Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Als je zo'n raspberry pi met kodi zou doen.
Wat moet er dan juist qua setup gebeuren?

MorGo7h

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Als je zo'n raspberry pi met kodi zou doen.
Wat moet er dan juist qua setup gebeuren?

LibreELEC installeren op de raspberry pi :D
En als je dan met een remote aan de slag wilt, deze ook nog configureren en evt. beginnen prutsen aan de keymap om alles goed te krijgen. Ik heb een Chromebox draaien met LibreELEC in combinatie met ne Logitech Harmony met hub en de keymap goed krijgen was het ambetantste werk.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Momenteel hang ik altijd mijn macbook aan een hdmi kabel.
Valt een raspberry pi qua handelingen hiermee te vergelijken?

strijkkeiZer?

Legacy Member
Ik had oorspronkelijk ook aan een raspberry gedacht(niet dat ik er veel van ken).
Maar in mijn ogen is dat een mini computer, waar ik een hdmi, utp, toetsenbord en muis kan aanhangen, en dan gewoon (zoals met eenders welke computer) de bestanden op mijn timecapsule kan benaderen via file explorer en kan dubbeklikken op het bestand waarna het opent in vlc(of consoorten)

Dus mijn gedacht was ongeveer wel juist :D

MorGo7h

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Ik had oorspronkelijk ook aan een raspberry gedacht(niet dat ik er veel van ken).
Maar in mijn ogen is dat een mini computer, waar ik een hdmi, utp, toetsenbord en muis kan aanhangen, en dan gewoon (zoals met eenders welke computer) de bestanden op mijn timecapsule kan benaderen via file explorer en kan dubbeklikken op het bestand waarna het opent in vlc(of consoorten)

Dus mijn gedacht was ongeveer wel juist :D

Klopt. VLC is goeie software, maar voor films te kijken op de TV verkies is toch liever Kodi of Plex. Dat geeft een echt mediaspeler gevoel.
Voor Plex heb je wel een Plex server nodig, dus ik zou voor Kodi gaan in uw geval.

Kodi werkt trouwens ook op Mac/PC als je eens wil testen wat het precies is, maar dan moet je gewoon de Kodi app downloaden en niet LibreELEC.
LibreELEC is een gestripte Linux dat net voldoende bevat om Kodi te kunnen draaien. Ideaal voor een Raspberry PI of HTPC.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Ik heb die naam al vaker zien vallen van kodi. Heeft dat ook geen functie om zelf ondertittels toe te voegen?


Eigenlijk lijkt zo'n raspberry pi dan wel de oplossing, perfecr voor mijn intern netwerk streaming, en je kan er ook mee op youtube gaan geloof ik heh?(vriendin kijkt nogal veel youtube)

En eenders welk model van raspberry is voldoende? Of zijn er aanraders?

BraveHeart

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Iemand een idee wat ik best koop om mijn domme plasma tv "smart" te maken?

Ik post dit in het apple topic om de reden dat ik al men films en series op mijn timecapsule(met daarachter 3tb aan hdd's) heb staan.

Apple tv is nogal duur voor wat ik het ga gebruiken.

Dus kort samengevat:
Wat is de beste manier om films/series van op mijn timecapsule naar mijn domme tv te streamen?

van het gesloten Google Chromecast en Apple TV 4k tot een Kodi box met nas.

Je ziet maar hoe gek je t wilt maken.

Een Kodi setup met nas geeft jou de meeste vrijheid.

Dat ding van google en apple is leuk als je een netflix en YouTube bak wilt de laatste van apple heeft ook nog een store voor films, muziek en apps.

Geen idee waar je voorkeur ligt.

MorGo7h

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Ik heb die naam al vaker zien vallen van kodi. Heeft dat ook geen functie om zelf ondertittels toe te voegen?


Eigenlijk lijkt zo'n raspberry pi dan wel de oplossing, perfecr voor mijn intern netwerk streaming, en je kan er ook mee op youtube gaan geloof ik heh?(vriendin kijkt nogal veel youtube)

En eenders welk model van raspberry is voldoende? Of zijn er aanraders?

Jup, er zijn plugins voor subtitles.
Ik zou geen Raspberry Pi 1 meer pakken. Gewoon een 2 of 3 pakken.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Chromecast was snel van de mogelijkheden omdat ik vermoeden dat dit niet zou samenwerken met de timecapsule.
De apple tv is way to expensive voor mijn doel.

Ik zat dus zelf ook al met een raspberry pi in mijn gedachte, omdat dit goedkoop en deftig is.
Maar ik was niet zeker of het zou werken(daarom dus dat ik het hier vroeg).

Mijn doeleinden zijn: films streamen(automatische subtitels zijn wel handig) en handig is dat men vriendin youtube kan kijken.

Netflix heb ik toch niet, maar ik las dat dit wel werkt op een rpi 3?
De rpi moet ik niet als nas laten werken want dat doet de timecapsule al

Ik zou voor een rpi 3 gaan dan.


Ik heb er trouwens al een leuk projectje erbij, ambilight maken voor de tv :p

MorGo7h

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Chromecast was snel van de mogelijkheden omdat ik vermoeden dat dit niet zou samenwerken met de timecapsule.
De apple tv is way to expensive voor mijn doel.

Ik zat dus zelf ook al met een raspberry pi in mijn gedachte, omdat dit goedkoop en deftig is.
Maar ik was niet zeker of het zou werken(daarom dus dat ik het hier vroeg).

Mijn doeleinden zijn: films streamen(automatische subtitels zijn wel handig) en handig is dat men vriendin youtube kan kijken.

Netflix heb ik toch niet, maar ik las dat dit wel werkt op een rpi 3?
De rpi moet ik niet als nas laten werken want dat doet de timecapsule al

Ik zou voor een rpi 3 gaan dan.


Ik heb er trouwens al een leuk projectje erbij, ambilight maken voor de tv :p

Alles wat je zegt is mogelijk. Juist met Netflix heb ik geen ervaring. Daarvoor gebruik ik mijne playstation :p

strijkkeiZer?

Legacy Member
Ik heb het ook niet, maar wat niet is kan nog komen :D

Eens bekijken of ik best zo'n starterkit koop of alles individueel.
En bij welke webshop.

Ps hoe groot moet de sd kaart zijn?

MorGo7h

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Ik heb het ook niet, maar wat niet is kan nog komen :D

Eens bekijken of ik best zo'n starterkit koop of alles individueel.
En bij welke webshop.

Ps hoe groot moet de sd kaart zijn?

Mijne Chromebox is 16GB en das voldoende voor LibreELEC. Hij slaat daar enkel artwork op op van uw films.

Destel

Legacy Member
SD-kaartjes geraken al eens gemakkelijk corrupt voor de Raspberry Pi, ik raad eerder een USB-stick of USB-drive aan.

Ik heb de mijne besteld via The Pi Hut en SOS Solutions, 1x losse Pi + behuizing en 1x pakketje (Pi + behuizing + voeding + nog wat brol). "Dedicated" voeding en behuizing zijn aan te raden.

strijkkeiZer?

Legacy Member
Sos solutions stond momenteel op 1 om daar te bestellen.
Maar een sd card van 8 is dus voldoende?(de upgrade naar 32gb voor 9€ is niet nodig?)

Destel

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Sos solutions stond momenteel op 1 om daar te bestellen.
Maar een sd card van 8 is dus voldoende?(de upgrade naar 32gb voor 9€ is niet nodig?)
(moet trouwens Micro-SD zijn van formaat, niet gewoon SD, maar op de website zullen ze u de juiste wel verkopen)

8GB is meer dan voldoende (full Raspbian OS met een paar updates en toeters en bellen is max. 2.5GB, Kodi met media-info van een flinke library zal tot max. 3GB gaan), maar ik raad een USB-drive aan ipv een SD-kaart omdat sommige SD-kaartjes nogal gemakkelijk corrupt raken als ge daar een full OS op draait ;)

lookoutordie

Legacy Member
Mensen die hier iets kennen over Macbooks?

Komende maanden heb ik veel les (vaak van 8-9h tot 18-19h 's avonds). Aangezien alles op ppt wordt gedaan zit ik dus met een probleem aangezien mijn laptop totaal niet lang mee gaat.
Huidig model is een 15" wat ook niet echt praktisch is om mee te nemen.
Ik ben dus aan het overwegen om een Macbook van 12-13" aan te schaffen aangezien ze compact zijn en hun batterij enorm lang mee gaat. Ik ga ook stage hebben vanaf februari waardoor het handig is om een compacte laptop mee te nemen om mijn verslagen o.a. op te maken.

Ik ken zelf niets van de huidige Macbook, Macbook Air of Pro en waarop ik mijn keuze moet baseren. Afgelopen jaar is de Macbook pro verandert dacht ik maar op de officiële Apple site staat dat de gewone Macbook ook nieuw is.


Gewone Macbook:
dBy1a5x.png

Air:
Z6VhclM.png

Pro:
nAIe6pm.png

Het nadeel aan de Pro en de Air vind ik de opslag. 128GB is helemaal niet veel waardoor ik eerder geneigd ben voor de gewone Macbook ofwel de air van 256GB.
Het dient enkel voor de lange batterijduur en voor office taken en een programma voor statistiek misschien.

popsnor

Legacy Member
Iemand een idee waar ik iOS 10.3.3 kan downloaden voor iphone 5s? De vriendin is erin geslaagd om te upgraden terwijl ik zei dit niet te doen. Aangezien haar toestel nu heel traag aanvoelt wil ze terug.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan