Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zorba

Legacy Member
oXia zei:
Wie kan mij een goede betrouwbare weer-app aanbevelen? Ik probeerde reeds meerdere apps maar de regen-voorspelling op termijn (dus geen buienradar) is nooit accuraat!

Mag een betalende app zijn! Zolang ik maar weet of het morgen zal regenen! :-)

WeatherPro blijft de beste imo

Brick Top zei:
Weet iemand wanneer de nieuwe Macbook Air er komt (als die er überhaupt al komt op korte termijn?). Ben aan het overwegen er een te kopen maar als er een nieuwe versie gepland zou staan voor pakweg begin 2015, is het misschien interessant om nog even te wachten. Zou mijn eerste Mac zijn trouwens.

Volgens de MacRumors Buyers Guide om de 300 dagen een update, vroeger was het altijd in Oktober maar de laatste was begin dit jaar. Denk wel dat een update rond April zeker te verwachten is. Maar dat is nog lang he

Tipzi

Legacy Member
Sinds kort ook naar iphone overgestapt :) nu is mijn vraag hoe vaak moet ik dat zo synchroniseren of backuppen of hoe dat ook werkt in itunes ? XD


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

whistleblower

Legacy Member
Tipzi zei:
Sinds kort ook naar iphone overgestapt :) nu is mijn vraag hoe vaak moet ik dat zo synchroniseren of backuppen of hoe dat ook werkt in itunes ? XD


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

Zet je icloud backup aan en hij neemt elke nacht dat hij aan de lader hangt een met Wi-Fi verbonden is automatisch een backup. Super handige functie en het enige waarvoor ik icloud gebruik.

Frado2005

Legacy Member
Is er eigenlijk een fix als een persoon bv u een bericht stuur vanaf een iPad, die perongeluk ingesteld staat om te zenden van een email ID:
ik als ontvanger zal die berichten dan in een verschillend conversatie scherm krijgen.

Dus voor enkele personen heb ik nu dubbele conversatie schermen (enerzijds gsm nr, anderzijds apple id). Is maar zeer onoverzichtelijk :(

Carrion

Legacy Member
Bij uw contacten het e-mail adres van de apple id plaatsen bij het telefoonnummer. Zo heb je 1 contact persoon en normaal maar 1 gesprek.

benjigoal

Legacy Member
Gasten, graag jullie advies.

Heb een macbook Pro medio 2012
processor 2,5 GHz intel core i5
geheugen 4 GB 1600 MHZ DDR3 (2 schijven van 2 GB)
Runt OS X Yosemite

Sinds de update naar yosemite is hij erg traag geworden, al vond ik hem voordien ook al traag. Programma's openen zeer traag (bvb iPhoto, Vuze, iMovie), maar gewoon opstarten is ook enorm traag wat super irriterend is. Ik kan via via mijn geheugen laten verhogen naar 1 slot van 8 GB voor 110 EUR. Zou dit mijn probleem oplossen? Wat denken jullie?

benjigoal

Legacy Member
Gasten, graag jullie advies.

Heb een macbook Pro medio 2012
processor 2,5 GHz intel core i5
geheugen 4 GB 1600 MHZ DDR3 (2 schijven van 2 GB)
Runt OS X Yosemite

Sinds de update naar yosemite is hij erg traag geworden, al vond ik hem voordien ook al traag. Programma's openen zeer traag (bvb iPhoto, Vuze, iMovie), maar gewoon opstarten is ook enorm traag wat super irriterend is. Ik kan via via mijn geheugen laten verhogen naar 1 slot van 8 GB voor 110 EUR. Zou dit mijn probleem oplossen? Wat denken jullie?

Compact93

Legacy Member
benjigoal zei:
Gasten, graag jullie advies.

Heb een macbook Pro medio 2012
processor 2,5 GHz intel core i5
geheugen 4 GB 1600 MHZ DDR3 (2 schijven van 2 GB)
Runt OS X Yosemite

Sinds de update naar yosemite is hij erg traag geworden, al vond ik hem voordien ook al traag. Programma's openen zeer traag (bvb iPhoto, Vuze, iMovie), maar gewoon opstarten is ook enorm traag wat super irriterend is. Ik kan via via mijn geheugen laten verhogen naar 1 slot van 8 GB voor 110 EUR. Zou dit mijn probleem oplossen? Wat denken jullie?

Ram bijsteken kan nooit kwaad, al is via via 110 euro wel veel geld nog (vind ik).
Ik zou ook 2x 4Gb laten steken, altijd al horen zeggen dat je ze best beide in gebruik neemt. Ik heb geen idee of het kwaad kan om een 8gb met een 2gb te combineren, zodat je in totaal 10gb hebt? Kenners hier?

Ram vervangen in een macbook is niet moeilijk, de schroefjes onderaan open vijzen en de ramlatjes eruit klikken. Kan je best zelf doen, ik heb 2 jaar geleden zelf 8gb gestoken (2x 4gb) en die ram koste me rond de 30 euro. Werkte perfect en nooit klachten over gehad, wel controleren dat je mac-ram hebt (wijsgemaakt of niet? :O )

kakature

Legacy Member
Daar zit geen SSD in zeker? Dat zal nooit een vliegensvlug toestel meer worden, al zal het wel een pak schelen met 8 GB.
Waarom 1 x 8 GB en niet 2 x 4 GB?

benjigoal

Legacy Member
Nee geen SSD. Mijn contact zei me dat ik kon kiezen om ofwel 1x 8GB te steken ofwel 2x4GB. 2x 8GB wist hij niet of mijn mac dat zou aankunnen. En nee je mag blijkbaar niet 8 GB met 2 GB combineren. Als je beide slots gebruikt moet het hetzelfde geheugen zijn.

Heb net eens een progje gedownload om een test te doen, hierbij de resultaten:

EtreCheck version: 2.0.11 (98)
Report generated 18 november 2014 20:33:33 CET

Hardware Information: ℹ️
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) (Verified)
MacBook Pro - model: MacBookPro9,2
1 2.5 GHz Intel Core i5 CPU: 2-core
4 GB RAM Upgradeable
BANK 0/DIMM0
2 GB DDR3 1600 MHz ok
BANK 1/DIMM0
2 GB DDR3 1600 MHz ok
Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported
Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n

Video Information: ℹ️
Intel HD Graphics 4000 -
Color LCD 1280 x 800

System Software: ℹ️
OS X 10.10 (14A389) - Uptime: 4 days 2:46:16

Disk Information: ℹ️
APPLE HDD HTS547550A9E384 disk0 : (500,11 GB)
S.M.A.R.T. Status: Verified
EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
Recovery HD (disk0s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB
Macintosh HD (disk1) / [Startup]: 498.88 GB (141.63 GB free)
Encrypted AES-XTS Unlocked
Core Storage: disk0s2 499.25 GB Online

MATSHITADVD-R UJ-8A8

USB Information: &#8505;&#65039;
Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
Apple Computer, Inc. IR Receiver
Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad
Apple Inc. BRCM20702 Hub
Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller

Thunderbolt Information: &#8505;&#65039;
Apple Inc. thunderbolt_bus

Gatekeeper: &#8505;&#65039;
Mac App Store and identified developers

Problem System Launch Agents: &#8505;&#65039;
[failed] com.apple.CallHistoryPluginHelper.plist
[failed] com.apple.security.cloudkeychainproxy.plist

Problem System Launch Daemons: &#8505;&#65039;
[failed] com.apple.ctkd.plist
[failed] com.apple.nehelper.plist
[failed] com.apple.periodic-weekly.plist
[failed] com.apple.sandboxd.plist
[failed] com.apple.wdhelper.plist
[failed] com.apple.xpc.smd.plist

Launch Daemons: &#8505;&#65039;
[loaded] com.adobe.fpsaud.plist Support
[loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist Support

User Launch Agents: &#8505;&#65039;
[running] com.spotify.webhelper.plist Support

User Login Items: &#8505;&#65039;
iTunesHelper Programma (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
Mail Programma (/Applications/Mail.app)
Dropbox Programma (/Applications/Dropbox.app)
Android File Transfer Agent Programma (/Users/[redacted]/Library/Application Support/Google/Android File Transfer/Android File Transfer Agent.app)

Internet Plug-ins: &#8505;&#65039;
FlashPlayer-10.6: Version: 15.0.0.223 - SDK 10.6 Support
QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
Flash Player: Version: 15.0.0.223 - SDK 10.6 Support
Default Browser: Version: 600 - SDK 10.10
SharePointBrowserPlugin: Version: 14.0.0 Support
Silverlight: Version: 5.1.20125.0 - SDK 10.6 Support
JavaAppletPlugin: Version: 15.0.0 - SDK 10.10 Check version

User Internet Plug-ins: &#8505;&#65039;
Picasa: Version: 1.0 - SDK 10.4 Support

3rd Party Preference Panes: &#8505;&#65039;
Flash Player Support

Time Machine: &#8505;&#65039;
Skip System Files: NO
Mobile backups: OFF
Auto backup: NO - Auto backup turned off
Volumes being backed up:
Macintosh HD: Disk size: 498.88 GB Disk used: 357.24 GB
Destinations:
Data [Network]
Total size: 0 B
Total number of backups: 0
Oldest backup: -
Last backup: -
Size of backup disk: Too small
Backup size 0 B < (Disk used 357.24 GB X 3)

Top Processes by CPU: &#8505;&#65039;
9% WindowServer
5% Safari
2% hidd
2% Finder
2% com.apple.WebKit.Networking

Top Processes by Memory: &#8505;&#65039;
120 MB Safari
103 MB Finder
90 MB Messages
74 MB com.apple.WebKit.WebContent
60 MB WindowServer

Virtual Memory Information: &#8505;&#65039;
48 MB Free RAM
1.29 GB Active RAM
1.23 GB Inactive RAM
869 MB Wired RAM
25.13 GB Page-ins
2.43 GB Page-outs

BuYcKi

Legacy Member
Ik kan nu mijn Mac Store niet meer openen..? Van het één op andere moment..

Frado2005

Legacy Member
Carrion zei:
Bij uw contacten het e-mail adres van de apple id plaatsen bij het telefoonnummer. Zo heb je 1 contact persoon en normaal maar 1 gesprek.

Is al jaren zo bij mij. 1 contact met al hun gegevens in. Als ik in het sms gesprek naar info ga, zie ik bij het ene gesprek het tel nr in't blauw, en bij het andere dan het mailadres. Wreed ambetant wel natuurlijk; en onmogelijk om te mergen

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Hoe kunde al u mails tegelijk deleten uit u postvak in? Zienk der nu zo over?

FragDAnvers

Legacy Member
Wat is de beste autohouder voor een Iphone 6 ? Geen universele aub, en voor op de voorruit.

JoskeVermeulen

Legacy Member
Is er een vergelijkbare actie zoals bij het nieuwe schooljaar maar dan in het begin van het jaar? Er is hier interesse voor aanschaf van een iPad (met ecocheques) na kerstmis.

renaat13

Legacy Member
Iemand die mij een goede app (mag voor MacBook zijn) kent om boekjes te publiceren? Iets in de aard van Publisher van Microsoft?

Frado2005

Legacy Member
JoskeVermeulen zei:
Is er een vergelijkbare actie zoals bij het nieuwe schooljaar maar dan in het begin van het jaar? Er is hier interesse voor aanschaf van een iPad (met ecocheques) na kerstmis.

Kunt ge daarvoor ecocheques gebruiken? Bij welke winkel moet dat wel niet zijn dan?

Apple

Legacy Member
Ik heb hier telenet aangeschaft maar telkens als ik mijne macbook open dan neemt die altijd mijne homespot, ik moet zelf altijd op mijne normale wifi klikken.
Ik heb al eens in de instellingen gekeken en ik heb daar nochthans mijn wifi verandert maar die blijft de homespot nemen, blijkbaar dan toch wat fouts gedaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan