Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 46

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frisenfruitig

Legacy Member
Shadowfox zei:
Neen, dat is het niet. De overheid bezit volgens mij wel 50% + 1 van de aandelen, maar dat maakt het nog geen overheidsbedrijf.

Volgens De Croo is het een overheidsbedrijf, whatever. Lijkt me niet bepaald een interessante discussie, het gaat erom dat dat gewoonweg op niks trekt.

Shadowfox

Legacy Member
Uw redenatie van "het is een overheidsbedrijf dus mogen ze geen winst najagen" trekt anders ook op niet veel.

frisenfruitig

Legacy Member
Shadowfox zei:
Uw redenatie van "het is een overheidsbedrijf dus mogen ze geen winst najagen" trekt anders ook op niet veel.

Ik zeg toch helemaal niet dat ze geen winst mogen najagen? Geen woorden in mijn mond leggen hé man :p. Allez, mensen jarenlang laten betalen voor een telefoon die misschien 40 euro waard is, dat trekt toch op niks?

Bloembak

Legacy Member
Shadowfox zei:
Neen, dat is het niet. De overheid bezit volgens mij wel 50% + 1 van de aandelen, maar dat maakt het nog geen overheidsbedrijf.

Net wel. Het 50% + 1 aandeel is het hoofdcriterium om te bepalen als een bedrijf beschouwd moet worden als een overheidsbedrijf.

ashuray

Legacy Member
Musk zei:
Dus ge beledigd mij hier nu even of zie ik dat verkeerd?

Of mij..vroeger zeiden ze tegen mij altijd wanneer je een nieuwe gsm kocht dat je die dan volledig moest laten plat gaan en dan opladen. Maar dat was bij de oude Nokia enzo..

Als ik iets in een winkel koop ga ik er inderdaad wel vanuit dat die verkopers weten waarover ze het hebben..als ik naar mijn huisdokter ga ga ik er ook vanuit dat die gelijk heeft :unsure:

Anoniem03

Legacy Member
Proto zei:
Ja hij heeft ondertussen toch een jaar vastgezeten, maar het zal niet lang meer duren waarschijnlijk. Die man was ook geen onbekende bij het gerecht.

Beroep houdt dader fatale steekpartij L’Estrade in de cel (Mol) - Gazet van Antwerpen

Die kinderen hebben geen vader meer en een of andere rechter zou hem vrij laten. Zo iemand mag niet vrij gelaten worden.

Jammer dat ook dit een slachtoffer is van de migratie, migratie maakt veel slachtoffers die er zonder migratie niet zouden geweest zijn.

Om nog enkele zaken te geven die mij te binnen schieten:

Een van de moordenaars van agente Kitty Van Nieuwenhuysen (2... - Het Nieuwsblad

https://www.demorgen.be/binnenland/...eeck-geen-idee-of-dader-nog-vastzit-b5f5fb97/

Tonerider

Legacy Member
ashuray zei:
Of mij..vroeger zeiden ze tegen mij altijd wanneer je een nieuwe gsm kocht dat je die dan volledig moest laten plat gaan en dan opladen. Maar dat was bij de oude Nokia enzo..

Als ik iets in een winkel koop ga ik er inderdaad wel vanuit dat die verkopers weten waarover ze het hebben..als ik naar mijn huisdokter ga ga ik er ook vanuit dat die gelijk heeft :unsure:

die dokter heeft gestudeerd, zo'n verkopers mag je dikwijls al blij zijn dat ze vanuit hun hobby interesse hebben in de zaken die ze verkopen. Toch als ge in een keten koopt.

Superdad

Legacy Member
pie-jie zei:
Jij neemt toch ook maar gewoon aan wat je zelf 'opgezocht' hebt (op internet dan nog waarschijnlijk)?
Euhm ja, wat is daar verkeerd mee? Hoe leer je anders iets? Je moet natuurlijk wel de - bij voorkeur - bronnen kritisch bekijken...
Musk zei:
Dus ge beledigd mij hier nu even of zie ik dat verkeerd?
Je ziet het verkeerd. Ik kan ook wel niet tegen mensen die dt-fouten maken...
ashuray zei:
Of mij..vroeger zeiden ze tegen mij altijd wanneer je een nieuwe gsm kocht dat je die dan volledig moest laten plat gaan en dan opladen. Maar dat was bij de oude Nokia enzo..

Als ik iets in een winkel koop ga ik er inderdaad wel vanuit dat die verkopers weten waarover ze het hebben..als ik naar mijn huisdokter ga ga ik er ook vanuit dat die gelijk heeft :unsure:
Ja, want een verkoper is exact hetzelfde als een dokter. Jij gelooft dus alles wat ze tegen je zeggen? Al paar keer gefronst bij uw posts, maar deze slaat echt alles...

Tonerider zei:
die dokter heeft gestudeerd, zo'n verkopers mag je dikwijls al blij zijn dat ze vanuit hun hobby interesse hebben in de zaken die ze verkopen. Toch als ge in een keten koopt.
Wat he said

Shadowfox

Legacy Member
frisenfruitig zei:
Ik zeg toch helemaal niet dat ze geen winst mogen najagen? Geen woorden in mijn mond leggen hé man :p. Allez, mensen jarenlang laten betalen voor een telefoon die misschien 40 euro waard is, dat trekt toch op niks?
Ja true, maar "greedy fucks" is dan de standaardbenaming voor ieder bedrijf, want ze jagen (zoveel mogelijk) winst na?
Ik ben trouwens akkoord hoor, het is triestig. Maar het is een steeds groter wordend probleem met zovele bedrijven; nl. dat klantenbinding tegenwoordig onbestaande is, alles draait om nieuwe (en meer) klanten binnen te halen. Mensen zijn gewoontedieren en veranderen is altijd meer rompslomp dan gewoon blijven waar je bent, ze profiteren daar uiteraard van.

Bloembak zei:
Net wel. Het 50% + 1 aandeel is het hoofdcriterium om te bepalen als een bedrijf beschouwd moet worden als een overheidsbedrijf.
Dan heb ik het begrip overheidsbedrijf verkeerd begrepen, volgens mij betekend dat niet dat de overheid eigenaar is (of hoofdaandeelhouder) maar eerder gerund wordt door de overheid (politieke benoemingen à la NMBS?). Het is hier wel degelijk een geprivatiseerd overheidsbedrijf, met de nadruk op geprivatiseerd? Ambtenaren zijn er nog een handvol (de hele oude garde), vandaar ook dat de overheid hoofdaandeelhouder moet blijven dacht ik, maar die zijn binnenkort ook allemaal, al dan niet natuurlijk, afgevloeid.

frisenfruitig

Legacy Member
Shadowfox zei:
Ja true, maar "greedy fucks" is dan de standaardbenaming voor ieder bedrijf, want ze jagen (zoveel mogelijk) winst na?
Ik ben trouwens akkoord hoor, het is triestig. Maar het is een steeds groter wordend probleem met zovele bedrijven; nl. dat klantenbinding tegenwoordig onbestaande is, alles draait om nieuwe (en meer) klanten binnen te halen. Mensen zijn gewoontedieren en veranderen is altijd meer rompslomp dan gewoon blijven waar je bent, ze profiteren daar uiteraard van.

Ik had het specifiek over Proximus hé, niet over alle bedrijven in het algemeen. Dat bedrijven winst najagen spreekt voor zich, maar praktijken zoals deze vind ik er los over gaan. Jarenlang mensen geld aanrekenen voor een telefoontje dat geen reet waard is... Dan vind ik "greedy fucks" wel toepasselijk, dat valt gewoon niet te verantwoorden. Gewoon pure hebzucht is het.

Bibiciwan

Legacy Member
Mijn schoonouders die na 12 jaar, een trouw en 2 kinderen nog steeds een hekel aan mij hebben maar dat liever doordrukken op hun zoon. Van kleine pesterijen tot verwijtpartijen van weken... Maar ik moet doen alsof ik van niks weet om het niet nóg erger te maken terwijl ik zo goesting heb om eens mijn gedacht te zeggen. Dan heb je een oprecht deftig, braaf kind (hij is 36 maar you get the point) en dan verneuk je heel de relatie omdat zijn vrouw je niet aanstaat. Weet je dat ze het bloed van onze oudste hebben laten testen omdat ze dachten dat ik elders zat? Weet ik nu ook, 7 jaar na datum. Fuck right off.

Tha_nOn

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Mijn schoonouders die na 12 jaar, een trouw en 2 kinderen nog steeds een hekel aan mij hebben maar dat liever doordrukken op hun zoon. Van kleine pesterijen tot verwijtpartijen van weken... Maar ik moet doen alsof ik van niks weet om het niet nóg erger te maken terwijl ik zo goesting heb om eens mijn gedacht te zeggen. Dan heb je een oprecht deftig, braaf kind (hij is 36 maar you get the point) en dan verneuk je heel de relatie omdat zijn vrouw je niet aanstaat. Weet je dat ze het bloed van onze oudste hebben laten testen omdat ze dachten dat ik elders zat? Weet ik nu ook, 7 jaar na datum. Fuck right off.

Dat zou ik nu precies toch niet laten gaan, maar uw man wist daar dan van? (Of niet met zijn bloed getest?)

kay-gell

Legacy Member
Wtf Bart De Pauw. Wtf, iemand kunt ge met wat beschuldigingen gewoon zijn leven kraken :s

Ben benieuwd wat dat nu allemaal precies is....

frisenfruitig

Legacy Member
Bibiciwan zei:
Mijn schoonouders die na 12 jaar, een trouw en 2 kinderen nog steeds een hekel aan mij hebben maar dat liever doordrukken op hun zoon. Van kleine pesterijen tot verwijtpartijen van weken... Maar ik moet doen alsof ik van niks weet om het niet nóg erger te maken terwijl ik zo goesting heb om eens mijn gedacht te zeggen. Dan heb je een oprecht deftig, braaf kind (hij is 36 maar you get the point) en dan verneuk je heel de relatie omdat zijn vrouw je niet aanstaat. Weet je dat ze het bloed van onze oudste hebben laten testen omdat ze dachten dat ik elders zat? Weet ik nu ook, 7 jaar na datum. Fuck right off.

Ja jongens... Meer dan een goeiendag en salu zou ik niet zeggen tegen die mensen.

@kay: vindt ge dat echt zo shockerend? 't is niet omdat iemand op TV sympathiek overkomt dat het per sé een goede gast is hé.

Bibiciwan

Legacy Member
Tha_nOn zei:
Dat zou ik nu precies toch niet laten gaan, maar uw man wist daar dan van? (Of niet met zijn bloed getest?)

Daarover hebben we nu nogal ruzie, hij doet dat soort dingen dan 'om de huisvrede te bewaren'. En 'zo erg is dat toch niet'.

ashuray

Legacy Member
Superdad zei:
Euhm ja, wat is daar verkeerd mee? Hoe leer je anders iets? Je moet natuurlijk wel de - bij voorkeur - bronnen kritisch bekijken...Je ziet het verkeerd. Ik kan ook wel niet tegen mensen die dt-fouten maken...Ja, want een verkoper is exact hetzelfde als een dokter. Jij gelooft dus alles wat ze tegen je zeggen? Al paar keer gefronst bij uw posts, maar deze slaat echt alles...

Wat he said

Zei ik dat die hetzelfde zijn? Als je in een elektronica winkel begint staat er in de vacature wel dat je er wat over moet weten..als je naar de helpdesk van bol.com stuurt geven die toch ook altijd degelijk antwoord. Iedereen wantrouwen gade ver mee komen

Tonerider

Legacy Member
ashuray zei:
Wat is er met Bart de Pauw?

hetzelfde als er aan de hand is met elke man die ooit een vrouw op de werkvloer heeft aangeraakt of een flirterige opmerking heeft gemaakt.

Tonerider

Legacy Member
ashuray zei:
Zei ik dat die hetzelfde zijn? Als je in een elektronica winkel begint staat er in de vacature wel dat je er wat over moet weten..als je naar de helpdesk van bol.com stuurt geven die toch ook altijd degelijk antwoord. Iedereen wantrouwen gade ver mee komen

helpdesk kan je niet vergelijken met verkopers. Die hebben een pc voor hun neus staan en/of krijgen tijd om nazoekwerk te doen. Een verkoper moet het direct uit zijn neus peuteren, wat, zelfs al kent hij er veel van, toch ook al het risico op foute informatie verhoogt. Vergissen is namelijk menselijk. En de motivatie ligt wat lager als ge misschien al de vijfde klant hebt gehad die informatie vraagt, maar hem dan toch niet koopt (om waarschijnlijk hem daarna via het internet te kopen) en het eigenlijk geen bal uitmaakt voor uw loon.
Bij een helpdesk worden gesprekken trouwens gelogd en gemonitord, dus die doen al wat meer hun best .

Eigenlijk heb je voor de aankoop van een technisch product 2 keuzes:
- ofwel informeert ge u eerst bij iemand die er iets van kent (IRL of via een gekend forum) en ga je naar de winkel, goed wetend wat je wil en hoe iets werkt. En dan kan je gerust voor de grote ketens gaan die goedkopere prijzen hanteren. En dient de verkoper enkel om het product uit het magazijn te halen en af te rekenen.
- ofwel ken je er niets van en heb je geen vrienden (die er iets van kennen) en dan ga je naar een speciaalzaak. Naar een kleine zelfstandige waarvan zijn omzet (en dus klantenbinding) belangrijk zijn voor zijn boterhammen en zijn huur te betalen. Daar ga je dan wel meer betalen, maar je krijgt er (in principe) de juiste support voor terug.
Natuurlijk zitten er tussen die kleine handelaars ook wel personen die er de ballen van kennen of die u enkel willen oplichten, maar de kans dat ge daar iemand treft die er iets van kent is 80%, terwijl een kleine winkel maar gekoppeld aan een keten u 50% kans geeft en in zoiets als de MM het 25% is.
(getallen zijn bij wijze van spreken)

Amnesiac

Legacy Member
Tonerider zei:
hetzelfde als er aan de hand is met elke man die ooit een vrouw op de werkvloer heeft aangeraakt of een flirterige opmerking heeft gemaakt.


Nou, dat is toch kort door de bocht. Meerdere meldingen van wangedrag.

En heeft (in tegenstelling tot wat hij zelf beweert) tweemaal kans gehad om zichzelf te verdedigen (of context scheppen) bij de ombudspersoon.

De meldingen zijn ook niet-anoniem gebeurd, maar de personen wensen dat hun identiteit niet publiek gemaakt wordt. Wat perfect logisch is.

Men spreekt over
een vorm stalking waarbij De Pauw gedurende langere periodes vaak grote hoeveelheden expliciete en soms vulgaire sms’en verstuurde naar vrouwen die meewerkten aan producties waarover hij de leiding had. Soms zocht hij ze ook ongevraagd thuis op.

src: VRT breekt volledig met Bart De Pauw na beschuldigingen van ... - De Standaard

De 'hij-is-onschuldig'-hivemind dient toch wat genuanceerd te worden. De VRT is hier vrij sereen mee omgegaan imo, maar wekt daardoor de indruk dat het allemaal impulsief en anoniem gebeurd is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan