Archief - Je glimlach van vandaag - deel 24

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kandul

Legacy Member
kay-gell zei:
Andere server hé. Met al die reclame hier moet er toch genoeg geld zijn voor de repkes terug te brengen, me dunkt.
In theorie is het zo simpel hé.

KO

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
M'n Raspberry Pi-preorder vastgelegd. Tijd om de ouwe xbmc-bak met pensioen te sturen.

Hmm. Mijne is maandag verzonden.

Heb vandaag mijn benodigdheden gekocht, op basis van RPi VerifiedPeripherals - eLinux.org. Het is belangrijk om te beseffen dat de Pi zonder power supply wordt geleverd en dat hij nogal difficile is met powered usb hubs etc.

- LogiLink 4-Port Hub €13,60 Niet via lets-sell!, maar via Amazon.de zelf (lagere shipping)
- Transcend Extreme-Speed SDHC 16GB Class €14,95
- NOKIA AC-10E microUSB chargeur (als power supply) €8,90
- HDMI kabel 1 mtr verguld V1.4 + ethernet €4,60

Zo goedkoop is dat ding toch niet, alles bij elkaar.

zarathustra

Legacy Member
PinkyNTheBrain zei:
WHY NOOOOOT?!

Ik moet na mijn huisaankoop terug wat buffer opbouwen en sparen voor de verbouwing :p

Kandul zei:
In theorie is het zo simpel hé.

Zie, nu ben ik oprecht benieuwd wat jij als moderator weet van de hardware/technische redenen waarom het niet simpel zou zijn ?

( allez ik ben een paar keer mod geweest voor een poos en het is niet alsof de serverinfrastructuur toen besproken werd)

Alsook puur beroepsmatig vraag ik me dat af :p

Of je bedoelt redenen van het type: ' men vindt het het geld niet waard'

KO

Legacy Member
Kandul zei:
In theorie is het zo simpel hé.

Ik de praktijk ook lol. Geld kan hier het enige obstakel zijn.


En ja, ik heb de kennis van zaken om hier uitspraken over te doen :p

eS

Legacy Member
Tja, ergens is dat ook wel begrijpbaar. Tkost extra geld, maar de return naar hen toe is compleet nihil, dus waarom zouden ze er tijd, geld en mensen in moeten steken als het forum vanuit hun standpunt even goed draait (of slecht, ik vermoed dat het voor telenet ook geen vetpot is nu).

denkimi

Legacy Member
eS_ViCi zei:
Tja, ergens is dat ook wel begrijpbaar. Tkost extra geld, maar de return naar hen toe is compleet nihil, dus waarom zouden ze er tijd, geld en mensen in moeten steken als het forum vanuit hun standpunt even goed draait (of slecht, ik vermoed dat het voor telenet ook geen vetpot is nu).
uw vermoedens zijn fout, het forum is serieus winstgevend. echter wel niet voor telenet, maar voor tvgas.

Oldskooler

Legacy Member
Max payne 3 dat vliegt op mijn HD 6950 - 2600k, alles op max .

De sys requirements waren eerst zo zot...

eS

Legacy Member
Het forum is winstgevend in die zin dat de omzet van de reclame-inkomsten voldoende zijn om tvgas en dus de 9livesredactie te blijven financieren, maar das echt twee keer niks vergeleken met de omzet die Telenet zelf maandelijks genereert. Dus nee, voor Telenet (die nog enkel serverondersteuning e.d. regelen dacht ik) is het niet de moeite om daar nog extra resources in te steken, als ze die beter op andere, voor hen rechtstreeks meer lucratieve projecten kunnen inzetten.

Kandul

Legacy Member
KO zei:
In de praktijk ook lol. Geld kan hier het enige obstakel zijn.


En ja, ik heb de kennis van zaken om hier uitspraken over te doen :p
zarathustra zei:
Zie, nu ben ik oprecht benieuwd wat jij als moderator weet van de hardware/technische redenen waarom het niet simpel zou zijn ?

( allez ik ben een paar keer mod geweest voor een poos en het is niet alsof de serverinfrastructuur toen besproken werd)

Alsook puur beroepsmatig vraag ik me dat af :p

Of je bedoelt redenen van het type: ' men vindt het het geld niet waard'
Ik bedoel inderdaad andere redenen dan "gewoon even een server vervangen". Wat de reden eigenlijk is weet ik niet maar dan kan ik wel nog altijd beweren dat het in theorie allemaal veel simpeler is dan in de praktijk, want anders was het al lang opgelost. Of dat nu geld, technische kennis of wat dan ook is.

JohnnyricoMC

Legacy Member
KO zei:
Hmm. Mijne is maandag verzonden.

Heb vandaag mijn benodigdheden gekocht, op basis van RPi VerifiedPeripherals - eLinux.org. Het is belangrijk om te beseffen dat de Pi zonder power supply wordt geleverd en dat hij nogal difficile is met powered usb hubs etc.

- LogiLink 4-Port Hub €13,60 Niet via lets-sell!, maar via Amazon.de zelf (lagere shipping)
- Transcend Extreme-Speed SDHC 16GB Class €14,95
- NOKIA AC-10E microUSB chargeur (als power supply) €8,90
- HDMI kabel 1 mtr verguld V1.4 + ethernet €4,60

Zo goedkoop is dat ding toch niet, alles bij elkaar.

Thnx voor de heads-up. 'n sjans dat ik die dingen al in huis heb.

zarathustra zei:
Zie, nu ben ik oprecht benieuwd wat jij als moderator weet van de hardware/technische redenen waarom het niet simpel zou zijn ?

( allez ik ben een paar keer mod geweest voor een poos en het is niet alsof de serverinfrastructuur toen besproken werd)

Alsook puur beroepsmatig vraag ik me dat af :p

Of je bedoelt redenen van het type: ' men vindt het het geld niet waard'

Trust us, men vertikt het meer geld in 9L te steken. Het is niet zo dat TN één blok is waar het IT-gerelateerde direct mogelijk is. 9lives valt onder Telenet Portal Gaming, wat een onderdeel is van de afdeling die o.a. digitale tv, consumenteninternet en telefonie voor zich neemt. Dat wordt geleid door mensen die enkel naar cijfertjes kijken en dan is er ook nog een enorme hoeveelheid bureaucratie. Wat 9lives van geld binnen brengt is voor de normale mens een mooi bedrag, maar voor die afdeling van TN is het in vergelijking met de andere inkomstenbronnen piepklein.

't is kunnen maar niet willen. Imho zou wat investeren in 9lives zich op lange termijn ruim terug betalen, maar men wil in Mechelen niet gaan voor langetermijnoplossingen :(


denkimi zei:
uw vermoedens zijn fout, het forum is serieus winstgevend. echter wel niet voor telenet, maar voor tvgas.

tvgas bestaat niet meer, da's allemaal opgenomen in Telenet onder de naam Telenet Portal Gaming. De tvgas-site is nog wel bereikbaar, maar de helft marcheert niet meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan