Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Tibokio zei:
De meeste Vlamingen hebben tegenwoordig problemen met hun betrekkelijke voornaamwoorden. Vooral als leerkrachten er fouten op maken kan mij dat enorm ergeren.

Zo zegt m'n leerkracht godsdienst ALTIJD "die". Nooit eens "dat".

Bv. Het kindje die... Het meisje die...

Dan moet ik mij altijd inhouden om dienen niet luidop te verbeteren :lol:

Die fouten komen blijkbaar meer voor in streken waar men denkt perfect Nederlands te kunnen.

exo

Legacy Member
$anka zei:
gisteren avond een wandelingeske gaan doen met de hond, samen met onze buur en hun hond, ze zijn op een rustig grasveldje (twas 21 uur ofzo) aant spelen, komt er nog een koppel voorbij met hun hond. onze hondjes willen goeiendag gaan zeggen en diene zot begint naar mijn hond te stampen. aja, want volgens de media is da ne gevaarlijken hond. Belt meneer naar de politie om te zeggen dat er ne gevaarlijke pitbull losloopt (correctie tis ne stafford). alle goe, ze gingen komen, na een half ureke wachten belt de politie om te zeggen dat ze niet kunnen komen. Diene mens van zijn gat aant geven dat hem het int vervolg dan wel zelf zal oplossen en bedreigd mij dat als mijnen hond nog ene keer losloopt dat hem mijnen hond aan zijn riek steekt ... als ik diene zot ene keer met een riek over 't straat zie lopen dan klaag ik hem aan wegens wapendracht en bedreigingen.

Als mijn hond dan toch gevaarlijk is had ze diene zot wel vast gehad als die haar stampt, maar nee, het watje draait gewoon in toerekes om de voet te ontwijken :)

hilarische van de zaak, terwijl we daar staan wachten komt er nog een madammeke met zo'n klein wit plushe hondeke voorbij, mijn hond gaat daar heel normaal mee snuffelen en doet niks. ge had die mensen hunne kop moeten zien. priceless ...

Shit maat, serieus ofwat? Ge zijt toch wel uitgevlogen tegen da stuk pretentie hoop ik?
Die hond waar je het over hebt, is dat die van je avatar? If so... Cute animal. ;)

$anka

Legacy Member
exo zei:
Shit maat, serieus ofwat? Ge zijt toch wel uitgevlogen tegen da stuk pretentie hoop ik?
Die hond waar je het over hebt, is dat die van je avatar? If so... Cute animal. ;)

yep, het betreffende watje (aka hond) is idd die van mijn ava. kheb die "mens" enkel 2 meter achteruit gezet om mijn hond te kunnen aanlijnen. verder ni, maar hij was er dan ook ni in geslaagd om mijn hond te raken. als dat wel was geweest had de avond wel anders verlopen denk ik.

ach ja, ik ga er allesinds niet voor wegblijven van dat grasveld. dat hij maar is met een riek op wandel gaat.

Sommige mensen zijn toch echt te achterlijk voor deze wereld. ik ga toch ook ni op zijn kind staan stampen als die te dicht bij mijnen auto komt ...

_ns_

Legacy Member
hotmail :unsure:, weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ge bv. bepaalde emails altijd in een bep map komt?

boozeke

Legacy Member
$anka zei:
yep, het betreffende watje (aka hond) is idd die van mijn ava. kheb die "mens" enkel 2 meter achteruit gezet om mijn hond te kunnen aanlijnen. verder ni, maar hij was er dan ook ni in geslaagd om mijn hond te raken. als dat wel was geweest had de avond wel anders verlopen denk ik.

ach ja, ik ga er allesinds niet voor wegblijven van dat grasveld. dat hij maar is met een riek op wandel gaat.

Sommige mensen zijn toch echt te achterlijk voor deze wereld. ik ga toch ook ni op zijn kind staan stampen als die te dicht bij mijnen auto komt ...
mm, ge merkt da echt alsge me nen stafford op stap gaat he, da de mensen in nen boog lopen ofzo.Da is toch het geval in mechelen tegenwoordig, szo zalig langs den ene kant,altijd plek.

