Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MasterP

Legacy Member
Ik heb mij een iPhone 6+ gekocht begin Januari maar ik krijg geen melding van Tapatalk terwijl Push Meldingen ingeschakeld zijn. Toen ik een iPhone 5s had, toen werkte het wel.


033d67ecd2909789c6aefe66869725d1.jpg


Als iemand hier op deze reactie wilt reageren, liefst te quoten aub. Ik wil nog een proberen als ik een melding ga krijgen of niet. Bij pm's krijg ik geen.

Mvg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

foohQ

Legacy Member
Mensen die dat ook al hebben voorgehad : bij het bestellen van een Macbook Pro dat mijn VISA gewoonweg niet doorgaat? Autorisatie mislukt zegt hij dan..

Heb nooit problemen gehad met het bestellen op het internet met mijn VISA, enkel bij de Apple Store.. How come ?

Apple

Legacy Member
foohQ zei:
Mensen die dat ook al hebben voorgehad : bij het bestellen van een Macbook Pro dat mijn VISA gewoonweg niet doorgaat? Autorisatie mislukt zegt hij dan..

Heb nooit problemen gehad met het bestellen op het internet met mijn VISA, enkel bij de Apple Store.. How come ?

Staat er geld genoeg op?

Zoja, gebruik eens een andere browser mss google chrome.

Ik heb dit al voorgehad zeg; ik wilde bv iets via safari bestellen e, da ging ook niet zeg, ik kreeg ook diene zever van de betaling niet lukte, ik deed het via chrome en dan opeens ging het wel.

Uiteraard moet je er zeker van zijn der geld genoeg opstaat e.

Maar probeer het eens via chrome en als dat niet gaat via mozilla, als dan nog nie lukt dan hebk der ook geen flauw idee van.

foohQ

Legacy Member
Apple zei:
Staat er geld genoeg op?

Zoja, gebruik eens een andere browser mss google chrome.

Ik heb dit al voorgehad zeg; ik wilde bv iets via safari bestellen e, da ging ook niet zeg, ik kreeg ook diene zever van de betaling niet lukte, ik deed het via chrome en dan opeens ging het wel.

Uiteraard moet je er zeker van zijn der geld genoeg opstaat e.

Maar probeer het eens via chrome en als dat niet gaat via mozilla, als dan nog nie lukt dan hebk der ook geen flauw idee van.

Merci voor het antwoord, maar ben deze middag gepasseerd bij Ninove in Purelifestyle en daar rekenen ze ook studentenkorting. Was dus vooral daarvoor dat ik het wou doen bij de apple store. Aan te raden winkel btw, super vriendelijk.

Edit : jep had voldoende krediet, no probs.

Splitr

Legacy Member
Een nieuw scherm voor een iPhone 5. Wat is de gemiddelde kostprijs hiervan en waar best laten herstellen?

Apple

Legacy Member

azamato

Legacy Member
Vraagje, heb een iPhone 6 16GB gekocht onlangs maar zit met een ongemakje..

Mijn vorige smartphone was een Samsung Galaxy S4 en daarmee kon ik op mijn kamer deftig Wi-Fi gebruiken van de modem die in de woonkamer hangt. Niet perfect natuurlijk maar kon browsen, snapchat, instagram, ...


Met deze kan ik dat helemaal niet op mijn kamer.. Enkel in de woonkamer met de modem.. Hier heb ik wel 2 streepjes verbinding maar kan bijna niets doen... Kan ik er iets aan doen? Is het gewoon de gsm die niet beter kan ?

Gentei

Legacy Member
azamato zei:
Vraagje, heb een iPhone 6 16GB gekocht onlangs maar zit met een ongemakje..

Mijn vorige smartphone was een Samsung Galaxy S4 en daarmee kon ik op mijn kamer deftig Wi-Fi gebruiken van de modem die in de woonkamer hangt. Niet perfect natuurlijk maar kon browsen, snapchat, instagram, ...


Met deze kan ik dat helemaal niet op mijn kamer.. Enkel in de woonkamer met de modem.. Hier heb ik wel 2 streepjes verbinding maar kan bijna niets doen... Kan ik er iets aan doen? Is het gewoon de gsm die niet beter kan ?

Mja ik heb de indruk gehad dat Samsung wel altijd bijna een sterke WiFi en mobiel internet heeft gehad.
Ik kan ook geen WiFi op mijn slaapkamer krijgen heel zeldzaam wel.
Wat ik gemerkt heb bij de 6 is als je WiFi constant laat aanstaan in mijn appartement en ik ga naar mijn slaapkamer, blijft de connectie behouden. Maar als ik de WiFi wil aanzetten in mijn slaapkamer no chance.

Apple

Legacy Member
Ik heb ondertussen een nas gekocht, heel tevreden van.

Maar heeft er iemand ervaring mee dat als je ergens anders op een wifi bij iemand thuis zit om daar ook de films te kunnen bekijken via een app?
Via de western digital app zelf kan je alleen mp4 films bekijken, jammer.
Ik vond dan een andere app in de appstore infuse genaamd, maar via deze die vind niks in een ander netwerk, mss ik dit manueel ofzo kan invoeren en het dan wel zal gaan? Iemand ervaring mee hoe dat dan moet?
Voordeel aan die app is wel dat ik de films die op de nas staan via de iPhone kan downloaden ;), dat is super handig.

Top zo'n nas, had die al veel eerder moeten kopen. IK had die in 1ste plaats gekocht dat ik niet iedere keer opnieuw weer die schijf moest gaan uittreken uit de mediaplayer, nu kank in mijne zetel blijve zitte ;).

Apple

Legacy Member
Reviews over de WD My Cloud 2 TB - Pagina 10 - Gesorteerd op meest populaire - NAScenter.be

Als ik me niet mislees zou ge poorten op de router moeten openzetten.

Dus thuis gaat alles maar als ik bij de ouders ga via de macbook gaat het niet.
PF, ik ken daar nikske van ze en aan de router beginne prutse als ge der geen kennis van hebt, klaat het dan maar liever zo ze ;).
Ik kan er via de iPhone wel aan via de wd app, raar da da dan wel gaat. Alleen films is nie alles, da stokt, mss bij mij thuis beter zal gaan.
Maar daar hebk normaal wel een betere app voor, infusion genaamd, maar ook bij deze op afstand alleen maar te gebruiken alsk de film al gedownload heb.

Wrm maken ze nu niet meteen 1 app die perfect werkt en alles aan kan zeg.ppf.

raymand

Legacy Member
Je moet wel beseffen dat de kans heel groot zal zijn dat uw "NAS" de content niet zal kunnen doorsturen omdat die onvoldoende rekenkracht zal bezitten en ten tweede zou het mij verbazen dat uw internet snel genoeg is om 1080p te streamen, laat staan te transcoderen. Ik heb een Synology DS412+, waarin een dual core in zit en zelfs voor die toestellen is het niet gemakkelijk. Al heb ik het eigenlijk de laatste jaren niet meer geprobeerd. Best is ook wat te leren over content streamen vs content transcoderen. Want als uw NAS HD-content moet transcoderen, gaat het zeker een onmogelijke zaak zijn.

Je moet idd uw poorten forwarden want die staan veiligheidshalve standaardgeblokkeerd. Je moet eerst kijken welke poort het gebruikt. Dan moet je die zogezegd openzetten, zodat de router dan letterlijk toegang kan verlenen.

Kan je trouwens geen VPN opzetten? Ik gebruik een VPN-connectie, dan moet je in principe geen rekening houden met al die poorten open te zetten. Het enige dat je moet doen is die server instellen. Als je via VPN bent aangesloten, zit je eigenlijk gewoon op uw thuisnetwerk te surfen, zonder fysiek aanwezig te zijn.

Als je een echt ecosysteem zoekt voor uw films, moet je eens kijken naar Plex en Plex Media Server. Als wordt plex wel niet ondersteund op uw WD, want dat is geen echte NAS.

Apple

Legacy Member
Kga het zo laten ze, bedankt voor de uitleg. In mijn thuisnetwerk hebk een app die alles doet, die alles goed afspeelt ook ;).
En buitenshuis kan ik aan al mijn documenten en fotos en dergelijke meer.
Voor films offline te bekijken gebruik ik de app infuse pro; thuis download ik op de iPhone de film van de nas, lekker easy alweer, zo kan ik offline kijken.
Nas systeem is top.

Tis zoals ik zei; hetgeen ik dermee wilde doen da gaat heel goed; ik moet een externe schijf niet meer aan en afkoppelen ;). Zit ne film dan af te spelen vd nas via de mediapalyer ondertussen kan ik op de macbook der ne film bijzette, super dit, ik altijd maar mee een externe harde schijf werken zeg, telkens opnieuw die schijf moete uithalen , kwas da beu.

Jonas89

Legacy Member
Als ik Youtube filmpjes kijk op 1080p60fps beginnen mijn fans na enige tijd enorm te blazen, ligt dat aan Chrome of aan OSX ?

rMBP mid 2012

Gentei

Legacy Member
Nog iemand problemen met FB Messenger app??

als ik hem opstart crasht hij gewoon volledig en kom ik op de homescreen van mijn iphone 6 terecht....?
Problemen zijn eigenlijk nu pas begonnen, heb de iphone volledig afgezet daarna de messenger app verwijderd en terug gedownload helpt niet, blijft gewoon crashen als ik de app start.

Op mijn android tablet "lijkt" hij te werken....?

Apple

Legacy Member
Gentei zei:
Nog iemand problemen met FB Messenger app??

als ik hem opstart crasht hij gewoon volledig en kom ik op de homescreen van mijn iphone 6 terecht....?
Problemen zijn eigenlijk nu pas begonnen, heb de iphone volledig afgezet daarna de messenger app verwijderd en terug gedownload helpt niet, blijft gewoon crashen als ik de app start.

Op mijn android tablet "lijkt" hij te werken....?

Op mijn 6 plus geen probleem mee.

Bosvos

Legacy Member
Ik heb een macbook pro van 2009 en ik heb al een tijdje af en toe last van de eeuwige strandbal en vandaag dacht ik dat 'm volledig de geest gegeven had.
Ik klikte op het batterijicoontje en toen was het weer van dat met de strandbal, maar dit keer startte de MBP opeens opnieuw op. Het grijze startscherm met het appeltje verscheen, met daaronder een laadbalk (omdat de computer fout was afgesloten vermoed ik?). Maar ipv verder te laten en op te starten kwam er een stopteken op het scherm. Ik heb dan willen opstarten in safemode, maar dat lukte me blijkbaar niet, hetzelfde met opstarten met de installatiedisc. Een tijdje later heb ik 'm dan nog eens opgestart en toen heeft dat laadscherm er een tijd opgestaan en toen startte hij uiteindelijk normaal op.

Kan iemand me eens zeggen wat ik zoal kan doen om te controleren wat er nu eigenlijk foutgelopen is? Ik heb met de disk utility eens "verify disc" gedaan en daar was alles normaal. Maar daar eindigt mijn kennis nu ook. (Na de eerste problemen heb ik trouwens de update gedaan naar Yosemite (ik had mijn twijfels gezien de ouderdom van m'n MBP) en sindsdien draaide hij toch iets vlotter dan met Mavericks).

ObtimusBrime

Legacy Member
Bosvos zei:
Ik heb een macbook pro van 2009 en ik heb al een tijdje af en toe last van de eeuwige strandbal en vandaag dacht ik dat 'm volledig de geest gegeven had.
Ik klikte op het batterijicoontje en toen was het weer van dat met de strandbal, maar dit keer startte de MBP opeens opnieuw op. Het grijze startscherm met het appeltje verscheen, met daaronder een laadbalk (omdat de computer fout was afgesloten vermoed ik?). Maar ipv verder te laten en op te starten kwam er een stopteken op het scherm. Ik heb dan willen opstarten in safemode, maar dat lukte me blijkbaar niet, hetzelfde met opstarten met de installatiedisc. Een tijdje later heb ik 'm dan nog eens opgestart en toen heeft dat laadscherm er een tijd opgestaan en toen startte hij uiteindelijk normaal op.

Kan iemand me eens zeggen wat ik zoal kan doen om te controleren wat er nu eigenlijk foutgelopen is? Ik heb met de disk utility eens "verify disc" gedaan en daar was alles normaal. Maar daar eindigt mijn kennis nu ook. (Na de eerste problemen heb ik trouwens de update gedaan naar Yosemite (ik had mijn twijfels gezien de ouderdom van m'n MBP) en sindsdien draaide hij toch iets vlotter dan met Mavericks).

Voor mij is het te lang geleden om me te herinneren wat ik precies te zien kreeg maar ik kreeg ooit ook een eeuwige strandbal op mn scherm. Heb hem dan moeten rebooten (geforceerd) en daarna kreeg ik een flikkerend icoon (geen idee meer wat het was) op het grijze laadscherm. Ik dacht dat de harde schijf naar de vaantjes was. Ik had nog +- een week garantie dus snel binnengebracht en dacht dat ik al mijn data kwijt was. Bij het terugkrijgen, terug opgestart om te zien of alles werkte en tot mijn verbazing stond alle data er nog op. Keek op het reparatieblad en bleek dat ze enkel een kabeltje van of naar de HD hadden vervangen want met de HD zelf bleek er geen probleem te zijn. En dit is nu alweer 2 jaar geleden en de macbook draait nog steeds als een zonnetje (macbook pro 2011).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan