Archief - Unieke beelden van bizarre haai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darks

Legacy Member
Bewijst nog maar eens dat we zeer weinig weten van wat er daar beneden nog allemaal leeft.

En ik denk niet dat het door de wetenschappers is dat het dier dood is gegaan. Als die normaal minstens 600m diep zit en nu ineens aan de oppervlakte zal er wel iets mis geweest zijn.

Genius

Legacy Member
Wat een lelijk beest :p Ge moet u ni wel vragen hoeveel vissen dat de mens nog niet heeft ontdekt...

BuffaloKampioen

Legacy Member
Stoch eigelijk zot,hé! Wat moet dat daar zijn op kilometers diepte waar zelf duikboten niet kunnen geraken door den druk! Zouden daar nog beesten ofzo leven?

VinceFeet

Legacy Member
Deejay_Neo zei:
Stoch eigelijk zot,hé! Wat moet dat daar zijn op kilometers diepte waar zelf duikboten niet kunnen geraken door den druk! Zouden daar nog beesten ofzo leven?

Goei vraag eigenlijk. Waar ligt het diepste punt ter wereld en zou daar nog iets te vinden zijn op de bodem? Ik DACHT het wel hoor. Ik denk dat diepte geen factor is die sommige dieren afschrikt. Een te hoge zoutconcentratie (zoals in de Rode zee zeker?) ofzo wel, maar diepte hoeft geen remmende factor te zijn DACHT ik dus.

Bontus

Legacy Member
Als ge inderdaad de ambitie hebt om een paar beesten te ontdekken en uwe naam te geven, gade best op de zeebodem zoeken.
Succes met uw tocht te financiëren :niceone:

VinceFeet

Legacy Member
reteiP zei:
Als ge inderdaad de ambitie hebt om een paar beesten te ontdekken en uwe naam te geven, gade best op de zeebodem zoeken.
Succes met uw tocht te financiëren :niceone:

Het zijn inderdaad één van de duurste vormen van onderzoek die er bestaan. Je moet maar is kijken op National Geographic wanneer men op zoek gaat naar wrakken van bekende schepen. Zelfs wanneer ze het schip gevonden hebben moeten ze vaak al terugkeren, simpelweg omdat het allemaal zo duur is en één extra dag is vaak al te duur voor het maximaal toegelaten budget.

Gromme

Legacy Member
Zijn er nog zo'n recente 'ontdekkingen'?

Je moet maar eens in de open zee zwemmen dan de gedachte dat je geen idee hebt van wat er onder je voeten aan de gang is. Bah :-)

BuffaloKampioen

Legacy Member
Ik vind dat zalig, alles wat zo mee wetenschap te maken heeft waarvoor m'n eigelijk de techniek niet heeft om het ten volle te onderzoeken: heelal, enorme zeedieptes :p

metaphore

Legacy Member
Gromme zei:
Zijn er nog zo'n recente 'ontdekkingen'?

Je moet maar eens in de open zee zwemmen dan de gedachte dat je geen idee hebt van wat er onder je voeten aan de gang is. Bah :-)

kvind da op een of andere manier ook altijd vies in zo'n zee ofzo :)
zeker als ge wa dieper gaat.

In zee leven de zotste en goorste beesten :p

CP-RB2H

Legacy Member
Gromme zei:
Zijn er nog zo'n recente 'ontdekkingen'?

Je moet maar eens in de open zee zwemmen dan de gedachte dat je geen idee hebt van wat er onder je voeten aan de gang is. Bah :-)

ma 11 dec 2006, 15:50
Diepzee-onderzoekers vinden nieuwe diersoorten
WASHINGTON - Een grootscheeps internationaal onderzoek naar het leven in de laagste regionen van de oceanen levert voortdurend nieuwe, en vaak merkwaardige diersoorten op. Zo werden op 3,2 kilometer diepte in de Atlantische Oceaan garnalen en schelpdieren aangetroffen die leefden rond een gat waar water van 407 graden Celsius uitkomt, een zogenaamde hete spuiter. Het water rondom was slechts 2 graden Celsius.

Een onderzeese piek in de Koraalzee, bij Australië, bleek een garnaalsoort te herbergen waarvan was aangenomen dat die vijftig miljoen jaar geleden was uitgestorven. En bijna vijf kilometer diep in de Sargassozee, het broedgebied van de Europese paling in het noorden van de Atlantische Oceaan, vonden onderzoekers een twaalftal nieuwe soorten die zich voedden met elkaar of met organisch materiaal dat van boven naar hen toe dwarrelt.

Inv`

Legacy Member
Goldrusher zei:
Je wil niet weten welke...

Vrijwel alles wat in uw kelder / zolder / tuin zit, maar dan groter of vreemder.

Gigantische pissenbedden bvb.: http://blogs.acceleration.net/images/blogs_acceleration_net/russ/6/o_Giant_isopod.jpg
Of parasitaire pissenbedden: http://www.uj.ac.za/zoology/images/gallery/!Tongue replacement isopod.jpg :help: omg (let trouwens op de tanden / bovenlip van die vis )

En wat voor haai is dit:
http://www.greengoblin.com/internal/corner/shark.jpg :eek:

http://www.extremescience.com/images/viperfish.jpg :crazy:

Heel forumtopic vol rariteiten:
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=19383 :wtf:


checkt die krab!

VinceFeet

Legacy Member
Oooooooooooh... Hoe schattig! Een intiem momentje tussen een man en zijn inktvis.

Amai, als dat in uwe piemel bijt! Dan zegt ge toch ook wel ff 'Potverdekke' denk ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan