Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KN-StrideR

Legacy Member
Jayvie zei:
Ik ben nooit echt mager geweest, ook al at ik maar normaal, en deed ik aan sport (volleybal). Kwas altijd een beetje een dikkerdje, maar nog niet overdik, om het zo te zeggen. Nu ik bij mijn vriendin ben, gaan we veel (te veel) afhalen bij frituur, pizzeria, MacDo of chinees en ben ik heel wat kilo's bijgekomen... Zij niet natuurlijk maar ja...

En nu vond ik het er een beetje overgaan, ben maar 1m70 ongeveer en woog nu 105 dus ben ik eindelijk aan een "dieet" begonnen: niet overdrijven met frisdrank, veel water, een appel ipv chips, en vooral, geen fastfood meer... Ondertussen 5 kilo afgevallen door eigenlijk weinig echte moeite te doen (ben nog maar 2 weken bezig ofzo).
Zoals hier enkelen zeggen: eet een week geen fastfood en ge voelt u veel beter => bullshit eigelijk. Buiten dat men broeken niet meer omhoog blijven, voel ik weinig verschil.


Op een weekske gade daar niks van voelen... zo snel heeft u lichaam die vetzakkerij niet uit u lijf gekregen. Dus wie da zei is nen idioot. En no offence, maar met zo'n overgewicht - tenzij ge heel gespierd zijn - zult ge op een gegeven moment aan een plafond zitten en zult ge buiten lijnen effectief moeten bewegen. Tenzij je een ongezond dieet gaat volgen en u lichaam gaat uithongeren (wat altijd slecht is).

sparco

Legacy Member
Deetje zei:
Een pizza uit de pizzahut is al vlug 1000 Kcal en een normaal mens mag er 2000 hebben dacht ik.

En met de pizza's van de lokale pizzeria? Ik bedoel, het is eigelijk toch maar wat deeg, tomatensap en wat kaas en dan wat extra vlees ofzo ?

Zouden die ook zo slecht zijn?

^MystiQ

Legacy Member
-shogun- zei:
Is anorexia niet eerder een mentale ziekte en niet echt een lichaamlijke?
Volgens mij kun je geen anorexia krijgen van te veel groenten. Volgens mij bestaat 'te veel groenten' zelfs niet, of toch?

Eet eens constant groenten en geen vlees, ge zult er na verloop van tijd als een uitgemergeld persoon gaan uitzien .. Echt gortig ze man :p

En anorexia is inderdaad een mentale ziekte dus wat die persoon daar zei klopt eigenlijk niet echt :p

Yo-Han

Legacy Member
als ge ni dik zijt eet ge maar junk zoveel ge wilt
vergeet dat maar...uw lever,maag en darmen moeten al die rommel nog verwerken

magere mensen met snel metabolisme zullen niet snel verdikken ,maar overdaad voel je zowiezo
...overdaad schaadt ,en langdurige ongezonde eetgewoonten zijn veel slechter dan 'eens/week' 'ongezond eten..eens iets stevig eten kan er wel in als je stevige arbeid moet doen

supersize me is een komedie/parodie in mijn ogen,extreem erover...wie eet nu 3x per dag verplicht tegen z'n zin fastfood? NIEMAND

als je 18 bent kan je lichaam veel misbruik aan,wacht maar tot je 30+ bent ,dan heeft je lijf al 2x zoveel recuperatie nodig en vertraagd je stofwisseling en dan kan je opeens merken dat je lijf niet meer zo veel vuiligheid aankan dan vroeger zonder het serieus te voelen, ook al is er uiterlijk niks verandert

metaphore

Legacy Member
sparco zei:
En met de pizza's van de lokale pizzeria? Ik bedoel, het is eigelijk toch maar wat deeg, tomatensap en wat kaas en dan wat extra vlees ofzo ?

Zouden die ook zo slecht zijn?

kaas is heel vettig en bevat massas calorieën ...
dus ja die zijn in feite ook slecht

maar uiteindelijk als ge nie overdrijft is da helemaal nie zo slecht zenne

metaphore

Legacy Member
Deetje zei:
Hmm als jij denkt dat die film enkel ging om 21 dagen lang mc do te eten dan ben je toch verkeerd. In die film leggen ze ook uit waarom fastfood niet goed is en bespreken ze de gerechten van de mac donalds. Zo zei hier iemand dat je perfect gezond kan eten in mc do door een caeser's salad te eten ... guess again die hebben een even hoog caloriegehalte als hun doorsnee hamburger. Tuurlijk is die film er zwaar over en is het wat debielig maar zijn vreetpartijen zijn slechts de helft van de documentaire.

En Pizza's zijn slecht door de vetten (de verzadigde?) en de vele koolhydraten. Ik ben geen voedingsexpert maar naar't schijnt is het niet gezond. Een pizza uit de pizzahut is al vlug 1000 Kcal en een normaal mens mag er 2000 hebben dacht ik.

die salades zelf hebben amper calorieën, tis de dressing die ge erbij krijgt en der dus wel af kunt laten die alle calorieën bevat.

jodeman

Legacy Member
Eten beïnvloed uw uiterlijk, karakter, gedrag... dus vertel me niet dat het 'geen kwaad' kan om dagelijks vet te eten.

Het is niet omdat ge niet dik wordt dat alles in orde is. Dat vertelt alleen maar of je een snelle of trage verbranding hebt. Wat er zich in je lichaam afspeelt zie je helaas niet.
Waarom kunnen sommige pizza's gezond zijn en sommige niet? Omdat ze in een potteke alles kunnen steken wat ze willen, zolang het maar naar tomaten smaakt en rood ziet op het einde. Kijk nu maar naar de Cola, geen suiker meer, super goed... maar al die andere meer ongezonde smeerlapperij dat ze daarin steken om het zoet te maken, dat is allemaal in orde zolang ze maar kunnen vertellen dat er geen suiker inzit.

Food and mood

lees dit eens... Echt uitlopers hiervan zijn drugs... alles dat je eet en drinkt beïnvloed uw gemoedstoestand. De ene in grotere mate dan de andere, XTC is hiervan een mooi voorbeeld je slikt iets klein in en kan zo een effect teweeg brengen, dat is omdat bij het inslikken van dat pilletje een stof vrijkomt in uw hersenen die normaal in mindere mate vrijkomt. Voeding doet dat ook, maar niet in zulke extreme mate.
Hier is ook een studie van aan het lopen aan de VUB (of KUL?), had met iemand gepraat dat daaraan meewerkte. Die had heel interessante dingen te vertellen.
Zoals dat je van zout eten sneller rimpels zou krijgen, dat het eten van aardappelen goed is om doordacht te handelen omdat dit een bepaald enzym in uw hersenen vrijkomt bij het eten van aardappelen. Suiker doet u paniekerig denken enzovoort...

Hier een mooie link

Kortom, voeding is belangrijker dan je denkt ;).

Cyclone

Legacy Member
jodeman zei:

Vorig jaar werd in het British Journal of Psychiatry een markant bewijs geleverd voor de invloed van vitamine-, mineralen- en vetzuursupplementen op crimineel gedrag bij jongeren. Van 230 delinquenten kreeg de helft de supplementen toegediend, de andere helft kreeg een placebo. Na negen maanden bleek het aantal inbreuken op het reglement van de strafinstelling bij de eerste groep met een kwart gedaald en het aantal geweldplegingen zelfs met 40%.

:rofl:

Criminelen eten dus niet gezond :p

Bjorn

Legacy Member
jodeman zei:
Kijk nu maar naar de Cola, geen suiker meer, super goed... maar al die andere meer ongezonde smeerlapperij dat ze daarin steken om het zoet te maken, dat is allemaal in orde zolang ze maar kunnen vertellen dat er geen suiker inzit.

gij vind diejen smerigen brol goed? :unsure: ?

ontopic: heb de thread ni doorlezen, maar DUH dat alle dagen frieten slecht zijn :rolleyes:

grey-turtle

Legacy Member
-shogun- zei:
Is anorexia niet eerder een mentale ziekte en niet echt een lichaamlijke?
Volgens mij kun je geen anorexia krijgen van te veel groenten. Volgens mij bestaat 'te veel groenten' zelfs niet, of toch?

Eigenlijk wel, maar die ziekte geeft een weerslag op het voedingspatroon, waardoor men alleen wilt vermageren en nog vermageren totdat de persoon zich mager genoeg voelt. Alleen maar en beetje groenten en calorie-arme producten eten of drinken zorgt dan voor die magerte. Ik ken iemand die dat deed en was na een tijd opgenomen in het ziekenhuis.
Moest je elke dag 1 kilo fruit en groenten eten, tesamen met patatten, dan ga je er zeker niet dik van worden, maar of je er mager van gaat worden, weet ik ook niet. Bovendien zijn vlees en zuivelproducten of hun vervangers nodig om een voldoende aan ijzer en vit B12 binnen te krijgen.

EverlastingHate

Legacy Member
Vandaag

Maaltijd 1: spinaziestomp met stukskes spek in + koude schotel + iets wat op vlees trok.

Maaltijd 2: frut met biefstuk :D + sla

Nu, denk dat ik lasagna in den oven ga zwieren :D:D

Feed me!

Sagax

Legacy Member
01:16 en ge gaat nen lasagne in den oven zwieren? :unsure:

lijkt me ook niet al te gezond, maar enfin, laat het u smaken :p

Hostage

Legacy Member
Aahzo,ne vetzak aan het worden:p
Als je er niet overdreven veel gebruik van maakt zal het zo erg niet zijn.:)

Moloch

Legacy Member
iedereen die hier zegt dat pitta gezonder is dan frituur, you gotte be kidding me? :doh:

ten eerste zijn pittas vettig, ze liggen int vet, met ne ne halve liter saus over, ja ze zijn idd gezonder :rofl:

der zijn zelf vree veel pittas die hun vlees tweedehands aankopen, ja ge hoort mij goed; tweedehands.. hoeveel zaken waar ik vroeger nie binnengeweest ben waar ze vlees kwamen leveren die al gebruikt geweest is.. onvoorstelbaar, normaal zijn dat van die grote stokken met ne hoop vlees aan, bij de meeste ziet ge zelf dat er al in gesneden geweest is (en nie een klein beetje, maar tzijn meer "halve" vleesstokken), zeeeeer gezond idd xD

en nog het feit dat ik mij slecht (echt slecht) voel na pitta te eten (reden waarom het nu al een jaar geleden is dattek er nog 1 gegeten heb), iets wat ik nooit heb na frituur te eten, enige pittas die wel goed vlees hebben zijn die met hella-vlees (dont care of het goe geschreven is of nie) aka echt schapenvlees, en zo zijn er bitterweinig (maar da is wel goed vlees)

het vlees dat sommige zaken verkopen, amai ze, precies rubber, vlees ziet er uit alsof het 2jaar terug verwerkt geweest is, het stinkt, kortom de grootste smeerlapperij dat er is

ik kom nooit van mijn leven nog aan ne pitta, kga liever naar de frituur waar ge geen sauske nodig hebt om iets goed te doen smaken..


btw, kvind dees wel grappig, de media, de mensen, enz.. altijd maar bezig van dit en dat is nie gezond, maar de mensen leven wel 20jaar langer dan vroeger :crazy:

klootvis

Legacy Member
sparco zei:
En met de pizza's van de lokale pizzeria? Ik bedoel, het is eigelijk toch maar wat deeg, tomatensap en wat kaas en dan wat extra vlees ofzo ?

Zouden die ook zo slecht zijn?
1 woord: JA !

'k Verwonder mij toch wel over de naïviteit die hier heerst.
Al hetgeen wat een bereidingstijd heeft van ongeveer 10 minuten is bijna in de regel ongezond. Dus vergeet je pakjes friet, kebabs met groentjes, broodjes club/smoskes en pizza's. Enkel zaken waarvan je groenten en fruit in hun nog onverwerkte toestand krijgt, bevatten de nodige vitamines en bouwstoffen. Zo is bijvoorbeeld een spaghetti met een potje saus van de winkel geen overdadige bron van vetten, maar denk er niet aan dat dit je dagelijkse portie groenten en fruit dekt en je hiermee genoeg vitamines binnenkrijgt

klootvis

Legacy Member
Een gouden tip trouwens voor wie toch gezond en snel wil eten: WOKKEN !
In de Colruyt hebben ze vaak van die voorgemaakte diepvriesgroenten.
Kieper die gewoon met wat olie in de wok, laat wat stoven en fantaseer er op los met noedels of rijst en wat varkens-, kippen- of rundsvlees. Op een kwartiertje heb je een lekkere en gezonde schotel voor jezelf gemaakt.

De variatie is eindeloos, dus probeer zeker wat nieuwe dingen uit. Stukjes fruit in een wokschotel kan ook lekker zijn
Voor wokken hoef je niet te kunnen koken.
Gooi gewoon eerst het vlees/vis erin.
Laat 4 minuutjes stoven
Gooi groenten erin
Laat 4 minuutjes stoven
Gooi rijst/pasta erin


Klaar is kees !

Dennoman

Legacy Member
Euhm, de gemiddelde döner kebab (zonder saus) bevat weldegelijk niet meer calorieën dan een gewoon broodje en is dus zeker gezonder dan een pak frieten. Kebabvlees is helemaal niet zo vettig, aangezien het gegrild wordt. Tenminste, het pure lamsvlees is niet vettig, het gehakt dat ze tegenwoordig al pittavlees durven noemen, wel :)

warthie

Legacy Member
klootvis zei:
Een gouden tip trouwens voor wie toch gezond en snel wil eten: WOKKEN !
In de Colruyt hebben ze vaak van die voorgemaakte diepvriesgroenten.
Kieper die gewoon met wat olie in de wok, laat wat stoven en fantaseer er op los met noedels of rijst en wat varkens-, kippen- of rundsvlees. Op een kwartiertje heb je een lekkere en gezonde schotel voor jezelf gemaakt.

De variatie is eindeloos, dus probeer zeker wat nieuwe dingen uit. Stukjes fruit in een wokschotel kan ook lekker zijn
Voor wokken hoef je niet te kunnen koken.
Gooi gewoon eerst het vlees/vis erin.
Laat 4 minuutjes stoven
Gooi groenten erin
Laat 4 minuutjes stoven
Gooi rijst/pasta erin


Klaar is kees !

Ik zou dat eens willen proberen, maar voor een keramische kookplaat hebt ge ne speciale wok nodig zeker?

jodeman

Legacy Member
Moloch zei:
iedereen die hier zegt dat pitta gezonder is dan frituur, you gotte be kidding me? :doh:

ten eerste zijn pittas vettig, ze liggen int vet, met ne ne halve liter saus over, ja ze zijn idd gezonder :rofl:

der zijn zelf vree veel pittas die hun vlees tweedehands aankopen, ja ge hoort mij goed; tweedehands.. hoeveel zaken waar ik vroeger nie binnengeweest ben waar ze vlees kwamen leveren die al gebruikt geweest is.. onvoorstelbaar, normaal zijn dat van die grote stokken met ne hoop vlees aan, bij de meeste ziet ge zelf dat er al in gesneden geweest is (en nie een klein beetje, maar tzijn meer "halve" vleesstokken), zeeeeer gezond idd xD

en nog het feit dat ik mij slecht (echt slecht) voel na pitta te eten (reden waarom het nu al een jaar geleden is dattek er nog 1 gegeten heb), iets wat ik nooit heb na frituur te eten, enige pittas die wel goed vlees hebben zijn die met hella-vlees (dont care of het goe geschreven is of nie) aka echt schapenvlees, en zo zijn er bitterweinig (maar da is wel goed vlees)

het vlees dat sommige zaken verkopen, amai ze, precies rubber, vlees ziet er uit alsof het 2jaar terug verwerkt geweest is, het stinkt, kortom de grootste smeerlapperij dat er is

ik kom nooit van mijn leven nog aan ne pitta, kga liever naar de frituur waar ge geen sauske nodig hebt om iets goed te doen smaken..


btw, kvind dees wel grappig, de media, de mensen, enz.. altijd maar bezig van dit en dat is nie gezond, maar de mensen leven wel 20jaar langer dan vroeger :crazy:
gij gaat duidelijk naar de verkeerde kebabzaak ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan