Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Careless zei:
Een vlinder. A butterfly. Un papillon. Ein Schmetterling!

Ik moet Alex wel gelijk geven, een vlinder in het Duits klinkt alsof het één of ander gruwelijk monster is.
Niet bepaald. Is wel een grappig actje van de slechtste komiek van Vlaanderen en ver daarbuiten, maar alles hangt ervan af hoe je het uitspreekt. Ik vind Schmetterling een pracht van een woord als je het lieflijk uitspreekt zoals je bij vlinder zou doen.

Je kunt alle woorden in het Frans ook zodanig uitspreken dat ze klinken als één of ander afschuwelijk geluid dat wordt voortgeduwd uit de diepten van uw strottenhoofd. In het Duits iets uitspreken als een nazi is natuurlijk zwak en compleet geen argument om een taal lelijk of streng te noemen.

Karre

Legacy Member
Alex Agnew de slechtste komiek van Vlaanderen? Dan ken je toch niet veel komieken van Vlaanderen vrees ik.

paarsbloed

Legacy Member
Das toch eigen mening?
Ik vind Geubels een van de slechtste komieken van Vlaanderen, net als gunther lamoot. Gaan jullie mij nu ook 2 keer quoten?:sop:

Ik vind Agnew goed, maar begrijp dat sommige mensen die gewoon barslecht vinden, zit constant te roepen etc. Das echt ergerlijk, constant mijn geluid van hard naar zacht moeten switchen als hij begint te roepen. Neemt niet weg dat ik zijn humor wél goed vind:applause:

wtf?hax!kthxbye

Legacy Member
paarsbloed zei:
Das toch eigen mening?
Ik vind Geubels een van de slechtste komieken van Vlaanderen, net als gunther lamoot. Gaan jullie mij nu ook 2 keer quoten?:sop:

Ik vind Agnew goed, maar begrijp dat sommige mensen die gewoon barslecht vinden, zit constant te roepen etc. Das echt ergerlijk, constant mijn geluid van hard naar zacht moeten switchen als hij begint te roepen. Neemt niet weg dat ik zijn humor wél goed vind:applause:

Voila, kheb u gequoted ;).

Maar Alex de slechtste komiek in en buiten Vlaanderen noemen, dat is gewoon niet meer redelijk.

Dennoman

Legacy Member
Careless zei:
Alex Agnew de slechtste komiek van Vlaanderen? Dan ken je toch niet veel komieken van Vlaanderen vrees ik.
Helaas wel. Ik ga ook verder dan de herkauwde komieken die je op tv ziet. Ik heb mensen op omgekeerde bierbakken zien staan die tien keer meer talent hadden dan Agnew. Die man kan alleen geluidjes maken (en dan nog slecht ook) en roepen. Van alle komieken die op tv komen zal Agnew inderdaad niet de slechtste zijn (er bestaan immers ook nog mensen als Hoste en Coppens), maar ik kan niet snappen dat mensen apeshit gaan over hem.

Geubbels is een geweldige spontane cafékomiek, maar zijn geschreven materiaal trekt voor 't grootste deel op geen zak.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Dennoman zei:
Helaas wel. Ik ga ook verder dan de herkauwde komieken die je op tv ziet. Ik heb mensen op omgekeerde bierbakken zien staan die tien keer meer talent hadden dan Agnew. Die man kan alleen geluidjes maken (en dan nog slecht ook) en roepen. Van alle komieken die op tv komen zal Agnew inderdaad niet de slechtste zijn (er bestaan immers ook nog mensen als Hoste en Coppens), maar ik kan niet snappen dat mensen apeshit gaan over hem.

Geubbels is een geweldige spontane cafékomiek, maar zijn geschreven materiaal trekt voor 't grootste deel op geen zak.

jamaja, hij is dan ook een "Rock&Roll-komiek" hè. Die verwart de ene titel met de andere, roepen<->grappig doen :unsure:

Dennoman

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
jamaja, hij is dan ook een "Rock&Roll-komiek" hè. Die verwart de ene titel met de andere, roepen<->grappig doen :unsure:
Nee, Agnew is geen rock 'n roll komiek. Hij is een soort rare mix tussen platte piskakstronthumor à la Urbanus, maar dan met het iets diepere materiaal er vakkundig uitgefilterd, en die nieuwe moderne rock 'n roll stijl.

paarsbloed

Legacy Member
Dennoman zei:
Geubbels is een geweldige spontane cafékomiek, maar zijn geschreven materiaal trekt voor 't grootste deel op geen zak.
Hoe vaak zie jij hem dan zijn niet geschreven materiaal voorbrengen?

Karre

Legacy Member
Philippe Geubels is enkel goed in shows zoals 'Mag ik u kussen' en 'De Slimste mens van België'. Dan pas is hij spontaan en droog.

Trouwens, Els De Schepper, die is pas slecht naar mijn mening. En dan ook nog die ene komiek dat bij Philippe Geubels zat in de slimste mens, die is ook nog slecht. Raf Coppens valt nog mee eerlijk gezegd, als je die kerel hoort lach ik oftewel zit ik mij te vervelen en vraag ik me af: "Waarom kijk ik hier naar?" Al is dat lachen wel sterk in de minderheid bij hem :p.

paarsbloed

Legacy Member
Coppens goed vinden, 'nough said:p

Kvond Geubels zijn optreden in de slimste mens trouwens ook zwaar overrated, maar keer licht gelachen maar daar bleef het bij.

Dennoman

Legacy Member
paarsbloed zei:
Hoe vaak zie jij hem dan zijn niet geschreven materiaal voorbrengen?
Zijn werk in tv-shows (of het nu door andere mensen geschreven is of niet, maar ik betwijfel het) is geweldig. Het breekt tempo, schept chaos, ... alles wat goeie moderne comedy nodig heeft.

Raf Coppens is... omfg.

Johnny Sniper

Legacy Member
Dennoman zei:
Fantastische tegenargumentatie hier moet ik zeggen!

Urbanus is allesbehalve "piskakstronthumor", wa dienen allemaal gemaakt heeft is kleinkunst imo.

En tis nie omda gij het nie goed vindt da het slecht is :)

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Urbanus vindek ook een van de betere zu, ik heb nog een paar cassettes (:D) liggen van 2 liveshows die echt wel goed zijn. Vroeger grijs gedraaid. In de vakantie gaak die nog is luistere :D

Parnakra

Legacy Member
Hé, jongens, Dennoman is wel zélf komiek, dus hij wéét waarover hij praat. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan