Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tgc_9012

Legacy Member
Iemand ervaring met het laten vervangen van de batterij bij zo een smartphone-fix winkel? Zijn die batterijen van dezelfde kwaliteit als die in een nieuwe iPhone? Na een jaar haalt mijn iPhone 7 amper het einde van de dag.

TheCeet

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Iemand ervaring met het laten vervangen van de batterij bij zo een smartphone-fix winkel? Zijn die batterijen van dezelfde kwaliteit als die in een nieuwe iPhone? Na een jaar haalt mijn iPhone 7 amper het einde van de dag.

Misschien 1st is via iTunes laten herstellen en instellen als nieuwe iPhone.
Misschien heb je battery drain van het een of ander. Nu al jouw batterij defect zou straf zijn.

tgc_9012

Legacy Member
TheCeet zei:
Misschien 1st is via iTunes laten herstellen en instellen als nieuwe iPhone.
Misschien heb je battery drain van het een of ander. Nu al jouw batterij defect zou straf zijn.
Hohja, ik ben bijna dagelijks op baan met de wagen en mijn iPhone laadt dan telkens op. 's Nachts wordt hij ook iedere keer opgeladen. Als ik dan lees dat de batterij na 400 laadbeurten 20% vd capaciteit verliest, dan lijkt het me nog niet zo abnormaal.

PHOBIAS

Legacy Member
Ik ga een nieuwe ipad kopen, ik heb nog een ipad 3 liggen. Een 64 gig, iemand weet wat ik daar nog tweedehands voor kan krijgen?
Ik heb al online zitten kijken maar de prijzen lopen zo hard uit elkaar dat ik geen idee heb.

JohnnyricoMC

Legacy Member
PHOBIAS zei:
Ik ga een nieuwe ipad kopen, ik heb nog een ipad 3 liggen. Een 64 gig, iemand weet wat ik daar nog tweedehands voor kan krijgen?
Ik heb al online zitten kijken maar de prijzen lopen zo hard uit elkaar dat ik geen idee heb.

Wanneer ik op eBay ga kijken zie ik de prijzen schommelen tussen 70 en 150 USD voor refurbished en used kwaliteit.
Op 2dehands zie ik ze zo tussen 150 en 200 euro mét biedingen schommelen.

Afhankelijk van de staat van je iPad zou je dus tussen de 150 en 180 euro kunnen proberen? Hou er ook rekening mee dat deze toestellen sinds augustus 2016 geen updates meer krijgen (laatste ios 9.3.5).

Affinity

Legacy Member
popsnor zei:
Heb het al gevonden, is niet zo moeilijk.

Ik ging er van uit dat de software niet meer ondertekend werd.

Vermoedelijk was dit dus wel nog het geval :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

strijkkeiZer?

Legacy Member
Destel zei:
(moet trouwens Micro-SD zijn van formaat, niet gewoon SD, maar op de website zullen ze u de juiste wel verkopen)

8GB is meer dan voldoende (full Raspbian OS met een paar updates en toeters en bellen is max. 2.5GB, Kodi met media-info van een flinke library zal tot max. 3GB gaan), maar ik raad een USB-drive aan ipv een SD-kaart omdat sommige SD-kaartjes nogal gemakkelijk corrupt raken als ge daar een full OS op draait ;)

Om hier even op terug te komen.

Vandaag staat er op 1dayfly een venz v10

Is dit niet beter?

Destel

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Om hier even op terug te komen.

Vandaag staat er op 1dayfly een venz v10

Is dit niet beter?
Een degelijk alternatief, maar niet persé beter, hangt er een beetje van af wat ge er allemaal (niet) mee wilt doen. Een Raspberry Pi kunt ge ook instellen als volledige Linux desktop distro, terwijl die Venz gewoon een type Android TV is.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Voornamelijk youtube en films/series streamen van op mijn timecapsule.

Enige wat ik mss extra zou doen met een rpi is ambilight maken.
Ik zou niet weten wat extra te doen met een rpi.

Vooral de 265 codec is wel een pluspunt van de venz

dr.salt

Legacy Member
Weet er iemand hier nog een goeie website waar ik min imac te koop kan stellen? Staat danig in de weg en moet dus echt verkocht geraken :(.

dr.salt

Legacy Member
Ja ik had hem er al op gezwierd maar jammer genoeg nog geen reactie, ben ondertussen aan het zoeken naar eventuele winkels die nog overname doen. Het toestel staat jammer genoeg dik in de weg anders zou ik die gewoon bijhouden...

Pinarello

Legacy Member
dr.salt zei:
Ja ik had hem er al op gezwierd maar jammer genoeg nog geen reactie, ben ondertussen aan het zoeken naar eventuele winkels die nog overname doen. Het toestel staat jammer genoeg dik in de weg anders zou ik die gewoon bijhouden...

Welk model is het?

Ik zou me graag een Imac kopen op mijn zaak maar vraag me af of het nieuwe basis model: Apple iMac 27" Retina - Intel i5 3.4GHz - 8GB RAM - 1TB FusionDrive - Radeon Pro 570 4GB goed genoeg zou zijn voor mijn werk.
Ben voornamelijk bezig met Word, excel, PDF en mails en terwijl ook wat muziek beluisteren via itunes.
Verder zou ik het gebruiken voor internet, youtube en wat software waar ik mijn fietsgegeven op upload.

dr.salt

Legacy Member
Pinarello zei:
Welk model is het?

Ik zou me graag een Imac kopen op mijn zaak maar vraag me af of het nieuwe basis model: Apple iMac 27" Retina - Intel i5 3.4GHz - 8GB RAM - 1TB FusionDrive - Radeon Pro 570 4GB goed genoeg zou zijn voor mijn werk.
Ben voornamelijk bezig met Word, excel, PDF en mails en terwijl ook wat muziek beluisteren via itunes.
Verder zou ik het gebruiken voor internet, youtube en wat software waar ik mijn fietsgegeven op upload.

Het gaat om een model uit mid 2010 met specs die voor jouw noden meer dan voldoende zijn. Indien meer interesse stuur gerust een pm of check ff de specs bij Buy and Sell Hardware.

popsnor

Legacy Member
Probleem, sinds vandaag abbo van het werk Proximus. Hiervoor was ik klant bij Mobile Vikings.
Nu wil mijn imessage niet meer activeren alsook mijn facetime niet. Is echter identiek hetzelfde nummer.

Lemme

Legacy Member
Sinds iOS11 haalt mijn iPhone altijd vanzelf mails op. Waar kan ik dit afzetten? Ik vind niet direct iets terug in de instellingen.

TheCeet

Legacy Member
Lemme zei:
Sinds iOS11 haalt mijn iPhone altijd vanzelf mails op. Waar kan ik dit afzetten? Ik vind niet direct iets terug in de instellingen.

Instellingen > Accounts & Wachtwoorden > Nieuwe gegevens
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan