Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

magnificent_one

Legacy Member
Het scherm van mijn SE werkt opeens niet meer... Mijn PC vind hem nog wel maar zegt dat de map leeg is en de auto maakt ook nog verbinding maar ik kan niet aan mijn foto's/filmpjes omdat ik een code moet ingeven zegt iTunes. Ik heb nog garantie dus kan hem opsturen voor reparatie maar dan ben ik sowieso mijn foto's en filmpjes kwijt en dat is net wat ik niet wil aangezien er veel foto's en filmpjes van de kindjes opstaan (eerste woordjes, foto's geboorte, enz...) Natuurlijk heb ik geen backup gemaakt... Stom stom maar het is er eigenlijk nooit van gekomen...

ik ben aan het opzoeken geweest maar blijkbaar kan ik op geen enkele manier aan de bestanden zonder op het scherm te klikken. Ik heb al gegoogled maar geen succes.
Iemand enig idee?

Ben aan het denken om het scherm te laten maken zonder de garantie zodat ik misschien toch de bestanden kan behouden maar dan heb ik natuurlijk geen garantie meer...

TLDR: Scherm is zwart, kan niet aan de bestanden via pc ("map is leeg"), kan dit op een of andere manier toch?

Of iemand die het scherm kan maken :)

Alvast bedankt!

MorGo7h

Legacy Member
magnificent_one zei:
Het scherm van mijn SE werkt opeens niet meer... Mijn PC vind hem nog wel maar zegt dat de map leeg is en de auto maakt ook nog verbinding maar ik kan niet aan mijn foto's/filmpjes omdat ik een code moet ingeven zegt iTunes. Ik heb nog garantie dus kan hem opsturen voor reparatie maar dan ben ik sowieso mijn foto's en filmpjes kwijt en dat is net wat ik niet wil aangezien er veel foto's en filmpjes van de kindjes opstaan (eerste woordjes, foto's geboorte, enz...) Natuurlijk heb ik geen backup gemaakt... Stom stom maar het is er eigenlijk nooit van gekomen...

ik ben aan het opzoeken geweest maar blijkbaar kan ik op geen enkele manier aan de bestanden zonder op het scherm te klikken. Ik heb al gegoogled maar geen succes.
Iemand enig idee?

Ben aan het denken om het scherm te laten maken zonder de garantie zodat ik misschien toch de bestanden kan behouden maar dan heb ik natuurlijk geen garantie meer...

TLDR: Scherm is zwart, kan niet aan de bestanden via pc ("map is leeg"), kan dit op een of andere manier toch?

Of iemand die het scherm kan maken :)

Alvast bedankt!

Heb je de iCloud backup zelf uitgezet? Normaal gezien staat dat standaard aan en dan maakt de iPhone een backup naar iCloud als de iPhone op WiFi zit en opgeladen wordt (in mijn geval iedere nacht). Als dat het geval is, dan kan je gewoon op een nieuwe iPhone inloggen met jouw iCloud account en de backup restoren.
Als je iCloud vol zat of je hebt die backup uitgezet, dan hoop ik dat het op te lossen is.

magnificent_one

Legacy Member
Jep, iCloud zat vol dus uitgezet... Stom hé.
Heb intussen toch maar een afspraak gemaakt bij Ilabo in westmalle, zo behoud ik mijn gegevens (hopelijk...)
Jammer van de garantie dan maar zullen het maar een les noemen dan :doh:

MorGo7h

Legacy Member
Auch :( Voor een euro per maand heb je een upgrade naar 50GB en daar kom je een heel eind mee. Dat is 1 pint per 2 maand minder drinken op café ;-)
Die iCloud photo Library is trouwens ook heel handig want dan kun je photos via internet bekijken en op al je andere devices.

magnificent_one

Legacy Member
Mja stom geweest eigenlijk. Bij nader inzien had ik er beter eens voor gezien i.p.v. het af te zetten... Vandaag bij Ilabo/Geronika langs geweest maar de iPhone is dood, wslk iets met het moederbord dachten ze want scherm vervangen en nog eens aan de pc gehangen maar deed niets meer dus alle filmpjes en foto's weg van de dochters... Bummer:doh:
Nu maar laten opsturen

Philharmoniker

Legacy Member
Mijn facetime op macbook air geeft verificatiefout.
Stappen in hun FAQ al gevolgd, zoals tijd etc,
In Icloud men gegevens checken is geen probleem.
Ben nu met applesupport op twitter bezig maar dat duurt telkens voor die antwoorden, hun laatste suggestie, test was het proberen in safemode.

Iemand ideetjes?

MorGo7h

Legacy Member
Philharmoniker zei:
Mijn facetime op macbook air geeft verificatiefout.
Stappen in hun FAQ al gevolgd, zoals tijd etc,
In Icloud men gegevens checken is geen probleem.
Ben nu met applesupport op twitter bezig maar dat duurt telkens voor die antwoorden, hun laatste suggestie, test was het proberen in safemode.

Iemand ideetjes?

Op de Apple website kan je via chat contact opnemen. Dat lijkt me vlotter te verlopen dan over een weer te twitteren.

Brutha

Legacy Member
Iemand die de Apple AirPods heeft die me kan zeggen of ze de moeite waart zijn of niet? Ik heb ze al langer op het oog, maar sinds een week of 2 kan je ze vinden aan €155 en dat heeft me al een klein beetje meer overtuigd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Affinity

Legacy Member
De reviews die ik gezien heb waren wel heel lovend ze :) kzou zelf eens wat youtube reviews kijken moestek u zijn.


Sent from my iPhone using Tapatalk

jimkendim

Legacy Member
magnificent_one zei:
Mja stom geweest eigenlijk. Bij nader inzien had ik er beter eens voor gezien i.p.v. het af te zetten... Vandaag bij Ilabo/Geronika langs geweest maar de iPhone is dood, wslk iets met het moederbord dachten ze want scherm vervangen en nog eens aan de pc gehangen maar deed niets meer dus alle filmpjes en foto's weg van de dochters... Bummer:doh:
Nu maar laten opsturen
Ook al is je mb stuk dan kunnen ze toch nog aan je gegevens komen ? die tel repair die ik ken zet er evt tijdelijk een andere mb in om zo de gegevens over te zetten.

Philharmoniker

Legacy Member
MorGo7h zei:
Op de Apple website kan je via chat contact opnemen. Dat lijkt me vlotter te verlopen dan over een weer te twitteren.

Ja maar tis iet zo dringend. Ik heb tijd.

Ik heb zo net eens ingelogd met men vriendin haar gegevens op deze mac and dat werkt vlekkeloos . Dus tis iets account related..

SilentSpring

Legacy Member
Is een iPhone SE eigenlijk nog de moeite (toekomstgericht)?

Mijn pa heeft momenteel een iPhone 4 die de geest begint te geven (thuisknop hapert soms, de aan/uit-knop werkt 9/10 keer niet en de batterij loopt rap leeg).
Hij gebruikt hem vooral om te bellen en te sms'en en wat te surfen, hij werkt ook in de bouw dus het moet niet het recentste toestel zijn gezien dat toch wat afziet in overall's enzo.

Nu twijfel ik tussen de SE, de 6S of de 7.
Zo'n SE is min of meer gelijk aan de 6S zie ik, uitgenomen dat de batterij bij die laatste beter zal zijn zeker (+ betere touch id)?
Z'n 4 krijgt al een tijd geen updates meer, het is niet de bedoeling om nu de investering te doen en volgend jaar of binnen 2j terug geen updates meer te kunnen doen dus dan lijkt een SE/6S wat risky?
De 7 is blijkbaar ook stofbestendig, dat is misschien ook wel handig in zijn geval?

Mijn 4S begint ook te verslijten, ik krijg een gele vlek langs de rechterzijde van m'n scherm en de thuisknop hapert soms ook.
Ik twijfel ook tussen een 7 of een 8, ik koop enkel een nieuwe telefoon als de vorige het begeeft, dan is de 8 misschien nog net iets toekomstgerichter?
Ik geloof dat mijn 4S reeds 5j in gebruik is, met de vervanger zou ik terug even lang willen doen als het eventjes kan.

Gentei

Legacy Member
SilentSpring zei:
Is een iPhone SE eigenlijk nog de moeite (toekomstgericht)?

Mijn pa heeft momenteel een iPhone 4 die de geest begint te geven (thuisknop hapert soms, de aan/uit-knop werkt 9/10 keer niet en de batterij loopt rap leeg).
Hij gebruikt hem vooral om te bellen en te sms'en en wat te surfen, hij werkt ook in de bouw dus het moet niet het recentste toestel zijn gezien dat toch wat afziet in overall's enzo.

Nu twijfel ik tussen de SE, de 6S of de 7.
Zo'n SE is min of meer gelijk aan de 6S zie ik, uitgenomen dat de batterij bij die laatste beter zal zijn zeker (+ betere touch id)?
Z'n 4 krijgt al een tijd geen updates meer, het is niet de bedoeling om nu de investering te doen en volgend jaar of binnen 2j terug geen updates meer te kunnen doen dus dan lijkt een SE/6S wat risky?
De 7 is blijkbaar ook stofbestendig, dat is misschien ook wel handig in zijn geval?

Mijn 4S begint ook te verslijten, ik krijg een gele vlek langs de rechterzijde van m'n scherm en de thuisknop hapert soms ook.
Ik twijfel ook tussen een 7 of een 8, ik koop enkel een nieuwe telefoon als de vorige het begeeft, dan is de 8 misschien nog net iets toekomstgerichter?
Ik geloof dat mijn 4S reeds 5j in gebruik is, met de vervanger zou ik terug even lang willen doen als het eventjes kan.

De 8 is eigenlijk een 7S het verschil is dat het wireless charging heeft.
Ik zou dan een 7 kopen als ik u was ipv een 8.

Affinity

Legacy Member
De SE/6S zal ook nog wel een paar jaar ondersteund worden, maar op gebied van hardware gaat die beginnen achterlopen.

Ik zou voor een 7 gaan als ge op een budget zit. Heel mooi toestel.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Destel

Legacy Member
Ik had een 4 die 7 jaar dienst heeft gedaan, en dan voelt een 6s zeker niet outdated aan. De SE heeft zo goed als dezelfde hardware, dus ik durf die wel aanraden. De 4/4s/SE hebben dezelfde grootte, de grootte van 6s was wel effe wennen. Je geraakt er snel aan gewend tijdens gebruik, maar met momenten voelen mijn broekzakken te klein aan.

Affinity

Legacy Member
SE is het model van de 5, dus is groter dan de 4/4S.

Zelfde hardware dan een 6S maar nog TouchID v1. Pokketraag.

Met iOS 11 lukt het nog op een SE, maar om nu nog een te kopen kweetnie... volgend jaar is die volgens mij outdated.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Gentei

Legacy Member
Heeft iemand die airpods van apple? Zijn die goed? Zijn wel aan de due kant.

SilentSpring

Legacy Member
Affinity zei:
De SE/6S zal ook nog wel een paar jaar ondersteund worden, maar op gebied van hardware gaat die beginnen achterlopen.

Ik zou voor een 7 gaan als ge op een budget zit. Heel mooi toestel.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Dan denk ik dat we beiden best voor de 7 zullen gaan, daar zullen alle bugs ook al uit zijn doordat die al een jaartje uit is terwijl de 8 nog recent is.
Een 8 is alweer 170 euro duurder en voegt blijkbaar niet veel toe t.o.v. de 7.

Ik dacht dat ik met de 8 bijvoorbeeld nog een jaartje langer updates zou krijgen doordat die iets recenter/sneller zal zijn of merk je dit amper (tenzij je games speelt)?
Batterij zal wel vergelijkbaar zijn zeker?

Qua budget, als de meerwaarde van de 8 t.o.v. de 7 zo beperkt is kan ik die 170 euro beter op zak houden.

Zouden er met de eindejaarsperiode in aantocht ergens acties te verwachten zijn, anders kan ik wel nog enkele weekjes wachten?

JohnnyricoMC

Legacy Member
Gentei zei:
Heeft iemand die airpods van apple? Zijn die goed? Zijn wel aan de due kant.

Zijn kostelijk ja, maar ze werken eiglk best goed. (cue de zelfverklaarde audiofielen die het crap noemen :ironic:) Al zou ik ze niet gebruiken voor te sporten ofzo, dan zijt ge beter af met iets gelijk een bose QC30.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan