Archief - Je glimlach van vandaag - deel 12

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Th1x4nG

Legacy Member
e.House zei:
hehe en goedkoop en Parijs gaat al niet samen in één zin.

Supermarkt vinden, Frankrijk is wel degelijk goedkoper dan België voor eten en drinken in de supermarkt. Op restaurant eten in Parijs is ook perfect te doen, gewoon kraantjeswater drinken of hun goeikoopste fles wijn. :)
Als ge daar wa oplet valt het goe mee, maja, as ge naar nachtclubs gaat gaan zulde wel gepaald zijn, steekt uwen drank dan maar in alle zakken van uw kleren. :D

exCite

Legacy Member
Dennoman zei:
Een betonnen rotzooi is het daar. Geen greintje charme behalve dat kitscherige fake gezeik op en rond Monmartre. U opsluiten in musea is het enige dat ginder te doen valt. Het Louvre is dan ook zowat de enige reden dat Frankrijk nog op de wereldkaart mag staan :unsure:

Hm, I disagree, welke stad is volgens u dan wel de moeite?

Dennoman

Legacy Member
Muscleduck zei:
Amai neem dat eens snel terug! Parijs bedoel je zeker. Frankrijk is meer dan Parijs hoor. Persoonlijk vind ik Normandië het mooiste stuk Frankrijk, ook al omdat WO2 mij enorm boeit. Prachtige streken, goeikope en lekkere mossels, veel bunkers, historische dorpjes,... Genoeg te zien in Frankrijk, maar je moet buiten Parijs gaan daarvoor.
Mont Saint-Michel vergat ik ook nog. Zeer mooi, wel super duur als je tot helemaal boven wilt.
Weinig pittoreske dorpjes die je in de buurlanden ook niet kan terugvinden hoor. Vooral omdat zelfs de kleinste Franse villagekes al worden plat gelopen door toeristen. De meesten hokken gelukkig nog samen op campings, maar de stiff middle class pricks vind je terug in de dorpjes "omdat je daar toch zo goed wijn kan kopen hé". En zwijg mij van de Mont-St. Michel, wat een vreselijk commercieel hol is me dat geworden.

Ik loop gewoon ook niet al te hoog op met de Fransen, daar herken je als Belg te sterk je zwakke punten in. Wij klagen steen en been over hun chauvinisme maar kijk ffs toch eens naar onszelf de laatste jaren, walgelijk is het.

Wat ik qua Europese steden wel heerlijk vind: Londen/Amsterdam/Berlijn als totaalbeeld van prachtige moderne steden, Barcelona (veel toeristen maar toch altijd fris en vernieuwend), Rome (niet voor de inwoners - brrrr - maar voor de enorme hoeveelheid erfgoed) en zo zullen er nog velen zijn. Praag wil ik zeker nog eens doen, lijkt me ook geweldig.

Bosvos

Legacy Member
Ben ook geen fan van Parijs (de rest van Frankrijk nog niet bezocht, maar ik vermoed dat dat nog iets anders is). Mijn 2 favorieten tot nu toe die ik al bezocht heb: Keulen en Londen.

Keulen is een charmante stad waar alles lekker gecentraliseerd is, te voet kunt ge u daar toch nen dag goed bezighouden.
Londen is gewoon Londen, zoveel stijlen in 1 stad. En met de metro is ook alles lekker bereikbaar. Voor elk wat wils in die stad.

Parijs moet het hebben van z'n romantisch imago uit de films. Mijn ervaring: als ge het op TV hebt gezien, hebt ge het in't echt ook gezien. En heel de dag lastig gevallen worden door ****** die rommel verkopen is anders ook niet zo plezant.

Vooral omdat zelfs de kleinste Franse villagekes al worden plat gelopen door toeristen.
Vandaar dat mijn volgende reis naar het Zweedse platteland zal zijn (of een roadtrip), eventueel Noorwegen.
Eigenlijk is elk rustig stadje/dorp ideaal als het maar ten noorden van België ligt (UK, Scandinavië, Ijsland, ...)

Fir3wulf

Legacy Member
Ik zat juist op café en daar achter is een wei, Der kwam iemand zeggen da er een koe los was en heb geholpen die terug binne te krijge :)

Baats

Legacy Member
firewulf1 zei:
Ik zat juist op café en daar achter is een wei, Der kwam iemand zeggen da er een koe los was en heb geholpen die terug binne te krijge :)

En achteraf nog een pintje gedronken zeker? Jij brave burger :)

Morrissey

Legacy Member
Dr_Drew_ zei:
Zeker de Social Club eens proberen ;)
Vertel er eens wat meer over aub :)

e.House zei:
hehe en goedkoop en Parijs gaat al niet samen in één zin.

Bwa, alles hangt af wat je daar opdoet. Busreis kost 50 € heen en terug, we zouden dan vrijdagochtend op willen gaan, daar 's avonds een goedkoop (marginaal) hotelletje willen boeken, zaterdag daar wat rondlopen, en dan 's avonds weggaan in Parijs, nachtje doorsteken en de bus rond 10 uur 's ochtends terugpakken, zo spaar je al een nachtje in het hotel uit.

Qua bezienswaardigheden (Louvre, eiffeltoren,...) hebben we de grootste delen al bezocht met de school enkele jaren terug. Dus onnodig geld uitgeven aan Musea zit er ook al niet in. We gaan natuurlijk wel voor wat cultuur op te snuiven, maar zo héél kostelijk lijkt mij dat ook weer niet.


Nog even een glimlach:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...1287580004439_1678362428_571871_5356628_n.jpg

:lol:, ideale oplossing om te kunnen rijden, en drinken :p. Kameraad heeft zijn camionet onder handen genomen.

exCite

Legacy Member
Fireflies zei:
Bwa, alles hangt af wat je daar opdoet. Busreis kost 50 € heen en terug, we zouden dan vrijdagochtend op willen gaan, daar 's avonds een goedkoop (marginaal) hotelletje willen boeken, zaterdag daar wat rondlopen, en dan 's avonds weggaan in Parijs, nachtje doorsteken en de bus rond 10 uur 's ochtends terugpakken, zo spaar je al een nachtje in het hotel uit.

Qua bezienswaardigheden (Louvre, eiffeltoren,...) hebben we de grootste delen al bezocht met de school enkele jaren terug. Dus onnodig geld uitgeven aan Musea zit er ook al niet in. We gaan natuurlijk wel voor wat cultuur op te snuiven, maar zo héél kostelijk lijkt mij dat ook weer niet.

Als ge mee vrienden weg zijt, boekt dan een hostel? Das nog een pak goeikoper dan een hotel he.

Morrissey

Legacy Member
Just, vergeten. Dat is wellicht hetgeen we gingen doen. Heeft iemand enig idee wat zoiets kost eigenlijk? Want ik heb dat nog nooit gedaan tbh. Als we met 5 mannen zouden gaan..

Baats

Legacy Member
Ik denk dat je nog met gemak iets onder de €20 p/p kan vinden in Parijs. Da's wel een youth hostel dus. Superluxe moet je daar niet verwachten, maar dat weet je wel :)

Morrissey

Legacy Member
Dat kan mij geen bal schelen tbh, ik ga op vakantie om mij te amuseren, niet om in een luxesuite te verblijven. Uiteindelijk is het toch om gewoon te blijven slapen, te douchen en hooguit nog te ontbijten.

Baats

Legacy Member
Voila ;)

Maar meestal heb je wel alles wat je moet hebben hoor, douche, ontbijt etc. Zeker de moeite waard :)
En in Parijs zelf, reizen met de metro he. Best een plannetje opstellen van wat je wil bezoeken, en ook eens uitrekenen hoeveel ritten je precies gaat nodig hebben (+reserve). De kans zit er dik in dat je met individuele biljetten goedkoper uitkomt dan bv. een dagpas.

Morrissey

Legacy Member
Allright, perfect :). Wellicht gaan we het moeten verleggen naar een verlengd weekend in de schoolperiode aangezien niet iedereen mee kan op dit moment. Maar dat geeft niet tbh, dan hebben we meer tijd om alles voor te bereiden.

Qua uitgaansmogelijkheden zal ik dan eens rondsurfen op internet :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan