Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarom gaaaaaaaaaaaaaaaat uploaaaaaaaaaaaden in Belgieeeeeeeeeeeee noooooooooooog altijddddddddddddd zooooooooooooo traaaaaaaaaaag

Arifiene

Legacy Member
Dat mensen blijkbaar niet geloven dat wilde katten best door een opening van 4 cm kunnen wurmen.
En dat ik ze dan terug moet vangen ofcoz.
En dat ik nu echt wel dringend es een tetanusspuit ga moeten halen.

BlaDe

Legacy Member
Stancke zei:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarom gaaaaaaaaaaaaaaaat uploaaaaaaaaaaaden in Belgieeeeeeeeeeeee noooooooooooog altijddddddddddddd zooooooooooooo traaaaaaaaaaag

tja, belgië is een retarded land op dat vlak: 3g netwerk, internet, digitale tv... allemaal ongelooflijk duur voor wat het is.. zeker in vergelijking met de rest van europa.

Sivve

Legacy Member
Tlief van mijn neef dat constant zit te zagen dat ze hem mist aangezien hij op reis is.

DieselPower

Legacy Member
Arifiene zei:
En dat ik nu echt wel dringend es een tetanusspuit ga moeten halen.
Och, dan kunt ge er weer tegen voor 10 jaar, kben recent in een spijker getrapt, spuitje halen duurt absoluut niet lang :)

freakykiller

Legacy Member
Door het weer willen ze vanavond niet weg pf
weer dagje thuis, tijd verdoen

Anoniem04

Legacy Member
Bij Tones zijn er al geen normale HD's meer onder de 640GB :unsure:

Ik heb er dringend eentje nodig.

EagleEye

Legacy Member
Ewat extra GB's kunnen geen kwaad zenne :D

Ik kijk meestal gewoon wat het voordeligst is in €/GB

Betelgeuze

Legacy Member
Mijn ergernis van vandaag (en gistere, en de dag ervoor, en ervoor...)

Ik erger me enorm aan mensen die illegaal game downloaden. Aangezien veel mensen het doen denkt iedereen dat het zo erg wel niet zal zijn. Wat ze niet beseffen is dat ze alle gamers, inclusief zichzelf, en de mensen die van games moeten leven hierdoor zwaar kloten (kon geen beter woord vinden).
Alsmaar vaker moeten kleine studios sluiten omdat hun games meer illegaal gedownload worden dan dat ze gekocht worden. Laat het net deze kleine en beginnede studios zijn die nog durven experimenteren en origineel uit de hoek proberen te komen. Grote studios zoals EA worden daardoor gewoon steeds machtiger waardoor het steeds moeilijker gaat worden om nog te kunnen concurreren.

De ironie is dat diezelfde 'gamers' dan ook nog eens klagen over studios als EA, dat games te duur worden, dat er geen originele game concepten meer komen en dat er DRM op hun games komt te staan. Ze zijn echter zelf de oorzaak van deze problemen!

Piraterij is de grootste ziekte van de game industrie en het is jammer dat een groot deel van de gamers zelf de ziektekiemen zijn.
Om het nog een pak erger te maken worden gamers die wel hun games legaal aanschaffen en hier over hun mening durven geven vaak scheef bezien en met de vinger gewezen, alsof ze zelf de bad-guys zijn. Veel gamers voelen zich, jammer genoeg (maar terecht) dan ook aangesproken en aangevallen als je over de negatieve gevolgen van piraterij begint.

Het grappigste is vaak nog de excuses dat deze mensen gebruiken, die natuurlijk nergens op slaan. Ik hoor dan dingen van "iedereen doet het, dus ik ook", "ik wil eerst m'n games testen voor ik ze koop", "piraterij is er nu eenmaal, get over it"...
Voor stelen bestaan geen excuses! Vervang in die argumenten "games" door een ander soort product (vb: autos) en je ziet al snel hoe absurd ze zijn. Deze argumenten zijn er dan ook enkel om zichzelf wijs te maken dat hun criminele daden wel zo erg niet zijn, niet omdat ze daar echt in geloven! Tis alsof ze plots niet meer logisch kunnen redeneren maar gewoon een uitvlucht zoeken.

Gigamo

Legacy Member
Er is een verschil tussen fysiek iets stelen (zoals ge zelf zegt, bijvoorbeeld een auto) en digitaal iets kopiëren. ;P

EagleEye

Legacy Member
Betelgeuze zei:
Mijn ergernis van vandaag (en gistere, en de dag ervoor, en ervoor...)

Ik erger me enorm aan mensen die illegaal game downloaden. Aangezien veel mensen het doen denkt iedereen dat het zo erg wel niet zal zijn. Wat ze niet beseffen is dat ze alle gamers, inclusief zichzelf, en de mensen die van games moeten leven hierdoor zwaar kloten (kon geen beter woord vinden).
Alsmaar vaker moeten kleine studios sluiten omdat hun games meer illegaal gedownload worden dan dat ze gekocht worden. Laat het net deze kleine en beginnede studios zijn die nog durven experimenteren en origineel uit de hoek proberen te komen. Grote studios zoals EA worden daardoor gewoon steeds machtiger waardoor het steeds moeilijker gaat worden om nog te kunnen concurreren.

De ironie is dat diezelfde 'gamers' dan ook nog eens klagen over studios als EA, dat games te duur worden, dat er geen originele game concepten meer komen en dat er DRM op hun games komt te staan. Ze zijn echter zelf de oorzaak van deze problemen!

Piraterij is de grootste ziekte van de game industrie en het is jammer dat een groot deel van de gamers zelf de ziektekiemen zijn.
Om het nog een pak erger te maken worden gamers die wel hun games legaal aanschaffen en hier over hun mening durven geven vaak scheef bezien en met de vinger gewezen, alsof ze zelf de bad-guys zijn. Veel gamers voelen zich, jammer genoeg (maar terecht) dan ook aangesproken en aangevallen als je over de negatieve gevolgen van piraterij begint.

Het grappigste is vaak nog de excuses dat deze mensen gebruiken, die natuurlijk nergens op slaan. Ik hoor dan dingen van "iedereen doet het, dus ik ook", "ik wil eerst m'n games testen voor ik ze koop", "piraterij is er nu eenmaal, get over it"...
Voor stelen bestaan geen excuses! Vervang in die argumenten "games" door een ander soort product (vb: autos) en je ziet al snel hoe absurd ze zijn. Deze argumenten zijn er dan ook enkel om zichzelf wijs te maken dat hun criminele daden wel zo erg niet zijn, niet omdat ze daar echt in geloven! Tis alsof ze plots niet meer logisch kunnen redeneren maar gewoon een uitvlucht zoeken.
Tja, daar kunt ge u inderdaad aan ergeren, maar met zo'n pleidooi gaat ge toch niemand overtuigen hoor, en discussies over dat onderwerp zijn er al in overvloed geweest op dit fourm.

Ik erger mij dan weer over de domme manier waarop er geld gespendeerd wordt aan de verkeerde manieren van piracy-bestrijding. Hoeveel miljoenen dollars er al niet verdwenen zijn in de ontwikkeling van kopieerbeveiliging van cd's en dvd's, en het vereisen van de cd bij het opstarten van het spel, terwijl die beveiligingen binnen de week moeiteloos worden omzeild door de "piraten".

Betelgeuze

Legacy Member
Er is een verschil tussen fysiek iets stelen (zoals ge zelf zegt, bijvoorbeeld een auto) en digitaal iets kopiëren. ;P
Voor beide bestaat geen geldig excuus!

Tja, daar kunt ge u inderdaad aan ergeren, maar met zo'n pleidooi gaat ge toch niemand overtuigen hoor, en discussies over dat onderwerp zijn er al in overvloed geweest op dit fourm.
Dit is mn ergernis en daar gaat het topic over dus mag ik dit gerust posten.

De kans dat hier een 'nieuwe discussie' over gaat beginnen is groot aangezien veel mensen hun aangesproken zullen voelen, maar is in de eerste plaats niet mijn bedoeling. Dat ik mensen waarschijnlijk niet ga overtuigen weet ik ook maar daardoor is die ergernis nog steeds niet weg, en das waar dit topic over gaat. Het kan volgens mij ook geen kwaad om mensen af en toe eens met de neus op de feiten te drukken, dus wat mij betreft: hoe meer topics en discussie hier over, hoe beter!


Het kan me trouwens geen zak schelen als ik hier weer als moraalridder ga bestempeld worden, dan neem ik maar de rol van de bad-guy op me!

GMotha

Legacy Member
Moet vandaag echt moeite doen om me ergens op te concentreren. Ik zou beter vroeg gaan maffen vanavond:/

Gigamo

Legacy Member
Betelgeuze zei:
Voor beide bestaat geen geldig excuus!

Ik heb het gewoon over het feit dat uw vergelijking niet opgaat.

Ofdat er geen excuus voor bestaat.. Tjah, da's debatteerbaar :)

EagleEye

Legacy Member
Betelgeuze zei:
Dit is mn ergernis en daar gaat het topic over dus mag ik dit gerust posten.

De kans dat hier een 'nieuwe discussie' over gaat beginnen is groot aangezien veel mensen hun aangesproken zullen voelen, maar is in de eerste plaats niet mijn bedoeling. Dat ik mensen waarschijnlijk niet ga overtuigen weet ik ook maar daardoor is die ergernis nog steeds niet weg, en das waar dit topic over gaat. Het kan volgens mij ook geen kwaad om mensen af en toe eens met de neus op de feiten te drukken, dus wat mij betreft: hoe meer topics en discussie hier over, hoe beter!


Het kan me trouwens geen zak schelen als ik hier weer als moraalridder ga bestempeld worden, dan neem ik maar de rol van de bad-guy op me!
Okay okay, ge moet uzelf niet zo in een hoekje duwen. Wat vindt gij dan dat een goeie oplossing voor het probleem is?

Non-oplossingen volgens mij:
- Individuele downloaders aanpakken met monsterboetes voor het afschrikeffect
- Piracysites en programma's neerhalen
- Kopieerbeveiligingen voor de fysieke disks ontwikkelen

Ik denk dat men meer richting het systeem van de MMO's moet gaan kijken, en het online "inloggen" gewoon integraal deel uit moet maken van de architectuur van de software. Zo ga je natuurlijk de mensen zonder internet (wie?) vervreemden, maar ik denk wel dat een duidelijk effect te zien is/zal zijn in het aantal illegale kopieën waarmee wordt gespeeld.

Betelgeuze

Legacy Member
Ik heb het gewoon over het feit dat uw vergelijking niet opgaat.
Auto was dan ook duidelijk gewoon een voorbeeld, vergelijk het met wat je zelf wilt.

Uiteindleijk gaat het telkens over een product waarvoor betaald moet worden. Dat de producent een bepaald aantal producten moet verkopen om rond te kunnen komen of gewoon per product dat het produceert productie kosten heeft das volledig irrelevant.
Het maakt illegaal downloaden niet minder fout dan een ander product te stelen.

Okay okay, ge moet uzelf niet zo in een hoekje duwen. Wat vindt gij dan dat een goeie oplossing voor het probleem is?
In dat hoekje werd ik op dees forum al verschillende keren geduwd, dat doe ik zelf niet.

Een oplossing kan enkel gevonden worden bij de consument zelf, en niet bij de developers. Het gedoe met piraterij en DRM is een vicieuze cirkel waarvan de oorzaak bij de gamers ligt en het zullen dus die gamers zijn die moeten veranderen.

Moest er een makkelijke oplossing zijn dat hadden we deze discussie nu niet, maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat we gamers bewuster maken van wat de gevolgen zijn. Websites zoals deze zouden er veel meer de nadruk op moeten leggen en veel actueler maken. Niet door gewoon wat met %tjes te zitten rondstrooien zoals ze nu wel eens doen. Ik denk dat PCGameplay dit goed aanpakt, vaak zie je mooie artikels over en ik heb toch ook al vaak mijn ogen opengetrokken als ik dat allemaal lees! Tis voor mij dan ook een van de grootste factoren geweest waarom ik me zo begin te ergeren aan piraterij.
Tis gewoon zo dat veel gamers niet beseffen waar ze mee bezig zijn en beginnen geloven in hun eige absurde argumenten.

Uiteindelijk denk ik dat systemen als OnLive in de toekomst voor een oplossing kunnen zorgen, al ben ik persoonlijk niet zo een grote fan van het OnLive idee. Dus ik volg jouw idee van 'online' gedoe.


Ik ben het er mee eens dat DRM geen goeie oplossing is, hier straf je namelijk alle gamers mee en dan vooral de mensen die wel legaal kopen, want het heeft piraterij zeker niet stop gezet(in tegendeel). Toch is het fout met de vinger te wijzen naar studios die DRM implementeren in hun games. Ze zijn vaak de duppe van piraterij en zoeken daarvoor een oplossing wat heel logisch is. De enige mensen die we DRM kwalijk kunnen nemen zijn de gamers die illegaal downloaden, laat het nu net deze mensen zijn die klagen!


Mijn ergernis is dan ook niet rechtreeks over de gevolgen van illegaal downloaden, maar de onverschilligheid en onwetendheid van de mensen die er aan mee doen... de pure ironie van het hele gedoe! Ff oogkleppen opzetten, uzelf dinge wijsmaken en de mensen die wel betalen voor hun games in het belachelijke trekken!

Carrion

Legacy Member
Betelgeuze zei:

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen (oud nederlands ftw)

Als gy nog nooit iets gedownload hebt (dus ook geen software, templates of mp3 of wa dan ook) hebde recht van spreken. En tjah, als ge dan bv naar games kijkt zoals de laatste NFS, uitmelkerij, hoge prijzen, en het spel sucked dan dan ook nog eens de ballen.

Gemiddelde games hebben een speeltijd van wa, 5 uur ofzo) dus dan vragen ze voor games gemiddeld 12 € / uur. Beetje overdreven he, en als ze dan afkomen dat da is voor de servers voor online te game te betalen, ik game nie online, dus waarom zou ik 60 € moeten betalen voor een game waar ge 5 uur aan zit tegenwoordig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan