Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Come play dying

Legacy Member
Kan ik een data-only simkaart van bv telenet in een iphone 3gs steken?
Ik heb de oude iphone van mijn zus gekregen en wil deze in de auto gebruiken voor google play. (spotify concurrent)

camino

Legacy Member
Schwimm zei:
Facebook is een voorbeeld. Soms komt er een melding op als persoon X in groep Y geschreven heeft. Andere keren geeft hij geen melding als iemand op een foto reageert, en staat er louter dat 1tje.

Dat 1tje hebk ook altijd.

Je kan ook eens kijken naar instellingen-accountinstellingen-meldingen.

Je kan ook als je naar een vriend zelf gaat er aanduiden wat je wil ontvangen enz...

BuYcKi

Legacy Member
Come play dying zei:
Kan ik een data-only simkaart van bv telenet in een iphone 3gs steken?
Ik heb de oude iphone van mijn zus gekregen en wil deze in de auto gebruiken voor google play. (spotify concurrent)

Ja, waarom zou dat niet lukken? Zou mij toch straf lijken als het niet zou werken..

Crosserke

Legacy Member
Is er een manier om emails in het Nederlands te krijgen van Apple of is dat een verloren zaak als Belg ? ( zoals bv die email als je je ITunes account password wilt resetten komt in het Frans ookal had ik de webpagina in het Nederlands )

En dan 2 mails erna om te zeggen dat mn password was veranderd heb kwamen ook in het Frans. ( heel mne ITunes/Apple handel staat in het Nederlands :x )

Frado2005

Legacy Member
al op apple ID site gekeken? Daar kan je het normaal instellen hoor :)

den_thues

Legacy Member
Weet iemand of ik iemand via de 9gag app kan taggen (Facebook)? Ik zie dat je een afbeelding kan sharen, maar taggen zie ik niet zo direct (ben echt een noob in deze zaken).

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Frado2005 zei:
al op apple ID site gekeken? Daar kan je het normaal instellen hoor :)

Thnx dat Frans boeide mij niet echt, maar heb het ook aangepast nu, nog niet aan gedacht aan die Website. :p

JasonC

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Hallo,

Sinds mijn update van iOS 6.1.2 naar 7.0.4 doet de batterij van m'n iPhone 5 (gekocht met de release, ongeveer 16 maand oud dus) héél raar.
Merk wel op, na de update heb ik ook meteen gejailbreaked, dus geen idee of het aan 7.0.4 ligt of aan de jb.
Het toestel is ook volledig hersteld tijdens de update, en heb geen reservekopie teruggezet.

De "symptomen":

-Batterij draint opvallend véél sneller dan voorheen, vroeger had ik op het einde van een werk/schooldag 20-30% over. Nu, na de update, geraak ik niptjes de dag door zonder te laden, let op, lukt wel alleen als ik het gebruik beperk. Als ik eens een lange tijd aan één stuk door muziek zit te luisteren (bijna dagelijks dus), en wat surf op 3G, dan kan ik het schudden voor de rest van de dag en ben ik verplicht om hem ergens tussendoor een halfuurke of langer te laden. :s
Bijkomend voorbeeld: als ik 's morgens opsta (met iphone op 100%) heb ik het ritueel van eerst even 10-15 minuutjes wakker te worden door wat nieuws en facebook te lezen. Vroeger kostte met dit geen tot 2% van m'n batterij. Nu is dat 10% geworden.

-Percentage klopt ook niet altijd heb ik het vermoeden. Soms blijft hij lang op één waarde staan, 50% bijvoorbeeld heb ik eens gehad, dan zet ik wat muziek op en steek ik hem in mn broekzak. En halfuur later staat hij ineens op 5%, wtf? :wtf:
En daarna heb ik hem nog redelijk lang kunnen gebruiken, bleef hij op 5% staan tot hij uiteindelijk uitviel.

-En het ergste van allemaal: het uitvallen wanneer de batterij nog niet helemaal leeg is. Ooit viel hij op 16% uit, ging nimeer aan. Dan de stekker er in, spingt hij terug redelijk snel aan, staat hij meteen terug op 16%
Vandaag het raarste meegemaakt, was de druppel voor mij.
Ik zit dus rustig op m'n bus te wachten, neem m'n iphone uit de broekzak, plug de earphones er in om wat muziek te luisteren. Stap dan in de bus, vind een zitplaats en neem mn iphone om wat te surfen. Plots valt hij weer uit op 40%, wtf, op 40% verdomme!!!! :doh:
Wat ik ook deed, ik kreeg hem nimeer aan, mooi is dat, kzat voor de rest van de namiddag met een platte smartphone. Toen ik thuiskwam stak ik hem in de lader, nog geen twee seconden later springt hij terug aan, staat op 40%. Om te zien of hij nog zou blijven werken haal ik de stekker er direct weer uit.
Hij is tot een tweetal uur geleden blijven werken en terug uitgevallen op 5%... :ironic:

Een hard reset (home- en slaapknop tegelijk indrukken) en recalibreren van de batterij (laten leeglopen en laden tot 100%) heb ik al geprobeerd.
De volgende stap is terug restoren, al doe ik dit liever niet.
Als dat niks uithaalt doe ik hem binnen en ben ik hem een maand kwijt, dat wil ik al helemaal niet! :s

Iemand die nog andere opties/tips/oplossingen kent? Of hetzelfde al eens heeft meegemaakt? Let me know, ik geraak stillekes aan ten einde raad, op deze manier kan ik m'n toestel nimeer fatsoenlijk gebruiken... Ik snap er niks van, ik ben altijd goed omgegaan met de batterij, altijd pas laden als hij onder de 20 of 10 percent zat, en dan steeds tot 100%. En als hij vol was, nooit lang meer in de stekker laten zitten... :sad:

Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst... :)

*Zie hierboven voor de quote van m'n originele post (batterij problemen iPhone 5)

Een restore heeft dus niks uitgehaald, nog altijd dezelfde problemen...
Het sneller drainen is op zich geen ramp, vrij normaal voor een toestel van 16 maand (of niet?)
Soit, ik kom er de dag mee door, tenminste ALS ik niet wordt getrolled en hij al uitvalt op 30%... :s
Op die gekende batterijtest (laden tot 100%, 24u lang op airplane mode en niet aankomen) zou mijn toestel normaal gezien wel sowieso moeten slagen, heb het wel niet getest omdat ik dit toestel elke dag gebruik.

Na wat zoekwerk op google kon ik op reddit en het apple forum lezen dat dit een vrij courant probleem is bij deze toestellen. Mensen nemen hem dan naar de lokale apple store (vooral US), de medewerker doet een of andere diagostic test, de klant krijgt dan te horen dat de batterij "in early stages of failure" is.
Dan krijgen ze zonder problemen een vervangtoestel als hij nog binnen garantie is. Dat verhaal heb ik meerdere keren gelezen.

Spijtig genoeg hebben wij hier geen apple store, en in Amsterdam kunt ge alleen terecht voor het eerste jaar van de garantieperiode. En wil hem ook niet binnen doen bij de BelCompany, ik wil en kan mijn toestel geen weken missen. En als ge dan ook die verhalen leest over dat ze u nog extra kosten gaan aanrekenen voordat ge hem terugkrijgt, zelfs binnen de garantieperiode, dan pas ik liever.

Via reddit ben ik dan op deze interessante site beland: iPhone 5 Replacement Battery (616-0613, 616-0611) - iFixit
Heb al wat videokes bekeken over hoe dat precies in z'n werk gaat, moet me normaal gezien wel lukken. Iemand met ervaring hierin?

De vraag is natuurlijk: zijn deze batterijen, die je online vind op amazon en andere sites, dezelfde als die Apple gebruikt in hun assemblage? Hebben ze dezelfde kwaliteit? Of zijn dit batterijen geproduceerd door derden? (wat me logischer lijkt, gezien Apple's gekende policy) En zo ja, is het dan aangeraden/slim om deze onderdelen in uw iPhone te steken?

Soler

Legacy Member
Welke propje moet je gebruiken om je mac te scannen op spyware en malware en tevens te verwijderen ? Eigenlijk eens gording het systeem checken.

Affinity

Legacy Member
Hahaha zalig dat van david beckham.
Ohja ieder zijn ding, ik liever een klasse GSM dan een plastieken speeltje ;-)

kvandebergh7801

Legacy Member
Iemand enig idee of GTA V ooit uit gaat komen in de App store?

vadimvt

Legacy Member
Ik heb per ongeluk de Downloads folder in de trash gedaan. Als ik in de trashcan kijk staat ie er niet tussen..
Als ik nu iets download komt die wel naar mijn Desktopbar(vanonder), maar ik moet eerst Rechtermuisklikken op downloads en dan 'Open downloads' om mijn download te vinden...
Ik denk dat dit makkelijk oplosbaar is, maar weet niet hoe..
Iemand? ;)

JasonC

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Y-Ssin zei:
Hallo,

Sinds mijn update van iOS 6.1.2 naar 7.0.4 doet de batterij van m'n iPhone 5 (gekocht met de release, ongeveer 16 maand oud dus) héél raar.
Merk wel op, na de update heb ik ook meteen gejailbreaked, dus geen idee of het aan 7.0.4 ligt of aan de jb.
Het toestel is ook volledig hersteld tijdens de update, en heb geen reservekopie teruggezet.

De "symptomen":

-Batterij draint opvallend véél sneller dan voorheen, vroeger had ik op het einde van een werk/schooldag 20-30% over. Nu, na de update, geraak ik niptjes de dag door zonder te laden, let op, lukt wel alleen als ik het gebruik beperk. Als ik eens een lange tijd aan één stuk door muziek zit te luisteren (bijna dagelijks dus), en wat surf op 3G, dan kan ik het schudden voor de rest van de dag en ben ik verplicht om hem ergens tussendoor een halfuurke of langer te laden. :s
Bijkomend voorbeeld: als ik 's morgens opsta (met iphone op 100%) heb ik het ritueel van eerst even 10-15 minuutjes wakker te worden door wat nieuws en facebook te lezen. Vroeger kostte met dit geen tot 2% van m'n batterij. Nu is dat 10% geworden.

-Percentage klopt ook niet altijd heb ik het vermoeden. Soms blijft hij lang op één waarde staan, 50% bijvoorbeeld heb ik eens gehad, dan zet ik wat muziek op en steek ik hem in mn broekzak. En halfuur later staat hij ineens op 5%, wtf? :wtf:
En daarna heb ik hem nog redelijk lang kunnen gebruiken, bleef hij op 5% staan tot hij uiteindelijk uitviel.

-En het ergste van allemaal: het uitvallen wanneer de batterij nog niet helemaal leeg is. Ooit viel hij op 16% uit, ging nimeer aan. Dan de stekker er in, spingt hij terug redelijk snel aan, staat hij meteen terug op 16%
Vandaag het raarste meegemaakt, was de druppel voor mij.
Ik zit dus rustig op m'n bus te wachten, neem m'n iphone uit de broekzak, plug de earphones er in om wat muziek te luisteren. Stap dan in de bus, vind een zitplaats en neem mn iphone om wat te surfen. Plots valt hij weer uit op 40%, wtf, op 40% verdomme!!!! :doh:
Wat ik ook deed, ik kreeg hem nimeer aan, mooi is dat, kzat voor de rest van de namiddag met een platte smartphone. Toen ik thuiskwam stak ik hem in de lader, nog geen twee seconden later springt hij terug aan, staat op 40%. Om te zien of hij nog zou blijven werken haal ik de stekker er direct weer uit.
Hij is tot een tweetal uur geleden blijven werken en terug uitgevallen op 5%... :ironic:

Een hard reset (home- en slaapknop tegelijk indrukken) en recalibreren van de batterij (laten leeglopen en laden tot 100%) heb ik al geprobeerd.
De volgende stap is terug restoren, al doe ik dit liever niet.
Als dat niks uithaalt doe ik hem binnen en ben ik hem een maand kwijt, dat wil ik al helemaal niet! :s

Iemand die nog andere opties/tips/oplossingen kent? Of hetzelfde al eens heeft meegemaakt? Let me know, ik geraak stillekes aan ten einde raad, op deze manier kan ik m'n toestel nimeer fatsoenlijk gebruiken... Ik snap er niks van, ik ben altijd goed omgegaan met de batterij, altijd pas laden als hij onder de 20 of 10 percent zat, en dan steeds tot 100%. En als hij vol was, nooit lang meer in de stekker laten zitten... :sad:

Alvast bedankt en sorry voor de lange tekst... :)

*Zie hierboven voor de quote van m'n originele post (batterij problemen iPhone 5)

Een restore heeft dus niks uitgehaald, nog altijd dezelfde problemen...
Het sneller drainen is op zich geen ramp, vrij normaal voor een toestel van 16 maand (of niet?)
Soit, ik kom er de dag mee door, tenminste ALS ik niet wordt getrolled en hij al uitvalt op 30%... :s
Op die gekende batterijtest (laden tot 100%, 24u lang op airplane mode en niet aankomen) zou mijn toestel normaal gezien wel sowieso moeten slagen, heb het wel niet getest omdat ik dit toestel elke dag gebruik.

Na wat zoekwerk op google kon ik op reddit en het apple forum lezen dat dit een vrij courant probleem is bij deze toestellen. Mensen nemen hem dan naar de lokale apple store (vooral US), de medewerker doet een of andere diagostic test, de klant krijgt dan te horen dat de batterij "in early stages of failure" is.
Dan krijgen ze zonder problemen een vervangtoestel als hij nog binnen garantie is. Dat verhaal heb ik meerdere keren gelezen.

Spijtig genoeg hebben wij hier geen apple store, en in Amsterdam kunt ge alleen terecht voor het eerste jaar van de garantieperiode. En wil hem ook niet binnen doen bij de BelCompany, ik wil en kan mijn toestel geen weken missen. En als ge dan ook die verhalen leest over dat ze u nog extra kosten gaan aanrekenen voordat ge hem terugkrijgt, zelfs binnen de garantieperiode, dan pas ik liever.

Via reddit ben ik dan op deze interessante site beland: iPhone 5 Replacement Battery (616-0613, 616-0611) - iFixit
Heb al wat videokes bekeken over hoe dat precies in z'n werk gaat, moet me normaal gezien wel lukken. Iemand met ervaring hierin?

De vraag is natuurlijk: zijn deze batterijen, die je online vind op amazon en andere sites, dezelfde als die Apple gebruikt in hun assemblage? Hebben ze dezelfde kwaliteit? Of zijn dit batterijen geproduceerd door derden? (wat me logischer lijkt, gezien Apple's gekende policy) En zo ja, is het dan aangeraden/slim om deze onderdelen in uw iPhone te steken?

Iemand?

Frado2005

Legacy Member
Tja, als jij liever je garantie wegsmijt tov je iphone 2-3 weken kwijt te zijn, moet jij weten hé

camino

Legacy Member
Als je garantie hebt steek dan je toestel binnen, na 3 weken heb je die terug, niet leuk, heb het ook al moeten doen maar heb wel een andere perfect werkende in de plaats gekregen.

SilentSpring

Legacy Member
Werkt iOS 7 ondertussen al een beetje zoals het zou moeten?
M'n pa heeft een maat z'n 4S gekocht, die is dus nieuwer en recenter dan mijn 4.

Nu twijfel ik of ik zou wisselen: mijn 4 met iOS 6 voor die recentere 4S met iOS7 ?
M'n pa zou die toch enkel in't weekend gebruiken, dus voor hem is dat amper verschil.

magnificent_one

Legacy Member
kak, net gemerkt dat mijn powerknop sinds vanavond niet meer reageert. Hij "klikt" niet meer en reageert dus niet meer.
Enkel als ik hard doordruk gaat het soms wel. Iemand ervaring met het zelf vervangen van deze knop?

Thysios

Legacy Member
Iphone verloren geraakt tijdens het snowboarden, kan dus oftewel ergens op de piste liggen of door iemand zijn gevonden.
Ik heb al via Icloud hem in Verloren-modus gezet, zijn er nog andere stappen die ik kan nemen? alvast bedankt :)

EDIT: ios7

magnificent_one

Legacy Member
Ik vermoed dat je hem al gezocht hebt met where's my iPhone?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan