DieselPower
Legacy Member
Damn, kheb er vier die weg moetenDoom Dragon zei:idd, 2 wijsheidstanden laten trekken: 200€
![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Damn, kheb er vier die weg moetenDoom Dragon zei:idd, 2 wijsheidstanden laten trekken: 200€
![]()

Stancke zei:Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarom gaaaaaaaaaaaaaaaat uploaaaaaaaaaaaden in Belgieeeeeeeeeeeee noooooooooooog altijddddddddddddd zooooooooooooo traaaaaaaaaaag
Och, dan kunt ge er weer tegen voor 10 jaar, kben recent in een spijker getrapt, spuitje halen duurt absoluut niet langArifiene zei:En dat ik nu echt wel dringend es een tetanusspuit ga moeten halen.

Tja, daar kunt ge u inderdaad aan ergeren, maar met zo'n pleidooi gaat ge toch niemand overtuigen hoor, en discussies over dat onderwerp zijn er al in overvloed geweest op dit fourm.Betelgeuze zei:Mijn ergernis van vandaag (en gistere, en de dag ervoor, en ervoor...)
Ik erger me enorm aan mensen die illegaal game downloaden. Aangezien veel mensen het doen denkt iedereen dat het zo erg wel niet zal zijn. Wat ze niet beseffen is dat ze alle gamers, inclusief zichzelf, en de mensen die van games moeten leven hierdoor zwaar kloten (kon geen beter woord vinden).
Alsmaar vaker moeten kleine studios sluiten omdat hun games meer illegaal gedownload worden dan dat ze gekocht worden. Laat het net deze kleine en beginnede studios zijn die nog durven experimenteren en origineel uit de hoek proberen te komen. Grote studios zoals EA worden daardoor gewoon steeds machtiger waardoor het steeds moeilijker gaat worden om nog te kunnen concurreren.
De ironie is dat diezelfde 'gamers' dan ook nog eens klagen over studios als EA, dat games te duur worden, dat er geen originele game concepten meer komen en dat er DRM op hun games komt te staan. Ze zijn echter zelf de oorzaak van deze problemen!
Piraterij is de grootste ziekte van de game industrie en het is jammer dat een groot deel van de gamers zelf de ziektekiemen zijn.
Om het nog een pak erger te maken worden gamers die wel hun games legaal aanschaffen en hier over hun mening durven geven vaak scheef bezien en met de vinger gewezen, alsof ze zelf de bad-guys zijn. Veel gamers voelen zich, jammer genoeg (maar terecht) dan ook aangesproken en aangevallen als je over de negatieve gevolgen van piraterij begint.
Het grappigste is vaak nog de excuses dat deze mensen gebruiken, die natuurlijk nergens op slaan. Ik hoor dan dingen van "iedereen doet het, dus ik ook", "ik wil eerst m'n games testen voor ik ze koop", "piraterij is er nu eenmaal, get over it"...
Voor stelen bestaan geen excuses! Vervang in die argumenten "games" door een ander soort product (vb: autos) en je ziet al snel hoe absurd ze zijn. Deze argumenten zijn er dan ook enkel om zichzelf wijs te maken dat hun criminele daden wel zo erg niet zijn, niet omdat ze daar echt in geloven! Tis alsof ze plots niet meer logisch kunnen redeneren maar gewoon een uitvlucht zoeken.
Voor beide bestaat geen geldig excuus!Er is een verschil tussen fysiek iets stelen (zoals ge zelf zegt, bijvoorbeeld een auto) en digitaal iets kopiëren. ;P
Dit is mn ergernis en daar gaat het topic over dus mag ik dit gerust posten.Tja, daar kunt ge u inderdaad aan ergeren, maar met zo'n pleidooi gaat ge toch niemand overtuigen hoor, en discussies over dat onderwerp zijn er al in overvloed geweest op dit fourm.
Betelgeuze zei:Excuses, excuses...
Betelgeuze zei:Voor beide bestaat geen geldig excuus!

Okay okay, ge moet uzelf niet zo in een hoekje duwen. Wat vindt gij dan dat een goeie oplossing voor het probleem is?Betelgeuze zei:Dit is mn ergernis en daar gaat het topic over dus mag ik dit gerust posten.
De kans dat hier een 'nieuwe discussie' over gaat beginnen is groot aangezien veel mensen hun aangesproken zullen voelen, maar is in de eerste plaats niet mijn bedoeling. Dat ik mensen waarschijnlijk niet ga overtuigen weet ik ook maar daardoor is die ergernis nog steeds niet weg, en das waar dit topic over gaat. Het kan volgens mij ook geen kwaad om mensen af en toe eens met de neus op de feiten te drukken, dus wat mij betreft: hoe meer topics en discussie hier over, hoe beter!
Het kan me trouwens geen zak schelen als ik hier weer als moraalridder ga bestempeld worden, dan neem ik maar de rol van de bad-guy op me!
Auto was dan ook duidelijk gewoon een voorbeeld, vergelijk het met wat je zelf wilt.Ik heb het gewoon over het feit dat uw vergelijking niet opgaat.
In dat hoekje werd ik op dees forum al verschillende keren geduwd, dat doe ik zelf niet.Okay okay, ge moet uzelf niet zo in een hoekje duwen. Wat vindt gij dan dat een goeie oplossing voor het probleem is?
Betelgeuze zei: