Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Raukaris

Legacy Member
virtualdude zei:
lekker != gezond

En trouwens nu krijg je eigenlijk weinig keuze.
T'is gelijk shoppen en de keuzen krijgen tussen cholera en de pest.

Alles vol met smaakversterkers enzo.

Ze hebben eens onderzoek gedaan en kindjes konden de smaak van een ECHT aardbei niet meer herkennen. maar de smaarkversterker die "aardbei" moet voorstellen was voor alle kindjes duidelijk een aardbei

Ik stel voor dat je in een bos gaat wonen een paar varkens en koeien houdt en u nooit meer met de buitenwereld bemoeit. Of ge kunt een kruistocht beginnen tegen de grote bedrijven en fastfood ketens.

Ik eet wat ik wil en niemand gaat zich daar mee bemoeien, zeker geen halve hippies die alles veroordelen en ongezond noemen.
Want gij veroordeelt niet alleen fastfoodketens maar ALLE soorten vlees terwijl ge het zelf eet. Hypocriet noemen ze dat.

kindjes die het verschil niet kunnen smaken tussen een kunstmatige stof en een echte aardbei, o nee wat een ramp! Dat betekent dat die smaken echt goed op elkaar trekken en niet dat die kinderen alleen maar smaakversterkers gaan eten en nooit meer echte aardbeien.

sneax

Legacy Member
Math'ke zei:
Waar slaat dit nu weer op ? Ik ben niet dik, heb een gezond verstand en heb een medisch gezond lichaam, moet ik nu plots vettig eten, roken, cannabis smoren en allerei andere slechte dingen doen omdat het me NU NOG NIET schaadt ?

da wou ik ni zeggen ik wil gewoon zeggen dat den topicstarter er moet van genieten zolang hij nog ni te vet is of whatever

ik wou ni zeggen dat hij moet beginnen roken?

ik heb mijn culinaire topjaar gehad het eerste jaar op kot, uberveel junk (en da kan toch GOOOOOOOOOEEEEED zijn miljaarde) ma kben dan wa te dik geworden (allé ja, das relatief) en nu is het dus nimeer 2 keer per week frituur njora, 1 keer per week rimini en 1 keer per week diene nieve turk me zijn pitta en pizza zaak :p in gent

^MystiQ

Legacy Member
sneax zei:
het gaat over pizza en frieten eten niet over roken? waar beginde gij over?

Het was ter illustratie van uw domme redenering moest je het nog niet doorhebben :)

maartenddrv

Legacy Member
mag ik u de film "supersize me" aanraden ?!

ze zouden die film verplicht in alle scholen moeten vertonen verdomme!

maartenddrv

Legacy Member
Math'ke zei:
Waar slaat dit nu weer op ? Ik ben niet dik, heb een gezond verstand en heb een medisch gezond lichaam, moet ik nu plots vettig eten, roken, cannabis smoren en allerei andere slechte dingen doen omdat het me NU NOG NIET schaadt ?

nee, maar nu kan je tenminste een geinformeerde keuze maken ...
ik zou bijvoorbeeld veel liever hebben dat de jeugd in het weekend een jointje rookt in plaats van liters alcohol te drinken ... zou al veel schelen ... der is niemand die goed genoeg beseft hoe slecht sigaretten, frieten, pizza, alcohol enzo wel zijn !! daar is cannabis niets tegen !

sneax

Legacy Member
Math'ke zei:
Het was ter illustratie van uw domme redenering moest je het nog niet doorhebben :)

mijn redenering is gebaseerd op een analyse tussen risico en genot, ik vind het eerder DOM om de gezonde zak uit te hangen, als ge graag junk eet, en ge ondervind er weinig last van (tja ge moet uzelf maar controleren natuurlijk op uw toestand) dan eet ge en geniet ge maar

allé ieder zijn opinie maar zo 3 goei grote hamburgers van de mcdonalds me ne grote friet ne halve lieter coke en ne mcflurry om te eindigen en ondertussen naar afslankingsprogramma's op den tv ziend a vind ik gewoon de max :D

^MystiQ

Legacy Member
maartenddrv zei:
nee, maar nu kan je tenminste een geinformeerde keuze maken ...
ik zou bijvoorbeeld veel liever hebben dat de jeugd in het weekend een jointje rookt in plaats van liters alcohol te drinken ... zou al veel schelen ... der is niemand die goed genoeg beseft hoe slecht sigaretten, frieten, pizza, alcohol enzo wel zijn !! daar is cannabis niets tegen !

Ik weet eigenlijk niet of ik deze post wel begrijp, ofwel is het een en al sarcasme ofwel ben je eigenlijk doodserieus bezig wat eigenlijk ook al op gene bal slaagt :)
sneax zei:
mijn redenering is gebaseerd op een analyse tussen risico en genot, ik vind het eerder DOM om de gezonde zak uit te hangen, als ge graag junk eet, en ge ondervind er weinig last van (tja ge moet uzelf maar controleren natuurlijk op uw toestand) dan eet ge en geniet ge maar

Wat precies versta jij niet aan 'iets heeft op lange termijn wel gevolgen' .. ?

D-1337

Legacy Member
Ik heb nu al een duidelijker idee waar ik mij kan aan verwachten als ik zo bezig blijf ^^ , ik ging ook niet eeuwig zo eten zenne zoals iedereen.
Maar ik ga proberen wat meer groenten te eten , minder gefrituurd eten en maandag stoppen met roken maar dat ging ik zowiezo doen ^^
Thx al voor de info ;)

^MystiQ

Legacy Member
D-1337 zei:
Ik heb nu al een duidelijker idee waar ik mij kan aan verwachten als ik zo bezig blijf ^^ , ik ging ook niet eeuwig zo eten zenne zoals iedereen.
Maar ik ga proberen wat meer groenten te eten , minder gefrituurd eten en maandag stoppen met roken maar dat ging ik zowiezo doen ^^
Thx al voor de info ;)

Groenten is iets wat je moet leren eten, in het begin kan je veel vieze muilen trekken maar na verloop van tijd eet je eigenlijk wel alle groentjes hoor. Mm aspergekes, zelfs spinazie en spruitjes eet ik nu. Je moet het leren é :D De smaak ervan leren appreciëren :D

D-1337

Legacy Member
spinazie eet ik wel graag maar zo bittere stuff moet ik nie hebbe :p
kga da nooit eten denk ik zenne. Kben gewoon nie voor het warme groenten gedoe :p klinkt mss raar maar warm fruit ofzo is ook mega goor ^^

EverlastingHate

Legacy Member
maartenddrv zei:
mag ik u de film "supersize me" aanraden ?!

ze zouden die film verplicht in alle scholen moeten vertonen verdomme!

Enkel een film die aanslaat bij debielen die zo debiel zijn om elke dag hetzelfde te eten.

Wat probeert men nu in die film te bewijzen, niemand zegt dat ge elke dag in den mc donald's moet staan he. Eet elke dag spinazie en je zal het geweten hebben.

exo

Legacy Member
epsilon zei:
Het grootste gevaar zit in hart-en vaatziekten. Vernauwing van de aders ten gevolge van cholesterol met een hartaanval tot gevolg ...
Natuurlijk gaat ge nie van de ene dag op de andere nu doodvallen, maar over een tiental jaar ofzo kan het gevaarlijk worden.


Seg en euhm, kunde daar nog iets aan doen aan die vernauwingen van de bloedvaten?

Varathx

Legacy Member
Als je jong bent maakt dat niet 'zoveel' uit dat je 3 x (of meer) in de week fastfood eet, maar als je wat ouder bent blijven de kilokes al wat rapper hangen. En je wordt er ook tammer van, gezonde voeding is beter voor je activiteit. Je zult je fitter voelen en energieker.

Vintage Hifi

Legacy Member
hatetn zei:
dikke bs imo
als ge weet hoe al u eten da ge koopt gemaakt wordt gade ook enkel nog eigen kweek willen hebben
maar denkte da er daar hun veel van aantrekken
ik weet maar al te goe wa voor bucht er in alles zit en toch ga ik het nie laten om te eten
en trouwens de mensen leven langer en langer door het goede eten en goede medische zorg is het dan allemaal zo slecht
Ik ga niet naar de Mac uit principes, hoe ze hun werknemers behandelen, hoe ze "zaken" doen, etc... Allemaal mooi uitgelegd in FFN.

Dat ik hun eten rommel vind (en dat ís het ook), is bijzaak.

skully25

Legacy Member
woensdagavond: pizza
snap eigenlijk niet wat er ongezond zou zijn aan versgemaakte pizza's, ge hebt gewoon nen bodem van deeg, tomatensaus, miss wat ham en wat kaas en daar nog wa groenten bovenop gebakken in nen oven, tenzij ge natuurlijk de boel bedoeld die ze serveren in nen pizzahut ofzo
vrijdagavond: frieten

dat zijn zowat vaste rituelen bij ons thuis, tijdens school eet ik op de middag vaak nog een extra 2 keer frieten in de week gewoon omdat ik liever iets warms eet op de middag (al die jaren aan een stuk broodjes wreten op de middag was ik ook beu). de limit staat op 3 keer in de week omdat ik ook weet dat dit al iets teveel van het goede is...

mcdonalds probeer ik toch zoveel mogelijk te mijden, het is duur en vult zo goed als niks, ik kan daar 10 euro uitgeven op 1 middag en nog niet vol zitten plus het smaakt me ook niet zoveel als wanneer ik naar een gewone frituur ga. als ik 1 keer in de maand naar daar trek is het al veel.

ik weet van mezelf dat ik veel gezonder zou kunnen eten maar door m'n huidige levensstijl is dat niet makkelijk, weinig tijd op de middag om deftig te eten en het feit dat ik gewoon graag frieten eet met al de brol die erbij komt. slecht eten is ook wel het enige dat ik mij schuldig aan maak, ik rook en drink niet dus dat zijn dan weer pluspunten. hoog metabolisme helpt ook, ik kan op de middag mij volproppen en na een uur heb ik weer honger zonder daarvoor intensieve fysieke inspanningen te moeten doen. qua uiterlijk ben ik zelfs wat aan de magere kant, ik ben 1m70 en weeg nu 57 kg

foenN

Legacy Member
eet eens een week frituur/kebap/ vettige toestanden..
en daarna een week gezond, ge zult u als echt als een ander persoon voelen (in een goede zin)

Towlie

Legacy Member
Even een eetvraagje :p

Ik ben spaghetti aant koken en kheb zo saus uit een potje vanuit de winkel
moet ik die saus koken of mag ik die direct bij mijn spaghetti gieten als ze klaar is?

Towlie

Legacy Member
Ja koken staat erop
maar iemand die ik ken doet da gewoon bij zijn spaghetti zonder koken
Ma kweet ni ofda zo gezond is als ge da ni kookt mee dat da al een tijdje in die winkel kan gestaan hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan