Bram
Legacy Member
Fucking klote service in de MediaMarkt en ik die nie assertief genoeg ben.
M'n zus wou graag een nieuwe mp3 speler kopen, dus zij en ik naar de MediaMarkt in Oostakker. Ze wou nie te veel geld uitgeven, dus na efkes de goekope modellekes te bekijken besluit ze om nen Sweex iPod kloon van 8gig te kopen voor 29 euro.
Thuis gekomen met haar, da ding op pc aangesloten, wa muziek op gezet via Explorer, eens willen testen hoe da ding werkt en ik geraak er maar nie aan uit. Het menu werkt langs geen kanten, logica is mijlenver te zoeken... Normaal als er iets uitgevogeld moet worden, doe ik het altijd. Als ik al naar een handleiding moet grijpen, is het teken da het ingewikkeld wordt
Handleiding van da ding: type door-babelfish-gegooid-japanees-naar-engels-naar-nederlands.
Soit, m'n zus een half uurke haar goesting laten doen, komt ze naar mij "kwil hem gaan ruilen, 't trekt op niets. Ik had schrik da ze hem nie wouden terugnemen omda (m'n zus kennende) de verpakking wellicht beschadigd zou zijn. Wonder bij wonder was die nog volledig intakt, zelfs nog mee die rode bandjes da Mediamarkt rond hun shit doet. Het enigste wa doorgesneden was, was het doorzichtig lakkerke aan de flap van het kartonnen doosje.
Terug naar Mediamarkt mee m'n zus, 20 minuten staan aanschuiven aan balie, dialoog ging beetje als volgt:
Kerel van mediamarkt "aja nee sorry, da plakkerke is open gedaan geweest, da kunnen we niet terugnemen."
Ik: "da meent ge niet, die verpakking is compleet onbeschadigd, leg daar een nieuw lakkerke op en ge kunt da gewoon terug int rek zetten"
Kerel: "ja nee sorry... Op dozen waar geen lakkerke hangt, dan zouden we da kunnen doen, maar op deze hangt een lakkerke dus dan gaat da nie"
Ik: "Meneer, excuseer, maar zegt ge nu da ik evengoed da lakkerke der gans had kunnen afnemen en u gewoon zeggen da der nooit eentje heeft opgehangen. Had ge het dan wel teruggepakt?"
Kerel: "ja nee.... da gebeurt eigenlijk nooit, da daar geen lakkerke op hangt... kzalt even aan m'n verantwoordelijke gaan vragen"
Kerel is 2 minuten weg, komt terug met die mediamarkt bandjes doorgeknipt (verpakking dus zeker geopend en "beschadigd" nu)
"nee sorry, kmag het niet terugnemen".
Geambeteerd afgedropen, terug naar huis gereden, m'n zus was wa van streek (emotionele tieners ftw
) en relaas aan m'n pa gaan doen. Komt m'n pa ineens op mij af gebriest "geef hier die sleutels, kzal kik die pipo's van de mediamarkt wel eens gaan duidelijk maken wa ze wel en nie terug pakken."
Soit, terug in mediamarkt wast na 2 minuten in orde en ondertussen heeft m'n zus een fijn werkende Sony
Les van vandaag: als ge shit wilt terugbrengen in de mediamarkt: zeg niet "tis ongebruiksvriendelijk" zegt "der zitten verborgen mankementen aan die ervoor zorgen dat het toestel niet naar behoren werkt" en als ze dan nog moeilijk doen, vraag naar nen verantwoordelijken van de afdeling.
M'n zus wou graag een nieuwe mp3 speler kopen, dus zij en ik naar de MediaMarkt in Oostakker. Ze wou nie te veel geld uitgeven, dus na efkes de goekope modellekes te bekijken besluit ze om nen Sweex iPod kloon van 8gig te kopen voor 29 euro.
Thuis gekomen met haar, da ding op pc aangesloten, wa muziek op gezet via Explorer, eens willen testen hoe da ding werkt en ik geraak er maar nie aan uit. Het menu werkt langs geen kanten, logica is mijlenver te zoeken... Normaal als er iets uitgevogeld moet worden, doe ik het altijd. Als ik al naar een handleiding moet grijpen, is het teken da het ingewikkeld wordt
Handleiding van da ding: type door-babelfish-gegooid-japanees-naar-engels-naar-nederlands.Soit, m'n zus een half uurke haar goesting laten doen, komt ze naar mij "kwil hem gaan ruilen, 't trekt op niets. Ik had schrik da ze hem nie wouden terugnemen omda (m'n zus kennende) de verpakking wellicht beschadigd zou zijn. Wonder bij wonder was die nog volledig intakt, zelfs nog mee die rode bandjes da Mediamarkt rond hun shit doet. Het enigste wa doorgesneden was, was het doorzichtig lakkerke aan de flap van het kartonnen doosje.
Terug naar Mediamarkt mee m'n zus, 20 minuten staan aanschuiven aan balie, dialoog ging beetje als volgt:
Kerel van mediamarkt "aja nee sorry, da plakkerke is open gedaan geweest, da kunnen we niet terugnemen."
Ik: "da meent ge niet, die verpakking is compleet onbeschadigd, leg daar een nieuw lakkerke op en ge kunt da gewoon terug int rek zetten"
Kerel: "ja nee sorry... Op dozen waar geen lakkerke hangt, dan zouden we da kunnen doen, maar op deze hangt een lakkerke dus dan gaat da nie"
Ik: "Meneer, excuseer, maar zegt ge nu da ik evengoed da lakkerke der gans had kunnen afnemen en u gewoon zeggen da der nooit eentje heeft opgehangen. Had ge het dan wel teruggepakt?"
Kerel: "ja nee.... da gebeurt eigenlijk nooit, da daar geen lakkerke op hangt... kzalt even aan m'n verantwoordelijke gaan vragen"
Kerel is 2 minuten weg, komt terug met die mediamarkt bandjes doorgeknipt (verpakking dus zeker geopend en "beschadigd" nu)
"nee sorry, kmag het niet terugnemen".
Geambeteerd afgedropen, terug naar huis gereden, m'n zus was wa van streek (emotionele tieners ftw
) en relaas aan m'n pa gaan doen. Komt m'n pa ineens op mij af gebriest "geef hier die sleutels, kzal kik die pipo's van de mediamarkt wel eens gaan duidelijk maken wa ze wel en nie terug pakken."Soit, terug in mediamarkt wast na 2 minuten in orde en ondertussen heeft m'n zus een fijn werkende Sony

Les van vandaag: als ge shit wilt terugbrengen in de mediamarkt: zeg niet "tis ongebruiksvriendelijk" zegt "der zitten verborgen mankementen aan die ervoor zorgen dat het toestel niet naar behoren werkt" en als ze dan nog moeilijk doen, vraag naar nen verantwoordelijken van de afdeling.

altijd van uwe tak maken = winwin


nuja, gelukkig ging kassa 9 redelijk snel 

