Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arifiene

Legacy Member
rubinioke zei:
Als die gast die kittens nu es goed verzorgd of voor elke een goede thuis vindt ?
Wat kunt ge daar nu tegen hebben ?

Heel veel.
Ik werk bij een kattenvereniging, en ik zie hoe jaarlijks duizenden kittens gedood/gedumpt worden omdat er een gigantisch kattenoverschot is.
Elke kat die hij laat geboren worden neemt de plaats in van een kat die men had uit een asiel/opvang had kunnen halen (maar die nu in de plaats daarvan een spuitje krijgt of bij het oud vuil geworpen wordt).
Tis niet omdat hij toevallig voor zen kittens een goede thuis vindt dat daarmee alles ok is. De wereld draait niet rond hem alleen.
Tis overigens al wat, de 10e keer ofzo dat hij dat komt posten?

Als ge geen geld hebt om uw dieren te steriliseren, dan moet ge maar geen dieren nemen.

Niet overtuigd?
Neem maar es een kijkje op onze site (en dan staan de kleintjes onder 6 weken er nog niet allemaal op: kat zoekt thuis is een unieke organisatie in Gent die zwerfkatten en kittens opvangt en terug een nieuwe thuis geeft . één van onze hoofdtaken is het sterilliseren en castreren van zwerfkatten en katten die gedumpt zijn door hun baasjes .

Wij proberen dit probleem in te dijken, terwijl mensen zoals Doomdragon en zen ouders maar laten begaan. Ik vind dat gewoon walgelijk.

Carrion

Legacy Member
Dus omda gij die van u nie kwijt raakt is da een probleem? Als die katten een goei thuis vinden is daar geen probleem mee.

Arifiene

Legacy Member
Carrion zei:
Dus omda gij die van u nie kwijt raakt is da een probleem? Als die katten een goei thuis vinden is daar geen probleem mee.

Nee, dat er elk jaar duizenden volwassenen en kittens worden ingeslapen omdat er genoeg kleintjes beschikbaar zijn door mensen zoals Doomdragon en zen ouders, DAT is een probleem.
Ffs zeg.
Wij zijn geen supermarkt eh.

Carrion

Legacy Member
voor elke 1 kat die ne mens laat steriliseren zullen er wss 30 zwerfkatten rondlopen waar niemand iets aan kan doen, dat die beesten kweken gelijk konijnen kunnen anderen ook niks aan doen.

boogje

Legacy Member
Toch één iemand die het niet leuk vond toen die hond 101 dalmatiërs kreeg in de gelijknamige film.

Arifiene

Legacy Member
Carrion zei:
voor elke 1 kat die ne mens laat steriliseren zullen er wss 30 zwerfkatten rondlopen waar niemand iets aan kan doen, dat die beesten kweken gelijk konijnen kunnen anderen ook niks aan doen.

Bijna elke zwerfkat was vroeger een huiskat, en zo keren we terug naar hetzelfde probleem: Mensen die hun dieren dumpen omdat er teveel zijn.

Overigens zijn er meer dan genoeg verenigingen (zoals wij) en gemeentes die zich van de zwerfkattenproblematiek aantrekken.
Overigens gaan de meeste van de kleintjes geboren uit zwerfkatten in het wild gewoon dood.

Preske

Legacy Member
dat ik hier weer ziek thuis zit, terwijl we normaal gingen eten met een deel van de familie -_-

tynoesj

Legacy Member
Arifiene zei:
Nee, dat er elk jaar duizenden volwassenen en kittens worden ingeslapen omdat er genoeg kleintjes beschikbaar zijn door mensen zoals Doomdragon en zen ouders, DAT is een probleem.
Ffs zeg.
Wij zijn geen supermarkt eh.
Stel u niet zo aan...

Arifiene

Legacy Member
tynoesj zei:
Stel u niet zo aan...

Lol, ok, proberen dieren te redden en mensen moraal bij te brengen is aanstellen.

Maak anders jezelf belachelijk.
idem @gatloper boogje (as usual)

Joeshoe

Legacy Member
Ik vind Arifiene wel gelijk hebben.
Als iedereen met katten redeneert zoals: "Er zijn er toch al zoveel, nog een paar erbij kan wel geen kwaad" dan gaat het probleem niet echt opgelost geraken hé. Als mensen een kitten willen zouden ze beter eerst eens langs een asiel gaan, ik zie niet in wat het verschil is met kittens uit een asiel of met eentje vers van de, euh, pers (:p) Meestal zijn die van het asiel al ingeënt en gesteriliseerd enal en hebt ge er al minder kosten mee (niet dat ge het daarvoor moet doen natuurlijk).

Arifiene

Legacy Member
boogje zei:
Ik vind je ook wel een schatje.

Ik ben dan ook een schatje.
Maar niet als het op zo'n dingen aankomt.

Ik red letterlijk verschillende dieren (niet enkel katten, want we halen soms honden/konijnen weg ook) van de dood, ik geef er heel wat geld aan uit om die gezond/onvruchtbaar te maken, en als je dan je GOEDE doel verdedigt, stel je jezelf zogezegd aan.

Zo'n opmerkingen zijn niet alleen not done maar getuigen van zeer weinig intellect en respect voor wat andere mensen realiseren. Ik zie het jullie nog niet doen.

TimeFtw

Legacy Member
Arifiene heeft in de grond nochtans gelijk hoor. Als je weet dat er in ons land bijna 70 000 katten en honden in een asiel zitten (bron), en dat er jaarlijks meer dan 10 000 katten moeten geëuthanaseerd worden omdat ze geen eigenaar vinden (of te ziek zijn: bron), dan kan ik me soms ook enorm ergeren aan mensen die hun kat jaar na jaar laten jongen. Als ze de jongen dan zelf houden of als ze zelf een nieuwe goede eigenaar zoeken is het allemaal zo erg nog niet, maar helaas zijn er veel mensen die de jongen in een doos langs de kant van de weg achterlaten.
En dan heb ik het nog niet over de mensen die hun jongen weggeven aan een winkel om ze te laten verkopen, en die denken dat ze daarmee een goede daad doen :ironic:
Ik vind toch ook dat als je een kat of hond houdt, dat je dan ook maar de kosten van de sterilisatie of castratie moet nemen, en anders hou je maar beter helemaal geen kat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan