Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gizmo_1987

Legacy Member
k'was van plan om niet weg te gaan vnvnd en nog eens gezellig naar een film te kijken...
Enkel sinds 2BE op een andere frequentie staat heb ik mega veel storing, en die reclames steken te hard tegen :sop:
Dan vragen ze zich nog af waarom men films download...

Pilatus

Legacy Member
juist gehoord dat een ex-leerkracht van in het middelbaar overleden is, voos

Tr1ploid

Legacy Member
Pilatus zei:
juist gehoord dat een ex-leerkracht van in het middelbaar overleden is, voos

Mn broer had dat eens met een leerkracht in het middelbaar waarbij nog maar twee dagen ervoor een mondeling examen aflegde. hij was kerngezond, maar op slag dood door een halsslagaderbreuk. Behoorlijk griezelig.

Dennoman

Legacy Member
Tr1PloiD zei:
Mn broer had dat eens met een leerkracht in het middelbaar waarbij nog maar twee dagen ervoor een mondeling examen aflegde. hij was kerngezond, maar op slag dood door een halsslagaderbreuk. Behoorlijk griezelig.
Hier ook voorgehad, maar dan met twee leerkrachten uit de basisschool. Juf uit het eerste leerjaar is gestorven aan kanker (heel de school was naar de begrafenis geweest toen) en de meester uit het vijfde leerjaar is gestorven aan een hartaderbreuk tijdens een schoolreis.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Wij kregen met de ingang van het vijfde jaar een nieuwe directeur. De eerste woensdag ging ie 's avonds mee volleyballen met de leraren van school. Hij slaat op, valt neer en sterft aan een hartaanval. Wij waren een week vrij.

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Kzit bij mijn ouders en kan niet inloggen op m'n mail of msn want wachtwoord vergeten (staat op kot op automatisch inloggen) Ook geheime vraag enzo vergeten. Besef me nu pas hoeveel ik eigenlijk wel niet mail en dingen afspreek via msn

Tibokio

Legacy Member
De meeste Vlamingen hebben tegenwoordig problemen met hun betrekkelijke voornaamwoorden. Vooral als leerkrachten er fouten op maken kan mij dat enorm ergeren.

Zo zegt m'n leerkracht godsdienst ALTIJD "die". Nooit eens "dat".

Bv. Het kindje die... Het meisje die...

Dan moet ik mij altijd inhouden om dienen niet luidop te verbeteren :lol:

ozl

Legacy Member
Furon zei:
Jimmy Alter - 'Liever Mp3 Dan Betere Kwaliteit'

Echt wel schrijnend ja, als ge zo het simpel volk bezig hoort over 'hun nieuwe impéédrie dat ze hebben afgehaald op lajmwèèr en dat niet teveel plaats moet innemen op hunne ipod zodat er zoveel mogelijk nummers opkunnen'.

Inderdaad. En als ge dat dan tegen een paar mensen zegt bekijken ze u altijd zo van. Nu moet ik wel toevegen, als ge overdag op de bus/tram zit met uw mp3-speler dan hoor ik ook niet altijd het verschil in kwaliteit, maar als ik het thuis op mijn gemak beluister dan wel. Niks zo goed als vinyls of cd's. Spijtig dat het zo duur is.

Iemand

Legacy Member
Furon zei:
Jimmy Alter - 'Liever Mp3 Dan Betere Kwaliteit'

Echt wel schrijnend ja, als ge zo het simpel volk bezig hoort over 'hun nieuwe impéédrie dat ze hebben afgehaald op lajmwèèr en dat niet teveel plaats moet innemen op hunne ipod zodat er zoveel mogelijk nummers opkunnen'.
Mijn muziek is 320 kbps en bezit zo een cheap sony mvdr-150 headphone (denk dat het dat model is) gecombineerd met een zen mosaic.

Kan moeilijk klagen over geluidskwaliteit :)

Iemand

Legacy Member
dilemma om al dan niet nog naar een feestje te trekken maar heb geen geschenk voor host :/ (bdayparty)

+ moet ik nog es aan ouders gaan uitleggen wat ik nu nog weg ga doen.

u4ea

Legacy Member
juist met vriendin naar filmavond geweest van haar school,gvd wa een marginale kindere zitten daar,ik denk zelf erger als die Marokkanen op onze school.

en over die geluidskwaliteit: Ik hoor ook het liefst een vinyl plaat uit de goeien ouven tijd:p Maar die combinatie van oude platen + oude platenspeler = zoveel gekraak dat het niet meer plezant is om naar te luisteren :p
en ik gebruik ook mp3's gewoon omdat ik dan meer liedjes op mijn mp3 speler krijg en weet niet welk formaat da eig ook aankan:p
Heb ook een paar FLAC's op mijn externe schijf staan maar die zijn voor thuis af te spelen

Dakantochnie

Legacy Member
Furon zei:
Jimmy Alter - 'Liever Mp3 Dan Betere Kwaliteit'

Echt wel schrijnend ja, als ge zo het simpel volk bezig hoort over 'hun nieuwe impéédrie dat ze hebben afgehaald op lajmwèèr en dat niet teveel plaats moet innemen op hunne ipod zodat er zoveel mogelijk nummers opkunnen'.
artikel zei:
Stephen Street, producer van onder andere The Smiths, Blur en Kaiser Chiefs, vind de ontwikkeling schrijnend: ‘Wat je in een mp3 hoort is dat alles afgekapt wordt, waardoor alle subtiliteit en detail verloren gaat. Ik haat de gedachte dat datgene wat ik produceer alleen geluisterd wordt op een iPod.’
Ik treed hem daar in bij. Niet dat ik iets uitgeef, maar gewoon, het maakt echt de hele industrie kapot. Hoe langer hoe meer worden CD's echt slecht gemixt, omdat toch niemand het nog hoort. Popmuziek met subbas of top-level hoge tonen, dat bestaat ronduit niet meer. :)

Ik vind het altijd interessant om te horen dat zogezegd 'niemand' dat nog hoort. On The Night van Dire Straits blijft voor mij één van de best geproducede platen ooit, en ik denk dat iedereen wel direct het verschil zal horen met de laatste nieuwe Metallica, op een deftige hifi. Maar ja, als tegenwoordig oortjes van €5 en MP3-spelers genre Zen X-FI de referentie zijn, dan is het natuurlijk een verloren zaak. :sad:
Over platte bassen en afgetopte tonen op 14khz kan ik me desnoods nog wel overzetten (alhoewel dat echt lelijk klinkt op goed materiaal), maar blijkbaar nemen nog maar heel weinig groepen de moeite om echt deftig op te nemen (dus dan spreken we nog niet eens over mastering). Hoe lang is het niet geleden dat ik nog een drumstel gehoord heb waarvan je duidelijk hoort hoe het opgesteld is...

$anka

Legacy Member
gisteren avond een wandelingeske gaan doen met de hond, samen met onze buur en hun hond, ze zijn op een rustig grasveldje (twas 21 uur ofzo) aant spelen, komt er nog een koppel voorbij met hun hond. onze hondjes willen goeiendag gaan zeggen en diene zot begint naar mijn hond te stampen. aja, want volgens de media is da ne gevaarlijken hond. Belt meneer naar de politie om te zeggen dat er ne gevaarlijke pitbull losloopt (correctie tis ne stafford). alle goe, ze gingen komen, na een half ureke wachten belt de politie om te zeggen dat ze niet kunnen komen. Diene mens van zijn gat aant geven dat hem het int vervolg dan wel zelf zal oplossen en bedreigd mij dat als mijnen hond nog ene keer losloopt dat hem mijnen hond aan zijn riek steekt ... als ik diene zot ene keer met een riek over 't straat zie lopen dan klaag ik hem aan wegens wapendracht en bedreigingen.

Als mijn hond dan toch gevaarlijk is had ze diene zot wel vast gehad als die haar stampt, maar nee, het watje draait gewoon in toerekes om de voet te ontwijken :)

hilarische van de zaak, terwijl we daar staan wachten komt er nog een madammeke met zo'n klein wit plushe hondeke voorbij, mijn hond gaat daar heel normaal mee snuffelen en doet niks. ge had die mensen hunne kop moeten zien. priceless ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan