Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Apple

Legacy Member
Gentei zei:
Krak hetzelfde als bij mij (iphone 7 128 gig 6 maanden oud)

Bij mij nog erger, soms als ik de camera app open, krijg ik een zwart scherm bij de camer en freezed mijn iphone voor een minuut.
Daarna keert die terug naar de homescreen, terug een freeze van een minuut of 2.
En het ergste is dan als ik de iphone niet volledig afsluit (dus uitzetten en terug aanzetten), kan ik de camera niet gebruiken of hij freezed heel de tijd MAAR als iemand mij belt dan hoort die mij en ik hoor de andere persoon niet.
totaal fucked up.
En dan de problemen die jullie opsommen heb ik dus ook....

Ik ga waarschijnlijk volgende week naar de applestore in Brussel en vragen voor een ruil van de iphone....
Maar ik vraag mij af of het zin heeft want op internet vind ik hetzelfde probleem/problemen.

Als gij naar Brussel gaat en hebt nog garantie dan moete ze u andere meegeven.

Tis wel zo: soms werkt er daar ook een debiel, via ene te horen gekregen het toestel ook wat fout aan was, was niet gevallen, bleef die pummel zeggen ge krijgt geen andere want is gevallen. Die was pissed en is gewoon er blijven staan tot wanneer er toch uiteindelijk een andere wilde luisteren en die gaf hem dan wel een andere mee. U zeker niet zomaar late afschepe mocht dat ooit gebeuren.

Chickenlal

Legacy Member
Dat van die camera app heb ik ook ja... iPhone freezed volledig...

Ben benieuwd wat ze zeggen in de winkel, want anders ga ik ook eens om een nieuwe hoor... In de apps is het ok, eens rebooten en het is weg. Maar als je snel ff een foto wil maken is het gigantisch lastig... Zeker omdat de iphone volledig freezed en je hem zelfs niet kan rebooten.

De mijne komt van Gent, maar ik mag die ergens anders toch ook wel inruilen veronderstel ik? :p (in Lab9 in Brugge bv? Heb de mijne gekocht Telenet Gent )

Gentei

Legacy Member
Apple zei:
Als gij naar Brussel gaat en hebt nog garantie dan moete ze u andere meegeven.

Tis wel zo: soms werkt er daar ook een debiel, via ene te horen gekregen het toestel ook wat fout aan was, was niet gevallen, bleef die pummel zeggen ge krijgt geen andere want is gevallen. Die was pissed en is gewoon er blijven staan tot wanneer er toch uiteindelijk een andere wilde luisteren en die gaf hem dan wel een andere mee. U zeker niet zomaar late afschepe mocht dat ooit gebeuren.

Eerlijk gezegd ik ben benieuwd.
Garantie is geen probleem he iphone is in december gekocht.

Niet in de apple shop zelf maar dat maakt niet uit denk ik.

Bij mij is het een glanzend zwarte en geen krasje te bespeuren moest die gevallen zijn zou je dat direct zien.

Ben benieuwd of ze die effectief gaan ruilen of zeggen dat het binnen moet voor reparatie.

EDIT
Heb vandaag gebeld, ze zeiden mij dat ik een afspraak moest maken voor volgende week.
Volgende week vrijdag ga ik naar daar, ik ben benieuwd.

EscWash0r

Legacy Member
Ik kan via een maat die iPhones vermaakt een iPhone 6S 64GB overkopen die hij opgekocht heeft aan 200 euro met een kapot scherm en een beetje beschadigde achterkant. Hij kan het scherm vermaken, en evt ook de achterkant, en verkoopt die dan door met een winst. Voor mij wilt hij het wat goedkoper aanbieden.

Nu ik vroeg me af of ik bang moet zijn of er hardwarematig mankementen kunnen opgetreden zijn? Bij lichte schade kijk ik er niet naar, maar nu wetende dat de iPhone toch wel wat afgezien heeft (kapot scherm impliceert tenslotte geen behuizing) stel ik me er dan toch wat vragen bij. Iemand die hier een technisch antwoord op kan geven?

darkarrow

Legacy Member
Ik heb al meerdere keren geprobeerd de beta van iOS11 te installeren op iPad air 2 maar telkens blokkeert hij bij het de laatste millimeter van het laadbalkje bij het software bijwerken.
Heb al geprobeerd van ander beta profiel te gebruiken maar dat werkt helaas ook niet...

Iemand nog dit probleem of een oplossing?

Affinity

Legacy Member
Als je begint met een iPhone met niet officiele onderdelen dan vraag je om miserie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

EscWash0r

Legacy Member
Affinity zei:
Als je begint met een iPhone met niet officiele onderdelen dan vraag je om miserie.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Uit ervaring, of als "dat lijkt toch logisch"?

Mij boeit enkel het feit of ik die iPhone 2 jaar probleemloos ga kunnen gebruiken, niets anders...

Chickenlal

Legacy Member
Gentei zei:
Eerlijk gezegd ik ben benieuwd.
Garantie is geen probleem he iphone is in december gekocht.

Niet in de apple shop zelf maar dat maakt niet uit denk ik.

Bij mij is het een glanzend zwarte en geen krasje te bespeuren moest die gevallen zijn zou je dat direct zien.

Ben benieuwd of ze die effectief gaan ruilen of zeggen dat het binnen moet voor reparatie.

EDIT
Heb vandaag gebeld, ze zeiden mij dat ik een afspraak moest maken voor volgende week.
Volgende week vrijdag ga ik naar daar, ik ben benieuwd.

Ben ook benieuwd... had het daarnet weer. Camera app blokkeert 2 minuten. Beetje later wordt ik gebeld en horen ze me niet. Moest weeral rebooten

Gentei

Legacy Member
Chickenlal zei:
Ben ook benieuwd... had het daarnet weer. Camera app blokkeert 2 minuten. Beetje later wordt ik gebeld en horen ze me niet. Moest weeral rebooten

Yep krak dezelfde probleem.
Altijd rebooten als die camera blokkeert anders horen ze u idd niet.

Ik hoop dat er een soort crash log in de iphone is anders sta ik volgende week in de apple shop zonder een iphone probleem.

Affinity

Legacy Member
EscWash0r zei:
Uit ervaring, of als "dat lijkt toch logisch"?

Mij boeit enkel het feit of ik die iPhone 2 jaar probleemloos ga kunnen gebruiken, niets anders...

Uit eigen ervaring niet, want ik koop mijn iPhones bij Apple zelf, en laat ze daar ook herstellen.

Ik heb mensen gezien die vreemde, "onverklaarbare" problemen hadden, maar heb er ook wel enkele gezien die geen miserie hadden met niet-officiële onderdelen. Tis en blijft een gokje.

popsnor

Legacy Member
Zou ik nu nog een apple watch 2 kopen? Of zou ik wachten tot september, heb wel niets gehoord dat er een nieuwe zou aankomen. Misschien weten jullie meer dan mij.

Apple

Legacy Member
popsnor zei:
Zou ik nu nog een apple watch 2 kopen? Of zou ik wachten tot september, heb wel niets gehoord dat er een nieuwe zou aankomen. Misschien weten jullie meer dan mij.

Volgens mij gaan die wel een nieuwe uitbrengen , uiteraard kan ik dat niet met 100% zekerheid zeggen.
Maar ik denk van wel. Ze kunnen niet zomaar dermee stoppen dus ik denk van wel.
Een horloge is meestal denk ik ook zo dringend niet? Dan zou ik het erop wagen en gewoon geduld hebben, koopt u nu eentje van 10€ ofzo ;).

Chickenlal

Legacy Member
Gentei zei:
Yep krak dezelfde probleem.
Altijd rebooten als die camera blokkeert anders horen ze u idd niet.

Ik hoop dat er een soort crash log in de iphone is anders sta ik volgende week in de apple shop zonder een iphone probleem.

Morgen ga jij zeker?

Ik heb begin deze week eens een fabrieksherstel gedaan en heb het nog steeds.

Gentei

Legacy Member
Ben nu op weg naar de apple store en de iphone werkt zonder problemen.
Heb ook al 1 week geen problemen met de camera.
Wel occasioneel nog de zwarte scherm bij het klikken van een link.

Chickenlal

Legacy Member
Spannend... khad het gisteren ook weeral. Als het nog is dan reset ik niet meer en ga ik naar de winkel dat ik het kan tonen.

Gentei

Legacy Member
Chickenlal zei:
Spannend... khad het gisteren ook weeral. Als het nog is dan reset ik niet meer en ga ik naar de winkel dat ik het kan tonen.

Ben nu terug op weg naar huis en een nieuwe iphone 7 gekregen :)
Ik had mijn probleem dus al een week niet gehad. En in de apple store werkte alles perfect. Maar toch een nieuwe gekregen.

Nu ik twijfel of het echt een splinternieuwe is want ze brachten hem in een generieke witte dunne doos.
Doos was wel verzegeld met barcode en serienummer.
En ik heb de vraag gesteld of het degelijk een nieuwe was of refurbrished model.
Apple medewerker verzekerde mij dat het een nieuwe iphone is omdat zij geen refurbished modellen hebben.
Nuja eind goed al goed. Ben zeker tevreden van de service.

7fa03997eee8136fd1665fdc464c53ad.png

Chickenlal

Legacy Member
Ohja,

Is dat apple store in brussel dat je geweest bent? Of gewoon een andere Apple reseller of dergelijke?

Gentei

Legacy Member
Chickenlal zei:
Ohja,

Is dat apple store in brussel dat je geweest bent? Of gewoon een andere Apple reseller of dergelijke?

Apple store in brussel.
Als je naar daar gaat maak eerst een afspraak via de apple website.

Niet naar switch gaan!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan