Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Troj

Legacy Member
Carrion zei:
En da is juist wa er fout is aan da systeem, de werkende mens wordt nog eens deftig gekloot terwijl de profiteurs (is nie persoonlijk op uw ouders bedoeld, zeg nie da ze da allemaal zijn) krijgen he geld gewoon toegestopt

Alleenstaande ouders of lage inkomens die een bonus krijgen zodat hun kinderen makkelijker hoger onderwijs kunnen volgen? Wie bedenkt zoiets!

Carrion

Legacy Member
Troj zei:
Alleenstaande ouders of lage inkomens die een bonus krijgen zodat hun kinderen makkelijker hoger onderwijs kunnen volgen? Wie bedenkt zoiets!

Hebt ge me da ooit horen zeggen? Ik had het hier nie over de mensen met ouders die bv door ziekte, gehandicapt kind,... niet kunnen gaan werken maar over profiteurs die het gewoonweg vertikken om te gaan werken, kunt niet ontkennen dat er zo geen zijn he. En dat ze die mensen helpen is geen probleem, maar help dan iedereen toch wat, mensen die werken voor hun geld worden altijd extra afgezet terwijl profiteurs van overal geld worden toegestopt (opnieuw, ik heb het over de profiteurs)

Troj

Legacy Member
Carrion zei:
Hebt ge me da ooit horen zeggen? Ik had het hier nie over de mensen met ouders die bv door ziekte, gehandicapt kind,... niet kunnen gaan werken maar over profiteurs die het gewoonweg vertikken om te gaan werken, kunt niet ontkennen dat er zo geen zijn he. En dat ze die mensen helpen is geen probleem, maar help dan iedereen toch wat, mensen die werken voor hun geld worden altijd extra afgezet terwijl profiteurs van overal geld worden toegestopt (opnieuw, ik heb het over de profiteurs)

Profiteurs. Daar bedoelt ge dan mee mensen die langdurig werkloos zijn, geen moeite doen om te werken? Of mensen die illegaal zijn?

De overgrote meerderheid van mensen die een studiebeurs ontvangt zijn nog steeds alleenstaande ouders (en van één gemiddeld loon kan je moeilijk 2-3 kinderen onderhouden), invaliden, langdurig zieken of ook gewoon tweeverdieners die het niet al te breed hebben of in een lage loonklasse zitten.

Dat er van het systeem geprofiteerd wordt is spijtig, en controle is nodig, maar je moet het ook niet omkeren alsof de meerderheid profiteert. Dat heb je niet gezegd, maar door zo'n uitspraken wek je die indruk.

De "werkende mens" wordt nu eenmaal verondersteld om zelf voor het hoger onderwijs van zijn kinderen te kunnen instaan. 560 euro is in vergelijking met andere landen nu ook weer niet zo duur.

^MystiQ

Legacy Member
Carrion zei:
En da is juist wa er fout is aan da systeem, de werkende mens wordt nog eens deftig gekloot terwijl de profiteurs (is nie persoonlijk op uw ouders bedoeld, zeg nie da ze da allemaal zijn) krijgen he geld gewoon toegestopt

Djeezes jongen :s

Ik mag verdorie blij zijn dat ik een studiebeurs krijg met mijn ma die alles alleen moet betalen. Uw redenering klopt langs geen kanten hoor, een studiebeurs is er om studenten te helpen waarbij de ouders het financieel niet gemakkelijk hebben, niet om studenten te helpen waarbij beide ouders alletwee fulltime gaan gaan werken.

Cinnead

Legacy Member
Onze geit die vandaag gestorven is :cry:

Het ging al een hele tijd niet goed met het arme beestje, dus t'was niet echt heel onverwacht :sad:

felixdraait

Legacy Member
Troj zei:
Alleenstaande ouders of lage inkomens die een bonus krijgen zodat hun kinderen makkelijker hoger onderwijs kunnen volgen? Wie bedenkt zoiets!

Het is een feit (ja, een feit) dat een toch wel relatief groot aantal beursstudenten misbruik maakt van het systeem. Verhalen genoeg gehoord van mensen waarvan de -zelfstandige- ouders méér dan geld genoeg hadden, en die toch aanspraak konden maken op een studiebeurs. Zoiets valt natuurlijk niet te voorkomen (geld dat niet 'bestaat'), maar het is toch vrij ziek om te horen.

In dat geval van Iemand ook: als je 50k EUR kapitaal hebt, vind ik het niet normaal dat dat gezin voor 3 studenten een beurs kan verkrijgen (no offense intended though, je voelt je er zelf blijkbaar ook een beetje onwennig bij en ik zou ongetwijfeld hetzelfde doen).

Karre

Legacy Member
Terug last van mijn paniekstoornis die ik overwonnen had :sad:. In elk geval, sommigen herinneren zich misschien nog dat ik mij opsloot toen ik er van de eerste keer last van had. Nu is het tegenovergestelde, ik wil er zo snel mogelijk vanaf zijn en terug een veilig gevoel creëren als ik buiten ga dat ik mijn eigen wat te forceer. Ach ja, wat ik vorige keer in 3 maand heb bereikt heb ik nu al in een halve week bereikt (al komt het wel omdat ik het al meegemaakt heb en alles weet over hyperventileren en ik tijdens hyperventillatie me al een pak kalmer kan houden en het iets of wat beheers, zo ziet men trouwens nooit aan mij dat ik aan het hyperventileren ben) al zit de schrik om nog meer en zware hyperventilaties te krijgen er wel terug goed in. Trouwens een tip voor mensen die nogal snel nerveus zijn, doe aan kalmerende oefeningen voor het echt uitbreekt tot een paniekstoornis.

Carrion

Legacy Member
Math'ke zei:
Djeezes jongen :s

Ik mag verdorie blij zijn dat ik een studiebeurs krijg met mijn ma die alles alleen moet betalen. Uw redenering klopt langs geen kanten hoor, een studiebeurs is er om studenten te helpen waarbij de ouders het financieel niet gemakkelijk hebben, niet om studenten te helpen waarbij beide ouders alletwee fulltime gaan gaan werken.

Lees m'n andere reply is voor ge commentaar geeft.

Profiteurs. Daar bedoelt ge dan mee mensen die langdurig werkloos zijn, geen moeite doen om te werken? Of mensen die illegaal zijn?

De overgrote meerderheid van mensen die een studiebeurs ontvangt zijn nog steeds alleenstaande ouders (en van één gemiddeld loon kan je moeilijk 2-3 kinderen onderhouden), invaliden, langdurig zieken of ook gewoon tweeverdieners die het niet al te breed hebben of in een lage loonklasse zitten.

Dat er van het systeem geprofiteerd wordt is spijtig, en controle is nodig, maar je moet het ook niet omkeren alsof de meerderheid profiteert. Dat heb je niet gezegd, maar door zo'n uitspraken wek je die indruk.

De "werkende mens" wordt nu eenmaal verondersteld om zelf voor het hoger onderwijs van zijn kinderen te kunnen instaan. 560 euro is in vergelijking met andere landen nu ook weer niet zo duur.

Profiteurs noem ik mensen die na een jaar werkloos te zijn nog steeds geen job hebben, dan zijt ge gewoon te kieskeurig en zijn veel jobs te "min" voor u. Ik heb toch nooit gezegd dat ik iets tegen die beurzen heb? De manier waarop het systeem ineen zit, daar heb ik iets tegen...

EternalSilence

Legacy Member
het programma 'de wereld vanuit de hemel' en de beelden die je te zien krijgt over de varkens industrie & kippen industrie .. triestige beelden :x

man toch .. je zou je een kogel door de kop schieten, als je dit ziet
gelukkig ken ik alleen boeren die het nog op de oude manier doen: koeien laten grazen in de wei, varkens in de stal & buiten(met tanden & met hun staart), paarden in de wei,...

^MystiQ

Legacy Member
Carrion zei:
Profiteurs noem ik mensen die na een jaar werkloos te zijn nog steeds geen job hebben, dan zijt ge gewoon te kieskeurig en zijn veel jobs te "min" voor u. Ik heb toch nooit gezegd dat ik iets tegen die beurzen heb? De manier waarop het systeem ineen zit, daar heb ik iets tegen...

Er scheelt overal wel iets aan het systeem en niet alleen op het vlak van studiebeurzen. Er zijn ook veel mensen die werkloos zijn en geen werk meer vinden omwille van het feit dat hun bedrijf failliet gegaan is.

Ik denk dat je de hoeveelheid mensen die misbruik maken van een studiebeurs niet moet gaan over dramatiseren, het zijn er volgens mij minder dan je denkt want ik ken zeer weinig mensen die een studiebeurs hebben :)

ZackWhite

Legacy Member
obsidian123 zei:
Onze geit die vandaag gestorven is :cry:

Het ging al een hele tijd niet goed met het arme beestje, dus t'was niet echt heel onverwacht :sad:

Zie het zo: het was maar een geit... :unsure:

ma toch gecondoleerd. :hug:

Ble$$ed^

Legacy Member
obsidian123 zei:
Onze geit die vandaag gestorven is :cry:

Het ging al een hele tijd niet goed met het arme beestje, dus t'was niet echt heel onverwacht :sad:


ons ma loopt ier ook ambetant de laatsten tijd


ma toch ook ... innige deelneming

Estrebian

Legacy Member
brechen zei:
tis weer zaterdagavond en kverveel mij steendood :cry:

't is zaterdagavond en kben ziek waardoor ik ne goeie fuif mis :doh:
Kben dan maar om pulp fiction gereden naar de videotheek, al zoveel van gehoord maar nog niet gezien :)

Pilatus

Legacy Member
Brockie zei:
't is zaterdagavond en kben ziek waardoor ik ne goeie fuif mis :doh:
Kben dan maar om pulp fiction gereden naar de videotheek, al zoveel van gehoord maar nog niet gezien :)

goede zet

't is zaterdagavond en kan niet weg omdat ik 1. herexamens heb en 2. morgen om half 10 training heb :sop:

Brecht

Legacy Member
Dude87 zei:
tis schoon weer, doe es een toerke me uwen auto :)
naar waar? moest ik met mijne witten mogen rijden al dan zou ik da zeker doen, maar met die corolla ist nie echt zo spectaculair om gewoon te gaan rijden zonder reden :p
a143290 zei:
Sunshine op TV
ist echt? kheb lijk just gedaan met der naar te kijken op mijn pc :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan