Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Heeft er iemand al eens een nieuwe iphone gekocht via de Apple Business shop? Zou in september kijken om het nieuwe toestel aan te schaffen, maar ik zou wel moeten een factuur hebben met mijn BTW nummer op, alsook een ander betaalmiddel gebruiken dan diegene die nu op mijn persoonlijke apple account staan.

kryptz

Legacy Member
Is die Apple back to school waarbij je gratis Beats krijgt enkel bij Apple zelf of komt die ook bij Mediamarkt, Coolblue enzo?

Yones

Legacy Member
Vraagje, geen idee of het hier juist staat, mar soit.

Mijn moeder heeft 2 Bluetooth speakers (Bose soundlink mini en een soundlink 3). Is het op een manier mogelijk om beide speakers op 1 iPhone (6) aan te sluiten dmv een tussenstuk (splitter oid)

Heb al eens gegoogled maar niet direct iets gevonden.

Destel

Legacy Member
Yones zei:
Vraagje, geen idee of het hier juist staat, mar soit.

Mijn moeder heeft 2 Bluetooth speakers (Bose soundlink mini en een soundlink 3). Is het op een manier mogelijk om beide speakers op 1 iPhone (6) aan te sluiten dmv een tussenstuk (splitter oid)

Heb al eens gegoogled maar niet direct iets gevonden.
Bedoelt ge zoiets?
https://www.bax-shop.nl/jack-jack/native-instruments-traktor-dj-cable/product-details.html
https://www.bax-shop.nl/jack-jack/proel-dhpa140-adapterplug-stereo-mini-jack-2x-stereo-mini-jack
https://www.bax-shop.nl/jack-jack/i...in-hoofdtelefoonsplitter/product-details.html
Werkt prima voor dagelijks gebruik (een "gewone mens" hoort hooguit een klein verlies in maximumvolume met zo'n passieve splitter - niet aan te raden voor audiofielen, die horen wss dat er meer aan de hand is).

Of bedoelt ge een splitter voor de bluetooth?

Yones

Legacy Member
Had eerder zo een BT splitter in gedachte. Aangezien de speakers in de tegenovergestelde hoek van de kamer staan is bovenstaande oplossing niet echt een optie. Zou graag niet teveel kabels willen leggen.

Destel

Legacy Member
Yones zei:
Had eerder zo een BT splitter in gedachte. Aangezien de speakers in de tegenovergestelde hoek van de kamer staan is bovenstaande oplossing niet echt een optie. Zou graag niet teveel kabels willen leggen.
Dat gaat zelden goed gaan, 99,9% van de tijd gaat 1 luidspreker een beetje achterkomen op de andere. Dus heel erg lastig als die luidsprekers in dezelfde kamer staan.

De enige manier om zoiets draadloos te bereiken is wanneer je vb. een app hebt van de fabrikant van de luidsprekers waarmee je de luidsprekers kunt pairen zodat die onderling het geluid naar elkaar doorsturen en/of klok kunnen syncen. Daar heb je geen extra kabels voor nodig, vaak gaat dat over een WiFi-netwerk. Ik heb enkel ervaring met Sonos Play en dat gaat prima met hun app.

Heb je mogelijkheden van de Bose apps (Connect / SoundTouch) al eens verkend? Ik zie dat ze ondersteuning bieden om geluid naar 2 koptelefoons te sturen, misschien gaat het ook met luidsprekers (of beperken ze het tot koptelefoons vanwege het hierboven beschreven probleem)?

Yones

Legacy Member
Alvast bedankt voor je antwoord !

Ik vreesde zelf ook dat het niet zo makkelijk zou gaan. Zal die apps van Bose eens deftig bekijken. Voor die prijs mag zo een functie er wel inzitten
emoji6.png


Anders wordt het maar met de kabel.

Destel

Legacy Member
Yones zei:
Alvast bedankt voor je antwoord !

Ik vreesde zelf ook dat het niet zo makkelijk zou gaan. Zal die apps van Bose eens deftig bekijken. Voor die prijs mag zo een functie er wel inzitten
emoji6.png


Anders wordt het maar met de kabel.
Heb al gemerkt dat Bose goed is in marketing. Ze hebben noise cancelling succesvol naar de consument gebracht en hebben een paar nichemarkten ingepakt, maar daar stopt het zowat. Geluidskwaliteit, levensduur, technische ondersteuning, enzv. ... vind ik voor al hun producten behoorlijk ondermaats. Kan hen enkel aanraden voor iemand van wie ge op voorhand weet dat die na 20 goede tips gewoon de winkelpraat volgt en brol koopt. Of voor iemand die een koptelefoon met noise cancelling wilt, want dat hebben ze per uitzondering wel heel goed gedaan.

Gentei

Legacy Member
Heeft een mod nu echt die topic over de iphone 7S en de 8 nu gesloten/delete?
Met welke reden nu weer? Mag men al niet speculeren op een fucking forum?
Net wnr het terug actief aan het worden hier.

Ankuro

Legacy Member
kryptz zei:
Is die Apple back to school waarbij je gratis Beats krijgt enkel bij Apple zelf of komt die ook bij Mediamarkt, Coolblue enzo?

In aanmerking komende verkooppunten: Apple Stores, Apple Online Store voor het onderwijs en 0800 93 932 (elk een ‘in aanmerking komend verkooppunt’).

JohnnyricoMC

Legacy Member
Gentei zei:
Heeft een mod nu echt die topic over de iphone 7S en de 8 nu gesloten/delete?
Met welke reden nu weer? Mag men al niet speculeren op een fucking forum?
Net wnr het terug actief aan het worden hier.

Euh neje, niks gedaan hoor. Apple (de member) heeft z'n thread zelf gesloten.

Elke1988

Legacy Member
Ik wil een iphone uit proberen. Ik heb altijd een samsung gehad.

welke toestel raden jullie aan?

Frado2005

Legacy Member
Frado2005 zei:
Heeft er iemand al eens een nieuwe iphone gekocht via de Apple Business shop? Zou in september kijken om het nieuwe toestel aan te schaffen, maar ik zou wel moeten een factuur hebben met mijn BTW nummer op, alsook een ander betaalmiddel gebruiken dan diegene die nu op mijn persoonlijke apple account staan.

iemand hier een idee? Er moeten hier toch wel mensen zijn die hun iphone met btw nr hebben gekocht?

kakature

Legacy Member
Elke1988 zei:
Ik wil een iphone uit proberen. Ik heb altijd een samsung gehad.

welke toestel raden jullie aan?
Hangt van je budget af hé. Een 7 als het niet uitmaakt, een 7+ als je een groot scherm wil (en als prijs helemaal geen issue is).
Een SE als je een kleiner scherm wil met de beste batterij en goede hardware, voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Je kan ook tweedehands iets zoeken, ofwel nog een maand wachten tot de nieuwe iPhones worden aangekondigd. Meestal betekent dat verzadiging op de tweedehands markt.

Frado2005 zei:
iemand hier een idee? Er moeten hier toch wel mensen zijn die hun iphone met btw nr hebben gekocht?
Wat is de vraag nu juist precies? Heb er zelf geen ervaring mee maar snap niet goed wat je vraagt.

Elke1988

Legacy Member
kakature zei:
Hangt van je budget af hé. Een 7 als het niet uitmaakt, een 7+ als je een groot scherm wil (en als prijs helemaal geen issue is).
Een SE als je een kleiner scherm wil met de beste batterij en goede hardware, voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Je kan ook tweedehands iets zoeken, ofwel nog een maand wachten tot de nieuwe iPhones worden aangekondigd. Meestal betekent dat verzadiging op de tweedehands markt.


Wat is de vraag nu juist precies? Heb er zelf geen ervaring mee maar snap niet goed wat je vraagt.

Is vooral om uit te proberen.

Apple

Legacy Member
Elke1988 zei:
Ik wil een iphone uit proberen. Ik heb altijd een samsung gehad.

welke toestel raden jullie aan?

Wachten op de nieuwe beste, echt waar, nu nog bv ne iPhone 7 kopen is niet slim tenzij Apple bv binne 3 tal weken zegt we brengen maar 1 toestel dan kunde nog zien maar dat denk ik niet.

Wacht tot de voorstelling van Apple in september en kijk wat ze brengen (tenzij die prijzen te duur zijn voor u?).

Ow om uit te proberen: koopt 2de hands van een betrouwbaar persoon een bv iPhone 6 ofzo voor een geen te duur prijske ofzo, onthoud wel, zoals bij alles het geval is, een ouder model is bv wat trager, camera net iets minder goed etc...

Maar wat wilde: een 4 inch, een 4,7 of een 5,5 inch?
Je hebt ook de SE dat is degene met een klein scherm.
De 4,7 kope de meeste volgens mij dat is de middenmaat en de plus is heel groot.

Elke1988

Legacy Member
Apple zei:
Wachten op de nieuwe beste, echt waar, nu nog bv ne iPhone 7 kopen is niet slim tenzij Apple bv binne 3 tal weken zegt we brengen maar 1 toestel dan kunde nog zien maar dat denk ik niet.

Wacht tot de voorstelling van Apple in september en kijk wat ze brengen (tenzij die prijzen te duur zijn voor u?).

Ow om uit te proberen: koopt 2de hands van een betrouwbaar persoon een bv iPhone 6 ofzo voor een geen te duur prijske ofzo, onthoud wel, zoals bij alles het geval is, een ouder model is bv wat trager, camera net iets minder goed etc...

Maar wat wilde: een 4 inch, een 4,7 of een 5,5 inch?
Je hebt ook de SE dat is degene met een klein scherm.
De 4,7 kope de meeste volgens mij dat is de middenmaat en de plus is heel groot.

Mss best even wachten dan.
Want ik weet ook nog niet wat ik ga doen met mij s7

Apple

Legacy Member
Elke1988 zei:
Mss best even wachten dan.
Want ik weet ook nog niet wat ik ga doen met mij s7

Ik kan het niet voor u beslissen.
Vind je de s7 niet goed? Ik heb die ook gehad ;). Maar ik ben ios gewoon daarmee dat ik terug een iPhone heb gekocht.
Ik switch soms ook wel eens ;).

Maar als jij zegt van geld speelt niet echt een rol, meteen de beste/betere iPhone dan moede wachten tot de voorstelling. ;).
Het is te zien wat Apple gaat doen: ze gaan mss bv 1 nieuw toptoestel uitbrengen die volgens mij een minimumprijs van 1000€ of meer zal krijgen en dan mss nog 2 die een (kleine) upgrade zijn ten opzichte vd 7 nu. Dan ist rond de 735€ de goedkoopste maar dan heb je weinig opslag, de 128GB is rond de 800-835€.

Dat zijn zowat de prijzen bij Apple.

Elke1988

Legacy Member
Apple zei:
Ik kan het niet voor u beslissen.
Vind je de s7 niet goed? Ik heb die ook gehad ;). Maar ik ben ios gewoon daarmee dat ik terug een iPhone heb gekocht.
Ik switch soms ook wel eens ;).

Maar als jij zegt van geld speelt niet echt een rol, meteen de beste/betere iPhone dan moede wachten tot de voorstelling. ;).
Het is te zien wat Apple gaat doen: ze gaan mss bv 1 nieuw toptoestel uitbrengen die volgens mij een minimumprijs van 1000€ of meer zal krijgen en dan mss nog 2 die een (kleine) upgrade zijn ten opzichte vd 7 nu. Dan ist rond de 735€ de goedkoopste maar dan heb je weinig opslag, de 128GB is rond de 800-835€.

Dat zijn zowat de prijzen bij Apple.

ik ben niet rijk :naughty: ;)

ik wil gewoon 1tje proberen van apple. Die nieuwe kan ik echt niet kopen. mss die se als dat een goede is?

Apple

Legacy Member
Elke1988 zei:
ik ben niet rijk :naughty: ;)

ik wil gewoon 1tje proberen van apple. Die nieuwe kan ik echt niet kopen. mss die se als dat een goede is?

Ik zou toch wachten wat ze brengen en dan kan je nog beslissen.
Mss brengen ze een nieuwe SE dat kan ook mss nog.
ga je dat oke vinden van een groter en veel mooier scherm naar een kleiner scherm?
Ik zou moestk van u zijn e eens bv naar ne shop rijden waar ze veel Apple stuff hebben en alles eens in handen nemen :).
Zo heb je een idee vd prijzen en de grootte etc...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan