Archief - Je glimlach van vandaag - deel 20

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mephisto

Legacy Member
Allemaal goed en wel, maar zo'n dingen zoek je toch op voor je een contract afsluit?

Lobmans

Legacy Member
lykmeraid zei:
herladen kunt ge via de site, of met uw gsm zelf, duurt 1 minuut.
€15 bij MV = 1 uur bellen + voor normale mensen onbeperkt smsen en internetten.

Als ge geen interesse heb in mobiel dataverkeer is MV misschien niet de interessantste keuze en als ge heel veel wilt bellen ook niet, maar zodra ge internet op uw GSM wilt dan zou ik niks anders aanraden, ook al zijn de prijsverschillen met M*/prox de laatste tijd aan het vervlakken. Waarom?

- MV is nog altijd een 100x sympathieker bedrijf dan m*/proximus.
- proberen u niet stilzwijgend nieuwe 2jaarlijkse contracten aan te smeren
- tarieven volledig transparant en eenvoudig.
- ge krijgt exact waarvoor ge betaalt, moest er toch iets zijn dan zijt ge heel rap en vriendelijk geholpen met de helpdesk
- ge kunt weg wanneer ge wilt. Geen opzegtermijn, clausules, aangetekende brieven


Het belangrijkste argument voor mij om bij Proximus te blijven, is toch nog altijd het feit dat het Proximus-netwerk veel kwalitatiever is dan dat van Base.

Bij Proximus kunt ge er op vertrouwen dat ge bijna overal 3G hebt. Bij Base/MV daarentegen, is dat eerder een gok en zult ge vaak gewoon op EDGE-terugvallen, en imo is dat toch wat te traag als ge een dure smartphone tenvolle wilt benutten.

Ik herlaad nu voor 15 euro per maand en krijg dan 5000 smsen (bij MV 'maar' 1000) en 200MB. Enige nadeel is dat het dus minder datavolume is dan bij MV, maar tot nu toe eigenlijk nooit hinder hiervan ondervonden. En aangezien het een herlaadkaart is, kan ik dus ook altijd kosteloos overstappen. Twee jaar geleden was MV mss nog interessant, maar vandaag zijn er dus wel evengoede oplossingen te vinden.

Katoom

Legacy Member
Lobmans zei:
Het belangrijkste argument voor mij om bij Proximus te blijven, is toch nog altijd het feit dat het Proximus-netwerk veel kwalitatiever is dan dat van Base.

Bij Proximus kunt ge er op vertrouwen dat ge bijna overal 3G hebt. Bij Base/MV daarentegen, is dat eerder een gok en zult ge vaak gewoon op EDGE-terugvallen, en imo is dat toch wat te traag als ge een dure smartphone tenvolle wilt benutten.

Ik herlaad nu voor 15 euro per maand en krijg dan 5000 smsen (bij MV 'maar' 1000) en 200MB. Enige nadeel is dat het dus minder datavolume is dan bij MV, maar tot nu toe eigenlijk nooit hinder hiervan ondervonden. En aangezien het een herlaadkaart is, kan ik dus ook altijd kosteloos overstappen. Twee jaar geleden was MV mss nog interessant, maar vandaag zijn er dus wel evengoede oplossingen te vinden.
Ik heb met Mobistar en Proximus hier thuis geen ontvangst, met BASE daarentegen wel.:p

sluysen

Legacy Member
De eerste belg die "kneusjes/kneuzen" zegt moet ik toch nog tegen komen :D

ryoudragon

Legacy Member
Mephisto zei:
Zowaar, ik ben niet zo heel erg handig. :woohoo:

Ik heb momenteel geen dataverkeer nodig, dus ik kies voor zo'n abonnement bij proximus. Ja, ik zit er 2 jaar aan vast, maar moet nooit inzitten met herladen (toch onhandig eigenlijk hé :s), heb onbeperkt sms'jes en 60 minuten belwaarde (gelijkaardig aan uw MV-kaartje). Door die korting betaal ik maandelijks €8,75 ipv €15, hoezee. Oftewel: uiteindelijk heb ik op 2 jaar tijd, €150 uitgespaard, daar kan eventueel wel €5 vanaf voor die aangetekende brief. :')
Bovendien, als ik na die 2 jaar nog geen internet nodig heb, kijk ik wel voor een ander interessant aanbod bij een andere operator om opnieuw als nieuwe klant korting te krijgen. Die aangetekende brief is dan zelfs niet nodig, fak zo veel werk toch. :)

Als ik voor een herlaadkaart zou kiezen of zou willen surfen, zou ik resoluut voor MV kiezen. Maar je moet MV ook niet extra ophemelen en zever lopen verkondigen...

ja idd tis voor jou handiger want je doet niet aan dataverkeer. (maat die nu veranderd heeft blackberry en moest nog betalen voor zijn sms'jes ook :s)
Maar wacht maar tot op het moment dat je je abonnement gaat moeten afsluiten. Ik ken geen 1 mens die daar nog geen miserie heeft mee gehad. En ja ook al spaar je veel geld uit en vervalt zo'n 6 euro in het niets, het is de hele miserie die erbij komt :s
Ik vind het niet erg 150 euro meer te betalen als ik dan niet wekenlang aan de telefoon moet hangen en elke keer andere praatjes wijsgemaakt moet worden. 1 keer gehad met zo'n "half" abonnement, nooit niet meer. En bij mij was er dan nog wel het minste miserie van al.

om te illustreren: ik gebruik zo goed als nooit internet op mijn gsm :p Maar ik zit bij mv omdat je
1. niet minstens om de 31 dagen moet herladen om je gratis smsjes te behouden
2. ik bij proximus voor 16u 50cent/min betaalde, wat vreselijk veel is

Het kan zijn dat hun prijzen en voorwaarden nu al veranderd zijn. Maar toen ik in januari 2011 overstapte was het wel nog zo en mijn god, ben ik blij dat ik daar vanaf ben O.O
(ik zit bij dexia en het online bancontact om mijn gsm op te laden werkt bij MV ook veel vlugger :) )

Mephisto

Legacy Member
ryoudragon zei:
Maar wacht maar tot op het moment dat je je abonnement gaat moeten afsluiten. Ik ken geen 1 mens die daar nog geen miserie heeft mee gehad. En ja ook al spaar je veel geld uit en vervalt zo'n 6 euro in het niets, het is de hele miserie die erbij komt :s
Ik vind het niet erg 150 euro meer te betalen als ik dan niet wekenlang aan de telefoon moet hangen en elke keer andere praatjes wijsgemaakt moet worden. 1 keer gehad met zo'n "half" abonnement, nooit niet meer. En bij mij was er dan nog wel het minste miserie van al.
Ik heb vrij recent een Mobistar-abonnement afgesloten, zonder problemen eigenlijk. Gewoon een maand op voorhand een aangetekende brief verstuurd en de laatste dag van mijn contractduur ben ik terug op een herlaadkaart-tariefplan gezet. Chance gehad zeker... :)

ryoudragon zei:
om te illustreren: ik gebruik zo goed als nooit internet op mijn gsm :p Maar ik zit bij mv omdat je
1. niet minstens om de 31 dagen moet herladen om je gratis smsjes te behouden
2. ik bij proximus voor 16u 50cent/min betaalde, wat vreselijk veel is
1. ik dacht altijd dat je sms'jes en data maar 1 maand geldig bleven?

exCite

Legacy Member
Lobmans zei:
Ik herlaad nu voor 15 euro per maand en krijg dan 5000 smsen (bij MV 'maar' 1000) en 200MB. Enige nadeel is dat het dus minder datavolume is dan bij MV, maar tot nu toe eigenlijk nooit hinder hiervan ondervonden. En aangezien het een herlaadkaart is, kan ik dus ook altijd kosteloos overstappen. Twee jaar geleden was MV mss nog interessant, maar vandaag zijn er dus wel evengoede oplossingen te vinden.

Welke Proximus herlaadkaart is dat dan? Want ik vind nergens geen herlaadkaart met 200MB inbegrepen...

Morrissey

Legacy Member
Abo van 10 euro, daarmee krijg je 5000 (of 10 000, weet het niet zeker) sms'en, en 15 grati belminuten naar alle netwerken. Voor 5 euro (ook een abo) kan je dan een internetpacketje kopen van 250 mb. Ik heb beiden, en betaal 15 euro per maand, belachelijk weinig vind ik :)

Morrissey

Legacy Member
Je kan dat ook apart doen hoor :) Via herlaadkaarten, maar dan moet je denk ik binnen de maand herladen voor die gratis sms'en. Ik weet het niet exact :)

Je krijgt meestal wel enkele maanden voor de helft van de prijs als je een jaarabo neemt

Alteration

Legacy Member
exCite zei:
Welke Proximus herlaadkaart is dat dan? Want ik vind nergens geen herlaadkaart met 200MB inbegrepen...

Pay & Go Generation. Herladen voor €15 = 5000 sms'en 24/24 en 10MB

En dan herladen: Pay&Surf 200 MB in België = €10 van uw belwaarde.

Denk ik.

OT: Prins Filip 10 jaar terug.

lykmeraid

Legacy Member
Fireflies zei:
Abo van 10 euro, daarmee krijg je 5000 (of 10 000, weet het niet zeker) sms'en, en 15 grati belminuten naar alle netwerken. Voor 5 euro (ook een abo) kan je dan een internetpacketje kopen van 250 mb. Ik heb beiden, en betaal 15 euro per maand, belachelijk weinig vind ik :)


dus

15 euro bij prox

+ 5000 smsen

- maar 15 minuten bellen
- maar 250 mb
- abonnement
- hoe dan ook elke maand 15 euro
- nadat uw 15 minuten opgebeld zijn, aan welk tarief/min belt ge dan?

15 euro bij mv

+ 2gb dataverkeer
+ 60 minuten bellen (24 ct/min)
+ hoeft niet te herladen na een maand
+ geen abonnement


- maar 2000 smsen

... lijkt mij geen moeilijke keuze. Ik gebruik ook geen 2 GB dataverkeer per maand en ook geen 2000 sms'en, maar met 15 min/maand bellen zou ik sowieso niet toekomen en alles wat ge > 15 minuten belt wordt waarschijnlijk aan onvoordelig tarief verrekend.

ryoudragon

Legacy Member
Mephisto zei:
Ik heb vrij recent een Mobistar-abonnement afgesloten, zonder problemen eigenlijk. Gewoon een maand op voorhand een aangetekende brief verstuurd en de laatste dag van mijn contractduur ben ik terug op een herlaadkaart-tariefplan gezet. Chance gehad zeker... :)


1. ik dacht altijd dat je sms'jes en data maar 1 maand geldig bleven?

haha ja dan kan ik geloven dat je er nog zo geen schrik van hebt :p Mijn pa heeft mooi op tijd zijn brief verstuurd (aangetekend), netjes een maand op voorhand. "nooit gehad meneer!" of "te laat verstuurd meneer" of "te vroeg verstuurd meneer" :wtf: :doh: Dusja, wij zijn hier allemaal abonnement-allergisch geworden :p

ja ze blijven maar 30 dagen geldig maar bij prox/m* was/is? het zo dat als je niet binnen de 31 dagen herlaadde, je de volgende keer 2 maal binnen de 31 dagen moest herladen en pas bij de 2de herlading terug je gratis sms'jes kreeg. :( ik vergat dat soms en dan moest ik per maand 30 euro betalen omdat ik een half dagje te laat was met betalen en anders had ik geen gratis smsjes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan