Archief - Unieke beelden van bizarre haai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
FroFro zei:
ja manne ik bedoelde km e :p dus kzat er toch maar 50km af e ;) dien trog ga dus gewoon door heel onze aarde bekan :unsure: strax scheure we vaneen fzo :p

De marianentrog is 11km breed de aarde heeft een "straal" van iets meer dan 6000 km...
Conculusie: de aarde scheurt niet in twee...

FroFro

Legacy Member
ochja, zucht :unsure: kzat precies zo'n beetje in de war zo :unsure: kwas aant denken aan 11.000 en 12.000 of 11 en 12 :p


laat maar -,-

Thales

Legacy Member
da trekt zo op ne pop
preceis of er zo ne gast met zen hand in ne kous zit ofzo.
anywhoe. als het waar is, is da wel natuurlijk cool enzo, voor ons dan, want da beest in nu dood.
als je ziet dat je zo'n dingen tegnkomt op "maar" 600 meter diepte, dan ben ik eens benieuwd wat ze in die andere nog diepere km's zullen vinden. Maar dan hebben ze weer betere technology en manpower nodig.

Exorikos

Legacy Member
Net zoals snelheid geen probleem is voor de mens, maar versnelling wel. Zo is ook druk geen probleem, maar het drukverschil over de tijd wel. Ofzoiets :unsure:

viewer

Legacy Member
volgens de wet van Bernouilli maakt da allemaal niks uit.

oftewel heb ik da toch nie helemaal juist begrepen :lol:

_DKsissor_

Legacy Member
man wat een beesten:p Stel u es voor dat daar zo ne vis met die vlijmscherpe tanden vanop die foto's aan uw voeten hangt, ge zult nie lang leven denkk:p en dan hebben wij al bang van ne haai.Ne haai eet u tenminste snel op zo ne kleine moet vies lang bijten =( =(. En dan vondk een soort sprinkhaanachtig groen slijmding dat in onze zeeaquarium verstopt zat al vies maar da heeft tenminste nie zo'n scherpe zichtbare tanden.

Bontus

Legacy Member
Exorikos zei:
Net zoals snelheid geen probleem is voor de mens, maar versnelling wel. Zo is ook druk geen probleem, maar het drukverschil over de tijd wel. Ofzoiets :unsure:

Nee dat klopt niet.
Een diepteduikrecord vestigen wordt net héél snel gedaan om zich dan terug naar de oppervlakte te lanceren. We kunnen dus wel tegen een hogere druk als dat maar zeer kortstondig is. Omgekeerd dan wat jij beweert dus.
Wie lang aan zo'n hoge druk is blootgesteld krijgt de caissonziekte

Meer info over een wetenschappelijk wereldbeeld in het boek van Bill Bryson:
Een kleine geschiedenis van bijna alles.

Razzia

Legacy Member
Wow, sjiek beest ^^ Wel stom dat ie dood is gegaan, maar zou je niet, als je 550 meter hoger zit dan je natuurlijke woonplaats.

DX2

Legacy Member
grave pics gast
en wa trek ik mij da aan wa er onder mij gebeurd
ge gaat in een apartement toch ook nie efkes beneden vragen wa ze daar aan 't doen zijn? ^^
maar ik ZOU het wel willen weten

metaphore

Legacy Member
reteiP zei:
Nee dat klopt niet.
Een diepteduikrecord vestigen wordt net héél snel gedaan om zich dan terug naar de oppervlakte te lanceren. We kunnen dus wel tegen een hogere druk als dat maar zeer kortstondig is. Omgekeerd dan wat jij beweert dus.
Wie lang aan zo'n hoge druk is blootgesteld krijgt de caissonziekte

Meer info over een wetenschappelijk wereldbeeld in het boek van Bill Bryson:
Een kleine geschiedenis van bijna alles.


als ge te snel terug naar boven gaat kunnen u longen ontploffen :D

mja voor zover ik weet moeten van die duikers na een snelle diepe duik toch in een drukcabine die de druk geleidelijk terug naar normaal brengt.

Parnakra

Legacy Member
metaphore zei:
als ge te snel terug naar boven gaat kunnen u longen ontploffen :D

mja voor zover ik weet moeten van die duikers na een snelle diepe duik toch in een drukcabine die de druk geleidelijk terug naar normaal brengt.
Ik vermoed dat het ervan afhangt of je met zuurstofflessen duikt of niet.

Hoe dieper je gaat, hoe hoger druk en hoe minder volume de lucht in je longen inneemt. Met zuurstofflessen hap je gewoon voldoende lucht binnen tot je longen weer gevuld zijn. Wanneer je dan weer te vlug naar boven zou gaan, zou die overtollige zuurstof zich uitzetten en kunnen je longen inderdaad scheuren/ontploffen.

Bij diepterecords (je weet wel, langs een lijn naar beneden gaan en dan naar boven laten schieten) duikt men zonder flessen, dus neemt men aan de oppervlakte een volume lucht in de longen. Dat volume wordt kleiner naarmate men duikt, maar er komt geen extra lucht bij, dus wanneer men weer naar de oppervlakte gaat zet het volume uit, maar het zal nooit groter worden dan het oorspronkelijk ingenomen volume lucht. (ergo, geen ontploffingsgevaar)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan