Archief - Je glimlach van vandaag - deel 20

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alteration

Legacy Member
NotoriousP zei:
Yeah, een barst in mijn knieschijf door een agressieve scoutsleider... Hoe kon ik toch ooit opgroeien zonder dat meegemaakt te hebben. :ironic:

Waarom zijn mensen die in een jeugdbeweging zitten zo van die irritante types die dat constant moeten promoten alsof dat alles is?

Alles wordt weer veel te veel over dezelfde kam geschoren. Langs beide kanten.

Meerwaarde = subjectief.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Ik werd vroeger onterecht aangepakt in een jeugdbeweging omdat ik 'een auto zou beklad hebben'.

Geen idee waarom ze dachten aan mij :unsure: Ik mocht toen een hele auto kuisen terwijl ik er niets mee te maken had.

Never again :angry:

Orchidee

Legacy Member
NotoriousP zei:
Yeah, een barst in mijn knieschijf door een agressieve scoutsleider... Hoe kon ik toch ooit opgroeien zonder dat meegemaakt te hebben. :ironic:

Waarom zijn mensen die in een jeugdbeweging zitten zo van die irritante types die dat constant moeten promoten alsof dat alles is?



Overleven op kamp, ze komen u ffs boterhammekes brengen met confituur... wat een overlevingsinstinct dat daar gekweekt wordt, jullie gaan het goed doen later hoor!

Met die ingesteldheid snap ik ook wel waarom een jeugdbeweging je niet ligt. :lol:
Ma swat, wellicht heb je je dan uitgeleefd in een sportclub ofzo.

Carrion

Legacy Member
Miljaar, ja sorry maja ik ken u alleen ma van mmt eh :p en daar waarde nu nie bepaald de meest actieve van den hoop eh :p

glashelder

Legacy Member
Jeugdbewegingen zijn ook niet voor iedereen hé. Ik had er een gruwelijke hekel aan. Om één of andere reden ben ik bij vrij veel jeugdbewegingen geweest (Rode Valken, scouts, nog iets) en ik ben er telkens mee gestopt. Vraag me ook niet waarom ik er iedere keer mee begon, haha. Misschien omdat mijn nichtje of vrienden het ook deden en zij mij altijd overtuigden. Altijd hetzelfde liedje, het was tof tot we op kamp gingen en dan wou ik niet meer, nóóit meer. Die domme nachtspellen en bezigheden en onnozelheden. Dat was eens tof voor op een zaterdagmiddag, maar niet een week aan een stuk of zo. En dan die tentjes en groeten aan de vlag en bullshit. Ooit tijdens een nachtspel gedaan alsof ik in slaap gevallen was op de schoot van de begeleider (was nog kleintjes), dan moest ik niet meedoen. En ze hebben mij heel de weg terug naar de barakken gedragen :cool:

Ik ben eigenlijk gewoon superasociaal :unsure: Ben veel liever op mezelf dan allemaal gekke en rare spelletjes te doen en heb al helemaal geen zin in dat hoera-gedoe. En het was ook iedere keer hetzelfde, al die spelletjes. Ik wou gewoon op mijn gemak zitten en een beetje babbelen of zo. Vieruurtjes waren mijn favoriete moment :unsure:

Dus ja, supertof als jij je daarmee amuseert, maar sommige mensen zijn daar echt niet in geïnteresseerd. En dat is niet omdat ze het niet geprobeerd hebben of omdat ze de sfeer niet geproefd hebben of omdat ze net bij de verkeerde groep zaten of zo. Sommige mensen vinden daar gewoon niks aan. :p

(Ik voel me een beetje oud, precies alsof ik met m'n vuistje sta te zwaaien naar de onstuimige jeugd :sad: Maar toch wel gek dat het nooit omgekeerd is. Dat ik hier bijvoorbeeld niet zit te vertellen dat het zo ontzettend tóf is om binnen te zitten, die sfeer, die rust, die stilte! Of een rustig avondje in een café met 2-3 vrienden, gewoon 3 uur aan een stuk babbelen! Dat moet je echt eens proberen! En als je het niet leuk vindt, dan is dat omdat je het niet juist gedaan hebt!)

Dennoman

Legacy Member
Haha, de Rode Valken. Ons ma beschrijft dat altijd als Chiro voor arme kinderen :unsure:

Die-hard sos als grootvader gehad, heeft nog mee op de barricades gestaan voor het openen van een staatsschool :cool: Naar de Chiro was er dus voor ons ma niet bij :p

Gelukkig ben ik wel ruimdenkender opgevoed, waarschijnlijk ook onder invloed van onze pa zijn familie. Ik heb die keuzes zelf mogen maken, en ben uiteindelijk resoluut weggebleven van alle jeugdbewegingen. Eigenlijk had ik bitter weinig sociaal contact met mensen van mijn leeftijd tot ik ging studeren en daar ook mensen met mijn interesses tegenkwam.

pinoken

Legacy Member
Tot op heden snap ik ook nog altijd niet wat er zo leuk is aan jeugdbewegingen. Precies of iedereen die daar binnenkomt opgenomen word in de happy family.

Ik ben daar gewoon echt geen mens voor, altijd de spellekes doen die u worden opgelegd. Jeugdbewegingen lijken mij dan ook dingen waar je heen gaat als je in de buurt geen vrienden hebt.

[LRRP]

Legacy Member
Straks een cdke ineenflanzen, auto mooi ''opboenen'' en een stukske gaan cruizen

Scifo

Legacy Member
Deze morgen een vrouw die bij het (te laat) opstappen in de trein vastzat tussen de deur :rofl:

Ik hoorde iets roepen, keek om en zag een been bengelen :p

Mikkel

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Mensen die nooit in een jeugdbeweging hebben gezeten, hebben imo iets gemist in hun jeugd!

Niks tegen de jeugdbewegingen hoor, maar dat interesseerde mij gewoon geen zak.
Ik ging liever gewoon met maten gaan voetballen/basketballen/... dan vast te zitten ergens in een godvergeten gat om dan een ei te gaan wisselen voor een pakje spaghetti enzovoort en zo verder...De sociale kant van die activiteiten in jeugdbewegingen is er zeker hoor, maar ik had dat niet nodig om een zomer/vakantie te vullen >_>

Imo krijg je (als leider, akela of whatever) evenveel verantwoordelijkheidsgevoel door goudvissen te kopen en ervoor te zorgen dan voor een meute kinderen te moeten kijken en dan 's avonds lekker in de drank te vliegen ^^

RonnoR

Legacy Member
Die rotspellekes speel je ook enkel maar als je nog jong bent hoor. In de oudere groepen worden die spellen telkens uitgebreider en leuker. Ik ga nu ook elk kamp mee als kookleider en dat zijn zowat de beste twee weken van de vakantie voor mij :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan