Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
Cyclone zei:
^^ en elke donderdag,vrijdag & zaterdag nog is wa liters bier ook :p

(ge zijtmaar 1ne keer jong e :p)

Ik ga eventjes iets aanhalen over mijn opa, die zei ook altijd, ge leeft maar ene keer en kga kort en goed leven en hem eeft nooit achter zijn gezondheid gekeken ook al bestond er toen geen Mcdonals en is em daar nooit geweest, ie lapte alle voedselregels aan zijn laars.

Nu zit hij al 5 jaar in een rusthuis en weet hij zelfs niet meer wie ik ben en het is geen alzheimer, eeft een paar aanvallen gehad ten gevolge van zijn levensstijl, en is hij de enigste ? Tuurlijk niet, daar zitten nog van die gevallen.

En nu eet de jeugd nog ongezonder en zeggen nog steeds, ge zijt maar ene keer jong terwijl ze zich niet bewust zijn van wat zich laten staat te wachten.
En ik zeg ook niet dat als je gezond leeft zoiets niet kan hebben maar je verkleint de kans enorm want eerlijk gezegd, als ik hem daar zie zitten bedenk ik steeds opnieuw bij mezelf, wat een leven ...

D-1337

Legacy Member
kvind frieten gewoon zo lekker.
Ik sport toch wel 7 uur iedere week en ik eet toch wel wat fruit op die dagen.
Nu tijdens een schoolweek eet ik toch maar 2 keer frieten in de week (zonder zout , me hates it :p )

TheCrow7

Legacy Member
Ik krijg die McDonalds troep geen 2 dagen na elkaar door m'n strot, zoveel is zeker.

McDonalds is duur, je krijgt last van je darmen en na 2 uurtjes heb je terug honger.

Ik vind dat je zelf moet aanvoelen waneer het nodig is om van junkfood af te kicken. Dat sloom worden is in ieder geval een symptoom dat je slecht bezig bent.

NinjaTune

Legacy Member
aangezien ik bijna nooit kook op kot ga'k dus ook wel vaak na de frituur. van mij is het dus in de week ook quasie enkel frieten/kebab/pizza, ik probeer in het weekend wel wat 'gezond' te eten.

^MystiQ

Legacy Member
LexiC zei:
aangezien ik bijna nooit kook op kot ga'k dus ook wel vaak na de frituur. van mij is het dus in de week ook quasie enkel frieten/kebab/pizza, ik probeer in het weekend wel wat 'gezond' te eten.

Is da nu zo moeilijk voor een beetje verstandig te doen ? Ga smiddags in het schoolrestaurant een degelijke maaltijd eten en eet s'avonds boterhammetjes met beleg.

Of moeten jullie allemaal 2 keer per dag warm eten hebben ( wat eigenlijk ook niet gezond is )

crashbe

Legacy Member
pff maakt niet uit , als ik tot mijn 60ste kan leven ben ik tevreden ;)

NinjaTune

Legacy Member
Math'ke zei:
Is da nu zo moeilijk voor een beetje verstandig te doen ? Ga smiddags in het schoolrestaurant een degelijke maaltijd eten en eet s'avonds boterhammetjes met beleg.

Of moeten jullie allemaal 2 keer per dag warm eten hebben ( wat eigenlijk ook niet gezond is )

Moest ik over de middag de tijd hebben een degelijke maaltijd te eten was dit vanzelfsprekend. Als ik slechts 30min vaak middagpauze heb, heb je net de tijd om een broodje te gaan, wat dan al vaak zelfs in de les moet opgegeten worden aangezien er grote wachtrijen staan. niet iedereen heeft de luxe een uitgebreide maaltijd te kunnen eten en niet in tijdnood te komen. En aangezien ik dus niet warm eet over de middag, eet ik wel graag 's avond warm. Dat heeft dus niks te maken met verstandig doen of niet.

^MystiQ

Legacy Member
LexiC zei:
Moest ik over de middag de tijd hebben een degelijke maaltijd te eten was dit vanzelfsprekend. Als ik slechts 30min vaak middagpauze heb, heb je net de tijd om een broodje te gaan, wat dan al vaak zelfs in de les moet opgegeten worden aangezien er grote wachtrijen staan. niet iedereen heeft de luxe een uitgebreide maaltijd te kunnen eten en niet in tijdnood te komen. En aangezien ik dus niet warm eet over de middag, eet ik wel graag 's avond warm. Dat heeft dus niks te maken met verstandig doen of niet.

En zelfs dan kan je s'avonds gemakkelijk eens iets klaarmaken. Op een klein half uurtje kan je een maaltijd klaarmaken die gezond en evenwichtig is, alléja, ik kan het toch, kword het al aangeleerd sedert mijn 15 jaar, mijn ma eeft mij altijd leren mijnen plan trekken.

En ik vraag mij hier bij sommigen toch eens af wat jullie doen als jullie ouders 2 weken op reis gaan ?
Diepvriesgroentjes of groentjes uit een blik zijn niet hetzelfde als verse groentjes maar ze bevatten toch ook hun deel vitaminen hoor en ze zijn rap klaargemaakt. Patatjes zijn gaar op een 20-25 tal minuutjes, als je er teveel maakt kan je ze de volgende avond bruneren enzo verder, leer eens inventief zijn in plaats van altijd de ongezonde uit te hangen.

Iemand zei hier al dat hij ook op kot zat en dit deed en er zelfs een sport bij deed 3* week en dit alles is allemaal heel goed te doen.
Kook desnoods voor meerdere mensen en wissel om de dag af. Ik ken er nog die dit doen en het is allezins een pak gezonder. Maarja, langs de andere kant, wie ben ik te zeggen wat je moet doen hé, kgeef ook maar tips en ideeën mee é :)

Een krop sla bijvoorbeeld, als je dat wast en in een kom bewaart kan je daar gemakkelijk 3 dagen van eten en ga zo maar door é :)
worsten bakken duurt mss 10 minuutjes enzo enzo.

Ik denk dat het grote probleem bij het meerendeel ligt da ze achteraf moet afwassen ..

Avondland

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik krijg die McDonalds troep geen 2 dagen na elkaar door m'n strot, zoveel is zeker.

McDonalds is duur, je krijgt last van je darmen en na 2 uurtjes heb je terug honger.

Ik vind dat je zelf moet aanvoelen waneer het nodig is om van junkfood af te kicken. Dat sloom worden is in ieder geval een symptoom dat je slecht bezig bent.

Ik snap trouwens ook niet veel van die zogenaamde 'kwaliteitscontrole'. Het vlees dat tussen de hamburgers zit heeft weinig smaak en ziet er niet uit. De hamburgers van de lokale beenhouwerij zijn véél beter.

NinjaTune

Legacy Member
@math'ke, dat klopt volledig wat je zegt. ik heb ook al gekookt maar het is niet echt een van mijn favoriete bezigheden en dan is het nogal voor de hand liggend iets te gaan halen, wat uiteraard vaak een ongezonde maaltijd is. Het is nu ook niet dat ik 10 jaar studeer en zo leef hé.. voor die enkele jaren zal het nu ook wel niet zo'n kwaad kunnen. En hier wordt er ook wel vaak es voor elkaar gekookt of meegegeten. Ik heb het dan ook maar algemeen over het feit dat ik vaak achter frieten/kebab/pizza ga, da wilt nie zeggen dat da echt strikt elke week is hé, maar algemeen gezien komt het er toch bijna op neer ;p

ComputerVISTA

Legacy Member
Avondland zei:
Ik snap trouwens ook niet veel van die zogenaamde 'kwaliteitscontrole'. Het vlees dat tussen de hamburgers zit heeft weinig smaak en ziet er niet uit. De hamburgers van de lokale beenhouwerij zijn véél beter.

Die kwalitietsdinges en keuringen zijn eerder om te zien hoe hygienisch het is, niet over hoe gezond en of lekker iets is ^^

virtualdude

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Die kwalitietsdinges en keuringen zijn eerder om te zien hoe hygienisch het is, niet over hoe gezond en of lekker iets is ^^

idd.
Je mag gesteriliseerde stront verkopen.
Goed smaken zal het niet maar je zal er niet van sterven
Dus verkoopbaar.

Vele hamburgers zijn gemaakt van gemixte afvalvlees en (kraak)beenderen. Zie de mensen smullen.
Het vel van de worsten tegenwoordig is gemaakt van plastiek. Mmmmm zie ze smullen.

De dieren krijgen bij de boeren den grootsten brol als eten. MMM lekker vlees

^MystiQ

Legacy Member
virtualdude zei:
idd.
Je mag gesteriliseerde stront verkopen.
Goed smaken zal het niet maar je zal er niet van sterven
Dus verkoopbaar.

Vele hamburgers zijn gemaakt van gemixte afvalvlees en (kraak)beenderen. Zie de mensen smullen.
Het vel van de worsten tegenwoordig is gemaakt van plastiek. Mmmmm zie ze smullen.

De dieren krijgen bij de boeren den grootsten brol als eten. MMM lekker vlees

Vegetariër ? :p

virtualdude

Legacy Member
Math'ke zei:
Vegetariër ? :p

Soms zou ik het wel allesinds willen zijn :)

Maar ik merk toch een groot verschil op kwaliteitsniveau van nu tegenover een 5 a 10 jaar geleden. ( En niet positief )

sneax

Legacy Member
als ge ni dik zijt eet ge maar junk zoveel ge wilt

ge moet just zien dat ge wa fruit en groenten eet, mss wa melk drinkt en van die dingen om zéker uw vitaminen en voedingstoffen binnen te hebben

dat ge vettig eet en ge zijt ni dikt tja geniet er van zolang het duurt :p

idd.
Je mag gesteriliseerde stront verkopen.
Goed smaken zal het niet maar je zal er niet van sterven
Dus verkoopbaar.

Vele hamburgers zijn gemaakt van gemixte afvalvlees en (kraak)beenderen. Zie de mensen smullen.
Het vel van de worsten tegenwoordig is gemaakt van plastiek. Mmmmm zie ze smullen.

De dieren krijgen bij de boeren den grootsten brol als eten. MMM lekker vlees

yeh so? kauwgom is ook plastiek, schimmelkaas is beschimmeld, varkensnieren waar pis doorliep is een delicatesse (mmmmmmh)

het toppunt van uw tekst is de 'plastiek rond sossissen' en 'gesteriliseerde kak'
"Het vel van de worsten tegenwoordig is gemaakt van plastiek"

langst den ene kant zegt ge dat gesteriliseerde kak verkocht wordt en dat da SLECHT is langs den andere kant met bovenstaande quote zegt ge dat het veel beter en lekkerder was in de tijd dat ze de darmwand bezigden als vlies rond sossissen - where's your point?

mensen eten wat lekker is en niet té ongezond, simpel as that, bosjesmannen die overleven op ubergrote larves die in de grond leven (en dit zelfs zien als delicatesse)

der wordt vanalles gegeten in belgie en in de wereld, kdenk dat onze curryworsten en al met slachtaffel nog goe meevalt

allé dit alles gezegd zijnde met het gedacht dat uw post effectief zo ironisch was bedoelt en dat ge een punt wou maken, anders just ignore :p

Raukaris

Legacy Member
virtualdude zei:
i

Vele hamburgers zijn gemaakt van gemixte afvalvlees en (kraak)beenderen. Zie de mensen smullen.
Het vel van de worsten tegenwoordig is gemaakt van plastiek. Mmmmm zie ze smullen.

De dieren krijgen bij de boeren den grootsten brol als eten. MMM lekker vlees

Als de mensen dat lekker vinden laat ze smullen. Wie ben jij om te zeggen wat lekker is en wat niet?

^MystiQ

Legacy Member
virtualdude zei:
Soms zou ik het wel allesinds willen zijn :)

Maar ik merk toch een groot verschil op kwaliteitsniveau van nu tegenover een 5 a 10 jaar geleden. ( En niet positief )

Maarja, zo is echt alles veranderd, vroeger betaalde je 5 frank voor een krap salade en het was dan nog ene zonder al diene chemischen troep derop gespoten en het was puur natuur en nu betaal je al een heel stuk meer voor ne krop sla en kwalitatief zijn ze der nie op vooruit gegaan, alleen de hoeveelheid kroppen sla die ze kunnen produceren ist verbeterd ..

sneax zei:
als ge ni dik zijt eet ge maar junk zoveel ge wilt

ge moet just zien dat ge wa fruit en groenten eet, mss wa melk drinkt en van die dingen om zéker uw vitaminen en voedingstoffen binnen te hebben

Waar slaat dit nu weer op ? Ik ben niet dik, heb een gezond verstand en heb een medisch gezond lichaam, moet ik nu plots vettig eten, roken, cannabis smoren en allerei andere slechte dingen doen omdat het me NU NOG NIET schaadt ?

Iets wat op korte termijn geen gevolgen heeft zal op lange termijn wel gevolgen hebben, net zoals, roken op lange termijn, drugsgebruik op lange termijn en een ongezonde voedingsstijl op lange termijn.

Enja, ik eet het ook allemaal zeer graag hoor maar ik evengraag rog, met puree en lekkere groentjes derbij ;)

virtualdude zei:
lekker != gezond

Tis tezien in welke context je dat bekijkt, vis vind ik persoonlijk heel lekker en ik eet enorm veel vissoorten en ze zijn nogtans wel gezond, denk maar aan omega 3 .. :)

virtualdude

Legacy Member
Raukaris zei:
Als de mensen dat lekker vinden laat ze smullen. Wie ben jij om te zeggen wat lekker is en wat niet?

lekker != gezond

En trouwens nu krijg je eigenlijk weinig keuze.
T'is gelijk shoppen en de keuzen krijgen tussen cholera en de pest.

Alles vol met smaakversterkers enzo.

Ze hebben eens onderzoek gedaan en kindjes konden de smaak van een ECHT aardbei niet meer herkennen. maar de smaarkversterker die "aardbei" moet voorstellen was voor alle kindjes duidelijk een aardbei
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan