Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Als het warm moet zijn, dan kookt ge het, als het koud moet zijn, dan doet ge het er zo bij hé... Wauw, rocket-science man.

Dakantochnie

Legacy Member
skullbasher25 zei:
woensdagavond: pizza
snap eigenlijk niet wat er ongezond zou zijn aan versgemaakte pizza's, ge hebt gewoon nen bodem van deeg, tomatensaus, miss wat ham en wat kaas en daar nog wa groenten bovenop gebakken in nen oven, tenzij ge natuurlijk de boel bedoeld die ze serveren in nen pizzahut ofzo
Waarom zijn de pizza's die ze in de Pizzahut serveren zo ongezond dan?

Timmos

Legacy Member
Waarom zouden pizza's uit de Pizza Hut slechts zijn?

En als ze te duur zijn: neem dan een Pizza Buffet dan kunt ge blijven eten voor een vaste prijs :D ik heb afslag met mijn studentenkaart :woohoo:

sneax

Legacy Member
dakantochnie zei:
Serieus antwoord aub? :p

ik denk dat ze vettig zijn (tzijn pan pizza's) en niet al te veel voedingswaarde (daarmee bedoel ik vitaminen enzo)

anyway pizza valt nog mee het slechts van al is frituur, mcdonalds is dan nog gezonder

en weet ge bij de mcdonalds kunt ge perfect gezond eten, wat kunnen zij eraan doen dat de meeste mensen de ongezonde dingen op hun menu bestellen? hun caesar salad me van die geroosterde kip is zalig lekker

Vlad Tepes

Legacy Member
Persoonlijk vind ik 2x in de week frieten teveel, het kan eens gebeuren maar het mag niet een gewoonte worden, 1 keer in de week frieten is meer dan genoeg vind ik.

Zorba

Legacy Member
De laatste jaren (vanaf het 2de middelbaar ongeveer, zit nu in het 6de) eet ik 's middags geen boterhammen meer op school. Tijdens het 3de en het 4de at ik dan een koek of een broodje Mexicano (hmm), maar sinds ik in Leuven naar school ga zo goed als elke dag een worstenbroodje, Quick of frituur. Woensdag wel altijd een broodje gezond) Ik doe geen sport (buiten LO :baard: ).

Ik voel me niet echt ongezond ofzo, maar ik vrees dat ik niet echt goed bezig ben... Heb me dan ook voorgenomen toch gezonder te gaan eten (en zondag 's morgens te gaan joggen ;) ).

Enfin, een mens doet meestal niets voor de gevolgen zichtbaar zijn, maar ze zullen het wel geweten hebben :)

jumper_17

Legacy Member
D-1337 zei:
Het laatste jaar (?) eet ik toch geregeld gefrituurd eten en pizza, en zo dingen. dus kortom junkfood. Nu krijg ik van men ouders altijd maar te horen dat ik es int ziekenhuis ga liggen en problemen met mijne darmen ga hebben.
Nu wou ik eens weten of dat echt ZO erg is. Dit kan soms 5 dagen na elkaar zijn. of 2 keer in de week minstens. Ik ben niet dik ofzo ^^.
ik weet dus dat het niet gezond is maar of het heel ongezond is ...

Grtz


Teveel is ook niet goed, das ook wel normaal he... in die dingen zitten bepaalde dingen niet in die ge uit voedsel zou moeten halen... Dus ge gaat er zowiezo slechter uitzien en slechter presteren na nen tijd. Ma int ziekenhuis ga liggen da denkek nu ni direct, buiten mischien u apendix als die er nog niet uitgenomen is, buiten dat gaat u levensduur er drastisch op achteruit als ge da heel u leven blijft doen. ;) Ma af en toe is e paar dage achter mekaar mag normaal geen probleem zijn.

Deetje

Legacy Member
ik blijf het grappig vinden dat mensen zeggen:

bwah nu kan dat geen kwaad, die kilo'kes komen er niet bij omdat je nog jong bent

dik worden/ vet worden is nog het minst erge gevolg van overdadig vettig eten

en die bullshit van ge zijt jong dus doe maar, da kan geen kwaad; alles wat je je lichaam aandoet, krijg je in het drievoud vroeg of laat terug.

vet eten kan en is ook lekker maar overdaad schaadt (altijd)

skully25

Legacy Member
dakantochnie zei:
Waarom zijn de pizza's die ze in de Pizzahut serveren zo ongezond dan?

geen verse ingrediënten, ook nog eens veel extra vetten en smaakversterkers, ik heb ze bij de pizzahut toch nog niet zelfs hun bodems zien maken

pizzahut is vergelijkbaar met een keten zoals mcdonalds, tmoet snel gaan en voedingswaarde is van weinig belang dus van pizzahut verwacht ik niet dat ze veel aandacht besteden aan de voedingswaarde van hun eten, alhoewel ze daar bij mcdonalds nog steeds geloven dat hun eten gezond is aangezien ze daar op ieder papierke in de verf zetten hoeveel energie en dergelijke je naar binnen speelt bij het eten van dit of dat of wat je naar binnen moet spelen om een volledige evenwichte maaltijd te hebben :wtf:

de gasten waar ik mijn pizza bij ga halen ken ik persoonlijk, 2 jaar geleden nog een vakantiejob bij gedaan en ik weet dat alles daar vers is

om nog eens terug te komen op het algemeen onderwerp, ya vettig eten en fast food zijn niet gezond, maar er bestaan veel ergere dingen... hoeveel giftige gassen ademt ge niet in per dag als ge eens int stad rondloopt, hoe zien uw longen er na 20 jaar sigaretten smoren, hoe reageert uw lever na verloop van tijd bij regelmatig alcoholgebruik, er is altijd wel iets dat niet gezond is of waar ge later de gevolgen van zult dragen, om daarom nu te gaan leven als nen aceet zie ik ook niet zitten

deyoeri

Legacy Member
skullbasher25 zei:
om nog eens terug te komen op het algemeen onderwerp, ya vettig eten en fast food zijn niet gezond, maar er bestaan veel ergere dingen... hoeveel giftige gassen ademt ge niet in per dag als ge eens int stad rondloopt, hoe zien uw longen er na 20 jaar sigaretten smoren, hoe reageert uw lever na verloop van tijd bij regelmatig alcoholgebruik, er is altijd wel iets dat niet gezond is of waar ge later de gevolgen van zult dragen, om daarom nu te gaan leven als nen aceet zie ik ook niet zitten

Ik ben nog maar 16, maar ik weet van mezelf dat ik teveel drink en ik minder dit dan ook. Laatste halfjaar heb ik heel wat drank verzet en ik voel aan mezelf dat het niet gezond is, dusja, dan weet ik het ook wel ^^

Massis

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Die prijzen maken u gewoon misselijk.

om over de service nog maar te zwijgen

ben in mn leven 2 maal in pizzahut geweest, 1e maal ben'k reeds vergeten

2e maal was onlangs wegens tijdsgebrek, we komen binnen, worden welkom geheten door een of andere dame, die brengt ons naar een plaats naar keuze

en dan hebben we daar 20-25 minuten in een lege zaak gezeten zonder dat iemand zelf kwam vragen of we iets wouden eten/drinken

uiteindelijk gwn zo vertrokken...

vyeate

Legacy Member
maartenddrv zei:
mag ik u de film "supersize me" aanraden ?!

ze zouden die film verplicht in alle scholen moeten vertonen verdomme!

Ja hoor,hoogst informante film=3keer daags,7 dagen=21 keer McDonalds in een week

Eet 21 keer per week alleen maar two grote lappen biefstuk en ge zult het ook geweten hebben.
Eet 21 keer keer een paar peren ter grote van een maaltijd en ge zult het ook voelen aan uw schijt
Eet 21 keer per week alleen maar salade,drie weken na elkaar,ge zult een uitgemergelde stok zijn
Eet 21 keer per week,s'morgens,s'middags,s'avonds en twee weken lang alleen maar spaghetti,sinds hij in de film het grootste van grootste pak moet je hier drie borden eten per maaltijd eten,na een week zijt ge ook slijtvet ze.

Bottom line is overdaad schaadt,en zoals iemand zei,een film door een debiel voor debielen

phixiuZ

Legacy Member
punkrockdude zei:
om over de service nog maar te zwijgen

ben in mn leven 2 maal in pizzahut geweest, 1e maal ben'k reeds vergeten

2e maal was onlangs wegens tijdsgebrek, we komen binnen, worden welkom geheten door een of andere dame, die brengt ons naar een plaats naar keuze

en dan hebben we daar 20-25 minuten in een lege zaak gezeten zonder dat iemand zelf kwam vragen of we iets wouden eten/drinken

uiteindelijk gwn zo vertrokken...

Ik denk dat het de bedoeling is dat je zelf initiatief neemt :D , is alleszins zo in sommige Pizza Huts.

grey-turtle

Legacy Member
Een keer ongezond eten is volgens mij niet erg, maar te veel kan daarentegen op lange termijn schadelijkere gevolgen hebben zoals hart-en vaatziekten, obesitas en misschien ook diabetes.
Altijd groenten eten met bijna geen vlees is ook niet meer gezond, want dan kan je anorexia krijgen.

Massis

Legacy Member
spykon zei:
Ik denk dat het de bedoeling is dat je zelf initiatief neemt :D , is alleszins zo in sommige Pizza Huts.

dan moeten er geen kaarten op elke tafel liggen om uit te kiezen

dan moet er ergens een besteltoog of iets dergelijks zijn

dan moet da mens ons nie verwelkomen en naar een plaats brengen

...

don't think so dus

-shogun-

Legacy Member
grey-turtle zei:
Een keer ongezond eten is volgens mij niet erg, maar te veel kan daarentegen op lange termijn schadelijkere gevolgen hebben zoals hart-en vaatziekten, obesitas en misschien ook diabetes.
Altijd groenten eten met bijna geen vlees is ook niet meer gezond, want dan kan je anorexia krijgen.

Is anorexia niet eerder een mentale ziekte en niet echt een lichaamlijke?
Volgens mij kun je geen anorexia krijgen van te veel groenten. Volgens mij bestaat 'te veel groenten' zelfs niet, of toch?

Ik eet btw minimum 2 keer in de week frieten en dan zeker nog eens 1 keer iets anders van die "ongezonde" dingen. (hamburgers...)
De laatste drie weken heb ik door een samenhoping van omstandigheden werkelijk bijna iedere dag 1 of 2 keer frieten gegeten. Is dat nu ongezond? (gelieve te antwoorden op 2 keer in de week en 3 weken aan een stuk)
Ik ben btw zo mager dat het geen naam meer heeft en ja ik weet dat mager zijn weinig te maken heeft met ongezond zijn of niet. Ik wou gewoon graag eens weten of het werkelijk schade aanricht.

Jayvie

Legacy Member
Ik ben nooit echt mager geweest, ook al at ik maar normaal, en deed ik aan sport (volleybal). Kwas altijd een beetje een dikkerdje, maar nog niet overdik, om het zo te zeggen. Nu ik bij mijn vriendin ben, gaan we veel (te veel) afhalen bij frituur, pizzeria, MacDo of chinees en ben ik heel wat kilo's bijgekomen... Zij niet natuurlijk maar ja...

En nu vond ik het er een beetje overgaan, ben maar 1m70 ongeveer en woog nu 105 dus ben ik eindelijk aan een "dieet" begonnen: niet overdrijven met frisdrank, veel water, een appel ipv chips, en vooral, geen fastfood meer... Ondertussen 5 kilo afgevallen door eigenlijk weinig echte moeite te doen (ben nog maar 2 weken bezig ofzo).
Zoals hier enkelen zeggen: eet een week geen fastfood en ge voelt u veel beter => bullshit eigelijk. Buiten dat men broeken niet meer omhoog blijven, voel ik weinig verschil.

Deetje

Legacy Member
vyeate zei:
Ja hoor,hoogst informante film=3keer daags,7 dagen=21 keer McDonalds in een week

Eet 21 keer per week alleen maar two grote lappen biefstuk en ge zult het ook geweten hebben.
Eet 21 keer keer een paar peren ter grote van een maaltijd en ge zult het ook voelen aan uw schijt
Eet 21 keer per week alleen maar salade,drie weken na elkaar,ge zult een uitgemergelde stok zijn
Eet 21 keer per week,s'morgens,s'middags,s'avonds en twee weken lang alleen maar spaghetti,sinds hij in de film het grootste van grootste pak moet je hier drie borden eten per maaltijd eten,na een week zijt ge ook slijtvet ze.

Bottom line is overdaad schaadt,en zoals iemand zei,een film door een debiel voor debielen


Hmm als jij denkt dat die film enkel ging om 21 dagen lang mc do te eten dan ben je toch verkeerd. In die film leggen ze ook uit waarom fastfood niet goed is en bespreken ze de gerechten van de mac donalds. Zo zei hier iemand dat je perfect gezond kan eten in mc do door een caeser's salad te eten ... guess again die hebben een even hoog caloriegehalte als hun doorsnee hamburger. Tuurlijk is die film er zwaar over en is het wat debielig maar zijn vreetpartijen zijn slechts de helft van de documentaire.

En Pizza's zijn slecht door de vetten (de verzadigde?) en de vele koolhydraten. Ik ben geen voedingsexpert maar naar't schijnt is het niet gezond. Een pizza uit de pizzahut is al vlug 1000 Kcal en een normaal mens mag er 2000 hebben dacht ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan