Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n9ne

Legacy Member
Onlangs nog is naar de kinepolis geweest (was meegevraagd, anders ga ik echt bijna nooit) en dat was echt niet plezant. 16jarige nieuwe belgen die u voorsteken als ge ticket gaat gaan kopen, de prijs voor uw ticket, prijs voor gewoon wat drinken, publiek viel uiteindelijk nog mee. Mij krijgen ze niet meer mee :p

Gentille

Legacy Member
Faun zei:
Welke kinepolis is dat? Ik werk als student bij kinepolis, en als ge niet op uw plek zit komt de cobelguard meestal uw ticket controleren. Ze controleren dit via sensors in de zetels.

Het was in Gent en we hadden beiden hetzelfde ticket voor dezelfde stoel op dezelfde dag :unsure:

Het is daar altijd wel iets die in de soep draait. Ik heb momenteel genoeg van de cinema :puke:

Faun

Legacy Member
gentille zei:
Het was in Gent en we hadden beiden hetzelfde ticket voor dezelfde stoel op dezelfde dag :unsure:

Ik had het op manduv zijn post (dat hij ergens anders ging zitten)

Je moet er eens op letten als er een film bezig is dat je naar het schermpje aan de ingang kijkt. Onderaan stat het totale aantal verkochte plaatsen en het aantal mensen in de zaal.
Er zijn groene, grijze, gele en rode zetels te zien.

Groene zijn zetels die verkocht zijn waar iemand zit.
Grijze zijn niet-verkochte zetels waar niemand zit.
Gele zijn zetels die verkocht zijn maar nog niemand zit.
Rode zijn zetels die niet verkocht zijn maar waar wel iemand zit.

Het hangt beetje van van cobelguard tot cobelguard, sommigen gaan niet reclameren als je verkeerd zit zolang het aantal mensen die er zijn niet hoger is dan het aantal verkochte plaatsen.


Ik heb zelf echter ook geen goeie ervaringen met kinepolis gent, overlaatst toen ik naar de film ging zat ik in een zetel die een heel pak kleiner is dan normaal, ik ben gaan klagen maar ik krijg weer zo'n debiele uitleg dat ze de zetels nog moesten vervangen. Wat ben ik daarmee, verkoop hem dan niet. Ik werk in Brugge trouwens.

TooTall

Legacy Member
Idem Kinépolis. In Hasselt vroeger een paar keer geweest, want sommige films zijn gewoon beter op het grote scherm. Toen was het ook nog betaalbaar, iets van een 5€ met korting.

Na een tijd zo gedegouteerd geraakt van de manier hoe mensen zich gedragen daar. Dus het drummen aan de kassa, het drummen aan de ingang, etc. Dan kwam het hele op voorhand bestellen systeem, wat dus die 2 dingen zou moeten oplossen.

Mijn kloten ook, ben daarna nog 3 keer geweest, en ELKE keer zaten er nieuwe Belgen op onze plaats toen we binnengingen! Wel nooit geen boel gehad (verbazingwekkend genoeg) want van zodra ze U zagen afkomen dan sprongen ze over de zetels naar de volgende rij. Waarschijnlijk zo'n bendeke die 1 film betalen en er 3 zien op een avond ofzo.

Ergernissen zijn nog altijd de wachtrijen voor een overprijsde beker platte cola of iets om te eten.

Het is ondertussen misschien al 4 jaar geleden dat ik er ben geweest, en ik mis het niet!

Bosvos

Legacy Member
ik ga ook enkel op momenten dat we bijna alleen in een zaal zitten, op een donderdagmiddag ofzo, of zoals vorige week: dinsdagavond, 22.00 en iedereen zat thuis door al de sneeuw :p

Ik ga dan meestal in de utopolis in Mechelen, daar komt sowieso al weinig volk...
Maar vorige week ging het er toch over: 8,5 EUR mét studentenkorting.

Ik zou beter eens naar Haacht gaan, klein cinemake, voor een paar euro kunt ge daar op uw gemak een filmke zien...

Brecht

Legacy Member
paar weken geleden naar paranormal activity, was zelfs gene digitale film, 9€ alstublieft...

Bubba

Legacy Member
Zoveel miserie is da toch ni?

Op voorhand u tickets bestellen = schoon plaatske zoeken. Daarkomen, barcode ingeven en ge krijgt u tickets meteen.

Daar kunnen ze bij de Utopolis nog wat van leren...

CryTeX

Legacy Member
Tijdje geleden keer met borat film duurde maar iets van 80min niet meer zeker 11€50 aub. Effe ferm slikken toch maar betaald omdat ne maat hem zwaar wilde zien, ook gevraagd wrm dat deze film zo duur was daar kosten ze geen antwoord op geven. Kinepolis my ass. Kga nog veel maar dan betaal ik gwn mijn ciné ticket en niets anders meer. Overlaatst zo'n crack a nuts nootjes gekocht 4€50 aub was weer effe slikken. Echt niet normaal meer die prijzen ze scheppen daar nog beetje geld.

Bubba

Legacy Member
Zij vragen ook maar de prijs die de mensen blijkbaar blijven betalen...

Als je de cinema niet wilt/kunt betalen ga je maar niet hé. Je weet op voorhand wat het kost.

[LRRP]

Legacy Member
Ik ben gisteren met mijn vriendin nog naar de cinema geweest. (St-Niklaas) en heb 7 € per ticket betaald.

SeppeSeppe

Legacy Member
BuBbA zei:
Zij vragen ook maar de prijs die de mensen blijkbaar blijven betalen...

Als je de cinema niet wilt/kunt betalen ga je maar niet hé. Je weet op voorhand wat het kost.
persoonlijk ga ik niet meer. ik sta wel ingeschreven op hun nieuwsbrief zodat ik gratis tickets kan winnen. :cool:
onlangs heb ik er gewonnen via de standaard en nu zal ik eens gaan. Maar komaan 9 euro voor een film? dan wacht ik liever en koop hem later op dvd.

tis wel opmerkelijk dat ze laatst in het nieuws zijn geweest. ze hadden veel minder bezoekers dan het jaar ervoor, maar ze hadden wel nog even veel winst gemaakt. dat zegt genoeg volgens mij.

mij zien ze daar niet meer. misschien nog eens voor een rampenfilm ofzo, maar ben zelfs niet naar 2012 gaan zien. want 10 euro uitgeven, om dan misschien de film slecht te vinden, dan ga ik liever eens bowlen of poolen.

Zarnikon

Legacy Member
Als ze de huur van films en het illegaal downloaden ervan willen tegen gaan moeten ze het maar goedkoper maken. Kdenk dat ze met een prijs van 5 euro per ticket meer dan dubbel zoveel bezoekers krijgen, dan ligt de prijs van film huren en gaan kijken in de cinema niet meer zo ver uit elkaar. Ik betaal graag 2 euro meer om de film op het grote scherm te bekijken maar ik betaal nu ook niet 3 keren zoveel gwn voor het grote scherm.

Oldskooler

Legacy Member
Cinama, 20 jaar geleden dat ik er nog ene ben binnengewandeld. Buiten ene keer, maar dat was gratis :p

shiftyke

Legacy Member
ik zal nooit te weten komen waarom die kerel 12 000 000 liter mazout wou bestellen :(

Bosvos

Legacy Member
morgen meerkeuze-examen Meubelgeschiedenis :/ ik denk dat ik grotendeels op mijn gezond verstand en algemene kennis ga teren :(

ng

Legacy Member
TooTall zei:
Idem Kinépolis. In Hasselt vroeger een paar keer geweest, want sommige films zijn gewoon beter op het grote scherm. Toen was het ook nog betaalbaar, iets van een 5€ met korting.

Na een tijd zo gedegouteerd geraakt van de manier hoe mensen zich gedragen daar. Dus het drummen aan de kassa, het drummen aan de ingang, etc. Dan kwam het hele op voorhand bestellen systeem, wat dus die 2 dingen zou moeten oplossen.

Mijn kloten ook, ben daarna nog 3 keer geweest, en ELKE keer zaten er nieuwe Belgen op onze plaats toen we binnengingen! Wel nooit geen boel gehad (verbazingwekkend genoeg) want van zodra ze U zagen afkomen dan sprongen ze over de zetels naar de volgende rij. Waarschijnlijk zo'n bendeke die 1 film betalen en er 3 zien op een avond ofzo.

Ergernissen zijn nog altijd de wachtrijen voor een overprijsde beker platte cola of iets om te eten.

Het is ondertussen misschien al 4 jaar geleden dat ik er ben geweest, en ik mis het niet!

Gebruik gewoon die automaten om uw ticket te kopen. Twee minuten en ge hebt het al.

Burntfaceman

Legacy Member
Geloofsbelijdenis. Minimum 4 pagina's lang zeveren over waarin je gelooft. Wat een bs vak is godsdienst eigenlijk wel niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan