Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chickenlal

Legacy Member
Hmmm maarja ben van Blankenberge. Weinig zin om naar Brussel te rijden :/

Waar zou ik nog kans hebben op een ruil? Is gekocht in Telenet Gent... Of anders in lab9?

Gentei

Legacy Member
Chickenlal zei:
Hmmm maarja ben van Blankenberge. Weinig zin om naar Brussel te rijden :/

Waar zou ik nog kans hebben op een ruil? Is gekocht in Telenet Gent... Of anders in lab9?

Ga met de trein. Ik heb dat ook gedaan, uitstappen in brussel centraal en 10min wandelen.
In de apple store doen ze onmiddelijk een analyse van uw toestel met hun ipad lol.
Dunno denk niet dat ze zomaar in een reseller winkel een toestel gaan omruilen.
Ze gaan dat zowiezo naar apple sturen en jij zal moeten wachten.

xAnyana

Legacy Member
Chickenlal zei:
Hmmm maarja ben van Blankenberge. Weinig zin om naar Brussel te rijden :/

Waar zou ik nog kans hebben op een ruil? Is gekocht in Telenet Gent... Of anders in lab9?

Gentei zei:
Ga met de trein. Ik heb dat ook gedaan, uitstappen in brussel centraal en 10min wandelen.
In de apple store doen ze onmiddelijk een analyse van uw toestel met hun ipad lol.
Dunno denk niet dat ze zomaar in een reseller winkel een toestel gaan omruilen.
Ze gaan dat zowiezo naar apple sturen en jij zal moeten wachten.

Lab9 is pretty good. Toen ik in der tijd problemen had met mijn iPhone 5s (gekocht op apple website) geen enkel probleem met Lab9 gehad. Goeie service gekregen.
Bij mij wisten ze wel niet direct wat het probleem was (dus opsturen) maar 2 dagen later mocht ik al terug om een nieuw toestel.
Ik zou het ook niet zien zitten om te rijden naar Brussel. :p Plus vroeger had je hier ook geen official apple store :unsure:
Mijn MacBook heb ik ook bij Lab9 gekocht.

Affinity

Legacy Member
Kans is groot dat dat een refurb is. In het witte doosje kunnen splinternieuwe zitten maar ook refurbs, en daar zit dus totaal geen verschil op.

Refurb bij Apple wil zeggen gekwalificeerd als niet van nieuw te onderscheiden.

Zoiezo een nieuwe omhuizing, en interne onderdelen zijn dan vaak hergebruikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gentei

Legacy Member
Affinity zei:
Kans is groot dat dat een refurb is. In het witte doosje kunnen splinternieuwe zitten maar ook refurbs, en daar zit dus totaal geen verschil op.

Refurb bij Apple wil zeggen gekwalificeerd als niet van nieuw te onderscheiden.

Zoiezo een nieuwe omhuizing, en interne onderdelen zijn dan vaak hergebruikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Niet netjes dan van die apple medewerker om te liegen.
Maar ja don't care zolang deze maar goed werkt.

Chickenlal

Legacy Member
Heb gemailt naar lab9 in Brugge met mijn vraag en ik kan er ook mijn toestel gaan omruilen.

Daar duurt het dan wel een 3-4 dagen omdat ze wrs eerst moeten opzenden naar Brussel.

Maar dan doe ik het wel zo hoor, liever 4 dagen met een tijdelijk toestel dan heen en weer naar Brussel :D

Affinity

Legacy Member
Gentei zei:
Niet netjes dan van die apple medewerker om te liegen.
Maar ja don't care zolang deze maar goed werkt.

Hij is gekwalificeerd als nieuw dus onmogelijk ga je daar iets verkeerd aan merken.

Wat ik gehoord heb van Apple Support destijds is dat het een nieuwe KAN zijn, maar evengoed een refurb. Onmogelijk om te achterhalen blijkbaar.

Gentei

Legacy Member
Affinity zei:
Hij is gekwalificeerd als nieuw dus onmogelijk ga je daar iets verkeerd aan merken.

Wat ik gehoord heb van Apple Support destijds is dat het een nieuwe KAN zijn, maar evengoed een refurb. Onmogelijk om te achterhalen blijkbaar.

Heb het juist opgezocht, je kan het achterhalen.
Via instellingen, algemeen, info en dan kijk je naar het model.
Als het begint met een M is het een retail model, als het begint met een N is het een refurb.
Die van mij begint met een N.

Gentei

Legacy Member
Chickenlal zei:
Heb gemailt naar lab9 in Brugge met mijn vraag en ik kan er ook mijn toestel gaan omruilen.

Daar duurt het dan wel een 3-4 dagen omdat ze wrs eerst moeten opzenden naar Brussel.

Maar dan doe ik het wel zo hoor, liever 4 dagen met een tijdelijk toestel dan heen en weer naar Brussel :D
Doe maar geen moeite, ik had terug hetzelfde probleem....
Camera blokeert iphone freezed.

Affinity zei:
Hij is gekwalificeerd als nieuw dus onmogelijk ga je daar iets verkeerd aan merken.

Wat ik gehoord heb van Apple Support destijds is dat het een nieuwe KAN zijn, maar evengoed een refurb. Onmogelijk om te achterhalen blijkbaar.

Jonas89 zei:
refurb is evengoed als nieuw. zeker bij Apple.

Goede kwaliteitscontrole bij apple hoor.
Heb krak hetzelfde voor als mijn vorige, wtf
Eerst safari, ik surf naar een website, scherm wordt zwart zoals bij mijn vorige, ik probeer de camera en hij blokkeert zoals mijn vorige iphone. Wat een klucht ze recycleren gewoon hun iphones en geven ze door.
Straks krijgt chickenlal mijn iphone die ik gisteren binnenbracht :lol:

Ik ga het volgende keer opnemen met mijn ipad zodat iedereen kan zien wat ik bedoel.

CoxM

Legacy Member
Gentei zei:
Doe maar geen moeite, ik had terug hetzelfde probleem....
Camera blokeert iphone freezed.





Goede kwaliteitscontrole bij apple hoor.
Heb krak hetzelfde voor als mijn vorige, wtf
Eerst safari, ik surf naar een website, scherm wordt zwart zoals bij mijn vorige, ik probeer de camera en hij blokkeert zoals mijn vorige iphone. Wat een klucht ze recycleren gewoon hun iphones en geven ze door.
Straks krijgt chickenlal mijn iphone die ik gisteren binnenbracht :lol:

Ik ga het volgende keer opnemen met mijn ipad zodat iedereen kan zien wat ik bedoel.

Ik heb het probleem ook hé, inclusief factory reset geprobeerd, dus ook op zoek naar oplossingen.
Misschien ligt het aan een bepaalde app, die als die geïnstalleerd is alles op zeep helpt?

Affinity

Legacy Member
Al eens via iTunes dfu mode proberen herstellen? Hem even zo laten als nieuw toestel, voor je de backup terugzet, om te testen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gentei

Legacy Member
Affinity zei:
Al eens via iTunes dfu mode proberen herstellen? Hem even zo laten als nieuw toestel, voor je de backup terugzet, om te testen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mja heb gisteren al in de apple store via icloud hem geconfigureerd zoal mijn vorige....
Het probleem is dat het niet altijd gebeurt, het is echt volledig random.
Ik kan niet met een telefoon rondlopen zonder telnr's.

Wat wel een pluspunt is bij deze iphone is dat hij na de freeze de camera terug normaal werkte. Bij de vorige moest ik hem rebooten, bij deze niet.
Dusja.

AlexisS

Legacy Member
Onlangs op fasttech een dongle besteld waarmee ik zowel aux als lightning zou kunnen gebruiken in de auto, net nadat ik hem instak gaf hij al een melding dat het geen officieel Apple product was. En sindsdien doet het niks meer, kan ik dit nog gebruiken of is het compleet useless nu?

TitaTovenaartje

Legacy Member
Kan je bij terug naar fabrieksinstellingen kiezen dat de foto's blijven staan?
iPad heeft een eigen leven gekregen

Gentei

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Kan je bij terug naar fabrieksinstellingen kiezen dat de foto's blijven staan?
iPad heeft een eigen leven gekregen

Nee, je kan het wel via de cloud backuppen en dan zo terug zetten.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Cloud zit al een hele tijd vol..
Nog andere makkelijke manieren?

Apple

Legacy Member
Ik betaal 0,99€ voor meer icloud storage, was ook nodig.
Daarnaast gebruik ik ook nog de app google foto's.

tgc_9012

Legacy Member
Hoe kan je tijdens een telefoongesprek op speaker het scherm uitzetten? Als ik op de powerknop duw, leg ik toe. Een gesprek verbruikt wel erg veel batterij op die manier.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan