Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brick Top

Legacy Member
Als je je mac aankoopt via de Belgische Apple-site, kan je die dan ook gewoon 'op de zaak' kopen? Of hoe gaat dat juist in zijn werk? Vriendin is sinds enkele maanden zelfstandige en ze wil zich voor haar werk een Air aanschaffen.

Apple

Legacy Member
Iemand die kennis heeft van flac?

Ik zie bv hier een app staan in de macstore flactunes flac converter. Vroeg me af of dit nut heeft?

Zorba

Legacy Member
Mac kan sowieso beter overweg met ALAC (bv iPhone leest geen FLAC, wel ALAC), dus als die software dat kan omzetten heeft het wel nut.

oXia

Legacy Member
Iemand hier die mij uit de nood kan helpen door een iPhone 4 (of nieuwer) te lenen/verhuren voor 1 tot maximum 2 weken?

Mijn iPhone 6 moet vermoedelijk binnen voor garantie :(:(:(, maar omdat ik volledig afhang van mijn icloud kan ik geen 2 weken zonder iphone. Normaal zou dit maximum 3 werkdagen duren, maar je weet maar nooit.

Liefst regio Gent, ik hoor het graag van jullie!

Fransz

Legacy Member
Ik heb dit weekend manueel > 2000 contacten moeten verhuizen van Exchange naar iCloud (steeds nieuwe klanten/leads/prospects is de reden van dit grote aantal). Wanneer ik nu - zoals deze morgen - een nieuw contact toevoeg op mijn iPhone 6, staan die dan bij Exchange of bij iCloud? Ik wil dit namelijk niet meer meemaken in de toekomst :)

Hoe kan ik de nieuwe contacten automatisch bij iCloud laten toevoegen?

Zorba

Legacy Member
Als je bij Instellingen - Mail, Contacten, Agenda bij het account iCloud de switch 'Contacten' aanzet en bij alle andere af zal hij enkel met iCloud syncen.

Apple

Legacy Member
Wat ik niet zo goed snap is in die macstore e; ik zie daar games staan en die vereisen bv 8GB ram en een 2,7ghz processor en een 640m grafische kaart enz...
Terwijl toch vele macbooks die game niet eens aankunnen? Ksnap da nie zo goed. Ge koopt mss dan die game en dan gaat het niet.

Vedet!

Legacy Member
Ik ga mijn ipad 2 (32gb wifi+ 3G) te koop zetten, maar buiten terugzetten naar gabrieksinstellingen dacht ik ook iets met de app store en itunes te moeten doen. Klopt dat en hoe doe ik dat?
Thx

mcgrave

Legacy Member
Een maat van me heeft iOS 8.2 geïnstalleerd en heeft sindsdien geen 3G of 4G meer. Zou het liggen aan de APN?

Apple

Legacy Member
Vedet! zei:
Ik ga mijn ipad 2 (32gb wifi+ 3G) te koop zetten, maar buiten terugzetten naar gabrieksinstellingen dacht ik ook iets met de app store en itunes te moeten doen. Klopt dat en hoe doe ik dat?
Thx

Voorzover ik weet moet ge niks meer doen als je de iPhone volledig gereset hebt.
Mss gewoon eens checken of je effectief uitgelogt bent uit bv de appstore en itunes store, normaal moet je uitgelogt zijn ze als je volledig ne reset hebt gedaan.
Je kan het allemaal zelf nagaan e :-).

Apple

Legacy Member
mcgrave zei:
Een maat van me heeft iOS 8.2 geïnstalleerd en heeft sindsdien geen 3G of 4G meer. Zou het liggen aan de APN?

Niet als de APN correct is ingevult.
Of tzou al echt moete zijn de provider effe een paar uur problemen heeft maar dat kan je bv niet op 3 plaatsen tegenkomen of tzou een panne moete zijn over heel het land :).

dexter

Legacy Member
Hallo,heb is een vraagje ik gebruik in de wagen dikwijls apple maps als navigatie maar deze gebruikt mobiele data.
Nu wil ik volgende maand naar Frankrijk rijden en ik vroeg me af of ik dan moet bij betalen bij men abonnement als ge in het buitenland apple maps gebruik?

Apple

Legacy Member
dexter zei:
Hallo,heb is een vraagje ik gebruik in de wagen dikwijls apple maps als navigatie maar deze gebruikt mobiele data.
Nu wil ik volgende maand naar Frankrijk rijden en ik vroeg me af of ik dan moet bij betalen bij men abonnement als ge in het buitenland apple maps gebruik?


Als ik morgen naar France ga dan moet ik me sowieso bij mijne provider voor x tal dagen of een maand data aanschaffen snap je?

Die data word dan gebruikt als je surft en dergelijke meer, alle apps die data verbruiken e.

Ik ga volgende week naar Madrid voor 4 dagen, ik heb meteen een pack genomen voor 1 maand bij proximus van 24,90 euro en ik heb 300MB en daar kom ik normaal gezien net mee toe, waar ik wifi kan gebruiken gebruik ik uiteraard wifi, ge moet stom zijn om op data verder te surfen als ge ergens gratis via wifi kan surfen.

Ik weet wel niet hoeveel data verbruik je hebt als je goole maps gebruikt? Heb je daar enige idee van?

Mijn pack noemt Travel mobile internet

Bij welke provider zit je?

Krikke

Legacy Member
Wij vertrekken morgen om kwart voor negen naar Istanbul. Hebben ze daar Internet? Kunt ge überhaupt u fb status en u tetten daar topless posten!?

Apple

Legacy Member
dexter zei:

Hm, die hebben geen packs.
Wat maar stom is vind ik.

Zo gaade wel redelijk wat geld kwijt zijn natuurlijk als je in den buitenland zal surfen en dergelijke meer.

Het is bv bij Telenet 60 euro voor 300MB.
Het is 20 cent per 1MB bij telenet.

Mijne maat zegt me net dat google maps nauwelijks wat verbruikt.

Je moet ook de kaart van France downloaden tenzij je dit al gedownload hebt maar als je van de route afwijkt dan word er opnieuw gedownload maar dit gebeurt uiteraard vanzelf.

Je zal waarschijnlijk ook nog surfen veronderstel ik in France?

Dusja, je weet de prijs als je bv aan 300MB verbruik zou zitten.

Of je koopt daar desnoods een kaartje, dan zijde nie zoveel kwijt en ga je meer data hebben.

https://www.simyo.nl/blog/verbruikt-gps-data/

Apple

Legacy Member
Krikke zei:
Wij vertrekken morgen om kwart voor negen naar Istanbul. Hebben ze daar Internet? Kunt ge überhaupt u fb status en u tetten daar topless posten!?

Was dat gistere of vandaag niet int nieuws ze gezegd hadden er geen fb en weetk nog allemaal nimmer mocht? Was dat in Turkije?

Krikke

Legacy Member
dexter zei:
Lieve schat! Ligt telenet u niet goed.
Kom ff naar de kelder. Gewoon op restart pushen. Sire K jij stinkt naar kaka en pipi! Gelieven u min of meer u fluit te spoelen voor ik ne keer de fluit met een document doordrenkt met officiële opening in u achteraf uitgang.

Mvg ik ben ben niet, maar ben het niet ben kent wel iemand die benikben niet kent kent
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan