Carrion zei:
Hebt ge me da ooit horen zeggen? Ik had het hier nie over de mensen met ouders die bv door ziekte, gehandicapt kind,... niet kunnen gaan werken maar over profiteurs die het gewoonweg vertikken om te gaan werken, kunt niet ontkennen dat er zo geen zijn he. En dat ze die mensen helpen is geen probleem, maar help dan iedereen toch wat, mensen die werken voor hun geld worden altijd extra afgezet terwijl profiteurs van overal geld worden toegestopt (opnieuw, ik heb het over de profiteurs)
Profiteurs. Daar bedoelt ge dan mee mensen die langdurig werkloos zijn, geen moeite doen om te werken? Of mensen die illegaal zijn?
De overgrote meerderheid van mensen die een studiebeurs ontvangt zijn nog steeds alleenstaande ouders (en van één gemiddeld loon kan je moeilijk 2-3 kinderen onderhouden), invaliden, langdurig zieken of ook gewoon tweeverdieners die het niet al te breed hebben of in een lage loonklasse zitten.
Dat er van het systeem geprofiteerd wordt is spijtig, en controle is nodig, maar je moet het ook niet omkeren alsof de meerderheid profiteert. Dat heb je niet gezegd, maar door zo'n uitspraken wek je die indruk.
De "werkende mens" wordt nu eenmaal verondersteld om zelf voor het hoger onderwijs van zijn kinderen te kunnen instaan. 560 euro is in vergelijking met andere landen nu ook weer niet zo duur.