Archief - De grote kleine-vraagjes-thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RestUnknown

Legacy Member
Iemand ervaring met gereviseerde laptops? En via welke store heb je er dan eentje gekocht? Heb de indruk dat op de Belgische Store het enkel iPads en iPods zijn en nooit computers...

Club41

Legacy Member
Ik denk eraan om een iPad te kopen.

Een mini vind ik te klein, een Air eigenlijk te duur voor mijn budget. Ik zou het ding voor hele basis dingen gebruiken: krant lezen, beetje surfen via wifi en bijvoorbeeld Yelo TV of wat films bekijken. Een aantal leuke apps zal ik er ook wel op installeren.

Is het nog de moeite om een iPad 2 te kopen? Ik hoorde van een klasgenoot dat die al 'oud' is en binnenkort niet meer compatibel is met de nieuwste apps etc.

camino

Legacy Member
Club41 zei:
Ik denk eraan om een iPad te kopen.

Een mini vind ik te klein, een Air eigenlijk te duur voor mijn budget. Ik zou het ding voor hele basis dingen gebruiken: krant lezen, beetje surfen via wifi en bijvoorbeeld Yelo TV of wat films bekijken. Een aantal leuke apps zal ik er ook wel op installeren.

Is het nog de moeite om een iPad 2 te kopen? Ik hoorde van een klasgenoot dat die al 'oud' is en binnenkort niet meer compatibel is met de nieuwste apps etc.

Nee, zet dat uit je hoofd man.
Een iPad 4 of een iPad Air kopen.

Films opzetten; da gaat het beste via een app maar onthoud wel; de software enzo neemt al plaats in; de 16GB is bv maar 13GB die je over hebt, onthoud dat.

Maar een iPad 2 kopen nu is not done, te verouderd.
Ja, je kan er nu nog alles mee maar wat met binne de 1-2J, heel wat zaken/apps zullen er mss niet goed meer mee werken.

Soms ist beter net wat langer te sparen, of van de ouwkes wat lenen en dan terug betalen e. :).
Toch raad ik aan om de iPad Air gewoon te kopen.
Of desnoods een 2de hands iPad 4 maar dan van 32GB. (best van een betrouwbaar iemand dan).

Club41

Legacy Member
Alvast bedankt voor het snelle antwoord, camino.

Is een Samsung Galaxy Tab bijvoorbeeld een alternatief?

camino

Legacy Member
Club41 zei:
Alvast bedankt voor het snelle antwoord, camino.

Is een Samsung Galaxy Tab bijvoorbeeld een alternatief?

Android tabletten zijn mss iets betaalbaarder maar met deze heb je vaak nog grotere problemen vind ik en merk ik.

Bij bv de yelo app he; ge moet eens op telenet facebook zien hoeveel mensen er klagen; ze zegge ik heb een samsung tablet maar de yelo app werkt niet, veel miserie mee. Er zijn er zelfs bij die dat gewoon nimmer kunne gebruiken op hun tablet.
Bij android is ook het probleem de updates minder lang blijven dan bij Apple :).
Het probleem is dat bijna alle merken met android werken, de ene doet 2j updates, de andere slechts 2 keer en dan komen er apps uit en wat zeggen die dan, je moet die update hebben, kan je die niet installeren dan heb je brute pech.

Ik denk dat je hetzelfde gaat tegen komen; wil je een goede android tablet zal je ook best een laatste nieuwe nemen, maar ik denk die bijna evenduur zijn als een iPad :). Onthoud ook de appstore meer apps heeft en qualitatief ook beter zijn op de iPad , android is wel vrijer, opener.

Amaryliss

Legacy Member
Ik ken er echt helemaal niet veel van, maar mijn vriendin heeft een Android smartphone (Acer Liquid E2) en ik een iPhone 4S. Ondanks dat de mijne nu enkele jaren oud is, heb ik er amper problemen mee, maar haar Android loopt regelmatig vast, intern geheugen is veel te klein en de apps werken ook niet naar behoren. Ook heb ik de indruk dat hij trager is dan mijn iPhone.
Niet dat ik een Apple fangirl ben, maar ik krijg zelf de indruk meer tevreden te zijn van mijn iPhone dan van mijn vriendin haar Android (die ik toch ook regelmatig gebruik!)

EDIT: Dit gaat dus wel over smartphones en niet over tablets, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt. De iPad zal vast gelijkaardig zijn: (veel) duurder, maar toch ietske beter :)

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
iPhone's 5 kunt ge niet meer nieuw (sealed) in nen echte winkel kopen zeker?

camino

Legacy Member
Amaryliss zei:
Ik ken er echt helemaal niet veel van, maar mijn vriendin heeft een Android smartphone (Acer Liquid E2) en ik een iPhone 4S. Ondanks dat de mijne nu enkele jaren oud is, heb ik er amper problemen mee, maar haar Android loopt regelmatig vast, intern geheugen is veel te klein en de apps werken ook niet naar behoren. Ook heb ik de indruk dat hij trager is dan mijn iPhone.
Niet dat ik een Apple fangirl ben, maar ik krijg zelf de indruk meer tevreden te zijn van mijn iPhone dan van mijn vriendin haar Android (die ik toch ook regelmatig gebruik!)

EDIT: Dit gaat dus wel over smartphones en niet over tablets, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt. De iPad zal vast gelijkaardig zijn: (veel) duurder, maar toch ietske beter :)

Het probleem is dat uw vriendin nu niet meteen een goede android gekocht heeft ;).
Bij android is het belangrijk die idd genoeg geheugen heeft, dat toestel zal het nu niet kunnen trekken.
Als je een android koopt dan moet je goed opletten welk toestel je koopt.
Een goede android toestel hoeft zelfs niet eens 600 euro te kosten maar met een nieuw toptoestel zit je wel goed natuurlijk.

Een iPhone is de eerste 3jaar goed mss 4j maar dan zal je ook moeten veranderen als je alles wil blijven doen ;).
Uw 4S zal mss nog 1 keer een grote update krijgen, het zal op het randje zijn ;).
Maar binne de 2j zal je minstens een 5S moeten hebben. Voor de gewone dingetjes zoals whatsapp enzo en facebook geen probleem maar voor bepaalde andere zaken zal een 4S binne de 2j niet goed genoeg meer zijn.
Als je een iPhone koopt is dit altijd het beste als je de laatste nieuwe koopt of je bv de 6 koopt in oktober en 2j nadien dan de 7 koopt ;). 1j tussen laten kan geen kwaad natuurlijk omdat het om een kleine upgrade vh toestel gaat.

Ja, een iPhone is duur, er kan helaas ook iets fouts aan zijn (productiefout he) maar mensen kopen dit omdat ze het een mooi toestel vinden, het eenvoudig in elkaar steekt, alles mooi en goed afgewerkt is zoals de appstore en ja, zoals bij heel wat zaken betaal je ook omdat het het merk Apple is.
Bij tv's is Sony meestal ook duurder dan bepaalde andere.
Men moet zelf die keuze maken, ik heb er geen probleem mee om wat meer te betalen.

JasonC

Legacy Member
xTechneut zei:
iPhone's 5 kunt ge niet meer nieuw (sealed) in nen echte winkel kopen zeker?

Nope, is in de product line-up vervangen door die belachelijke 5C.
Tenzij je natuurlijk ergens een winkel vind die er nog onverkochte heeft liggen van één van de laatste ladingen (vorig jaar) ofzo.

MangleR

Legacy Member
Auto vraagske:
Kan ik via bluetooth muziek doorsturen naar mijn auto (opel astra btw en iphone 4s)
Heb al eens muziek gespeeld terwijl ik connected was met de auto, maar hij neemt niet over? Zie ik iets over het hoofd?

Lt. ZweedVoet

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Nope, is in de product line-up vervangen door die belachelijke 5C.
Tenzij je natuurlijk ergens een winkel vind die er nog onverkochte heeft liggen van één van de laatste ladingen (vorig jaar) ofzo.

Ja en die moetem toch ni hebbe. :p
Kvind de zwarte i5 eig de schoonste iPhone tot nu toe. :p
Ja, was ik ook aan het hopen om ergens nog ene te vinde in ne winkel me nen ouden voorraad, maar die hoop hebk al opgegeven.

wouter_dc

Legacy Member
Als ik een mbp laat meebrengen uit de VS, is er een "kans" dat dat gespot wordt en nog wel invoertaxen moeten betaald worden?

Tweede vraag; als er iets aan is, is die garantie wereldwijd? En moet ik dan een doos hebben? (Als de doos ginder in de vs blijft)

camino

Legacy Member
Club41 zei:
Op aanraden van 'camino' dan misschien eens kijken voor een iPad Air.

Is de onmogelijkheid om het geheugen uit te breiden echt te verhelpen met devices als deze?:

Kingston Wi-drive: vergroot geheugen van iPod, iPhone, iPad (promoted) | Extend Limits

Dat ken ik niet ;). Straks eens op het gemak bekijken.

Maar je moet voor 16GB extra ook 79 euro extra betalen?
Voor dat geld kan kan je een 32GB iPad nemen.

Ik raad u een 32-64GB aan omdat je zegt ik wil er wel eens wat films opzetten maar zo staat 16GB heel snel vol.

Club41

Legacy Member
Langs de andere kant zwier ik die er ook weer af nadat ik ze 1 keer heb bekeken natuurlijk...

Ik vind het prijsverschil tussen 16 en 32 GB eigenlijk wel vrij groot.

camino

Legacy Member
Club41 zei:
Langs de andere kant zwier ik die er ook weer af nadat ik ze 1 keer heb bekeken natuurlijk...

Ik vind het prijsverschil tussen 16 en 32 GB eigenlijk wel vrij groot.

Jij moet het weten ;).
Onthoud je bij een 16gb ong 13GB over hebt.
Je moet ook aan lange termijn denken doen.
Ik kan niet voorspellen of 16gb genoeg zal zijn voor u , dat kan.
Maar mijn leuze is altijd: beter teveel over hebben dan te weinig hebben ;).

raymand

Legacy Member
altijd 32GB nemen! Ik heb een ipad mini 16GB en is gewoon verschrikkelijk krap, terwijl er niks van films of zo opstaan

ldj

Legacy Member
Heeft nog iemand weet van het probleem dat ik alleen op speaker kan bellen met mijn 4S?

Dus als ik gewoon opneem, horen ze mij niet, zodra ik op luidspreker modus ga, horen ze me wel.

De micro onderaan de iPhone al vervangen, daar ligt het niet aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan