Archief - Je glimlach van vandaag - deel 28

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oldskooler

Legacy Member
https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/je-ergernissen-van-vandaag-deel-32.902656

Allez, de andere wordt ook buiten gefoempt.

Tot einde contract, wat dus nog enkele weken tandglazuur kapot bijten betekent.


Een week tijd, voor een taakske. Iets waar hij dan, omdat we toch enig nut van hem verwachtten, de geschikte persoon voor leek.
Ik had het beter zelf gedaan. Elk onozel prullefoutje, handje gaan toesteken.
Een 15 jarige met een iphone weet meer van IT dan die.
Nu hebben we niets.
Moest tegen de 15de rond zijn.
Ik zal maar op een subtiele manier trachten duidelijk te maken dat ik er niet kan aan doen, dat men debielen binnenhaalt, ze in een hoekske zet, en mij er laat voor opdraaien.

KO

Legacy Member
Michster zei:
Was dat trouwens van dat kebapsvlees ipv gewoon gekapt dat erin zat? ^^

Michster zei:
kebapsvlees ipv gewoon gekapt .

Michster zei:

Michster zei:
Misschien ook wat gesneden olijfjes? :p Nu ja, niet iedereen is natuurlijk voor olijven te vinden.

Michster zei:
Misschien ook wat gesneden olijfjes?

Michster zei:

...

Michster zei:
:puke:

Michster

Legacy Member
KO zei:

Niet afkeuren vooraleer ge het geprobeerd hebt. Ik ben zelf niet zo een grote olijfeter gelijk veel mensen(vrouwen) dat als hapje bij de wijn ofzo eten, maar van die kleine stukjes in uw lasagna of spaghetti of pizza of ... :love:

cram

Legacy Member
Dit najaar "Albert II" op de Vrt.
Spanneeeeeeeeeeeeend.Ik kijk er al naar uit. ...................................................jaja.:unsure:

Krikke

Legacy Member
KO rustig, straks krijg je nog een ziekte! Griepje of een of andere zwam ziekte. :eek:

-BVR-

Legacy Member
Dat een van m'n covers 1k views heeft bereikt. Heb nog nooit drum covers op youtube gezet, en 't is wel fijn dat het positief ontvangen wordt!

Daarnaast: het weer dat stilaan EINDELIJK beter wordt!

Karre

Legacy Member
Baats zei:

Leer je eigenlijk wel iets bij op een Erasmus qua studies betreffende? De ervaring lijkt me wel aangenaam. Maar blijft het daar niet wat bij? Want als ik zie welke vakken de erasmus studenten nemen lijkt het me dat ze al gewoon helemaal niet naar school kunnen gaan. Zoals ICT management, dat vak stelde niets voor en toch nam men dat.

Elosopardo

Legacy Member
BramVroy zei:
Dat een van m'n covers 1k views heeft bereikt. Heb nog nooit drum covers op youtube gezet, en 't is wel fijn dat het positief ontvangen wordt!

Daarnaast: het weer dat stilaan EINDELIJK beter wordt!

En nu hoop je door die link hier te posten op nog meer views ? :D
Just kiddin, leuke video ;)

Karre zei:
Leer je eigenlijk wel iets bij op een Erasmus qua studies betreffende? De ervaring lijkt me wel aangenaam. Maar blijft het daar niet wat bij? Want als ik zie welke vakken de erasmus studenten nemen lijkt het me dat ze al gewoon helemaal niet naar school kunnen gaan. Zoals ICT management, dat vak stelde niets voor en toch nam men dat.

Ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat de Erasmusstudenten die dit jaar zijn weggeweest hebben bijgeleerd vergeleken met ons. Als ik zo zie wat die daar uitvoeren is dat precies één grote party... Maar die moeten dan toch ook achterlopen zou ik zo denken ?

glashelder

Legacy Member
Hangt dat ook niet een beetje af van opleiding tot opleiding? Wij hebben blijkbaar iemand die nogal streng is die de Erasmusprogramma's moet goedkeuren. Vorig jaar heeft hij dan ook een meisje niet laten gaan omdt een vak niet zwaar genoeg was of whatever (die was daar nogal pissig om, dus 'k heb het mogen horen, haha).

Maartenn

Legacy Member
Elosopardo zei:
En nu hoop je door die link hier te posten op nog meer views ? :D
Just kiddin, leuke video ;)



Ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat de Erasmusstudenten die dit jaar zijn weggeweest hebben bijgeleerd vergeleken met ons. Als ik zo zie wat die daar uitvoeren is dat precies één grote party... Maar die moeten dan toch ook achterlopen zou ik zo denken ?

Vooral frustrerend dat sommige bedrijven en mensen denken dat Erasmus echt zo'n grote meerwaarde is voor iemand.. terwijl je er echt quasi niks leert vergeleken met hier.

Baats

Legacy Member
Karre zei:
Leer je eigenlijk wel iets bij op een Erasmus qua studies betreffende? De ervaring lijkt me wel aangenaam. Maar blijft het daar niet wat bij? Want als ik zie welke vakken de erasmus studenten nemen lijkt het me dat ze al gewoon helemaal niet naar school kunnen gaan. Zoals ICT management, dat vak stelde niets voor en toch nam men dat.

Maartenn zei:
Vooral frustrerend dat sommige bedrijven en mensen denken dat Erasmus echt zo'n grote meerwaarde is voor iemand.. terwijl je er echt quasi niks leert vergeleken met hier.

Denk jij dan ook dat je direct klaar bent voor de bedrijfswereld als je straks de universiteit/hogeschool achter je laat? Bijna overal zal je nog training krijgen of on-the-job leren en dient je diploma meer als een toegangsbewijs dat je capaciteiten aantoont om iets aan te leren.

Vaktechnisch heb ik zeker iets bijgeleerd (ik volgde daar de vooropleiding van één van de best aangeschreven Finance-scholen in Europa, dus niet alles over dezelfde kam scheren). Maar dat vind ik zelfs niet het belangrijkste. De taal bijleren, de cultuur, de ervaring op zich etc. hebben mij enorm verrijkt, op een compleet andere manier dan ik hier ooit zou kunnen krijgen.

En dat is onbetaalbaar voor mij. Ik ben dus zeker een voorstaander.

Maar ik begrijp zeker jullie standpunten, het hangt af van je standpunt. Vaktechnisch zal je in het overgrote deel wel in België beter af zijn, maar Erasmus is zoveel meer dan alleen maar de vakken op school, en net datgene vind ik zo fantastisch.

-BVR-

Legacy Member
Elosopardo zei:
En nu hoop je door die link hier te posten op nog meer views ? :D
Just kiddin, leuke video ;)

Stiekem wel. Maar 't is maar eenmalig. :)

Borko zei:
Zelfs van uw Tenacious D cover genoten :music:
Vond ik zelf de slechtste van de hoop. Maar toch fijn dat je ervan genoten hebt.

Glimlach: ik ben Anselmus aan't lezen. Dat is zo ... vermoeiend om te lezen maar toch heerlijk als ge begrijpt wat hij net wil zeggen.

Maartenn

Legacy Member
Baats zei:
Vaktechnisch heb ik zeker iets bijgeleerd (ik volgde daar de vooropleiding van één van de best aangeschreven Finance-scholen in Europa, dus niet alles over dezelfde kam scheren). Maar dat vind ik zelfs niet het belangrijkste. De taal bijleren, de cultuur, de ervaring op zich etc. hebben mij enorm verrijkt, op een compleet andere manier dan ik hier ooit zou kunnen krijgen.

Laten we eerlijk zijn hier: hoeveel mensen leren er echt cultuur bij op erasmus? Een kleine minderheid.
De meerderheid blijft in dat select groepje van landgenoten zitten (misschien is dit minder het geval als belgen op erasmus gaan, maar kijk bv naar spanjaarden).
En de taal bijleren? uh? Engels misschien ja, maar verder? Of Frans in sommige uitzonderingen (zoals jij). EN hier en daar iemand die Spaans of Duits bijleert.
Het Engels op zich is vaak maar minimaal omdat je jezelf begeeft tussen niet "native speakers".
En de ervaring? Op kot zitten in een ander land? Wat is daar de meerwaarde aan ivm op kot zitten in België?
Akkoord, soms kan Erasmus zeker een meerwaarde hebben, maar voor de grote meerderheid is het dat absoluut niet. Voor Belgen is het eerder een verlies aan kennis.

En denk jij dat iemand van Erasmus wel klaar is om plots in het bedrijfsleven te starten? Nop, ook niet. Dus uw argument begrijp ik helemaal niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan