Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kb3n

Legacy Member
Ni kunne slape terwijl ik binne 2u moet opstaan voor naar het examen te gaan. :sad:

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik mag mijn examen ni inkijken, wasda voor bs. Ik heb da gemaakt ik wil da zien, 4 kalenderdagen mn gat

SweetEmmaRose

Legacy Member
TiZon zei:
wat van 4 kalenderdagen?

Gebt 4 dagen na de proclamatie om te melde da ge uw examens wilt inzien (buiten de afgesproken datum), terwijl die voor 5 jaar worden bijgehouden.
Ik was toen al op uit het land (aja die zeggen op de proclamatie da ge een week later moet opdagen, lastminute much?) dus kon ze ni gaan zien, dacht ni da die daar zo'n probleem over zouden maken maaaaaar tis de kdg dus ik kon da ergens wel verwachten natuurlijk.

Troj

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik mag mijn examen ni inkijken, wasda voor bs. Ik heb da gemaakt ik wil da zien, 4 kalenderdagen mn gat

Lees eens goed uw reglement na, want er zijn twee soorten data. Op de KUL 7 kalenderdagen dat de prof een algemeen inkijkmoment moet plannen als er daar enige vraag naar is, maar de aanvraag door een student kan tot 30 dagen na de proclamatie.
Ik heb daar ook miserie mee gehad, heb anderhalve maand zitten rondmailen eer ik uiteindelijk 4 van de 5 kopijen (5 vragen, aparte bladen) heb kunnen inkijken.

Nog eens apart mailen naar de prof helpt ook soms.

Ike

Legacy Member
Binnen een dik uur mijn praktisch rij-examen. :-/
Hopelijk lukt het van de eerste keer, want ik heb absoluut geen zin om dat opnieuw te doen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Troj zei:
Lees eens goed uw reglement na, want er zijn twee soorten data. Op de KUL 7 kalenderdagen dat de prof een algemeen inkijkmoment moet plannen als er daar enige vraag naar is, maar de aanvraag door een student kan tot 30 dagen na de proclamatie.
Ik heb daar ook miserie mee gehad, heb anderhalve maand zitten rondmailen eer ik uiteindelijk 4 van de 5 kopijen (5 vragen, aparte bladen) heb kunnen inkijken.

Nog eens apart mailen naar de prof helpt ook soms.
Mail ombuds
Over het inzagerecht kan je in het HOE en het DOE het volgende lezen:

HOE

3.3.2 Inzagerecht
Alle examendocumenten worden op de hogeschool bewaard gedurende vijf jaar volgend op de proclamatie van
de resultaten.
De examinatoren zijn verplicht een geschreven motivering van elke vorm van beoordeling bij te houden.
De student heeft het recht om
• bij schriftelijke examens zijn verbeterde kopij in te kijken.
• bij mondelinge examens de geschreven motiveringen die op hem betrekking hebben in te kijken.
• de ingevulde evaluatieformulieren en de andere documenten die de basis vormen voor de beoordeling van de
permanente evaluatie in te kijken.
• het proces-verbaal van de deliberatie in te kijken, maar alleen met betrekking tot beslissingen die hemzelf
betreffen.
Behoudens overmacht gebeurt de inzage bij de betrokken examinator. De student kan een beroep doen op de
ombuds om samen met hem alle hoger vermelde documenten te bekijken.
Het recht op inzage van de student moet worden uitgeoefend ten laatste de 4de kalenderdag die ingaat de dag
na de proclamatie met voorrang voor de studenten die niet slaagden in de betrokken opleidingsonderdelen.
Het inzagerecht is niet van toepassing op de dag van de proclamatie.
De praktische modaliteiten van deze inzage worden vastgelegd in het DOE.

DOE

3.3 Openbaarheid van de examens - inzagerecht
3.3.2 Inzagerecht
Elke student heeft het recht om, binnen de vooropgestelde termijn van 4 kalenderdagen na de
proclamatie, de documenten die de basis vormen van de beoordeling in te kijken. Bij de
bekendmaking van het examenrooster wordt het tijdstip meegedeeld waarop de student deze
documenten kan inkijken. Buiten de geplande momenten kan de student geen aanspraak meer
maken op inzagerecht. Het is niet toegelaten, tijdens de inzage, fotokopieën van de documenten
te maken.

Het is dus te laat om nog een examen uit eerste zit in te kijken, ben ik bang.

Screeeewed


Ergste is da ik echt 95% zeker ben da er iets ni klopt aan da examen (echt waar easiest exam evaaaar), ik had de punten geteld en kwam uit op 16 met normale verbetering en 14 met strenge verbetering. Uiteindelijk kreeg ik een 9/20. Imo kan ik daar echt geen 5 punten naast zitten.

Ahja ik kan het toch dus herexamen is ni echt zo'n issue maar als ik mij in deze tijd miserie kan sparen dan doe ik da heel graag maar de school snapt da weeral maar ni

SweetEmmaRose

Legacy Member
Troj zei:
I concur.
4 dagen is wel extreem weinig. Nuja, 2 maand is een stretch e :p.

Als die da 5 jaar bijhouden zie ik ni wa daar een stretch aan is. Ik heb donderdag examen van diezelfde dude al wa die moet doen is da examen tone... Tis nu ni da als ze die tijd verlengen da er ineens 100'en leerlingen examens gaan willen inzien en allemaal afspraken willen make met de profs.

tuesadorable

Legacy Member
Op Plantijn en nu op HUB had ik ook maar één dag, twee dagen na het vrijgeven van de resultaten, om in te kijken...

Troj

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Als die da 5 jaar bijhouden zie ik ni wa daar een stretch aan is. Ik heb donderdag examen van diezelfde dude al wa die moet doen is da examen tone... Tis nu ni da als ze die tijd verlengen da er ineens 100'en leerlingen examens gaan willen inzien en allemaal afspraken willen make met de profs.

Ik vermoed dat het vooral gaat over het feit dat die kopijen in een archief worden bewaard, en dat ze die niet willen gaan zoeken.
Als ik daar lees dat uw prof een geschreven motivatie moet bijhouden - mss eens vragen dat hij u die doormailt? :p

KUL:
De examinatoren delen vóór elke examenperiode aan de administratieve dienst van hun faculteit mee waar en wanneer zij tijdens de eerste vijf kalenderdagen na de bekendmaking van de resultaten nog ter beschikking zijn voor een nabespreking van het examen, onverminderd het inzagerecht zoals bepaald in het volgende lid. Die regeling voor de nabespreking wordt ten minste een week voor het einde van de examenperiode aan de studenten bekendgemaakt.

Losstaand van de interne beroepsprocedure en met het oog op zelfremediëring door de student verleent de examinator, na de mededeling van de resultaten van een examenperiode, zoals bedoeld in artikels 43 tot en met 45 van dit reglement, aan studenten die hierom verzoeken, inzage van hun examenkopij, in voorkomend geval zoals deze door de examinator is geannoteerd. Het verzoek wordt ingediend tot uiterlijk een maand na afloop van het academiejaar.


Het is zelfs nog meer, je kan tot 3 maanden na juni inkijken.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Troj zei:
Ik vermoed dat het vooral gaat over het feit dat die kopijen in een archief worden bewaard, en dat ze die niet willen gaan zoeken.
Als ik daar lees dat uw prof een geschreven motivatie moet bijhouden - mss eens vragen dat hij u die doormailt? :p

Das alleen bij mondeling :p

SweetEmmaRose

Legacy Member
tuesadorable zei:
Op Plantijn en nu op HUB had ik ook maar één dag, twee dagen na het vrijgeven van de resultaten, om in te kijken...

En wist ge da, werd da vermeld?
Ik lees ni elke dag het reglement om te weten hoeveel dagen ik voor wat heb :p

Als die da bij de proclamatie gewoon hadden gezegd dan had ik da toen ook wel gedaan :p

tuesadorable

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
En wist ge da, werd da vermeld?
Ik lees ni elke dag het reglement om te weten hoeveel dagen ik voor wat heb :p

Als die da bij de proclamatie gewoon hadden gezegd dan had ik da toen ook wel gedaan :p

Ja, bij ons stond dat altijd mooi op een papiertje of online. Maar ik heb dan ook niet te klagen, exklasgenoten op Artesis, Hogent en KDG doen dat dan weer wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan