel ist vleeskeuring?" ... like :wtf: Zo'n wijven krijgen dan meestal de reactie dat de wereld echt niet rond hun lichaam draait ook al denken ze het.

Eens knipogen en ze voelen zich aangerand, leg je je hand op hun schouder/rug om ergens te passeren (en duidelijk te maken dat je je tussen hen en de muur passeert bv) en je krijgt al een rare blik, ... nu gelukkig zijn ze niet allemaal zo maar ze worden toch steeds talrijker.

Mannen maken er anders zo geen probleem van als je ze opeens vast hebt/ aanraakt.:p
Een keer was ik in een winkel op zoek naar fotokaders in een gangpad waar het redelijk druk was. Op zo'n moment heb je uiteraard mensen die erbij staan en oneindig lang blijven twijfelen.
Zo ook een koppel dat er stond en die mensen waren groot, echt gigantisch groot.

Dus op een bepaald moment stond ik achter die man en net toen ik een stap opzij wou zetten deed hij dat ook omdat hij een kader wou laten zien aan zijn vrouw/vriendin. Hij had me niet gezien.
Puur uit reflex had ik ineens zijn ellenboog vast met mijn ene hand en andere hand had ik zijn taille vast. :lol:

Ja het was dat of ik was een paar tanden kwijt dus hij zich uitgebreid verontschuldigen terwijl zijn me aankeek met een blik van wtf sta je hem daar te betasten. Ze had het niet zien gebeuren, enkel dat ik hem vasthield.
Andersom zou deze actie wel voor heel wat ophef hebben gezorgd, denk ik.

kay-gell

Legacy Member
Creeping Death zei:
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Ik blijf dan altijd denken aan Hans Teeuwen en de Meiden van Halal; die vat het daar zo mooi samen.

Over dit specifiek: uit alles wat naar buiten komt blijkt wel dat ze bij de VRT niet over één nacht ijs zijn gegaan en dat het dus wel degelijk een weloverwogen beslissing was. Dan zal er wel iets aan de hand zijn.
Eigenlijk zouden gewoon alles eens openbaar moeten maken. Dan kan ieder voor zich uitmaken of Bart te ver gegaan is of ni.


"Er zal wel iets aan de hand zijn". De VRT is nu jury en rechter tegelijk geweest en heeft nu iemand aan de schandpaal genageld en hem gebrandmerkt als iemand die vrouwen lastigvalt.
Dat zonder, blijkbaar, eerst die man eens tot bij hen te roepen en hem ook een kans te geven zich te verdedigen.

Bloembak

Legacy Member
Shadowfox zei:
Dan heb ik het begrip overheidsbedrijf verkeerd begrepen, volgens mij betekend dat niet dat de overheid eigenaar is (of hoofdaandeelhouder) maar eerder gerund wordt door de overheid (politieke benoemingen à la NMBS?). Het is hier wel degelijk een geprivatiseerd overheidsbedrijf, met de nadruk op geprivatiseerd? Ambtenaren zijn er nog een handvol (de hele oude garde), vandaar ook dat de overheid hoofdaandeelhouder moet blijven dacht ik, maar die zijn binnenkort ook allemaal, al dan niet natuurlijk, afgevloeid.
Er zijn verschillende manieren om er naar te kijken, en er zijn nauwelijks definities of omschrijvingen in wetten neergepend. De Raad van State en het Hof van Cassatie hebben wel enkele criteria ontwikkeld om toepassingsgebieden te bepalen.

Kort gesteld, vanaf het moment dat een administratieve overheid (of verschillende opgeteld) meer dan de helft van de aandelen in handen heeft, is er een 'vermoeden van dominerende invloed' van die overheid op die onderneming. Het is niet relevant of een entiteit is opgericht door een administratieve overheid, of zij is onderworpen aan een verregaande controle van de overheid en of haar een taak van algemeen belang werd toevertrouwd. Vanaf het moment dat de overheid die mate van invloed heeft, kan zij een grote rol spelen in het benoemen van bvb. de CEO (politieke benoemingen). Het zal afhangen van de statuten van de onderneming hoeveel inmengingskracht (stemmen) hiervoor nodig is.

De Croo is niet voor niets ook Minister van Overheidsbedrijven, waaronder valt: Proximus en Belfius.

Superdad

Legacy Member
kay-gell zei:
"Er zal wel iets aan de hand zijn". De VRT is nu jury en rechter tegelijk geweest en heeft nu iemand aan de schandpaal genageld en hem gebrandmerkt als iemand die vrouwen lastigvalt.
Dat zonder, blijkbaar, eerst die man eens tot bij hen te roepen en hem ook een kans te geven zich te verdedigen.
En nu ben jij hem aan het verdedigen zonder te weten wat er aan de hand is... Interview met CEO van VRT niet gehoord? Altijd beide kanten aan bod laten komen hé...

glashelder

Legacy Member
Heel kleine ergernis, maar goed. Er ligt een pakje voor mij in het tankstation hier in het dorp. Dat is misschien 600 meter verder. Ik wil niet met de auto gaan want duh, 't is 600 meter en ik wil wel nog eens een stukje wandelen (sinds ik die auto heb, ben ik echt bijgekomen, gewoon omdat ik die soms verre wandelstukjes van en naar OV niet meer heb :unsure:). Maar nu is het hier al de ganse tijd aan het regenen, en nog geen beetje ook :(

Superdad

Legacy Member
Ergernis van gisteren. Psplus verlopen. Geen probleem, ik wist het. Enkele maanden geleden voor 30€ te koop, maar ik dacht: ik wacht nog even. Op de store zelf komen ze ook nog wel eens in promo. Niet dus. 60€ dus. Geen probleem opnieuw, had nog belwaarde over bij Orange. Deze week echter veel gebeld, dus was nipt, maar met de 2€ die nog in mijn portemonnee stond, zou ik juist gepast toekomen. Blijkbaar kan je maar in schijven van 5€ betalen met een minimum van 10€ en een maximum van 25€. Dus 2x 25€ en 1x10€ nodig. Laatste schijf natuurlijk tekort. Allez ja, er stond nog iets van 8€ op en had maar 7€ nodig. Dus dat ging niet. Paypal dan maar. Had daar (dacht ik) ook nog wat staan en daarenboven kan je dat aanvullen met een gewone overschrijving. Paswoord ging niet, terwijl ik wel mijn balans kon checken op de site zelf... Dan maar creditcard. Recent echter nieuwe code moeten aanvragen en natuurlijk kwijt. Eindelijk gevonden, maar kreeg telkens foutmelding verkeerde code. Bleek hij mijn PSN paswoord nodig te hebben... Enfin, een half uur later kon ik eindelijk nog eens battlefield spelen (was lang geleden en wou de nieuwe gratis map eens spelen). Update was gelukkig reeds geïnstalleerd. Ik koos telkens een vrije server, maar kwam telkens in de queue terecht of op een andere map. Na nog eens half uur proberen, kon ik eindelijk nog eens een uurtje spelen. En ik suckte natuurlijk. FML.

ashuray

Legacy Member
Superdad zei:
En omdat het in de vacature stond, is dat plots een expert? Jij baseert je dus echt op wat een verkoper u gezegd heeft bij de aankoop van een Nokia 3310 (met een ander type batterij dan nog waarschijnlijk) zo'n 20 jaar geleden? Het is maar wat je degelijk noemt zeker? En niet dat ik iedereen wantrouw, maar denk dat je verder gaat komen dan iedereen blind vertrouwen...

Als je een gsm koopt en die verkoper zegt laat de batterij helemaal leeglopen dan zal iemand wel tegen hem gezegd hebben dat ze dat tegen elke klant moeten zeggen en zal er wel een reden voor zijn

Bibiciwan

Legacy Member
glashelder zei:
Heel kleine ergernis, maar goed. Er ligt een pakje voor mij in het tankstation hier in het dorp. Dat is misschien 600 meter verder. Ik wil niet met de auto gaan want duh, 't is 600 meter en ik wil wel nog eens een stukje wandelen (sinds ik die auto heb, ben ik echt bijgekomen, gewoon omdat ik die soms verre wandelstukjes van en naar OV niet meer heb :unsure:). Maar nu is het hier al de ganse tijd aan het regenen, en nog geen beetje ook :(

Als het niet ver is dan durf ik nog de singin' in the rain strategie volgen en gewoon met plezier nat worden (bonus punten als je zingt. Bonus bonus als het singing in the rain is). En anders is er altijd een paraplu?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan