Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
SweetEmmaRose zei:Ik mag mijn examen ni inkijken, wasda voor bs. Ik heb da gemaakt ik wil da zien, 4 kalenderdagen mn gat
TiZon zei:wat van 4 kalenderdagen?
SweetEmmaRose zei:Ik mag mijn examen ni inkijken, wasda voor bs. Ik heb da gemaakt ik wil da zien, 4 kalenderdagen mn gat
Mail ombudsTroj zei:Lees eens goed uw reglement na, want er zijn twee soorten data. Op de KUL 7 kalenderdagen dat de prof een algemeen inkijkmoment moet plannen als er daar enige vraag naar is, maar de aanvraag door een student kan tot 30 dagen na de proclamatie.
Ik heb daar ook miserie mee gehad, heb anderhalve maand zitten rondmailen eer ik uiteindelijk 4 van de 5 kopijen (5 vragen, aparte bladen) heb kunnen inkijken.
Nog eens apart mailen naar de prof helpt ook soms.
Over het inzagerecht kan je in het HOE en het DOE het volgende lezen:
HOE
3.3.2 Inzagerecht
Alle examendocumenten worden op de hogeschool bewaard gedurende vijf jaar volgend op de proclamatie van
de resultaten.
De examinatoren zijn verplicht een geschreven motivering van elke vorm van beoordeling bij te houden.
De student heeft het recht om
• bij schriftelijke examens zijn verbeterde kopij in te kijken.
• bij mondelinge examens de geschreven motiveringen die op hem betrekking hebben in te kijken.
• de ingevulde evaluatieformulieren en de andere documenten die de basis vormen voor de beoordeling van de
permanente evaluatie in te kijken.
• het proces-verbaal van de deliberatie in te kijken, maar alleen met betrekking tot beslissingen die hemzelf
betreffen.
Behoudens overmacht gebeurt de inzage bij de betrokken examinator. De student kan een beroep doen op de
ombuds om samen met hem alle hoger vermelde documenten te bekijken.
Het recht op inzage van de student moet worden uitgeoefend ten laatste de 4de kalenderdag die ingaat de dag
na de proclamatie met voorrang voor de studenten die niet slaagden in de betrokken opleidingsonderdelen.
Het inzagerecht is niet van toepassing op de dag van de proclamatie.
De praktische modaliteiten van deze inzage worden vastgelegd in het DOE.
DOE
3.3 Openbaarheid van de examens - inzagerecht
3.3.2 Inzagerecht
Elke student heeft het recht om, binnen de vooropgestelde termijn van 4 kalenderdagen na de
proclamatie, de documenten die de basis vormen van de beoordeling in te kijken. Bij de
bekendmaking van het examenrooster wordt het tijdstip meegedeeld waarop de student deze
documenten kan inkijken. Buiten de geplande momenten kan de student geen aanspraak meer
maken op inzagerecht. Het is niet toegelaten, tijdens de inzage, fotokopieën van de documenten
te maken.
Het is dus te laat om nog een examen uit eerste zit in te kijken, ben ik bang.
Troj zei:I concur.
4 dagen is wel extreem weinig. Nuja, 2 maand is een stretch e.
SweetEmmaRose zei:Als die da 5 jaar bijhouden zie ik ni wa daar een stretch aan is. Ik heb donderdag examen van diezelfde dude al wa die moet doen is da examen tone... Tis nu ni da als ze die tijd verlengen da er ineens 100'en leerlingen examens gaan willen inzien en allemaal afspraken willen make met de profs.

Troj zei:Ik vermoed dat het vooral gaat over het feit dat die kopijen in een archief worden bewaard, en dat ze die niet willen gaan zoeken.
Als ik daar lees dat uw prof een geschreven motivatie moet bijhouden - mss eens vragen dat hij u die doormailt?![]()

tuesadorable zei:Op Plantijn en nu op HUB had ik ook maar één dag, twee dagen na het vrijgeven van de resultaten, om in te kijken...


SweetEmmaRose zei:En wist ge da, werd da vermeld?
Ik lees ni elke dag het reglement om te weten hoeveel dagen ik voor wat heb
Als die da bij de proclamatie gewoon hadden gezegd dan had ik da toen ook wel gedaan![]()