Scifo

Legacy Member
Sorry maar ik vind het wel een begrijpelijke reactie van die mensen dat ze 'schrik' hebben van zo'n soort ras (ook al is het overdreven afgeschilderd door de media)

Voort zelfde geld is dat wel ne gevaarlijke hond en hebde het zitten. Ik zou me dan ook extreem ergeren aan mensen die zo'n beest gewoon los laten lopen.

_ns_

Legacy Member
Sorry hoor, maar uw hond laten loslopen en naar vreemden laten toelopen, doet ge niet. Staffords en consoorten wekken nu eenmaal schrik op, ook al zijn die een lammetje he, dat weten de anderen niet ;).

sw1ss

Legacy Member
Ik krijg het van die mensen die altijd zeggen van "Oh ma mijne hond doet niks, das ne brave". Uiteindelijk blijft een dier nog altijd een dier en het gedrag ervan kunt ge nooit voorspellen. En horen honden op de openbare weg niet verplicht aan de leiband?

Poepoei

Legacy Member
Maja, dan moet ge er nog niet naar gaan stampen he. Het enige wat ge daarmee bereikt is dat ge de kans dat die hond agressief wordt opeens een pak groter maakt => self-fulfilling prophecy

Virz

Legacy Member
$anka zei:
gisteren avond een wandelingeske gaan doen met de hond, samen met onze buur en hun hond, ze zijn op een rustig grasveldje (twas 21 uur ofzo) aant spelen, komt er nog een koppel voorbij met hun hond. onze hondjes willen goeiendag gaan zeggen en diene zot begint naar mijn hond te stampen. aja, want volgens de media is da ne gevaarlijken hond. Belt meneer naar de politie om te zeggen dat er ne gevaarlijke pitbull losloopt (correctie tis ne stafford). alle goe, ze gingen komen, na een half ureke wachten belt de politie om te zeggen dat ze niet kunnen komen. Diene mens van zijn gat aant geven dat hem het int vervolg dan wel zelf zal oplossen en bedreigd mij dat als mijnen hond nog ene keer losloopt dat hem mijnen hond aan zijn riek steekt ... als ik diene zot ene keer met een riek over 't straat zie lopen dan klaag ik hem aan wegens wapendracht en bedreigingen.

Als mijn hond dan toch gevaarlijk is had ze diene zot wel vast gehad als die haar stampt, maar nee, het watje draait gewoon in toerekes om de voet te ontwijken :)

hilarische van de zaak, terwijl we daar staan wachten komt er nog een madammeke met zo'n klein wit plushe hondeke voorbij, mijn hond gaat daar heel normaal mee snuffelen en doet niks. ge had die mensen hunne kop moeten zien. priceless ...

Ongeloofelijk. Sommige mensen he.. alleen geloven wat er in de kranten staat en voor hunzelf denken is al lang niet meer mogelijk. Hier in de buurt hebben we alle soorten honden die zogezegd gevaarlijk zijn. Nog nooit problemen mee gehad, zijn gewoon speelse honden.

Wanneer gaat het mis? 1. Ofwel zijn ze slecht opgevoed 2. Ofwel worden ze uitgedaagd door mensen die niet beter weten.
En dan zijn ze verbaasd dat ze bijten? Ik bedoel.. als mensen jou 'uitdagen' ga je toch ook niet op je rug liggen?
Ik heb vooral problemen met mensen met als eerste reactie: afmaken. Precies of mensen staan boven alles.. en als het dan nog de fout is van de persoon die gebeten is. Wie moet er dan eig afgemaakt worden? Het probleem is dat deze mensen meestal hun zin krijgen.

_ns_

Legacy Member
Akkoord er naar stampen is zeker niet de oplossing, gaat niks goed uithalen. Als ik mijn hond laat loslopen in het veld en ik zie iemand afkomen, roep ik die ook altijd bij mij. Is ook een serieus beestje waar veel mensen voor terugdeinzen ;).

Prodigy

Legacy Member
Scifo zei:
Sorry maar ik vind het wel een begrijpelijke reactie van die mensen dat ze 'schrik' hebben van zo'n soort ras (ook al is het overdreven afgeschilderd door de media)

Voort zelfde geld is dat wel ne gevaarlijke hond en hebde het zitten. Ik zou me dan ook extreem ergeren aan mensen die zo'n beest gewoon los laten lopen.

dikke ²

Was enkele weken geleden buiten al staand aan het praten met iemand, tot plots rechtsachter een vrouw met haar hond(een vrij grote)voorbij komt. Ik draai mij nogal snel om, waarop dat beest plots grauwt en zijn kop naar mij richt. Het dier moet geschrokken zijn van mijn plotse beweging, was op dat moment toch blij dat die leiband er was :). Zo zie je maar dat het triggeren van agressie bij een hond in een klein hoekje zit...honden en voor hen vreemden gaan niet samen.

CryTeX

Legacy Member
Damn niemand uit mijn vriendenkring die meewilt naar ciné, en dat op ne zaterdagnamiddag triestig =/.

Crosserke

Legacy Member
feit dat er op 9lives veel te snel threads worden gelocked waar nog eens geen flames in voorkomen gwn omdat er een discussie is tussen A en B ( lees : zonder flame )
en dan op pagina 4 opeens dichtgegooid door ne verdwaalde crewmember :sop:

zal wss wel weer opengaan met tonnen infractions terwijl er niks is gebeurd -_- , begint hier bijna Gathering of Tweakers te worden , 1 woord over iets op een subforum dat er niet "thuishoort" en ge krijgt een waarschuwing

ng

Legacy Member
$anka zei:
yep, het betreffende watje (aka hond) is idd die van mijn ava. kheb die "mens" enkel 2 meter achteruit gezet om mijn hond te kunnen aanlijnen. verder ni, maar hij was er dan ook ni in geslaagd om mijn hond te raken. als dat wel was geweest had de avond wel anders verlopen denk ik.

ach ja, ik ga er allesinds niet voor wegblijven van dat grasveld. dat hij maar is met een riek op wandel gaat.

Sommige mensen zijn toch echt te achterlijk voor deze wereld. ik ga toch ook ni op zijn kind staan stampen als die te dicht bij mijnen auto komt ...

'k Zou die vent aangeven bij de politie.



Chauffeur spelen voor mijn moeder, hel op aarde...

$anka

Legacy Member
honden horen idd aangelijnd op de openbare weg. Maar op een grasveld dat achterin is gelegen en eigenlijk meer prive is dan openbaar (maar algemeen als openbaar gebruikt word) is het wel aanvaard dat je je hond is kan laten uitlopen. Die moeten toch ergens kunnen lopen. En nergens in onze gemeente is een hondenwei ...

akkoord, mijn hond had er niet naartoe moeten lopen, dat ga ik zeker niet tegenspreken, maar hij moet er niet naar beginnen stampen! Ik heb maar 1 iemand (mens of dier) agressief gezien en dat was hij.
en dat ze dan nog wat donkerder gekleed het grasveld opkomen he. Mijn hond heeft in den donkere een lichtgevende halsband aan om op te vallen.

jammer dat er ook hier nog mensen zijn die een stafford bestempelen als "zo'n soort ras". Uiteindelijk is dat een hond zoals een ander, en die dient opgevoed te worden zoals elke andere hond. Maar nee, de mensen kopen een golden retriever, die is per definitie vriendelijk, en we gaan daar zeker niet mee naar de hondenschool. Die honden hebben dat toch niet nodig ...

In nederland hebben ze de RAD (regeling agressieve dieren) vorig jaar of dit afgeschaft omdat ze eindelijk hadden ingezien hoe onnozel het wel was. Das eigenlijk puur racisme. Nu ja, ik heb het ook ni met chiwawa's, maar begin ik daarom op elke chiwawa te stampen die ik tegenkom??

night ghost 128 zei:
'k Zou die vent aangeven bij de politie.
nu nog ni, ik vergeef hem zijn domheid wel. maar als hij ene keer met ne riek over straat loopt zal ik wel klacht neer leggen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan