Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

renaat13

Legacy Member
JasperCLA zei:
Gingen die dingen niet erg snel stuk?

Klopt. Veel klachten over gelezen. Om die reden maar een goedkope gekocht (witte producten...). Na 3 maanden begon het ding echter ook te barsten. Gelukkig wel maar 15 euro voor gegeven. Ondertussen een "clamshell" van Thule gekocht.

Sovereign

Legacy Member
JasperCLA zei:
https://www.youtube.com/watch?v=RvQCh4WbW3w&list=UUQa3azu-2WsQ7iespItPWDw&index=1

Zou dit in aanmerking komen voor herstelling of zou men hier moeilijk over kunnen doen? (Rode gloed rechter bovenhoek)

Toestel is 2-3 weken oud...

Vandaag mijn toestel teruggekregen met een gloednieuw scherm. Al bij al tevreden over, enkel die gele warme tint is blijkbaar de norm geworden, daar ga ik niet meer moeilijk over doen. Wat kleurkalibratie zal hopelijk ook al veel oplossen.

DJBerten

Legacy Member
Dag,

sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een MacBook Pro. Na de overstap van windows is het natuurlijk even wennen...:-)

Nu vind ik dat ik behoorlijk vaak zit te "slepen" met applicaties (+ vensters resizen en zo) als ik vensters naast elkaar wil gebruiken. Standaard gaat een nieuw venster altijd behoorlijk "klein" open, of vlak boven een ander venster dat ik net ook wilde gebruiken.
Bestaan er trucs, tips,... om daar zaken sneller in te doen? Bv vanaf windows 7 kan je vensters rap naar links en rechts slepen en dan staan die netjes naast elkaar.

Gelijkaardige vraag: als ik Finder opendoe is dat ook altijd vrij "klein", en moet ik vaak handmatig dat ding schermvullend maken (en ik wil niet de "fullscreen" optie aanklikken met dat knopje rechtsboven).

Dus samengevat:
- bestaat er een optie die nieuwe schermen bv opendoet op "vrije plek" op je buraublad?
- bestaat er een optie die, als je op + klikt, het scherm meteen schermvullend opent?
- bestaat er een optie die je snel 2 vensters netjes naast elkaar kan doen slepen?

OS versie is Osx Mavericks

Fiezik

Legacy Member
Iemand die mij kan zeggen waarom die cursor (of hoe dat ook heet) blijft werken/draaien op mijn iPhone? (linksboven net naast mijn Wifi signaal). Hij doet dat al 2 dagen constant ookal liggen al mn apps af.

11h3vuw.png

Preacher92

Legacy Member
Da zijn je locatievoorzieningen. Is ergens een app of het systeem zelf dat je locatie tracked.

Poekie95

Legacy Member
Baauer zei:
Da zijn je locatievoorzieningen. Is ergens een app of het systeem zelf dat je locatie tracked.

Lol @Baauer, locatievoorzieningen zijn die pijl rechts natuurlijk :).

GGerre: doe eens kleine reset (zonder data loss): homeknop samen met sleep/wake knop ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt.

whistleblower

Legacy Member
GGerre zei:
Iemand die mij kan zeggen waarom die cursor (of hoe dat ook heet) blijft werken/draaien op mijn iPhone? (linksboven net naast mijn Wifi signaal). Hij doet dat al 2 dagen constant ookal liggen al mn apps af.

11h3vuw.png

Eens uitschakelen lost bij mij dat probleem op. Ik heb het sinds ios 7 ook soms. Vooral na het updaten van apps

Chickenlal

Legacy Member
Mijn vriendin haar 4S, ongeveer een jaar oud heeft batterij problemen.

Batterij is echt snel leeg en vaak valt hij gewoon uit al aan 10-20% opeens.

Zou dit vervangen kunnen worden onder garantie of is het niet de moeite om er mee naar de winkel te gaan?

Schwimm

Legacy Member
Ik heb een probleem met connecteren op de WiFi van mijn werk met mijn iPhone 5S.

Mijn toestel staat in de lijst van de verbonden toestellen, maar ben niet effectief verbonden.
Dat cirkeltje blijft maar draaien naast de naam van het netwerk. Met andere woorden: hij blijft maar proberen verbinding te maken...

Heb al van alles geprobeerd: locatievoorzieningen uitzetten, router op het werk opnieuw opstarten, aan- en afleggen, kleine reset, etc. Niets helpt.

Bij mij thuis (of op andere WiFi-netwerken) nooit geen probleem. Bovendien is het probleem er hier ook niet altijd. Sommige dagen ben ik zonder enig probleem de ganse dag met de WiFi van mijn werk verbonden.

Iemand een idee?

Laser

Legacy Member
Schwimm zei:
Ik heb een probleem met connecteren op de WiFi van mijn werk met mijn iPhone 5S.

Mijn toestel staat in de lijst van de verbonden toestellen, maar ben niet effectief verbonden.
Dat cirkeltje blijft maar draaien naast de naam van het netwerk. Met andere woorden: hij blijft maar proberen verbinding te maken...

Heb al van alles geprobeerd: locatievoorzieningen uitzetten, router op het werk opnieuw opstarten, aan- en afleggen, kleine reset, etc. Niets helpt.

Bij mij thuis (of op andere WiFi-netwerken) nooit geen probleem. Bovendien is het probleem er hier ook niet altijd. Sommige dagen ben ik zonder enig probleem de ganse dag met de WiFi van mijn werk verbonden.

Iemand een idee?

Staat er een limiet op het netwerk dat maar x aantal toestellen kan connectoren op het netwerk? In ieder geval denk ik dat het al niet aan je toestel ligt. Dat is al leuk om uit te sluiten :)

Poekie95

Legacy Member
Ik zou idd ook in eerste instantie aan het bedrijfsnetwerk denken. Mss dat ie geen DHCP krijgt ofzo?

Nog collega's met hetzelfde probleem?

Schwimm

Legacy Member
Andere collega met 5S had het vroeger ook af en toe maar nu niet meer precies.

Geen idee wat DHCP is. :D

Poekie95

Legacy Member
Da's het systeem dat ervoor zorgt dat, meteen na het aanmaken van de verbinding, je iPhone automatisch een IP-adres toegewezen krijgt, en tevens wat basisinfo krijgt over hoe hij moet verbinden met het internet. Als uw toestel wel geregistreerd is in het netwerk maar desondanks geen verbinding legt kan het hier wel eens aan schelen.

Kan met uw te summiere beschrijving weinig advies geven. Moet door IT-dienst bij u eens bekeken worden imho.

Chickenlal

Legacy Member
Wat ik mij al een tijdje afvraag, als ik naar mijn iPhone browse, dan heb ik 4 mappen met foto's :/

Snap niet goed vanwaar die komen of is dat normaal? Want ik vind precies geen dubbele foto's daarin...

x9seo99.png

Frado2005

Legacy Member
Kheb dat ook. Is gelukkig op datums wel verdeeld, dus volgorde blijft wel

Schwimm

Legacy Member
Poekie95 zei:
Da's het systeem dat ervoor zorgt dat, meteen na het aanmaken van de verbinding, je iPhone automatisch een IP-adres toegewezen krijgt, en tevens wat basisinfo krijgt over hoe hij moet verbinden met het internet. Als uw toestel wel geregistreerd is in het netwerk maar desondanks geen verbinding legt kan het hier wel eens aan schelen.

Kan met uw te summiere beschrijving weinig advies geven. Moet door IT-dienst bij u eens bekeken worden imho.

Welke verdere info zou je nog nodig hebben? Kan eens informeren dan.
Onze IT-dude is niet echt een grote kenner... :)

Schwimm

Legacy Member
Poekie95 zei:
Yay. Probleem gevonden. Nu nog oplossen :).

Haha, I wish!

OK, laat mij dan de feiten gewoon even op een rijtje zetten:

- iPhone 5S raakt soms op WiFi, soms niet;
- Er is geen limiet in termen van het aantal toestellen dat kan verbinden (wij zijn bovendien een klein team dus raken we toch niet aan een limiet moest er al een zijn);
- Als hij er niet op raakt, zie ik in de instellingen dat hij het netwerk wel degelijk erkent maar er gewoon niet in slaagt verbinding te maken;
- Als we dan in een browser op onze PC naar de instellingen van de modem/router (geen flauw idee!) surfen, zien we dat mijn iPhone zijn MAC-adres in de lijst van "verbonden" toestellen verschijnt;
- Router resetten helpt niet;
- iPhone opstarten ook niet;
- Kleine reset ook niet;
- Locatievoorzieningen uitzetten ook niet;
- Etc.

Onze IT'er zei wel ooit dat iOS bepaalde processen op de achtergrond draait die kunnen "conflicteren" met ons WiFi-netwerk ( ?) waardoor iPhone gebruikers er soms niet op raken, terwijl Android daarin "flexibeler" is en dus geen miserie hebben bij ons op het werk.

Net gearriveerd en 't is net hetzelfde verhaaltje trouwens: Dat cirkeltje blijft maar draaien naast de naam van het netwerk. Met andere woorden: hij blijft maar proberen verbinding te maken, maar het lukt niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan